Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:20

poes schreef:
Eerste loopje met Garmin coach zit erop. 11,26 km. Ben blij met mijn tempo en gevoel! Echt continue hagel en harde regen gehad, voelde mij afwisselend idioot en superwoman :')

Haha herkenbaar! Je hebt het wel mooi gedaan, hoppa! *\o/*

Ik ging vanavond even 10 km lopen. Vriend wilde graag mee, die loopt altijd zo makkelijk terwijl hij nooit goed traint. Zo oneerlijk!
Ik heb gewoon in iets meer dan 55 minuten gelopen! En voor het eerst had mijn vriend eindelijk zweet haha!
Wel jammer, ik had de 55 wel gehaald als ik niet net een onbekende straat in was gegaan en overal doodlopende stukken in liep :+
Het voelde helemaal niet als zo snel. Eén kilometer heb ik zelfs 4:49 gelopen, dat is nog sneller dan mijn vliegende start zondag. Ik snap er niks van waarom ik nou zo snel vooruit ga *\o/* Letterlijk :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:44

Wauw goed bezig zeg!

Ik ga ook niet graag lopen met mijn man. Die sport elke dag ongeveer en loopt aan 14-15 per uur op 10km.
Voelde me afgelopen groepsreis (zonder hem) eindelijk eens goed over mijn conditie :')

Djilna

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:12

Lusitano wat heerlijk! Top dat het zo lekker gaat.

En Poes mooi doel! Ben benieuwd of die Garmin coach zo goed blijft bevallen, maar dit klinkt iig al goed :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:49

Goed bezig Lisitano!!

Klinkt interessant, die garmin coach. Ik duim dat je je doel gaat halen, Poes!!

Ik loop wel graag met mijn man, maar die volgt dan ook gewoon mijn schema. Hij weet dat ik daar niet van afwijk, dus het is ofwel mij volgen ofwel alleen gaan. Meestal gaan we apart hoor, zelden dat we samen lopen. Maar ik vind het inderdaad ook wel frustrerend dat die zijn hartslag dan 25 slagen/minuut lager is dan de mijne, maar kan me daar wel wat over zetten ondertussen. Mannen lopen over t algemeen nu eenmaal sneller en ik kan zelf alleen maar gewoon rustig verder trainen om beter te worden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:19

Mannen zijn gewoon frustrerend met hardlopen :')

Die Garmin coach klinkt goed poes! Ik ben na mijn polar schema weer terug bij mijn Nike schema, past beter bij mij en daar was ik al eens snel(ler) mee geworden. Hoewel ik Trenara ook eens gedownload heb en dat ziet er ook wel goed uit moet ik zeggen.

Ik houd van mijn nieuwe schoenen! Wat een heerlijke dingen zeg. Vanavond een rondje door de (natte) sneeuw ermee gegaan en tikte zo ‘ff’ 9km weg tijdens een interval rondje van 6x800. En ik voelde me nog superfit toen ik thuis kwam.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:25

Pff inderdaad, alle mannen waar ik mee op pad ga lopen zoveel sneller.

Lekker ontherun!

Ik heb nieuwe wegschoenen gehaald vandaag. Saucony's weer. En de kleding was 40% korting, dus nog een korte broek van fusion erbij. Dahaag 180 euro :wave:

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:39

Fijn dat ze bevallen ontherun! Lekker is dat als je een beetje geholpen wordt :)

SV, welke korte heb je gehaald? Die 2 in 1? Die zit echt heerlijk.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:50

Ik heb tot nu toe weer 3x gelopen. Allemaal 5km loopjes met intervallen. Gaat tot nu toe verrassend goed! Al is het conditioneel gezien wel pittig, had juist zo gehoopt het met fietsen die cardio op peil te kunnen houden >;) := .

Hier nog een paar foto's van mijn minitrailrun hier in Frankrijk. Het is echt zoooo mooi hier <3

Afbeelding

Afbeelding

En heb maandag een afspraak gemaakt voor een loop analyse. Ben heel benieuwd want ik weet dat mijn techniek behoorlijk verbeterd kan worden: https://degangmakerij.nl/5d-loopanalyse

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:04

Prachtig daar zeg!

Lisitano, nee niet de 2 in 1, het wielrenmodel zeg maar. Die heb ik al, maar nu nog eentje erbij.

Vanmorgen mijn nieuwe wegschoenen getest en ze liepen heerlijk. Loopje ging best ok, ruim 12km en ik wilde door, maar heb me netjes ingehouden.

Ik kan mijn afstand zondag omzetten van de 21 naar de 10k, dus ik wacht even af welke reactie ik in mijn been krijg op mijn loopje van vanmorgen. Grote kans dat ik dan voor de 10 ga.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:14

ontherun Hoka's toch? Fijn dat ze zo goed bevallen! Welk model is het?
En Supervixen ook een nieuw paar :D Toch leuk, nieuwe schoenen kopen :))

Mijn nieuwe Nike tight wordt vandaag bezorgd. Was steeds uitverkocht en kreeg vd week melding dat hij er weer was, meteen besteld. Moet eigenlijk ook nog nieuwe wegschoenen aangezien ik het paar dat ik ervoor had gekocht nu in de sportschool gebruik, maar dat kan nog even wachten.

@Aagje, mooie plaatjes!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:28

Het zijn wel de lelijkste saucony's die ik tot nu toe heb gehad. Ik vind ze zo mannelijk ofzo. Maar ja, als het maar goed zit hè.

Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:31

Ze zien er super comfortabel uit in ieder geval! En de zool vind ik wel heel gaaf zo met dat kleurverloop.

Zo, inmiddels ingeschreven voor 3 trails. 22mrt 18km Ameland, 5 april 16km Beekse Trailrun en 13 April 15-22km Klein Zwitserland Trail. Mooi de afstanden een beetje in de benen krijgen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:37

Leuk! Die klein Zwitserland trail zullen wel lekker wat hoogtemeters in zitten.
Iemand van insta vroeg of ik meeging, maar zit me te dicht op de marathon (als ik die nog haal).

Beekse trailrun is ook leuk, lekker kleinschalig.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:49

@Aagje: Prachtige foto's! Gewoon met je telefoon genomen? Maar vooral, wat goed dat het hardlopen goed lijkt te gaan!! Wat had je nu weer van blessure? Ben benieuwd of er wat uit die loopanalyse komt waar je wat mee kan en vooral hoe je loopstijl nieuwe blessures kan voorkomen.

Ooh nieuwe hardloopspullen (en vooral schoenen) zijn zo leuk! Nu wil ik ook nieuwe schoenen! Of nee, ik wou er al nieuwe eigenlijk. Het is opendeurweek bij m'n favoriete hardloopwinkel, maar m'n man vindt dat ik beter niet ga kijken ;(

Ik vind je schoenen niet zo lelijk SV, ik heb er al veel lelijkere gehad! Mijn saucony's (trail) zijn alleszins al lelijker.
Afbeelding

Djilna stoer seg! Dat zijn mooie afstanden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:52

Ohh die vind ik juist veel leuker qua kleur!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:35

Mja de kleur vind ik ook nog wel mooi, maar denk dat het meer het feit is dat het helemaal in 1 kleur is en dan zo zwaar, dat ze er bij mij echt klompachtig uitzien.
Deze zijn de lelijkste die ik al heb gehad (vind ik he).
Afbeelding
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak natuurlijk. Ik vind mijn helemaal zwarte schoenen het mooist :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:54

Ja die vind ik ook best lelijk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:55

Ik vind die lichte kleuren sowieso ook zo besmettelijk :=
Zeker voor trailschoenen. Op de weg worden ze meestal nog niet zó vies :))

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:47

Ik koop ze dus niet als ik ze lelijk vind, ken mezelf en dan belanden ze op de stapel en trek ik ze niet aan :') Vind beide saucony's overigens leuk hoor! Die kleurtjes houd ik wel, de asics van katharina inderdaad niet :Y) En ja, I know, goed zitten is het belangrijkst, maar ik wil toch wel én goed zitten én leuk uitzien haha.

Klopt Djilna, ik heb de Hoka's! Heb het Rincon model, die vond ik nog betaalbaar, en ze zitten echt superfijn. Vandaag weer een loopje van 9 km op gedaan, en ik blijf ze fantastisch vinden. Alleen had ik toch wel zware benen vandaag, had ook een erg heuvelop rondje uitgekozen |o En hij trok zich lang, dan krijg ik het ook altijd zwaar.

Stop mij van mijn koopdrang, heb een hartslagband in mijn mandje zitten van Polar, en twee tights van Lu-lu-lemon, een korte en een lange... Heb enorm veel gewerkt afgelopen maand dus het kan makkelijk, maar toch :=

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:23

Ik heb ook de Rincons ontherun! Vind ze ook ontzettend fijn. Voel me zo ontzettend licht als ik er in loop :D Welke kleur heb jij gekozen? Ik heb de licht blauwe en ehhhh, tsja. Dat was wellicht niet zo'n slimme zet. Ondanks dat het m'n roadshoes zijn pak ik zo nu en dan een klein stukje trail er bij. Ze zijn dus niet meer zo heel mooi lichtblauw meer ondanks dat ik ze elke keer netjes schoonmaak :+

Ik heb vandaag mijn 2e training met de Trenara app gelopen, ging echt ontzettend fijn! Heb door een leuk stukje countryside gelopen (mooie huizen kijken!) met warm up en cooldown over een makkelijk paadje door het bos, en de kms vlogen voorbij! Heb deze week aardig wat kms gemaakt maar voel me er echt top onder! Uiteindelijk deze maand 85.5 km gelopen, wat mijn hoogste aantal is in een jaar. Gaat weer de goede kant op :D

Die Asics hierboven zijn echt wel lelijk, wat een ranzige kleur dat lichtgeel :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:31

Heerlijk hoor! Zou bijna ook gelijk Hoka's gaan aanschaffen :))
Ik wilde dit weekend gaan lopen, maar heb zowel morgen als zondag afspraken staan dus dat wordt hem denk ik niet. Misschien dat ik maandag dan toch wat eerder weg ga van werk en een rondje probeer te maken. Moet me toch voorbereiden op die 18km en dat lukt niet alleen met de sportschool :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:07

Lekker bezig allemaal!
Ik heb ook lelijke schoenen, maar ik ga altijd voor de gekke kleurtjes die zijn afgeprijsd :+
Ik moet nog even wat fijne shirts gaan vinden. Iemand nog een tip voor een beetje getailleerd shirt dat wel heel licht voelt? Korte mouw.

Ik zit voor het raam te wachten tot het minder hard gaat regenen. Volgens buienradar is dat nu maar die liegt.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:33

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:48

Ik heb 2 zulke fijne shirts vd Decathlon <3
Weet alleen niet of ze ze nog hebben. En hij is eigenlijk juist wat dikker ipv heel licht :') Dus daar heb je niks aan..

Ik kom net verregend van paard en duik zo dus maar de sportschool in. Weer rondje cardio + kracht.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:59

Ik had ook een shirt van fusion gepast, maar heb een lang bovenlijf en vond dat hij kort viel.

Ik hou me aanbevolen voor tips over hemdjes, zijn altijd te kort of de armgaten zitten zo laag dat je hele sport bh er onderuit komt. Of ze schijnen helemaal door.