Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 13:16

Janine1990 schreef:
ivy_power89 schreef:
@janine1990
Ik lig inmiddels met een longaanval in het ziekenhuis....

He nee, meen je niet... -O-
Linken ze het aan corona of iets anders?

3 weken terug lag ik op de covid afdeling met een longaanval. Was net een week van de prednison af en nu lig ik op de normale verpleegafdeling. Ik heb ze alleen niet de link horen leggen dat dit bij elkaar hoort.

Zertab

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:46

Hier nu 6 weken na covid. Nergens meer last van en het gaat echt goed :) Omdat ik verhalen hoorde over menstruaties die van slag waren, was ik benieuwd wat de mijne zou doen. Stipt op tijd en niet minder of heftiger dan normaal.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:11

ik mag me ook aansluiten, vanmorgen positieve test. Als het bij deze klachten blijft dan mag ik me gelukkig prijzen. Raar gevoel in mn keel alsof er iets in vast zit, klein beetje snotterig en af en toe hoesten maar vooral snel buiten adem.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:25

Vala schreef:
Ik heb sinds ik corona heb gehad, ne een week of 5 geleden, al 3,5 week last van ooglidontstekingen , het ene oog na het andere, rechteroog is nu voor de 2e keer aan de beurt. Zo irritant! Het kan toeval zijn maar ik wijt het toch echt aan corona, heel mijn weerstand ondersteboven.

Herkenbaar! Ik heb er bijna 9 maanden later nog soms last van.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:29

Ik ben weer aan het opbouwen. Liep voor Covid gemiddeld 10 a 15km op een dag met de hond. Nu mag ik blij zijn als ik net de 3 km aantik. Heel frustrerend. :Y)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:34

Ik heb 1 maart corona gehad, heftig ook. Maar nu vraag ik mij af, mijn gezicht jeukt ontzettend, lijken galbultjes, iemand daar ook last van gehad.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:40

Boheme schreef:
Ik heb 1 maart corona gehad, heftig ook. Maar nu vraag ik mij af, mijn gezicht jeukt ontzettend, lijken galbultjes, iemand daar ook last van gehad.

Ik heb tijdens mijn 1e besmetting heel veel uitslag en jeuk gehad. En 1 jaar later tijdens een flinke verkoudheid nooit.
Heb je nu weer een virus te pakken of voor de rest geen klachten?,want dan vind ik het wat raar.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:12

Esther_ schreef:
Boheme schreef:

Ik heb tijdens mijn 1e besmetting heel veel uitslag en jeuk gehad. En 1 jaar later tijdens een flinke verkoudheid nooit.
Heb je nu weer een virus te pakken of voor de rest geen klachten?,want dan vind ik het wat raar.

Nee op de moeheid geen conditie en de jeuk totaal geen klachten meer.

Maar zijn echt heel ziek geweest, alles wat we konden hebben kregen we. En waren na 14 dagen nog steeds niet klachtenvrij..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:58

Zucht ik heb ook weer wat hoor , ik heb sinds 2 weken een nieuwe baan binnen een grote instelling. Corona begint daar nu pas een beetje echt binnen te komen en het gaat hard rond nu.

Alleen gisteren stond ik dus op een groep met corona ( wordt ook niks over gecommuniceerd). Ik heb het precies een maand geleden gehad dus ik hoop echt dat je het niet zo snel weer krijgt.... het is dan niet anders hoor maar heb er helemaal geen zin in om weer binnen te moeten zitten.

Ik werkte helaas ook nog met mensen die zoals ik dat noem een andere kijk hebben op corona. Heb 1 cliënt verzorgd die het nog maar vrij kort hard maar ze ademen zo recht je gezicht in. Tja dan helpt een pak ook niet echt als ze dat gaan doen.

Maar baal er wel even flink van. Moet volgende week naar een groep en daar zag ik ook al mensen in pak lopen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:22

Pff dat is balen joh!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:26

Ik heb het lastig met kussen/handen schudden enzo.....het liefst wil ik niks maar het voelt zo onbeschoft aan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:34

Ik geef op mijn werk ook geen handen ik zeg gewoon hallo ik ben... en eigenlijk doet iedereen dat nog.

Maar doe ik ook meer omdat ik mij nog wel 1599 x misschien moet voorstellen :') hou ik geen handen meer over haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:23

Elleboogje vaak en een enkele die hand geeft.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:31

Ik geef ook geen handen meer. Gaat prima zo.

Hier nu 3 weken na corona en vorig weekend alweer een paar dagen keelpijn,verkouden, moe. Gaat lekker zo. Zal vast een ander virusje zijn, maar vervelend is het wel

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:49

Ik was jarig dus dan denkt familie mij wel weer aan te mogen raken maar ik wil niet weer corona krijgen. Corona maakt geen onderscheid tussen familie/verjaardagen etc.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:11

Hier vorige week vrijdag positief getest, had al klachten sinds woensdag en zat er al op te wachten, gezien mijn partner maandags al positief teste.

Volgens de richtlijnen zou vandaag dag 5 zijn en mag ik na 24 uur klachtenvrij weer uit isolatie.
Werk vandaag en morgen nog lekker thuis, klachten of niet. En dan zie ik woensdag wel weer, hopelijk dan 24 uur klachtenvrij en ff op pad voor Koningsdag.

Ik heb alleen milde klachten gehad (keelpijn, iets hoesten, snotneus) en hoop dat ik volgend weekend gewoon weer op de mtb kan trainen.

Hoor veel mensen die de conditie kwijt zijn, iemand ervaring hier mee? Had je ook milde klachten, of zijn dat mensen die toch een heftigere reactie hebben gehad?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:13

Ik heb letterlijk dagenlang geslapen zo moe was ik. Maar echt heel ziek voelde ik me niet. En ik moest daarna wel echt weer even opbouwen ik was zo moe. Maar na een week of 2 voelde ik me wel weer normaal.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:28

Ik heb 4 dagen koorts gehad, snotteren, hoesten, keelpijn. Maar niet dat ik naar het ziekenhuis moest of op het randje van ziekenhuis lag.
Ik ben nu 4 weken verder en ben nog steeds vermoeid, geen concentratie, vergeetachtig. Drukte om me heen betekend de prijs daarna betalen van hoofdpijn en niks meer kunnen.
Autorijden is alleen kleine stukjes van een paar kilometer.
Ik ben dus ook nog steeds ziek thuis (ben buschauffeur in het OV)

Ik baal hiervan. Wil zo graag weer wat doen, onder de mensen zijn, werken, mijn paard trainen. Maar het gaat niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:58

Ik herken gelukkig die vermoeidheid niet. Drie nachten slecht geslapen, dat wel, maar niet vermoeider dan anders. Misschien dat daar wel het grote verschil in zit.

Ben heel benieuwd hoe mijn lichaam reageert op inspanning zodra ik weer mag.

Marlinde, dat is lastig maar mee te leven gelukkig, dat je een tijdje rustig aan moet doen maar wel volledig hersteld.
Blackstar, wat heftig dat je nog steeds klachten hebt. Dat is echt mijn grootste angst hoor.
Beterschap en sterkte voor jou!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 23:46

Nou volgens mij heb ik het zo weer te pakken , het is drama momenteel op mijn werk. Ik werk nu sinds een maand voor een grote organisatie met meerdere woningen en volgens mij is het nu bijna op elke woning raak. Heel veel uitval door personeel , want als je positief bent getest en klachten hebt mag je niet aan het werk. Wel met een positieve test en geen klachten al acht ik die kans aardig klein , want je gaat testen als je klachten hebt in veel gevallen.

Maar ik moet zeggen cliënten knappen allemaal binnen 5 dagen weer op. Merk wel verschil , ze hebben geen idee wat ze nu hebben dus ze staan er niet bij stil en voelen zich daardoor lijkt het ook minder ziek.

Ik zit nog in de 8 weken , maar het is wel irritant als je het steeds weer krijgt.... Helemaal omdat het al zo druk is en de roosters moeilijk rond te krijgen zijn. Ene kant denk ik als een hele groep corona heeft en het personeel voelt zich goed genoeg lekker laten werken als mensen dat willen is het te kort ook veel gemakkelijker op te lossen.

Ik heb sinds vandaag wel weer enorme kriebelneus en niezen dus ik ben er bang voor dat het weer raak is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:20

Wat balen zeg!

Hier na 5,5 week nog steeds in de avonden en nachten heel veel hoesten en inspanning moet ik echt opbouwen. Stomme longen. Maar goed is niet anders.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:22

Ik had gisteren mijn eerste halve dagdienst. Dat was ruim voldoende want toen ik thuis kwam heb ik twee uur geslapen :')

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 16:32

Zebrastreep schreef:
Nou volgens mij heb ik het zo weer te pakken , het is drama momenteel op mijn werk. Ik werk nu sinds een maand voor een grote organisatie met meerdere woningen en volgens mij is het nu bijna op elke woning raak. Heel veel uitval door personeel , want als je positief bent getest en klachten hebt mag je niet aan het werk. Wel met een positieve test en geen klachten al acht ik die kans aardig klein , want je gaat testen als je klachten hebt in veel gevallen.

Maar ik moet zeggen cliënten knappen allemaal binnen 5 dagen weer op. Merk wel verschil , ze hebben geen idee wat ze nu hebben dus ze staan er niet bij stil en voelen zich daardoor lijkt het ook minder ziek.

Ik zit nog in de 8 weken , maar het is wel irritant als je het steeds weer krijgt.... Helemaal omdat het al zo druk is en de roosters moeilijk rond te krijgen zijn. Ene kant denk ik als een hele groep corona heeft en het personeel voelt zich goed genoeg lekker laten werken als mensen dat willen is het te kort ook veel gemakkelijker op te lossen.

Ik heb sinds vandaag wel weer enorme kriebelneus en niezen dus ik ben er bang voor dat het weer raak is.

8 weken is achterhaald en er wordt gesproken van 2 weken zelfs

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 16:37

Nou die 2 weken vindt ik nog wel logisch.

Veel mensen krijgen na corona een verkoudheid of infectie erachter aan omdat de weerstand enorm naar beneden is gegaan. Helemaal nu omdat we nauwelijks met andere virussen in aanraking zijn geweest de afgelopen 2 jaar. Mensen zijn dus weer opgeknapt van corona , en worden na 2 weken weer ziek en testen positief wat ook logisch is dat kan wel nog 8 weken duren.

In ieder geval verwacht ik het nu nog niet direct weer te krijgen. Ben op veel plekken geweest met veel hoestende en verkouden mensen.

Ik heb het van de groep van vorige week niet weer gekregen in ieder geval. ga ook niet elke keer meer testen echt pas bij klachten. Het is wel zo dat het op mijn huidige werk wordt besloten of een cliënt weer naar buiten mag door iemand die niet eens op de groep staat. Wel onhandig aangezien de vaste begeleiding de cliënt beter kent en weet wat normaal gedrag is en wanneer iemand mogelijk nog ziek kan zijn. Alleen de communicatie erover is echt ruk hoor , soms weet je het pas als je al een woning bent binnen gestapt wat dan al te laat kan zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:02

Ik was vrij snel na Corona weer beroerd maar testte met thuistest gewoon negatief.