3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:48

Hahaha ik kan ook zo twee zakken chips opeten hoor jongens. :)) Ik ben gewoon echt heel erg gek op fruit, vooral frambozen schrok ik weg alsof mijn leven er vanaf hangt. :')

Zo snel kan het gaan. Ik ben na drie kwartier weg gestuurd op mijn nieuwe werk vanwege mijn oorpiercings dus nu gaat het uitzendbureau kijken voor iets anders. Wel iets positiefs hieraan is dat ik al ruim een uur heb gefietst en dat al voor 7 uur 's ochtends! :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 13:50

Aight schreef:
Benthhh schreef:
Aight, wat klinkt sambal smeerkaas met zalm lekker! Goed idee! En doe je dan echt yoghurt in de magnetron!? Is dat lekker?

En Dankje, trouwens!

haha nee, eerst appelblokjes met wat kaneel in de magnetron en dan de yoghurt er los naast eten. Ook lekker om in de oven te doen met wat havermout erbij (appelcrumble <3 ) maar daar ben ik sochtends te lui voor :')

@linoleum de site in de OP geeft aan BMR van 1497 kcal, ik heb deze site voorheen gebruikt: https://www.caloriecalculator.nl/afvall ... ebehoefte/ die geeft aan dat ik om af te vallen met 400 kcal minder eten er 1329 mag. Groot verschil haha.
Oh wat naar trouwens, migraine is echt verschrikkelijk. :(:)

Ik breek weer even in hoor. Maar in de OP staat ook welke berekening voor jou persoonlijk geschikt is, daar zal het verschil in zitten:

"Er zijn verschillende formules om BMR te berekenen. Als je er in wil duiken welke formule voor jou het beste is kun je dit uitgebreide (engelse) artikel lezen. Samengevat: geen enkele formule is heel betrouwbaar, ze hebben maximaal een score van ongeveer 50% (dus kloppend bij 50% van de mensen). Als je een BMI hebt boven de 30 kun je het beste Harris & Benedict gebruiken. Bij een gezond gewicht kun je kiezen voor de Oxford Equation (table 15, pagina 1146. Zoek je leeftijd op en zie de formule bij 'kcal day') of de WHO formule. Maar dan blijft je eigen gewicht leidend, gezien de gigantische foutmarge die er is."

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:00

Njcgregoor, nou dat was kort dan. Wel slordig dat dat niet duidelijk was van te voren, als je via uitzendbureau werkt hadden ze dat ook prima van te voren kunnen aangeven. En ben nu wel benieuwd naar wat je dan voor oorpiercings hebt :')

Mijn MyMuesli kokers zijn er samen met mijn beker :D morgen mee naar het werk om te proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:05

linoleum schreef:
Njcgregoor, nou dat was kort dan. Wel slordig dat dat niet duidelijk was van te voren, als je via uitzendbureau werkt hadden ze dat ook prima van te voren kunnen aangeven. En ben nu wel benieuwd naar wat je dan voor oorpiercings hebt :')

Mijn MyMuesli kokers zijn er samen met mijn beker :D morgen mee naar het werk om te proberen!

Ik heb een tragus, rook en aan beide oren tunnels.

Mijn contactpersoon bij het uitzendbureau heeft ook soort van excuses aangeboden want die had ze gister dus inderdaad al gezien maar die dacht dat ik ze wel af mocht plakken.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:06

black_kelpie schreef:
Welkom Anouk! Van 96,9 naar 63 is niet niks, ontzettend knap gedaan! Troost je, als je overtollig vel hebt kun je buikspieroefeningen doen tot je een ons weegt, maar daar krijg je dan geen strakke buik van. Je traint je spieren, niet je vel. Helaas, anders had ik nog hoop voor die hangbuik van mij :') Succes!

Dankjewel! :D
ik heb er ook echt een gruwelijke hekel aan dus ach, als ik nog wat afval voel ik mij gewoon lekkerder in mijn lijf. Dat is genoeg zegmaar. Er is sinds 2016 wel al veel vel weggetrokken moet ik zeggen. :) Dus wie weet trekt het nog wel verder bij. Ik zal nooit een perfect figuur krijgen. Maar de juiste kleding doet veel, zolang ik mij maar goed voel en gezond ben :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:10

njcgregoor schreef:
linoleum schreef:

Ik heb een tragus, rook en aan beide oren tunnels.

Mijn contactpersoon bij het uitzendbureau heeft ook soort van excuses aangeboden want die had ze gister dus inderdaad al gezien maar die dacht dat ik ze wel af mocht plakken.

In verband met hygiëne of persoonlijke voorkeur van werkgever? Heb echt nog nooit wat gehoord over mijn tunnels en ben verzekeringsadviseur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:17

Hygiëne inderdaad. De piercings zouden in de producten kunnen vallen oid.

Ik vind het aan de ene kant wel komisch. Iedereen is altijd bang dat ik word weg gestuurd vanwege mijn tattoos en dan word ik nu ineens weg gestuurd door een paar piercings. :') Sorry mama!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:24

Ik dacht vanavond wel weer even een Jumping Fitness les en een boksles achter elkaar eruit te rammen, maar dat werd hem niet. Kwartier voor tijd moeten stoppen, stond te draaien op mijn benen, tunnelvisie, oren dicht, the works. Beetje jammer -O-

Lijstje van vandaag;

O; yoghurt met lijnzaad, gepofte spelt, speltmuesli en pecannoten
L; crackers met filet americain, sriracha en komkommer, kiwi
B; 6 km lopen met de hond
T; Zweedse broodjes met pindakaas en sriracha (ben niet verslaafd O:) )
T; banaan
B; Jumping Fitness en boksen
A; Wrap met shoarma, houmous, bosui, komkommer en avocado :9 (oh en sriracha...)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:04

Oei, doe je voorzichtig met jezelf Black_Kelpie?
Haha, nu ben ik wel benieuwd wat sriracha is :+ Ik ga zo maar een googlen

Jeetje, dat was wel heel snel njcgregoor. Bijzonder ook, ik zie piercings er toch niet zomaar uit vallen :')

Anouk wat knap dat je al zoveel bent afgevallen! Dan lukt dat kleine beetje vast ook wel :)

Zo, na een paar dagen mezelf zielig vinden en alles eten wat los en vast zit, heb ik mezelf weer een beetje herpakt. Ga nu gewoon niet streng zijn, maar het hoef ook weer niet uit de hand te lopen.
Ben sinds een tijdje bezig met later ontbijten (in mn koffiepauze op werk) en dat bevalt wel goed, dus dat houd ik er gewoon in.
Mn dag wordt nu dus zoiets:
O: magere high protein kwark met blauwe bessen en lijnzaad
L: Thaise curry soep, belegd broodje uit personeelsrestaurant
T: 2 mandarijnen
A: waarschijnlijk volkoren fusilli met saus van Italiaanse roerbakgroenten, gehakt en passata
T: stukje speculaas

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:18

Frambozen vind ik ook heel lekker! Helaas zijn die echt gruwelijk duur, dus die eet ik niet zo vaak.
njcgregregoor, wat raar dat ze je na zo'n korte tijd weer wegsturen zeg.
Dat klinkt heftig Kelpie! Weet je ook waardoor het kwam? Ik vraag me ook wel af wat sriracha is :')
Anouk, wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Wauw!
Mooi lijstje Laura!

Gisteren had ik met mezelf afgesproken dat ik een klein rondje zou gaan wandelen. Helaas is zelfs dat niet gelukt, ik had het veel te druk :')
O: twee boterhammen met Maestrichter fruitstroop en 100% pindakaas naturel. (267)
L: twee boterhammen met boter, makreelsalade en fruitspread 65%, een tijgerbroodje met smeerbare roomboter (gezouten) en ene helft hagelslag en andere helft vruchtenhagel, een beker halfvolle melk. (873)
T: een havermoutreep. (142)
A: bloemkool, een aardappel, een blinde vink en kaassaus. (377)
T: een beker warme chocolademelk, een snoepmuis en twee colaflesjes. (203)
B: 6000 stappen, 40 minuten paardrijden (les) en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1861.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:21

Kimmie25501 schreef:
Frambozen vind ik ook heel lekker! Helaas zijn die echt gruwelijk duur, dus die eet ik niet zo vaak.

Bij de Jumbo en de Aldi zijn ze vaak in de aanbieding! :)) Alsnog duur jammer genoeg

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:38

Sriracha is een vrij fanatieke chilisaus, we gaan hier binnen 2 weken door zo'n fles heen. Amper kcal gelukkig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:18

black_kelpie schreef:
Resistance schreef:
Lijstje:

O: twee eitjes en wat cherrytomaatjes
L: Salade van rucola, tomaat, avocado en mozzarella
T: Paar chocolaatjes
A: Loempiataart van chickslovefood

Nogmaals, ik vind je lijstjes erg karig ogen. Als ik dit uitreken zonder de chocolade kom ik op iets meer dan 1000 kcal en dat is ruimschoots te weinig. Het is je goed recht om (te) weinig te eten, maar plaats dan liever geen lijstjes in het topic; er lezen (jonge) mensen mee en we willen in dit topic niet uitdragen dat het een goed idee is om heel weinig te eten om af te vallen. Ik kan er natuurlijk naast zitten met de uitgerekende kcal, dan is het een goed idee om in het lijstje te specificeren wat het aantal kcal per maaltijd is geweest.

Beterschap linoleum, beter inderdaad even rustig aan doen. Gecondoleerd Y;(

Ik heb die loempiataart ook wel eens gemaakt, hij werd inderdaad niet klef maar ik vond hem ook echt niet interessant qua smaak, dus dat was ook gelijk de laatste keer :D

Welkom Anouk! Van 96,9 naar 63 is niet niks, ontzettend knap gedaan! Troost je, als je overtollig vel hebt kun je buikspieroefeningen doen tot je een ons weegt, maar daar krijg je dan geen strakke buik van. Je traint je spieren, niet je vel. Helaas, anders had ik nog hoop voor die hangbuik van mij :') Succes!

Haha, het lijkt zoals ik het nu schrijf weinig, maar het is eigenlijk best veel omdat ik hele grote porties salade en avondeten eet. :+ In die salade zaten twee blikjes tonijn, echt véél rucola, een heel bolletje mozzarella en anderhalve avocado, dus daar ga je wel even op. En in die loempiataart gingen ook twee blikjes tonijn, 600 gram groenten, 3 eieren en nog een heel pak filodeeg, en daar heb ik de helft van op.

Het is absolúút niet zo dat ik weinig eet, ik heb ook geen honger. Het is meer dat ik echt véél groenten naar binnenwerk (vind ik ook lekker).

Koolhydraten laat ik bewust zoveel mogelijk weg omdat we in onze familie enorm aanleg hebben voor diabetes. Mijn moeder hoeft niet te spuiten omdat ze ook koolhydraatarm eet, terwijl ze er anders écht last van heeft. Er zijn ook recente studies waaruit blijkt dat zo'n dieet echt veel kan uitmaken. En liever voorkomen dan genezen. :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:26

En dat bedoel ik met dat het anders kan lijken dan dat je het neerzet ;) Al je lijstjes tot nu toe had ik hetzelfde idee bij, en dat kan een ander ook hebben. Tel daarbij op dat je het had over het eetpatroon van de Victoria's Secret modellen (die ik overigens wel naar dun vind :+ )...

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:25

Hier weer gewoon aan het werk. Beetje ritme oppakken na vakantie en wat rare dagen.

Planning
Laat ontbijt: Skyr + muesli + whey crispy
Tussendoor verspreid: 2 appels, gekookt ei, 2 rijstwafels met roomkaas en kipfilet
A: krieltjes, wortel en gamba’s uit de oven
T: iets lekkers en drankje met date

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:53

Het is soms inderdaad handig om wat hoeveelheden te noemen, anders lijkt het weinig inderdaad. Hoe krijg je 2,5 blik tonijn, een bol mozzarella, 3,5 ei en 1,5 avocado op in je eentje? Dat lijkt me dan weer vrij fors qua kcal?

Mijn lijstje:
L: salade van Quinoa, spinazie, kipfilet, komkommer, taugé en courgette
T: appel, cup-a-soup
A: gebakken kabeljauw, venkel uit de oven met light geraspte kaas, linzen pasta met een beetje olijfolie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:59

Ik doe er best lang mee. :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:01

Resistance schreef:
Ik doe er best lang mee. :j

Ik bedoel überhaupt op een dag haha

Je komt met bovenstaande dag rond de 2500 kcal uit, is best veel als je wil afvallen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:07

Ik heb net even geteld met de precieze hoeveelheden die ik gisteren heb gegeten, en ik kom uit op 1500 kcal uit.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:08

Nou dan maak je ergens een rekenfout, of je liegt hier met dat je 2,5 blik wegeet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:10

Als ik mijn blikjes (wat er op de blikjes staat) bij elkaar optel, kom ik op 500 kcal uit. :) Ik maak echt geen rekenfout.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:12

Afbeelding

Even snel wat je hierboven noemt, ik weet niet wat er verder nog in de loempiataart gaat en wat voor chocolade en dergelijke, dus dat staat er niet in.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:14

4 blikjes tonijn = 500 kcal
Anderhalve avocado = 537 kcal
2 eieren = 150 kcal
1 bol mozzarella = 300 kcal
Dat is al bijna 1500 kcal.... hoe kan jij in godsnaam op 1500 kcal komen??

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:15

Je lunch is al boven de 1000 kcal...

En dan moet de rest er nog bij komen.. Of je telt gruwelijk verkeert of je verzint het.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:15

Ow dan heb ik nog minder eieren genomen dan je zei. Dus of je liegt hier en wil het aandikken heoveel je eet omdat je aangesproken werd of je maakt toch echt rekenfouten ;)
Ik gok op dat eerste om eerlijk te zijn.