Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:33

Ik vind het gewoon een vervelend woord omdat we mensen zijn en geen pakken melk. Maar ik merk dat als ik dat zeg, ik al gelijk word weggezet als een zielig klein meisje wat niks kan hebben. Jammer, want ik had juist gehoopt dat dat in dit topic gewoon besproken kon worden.

MyWishMax

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:38

Het gaat toch niet om de houdbaarheid van jou als mens? Wel van de mogelijkheid om kinderen te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:39

Volgens mij overdrijven jullie allemaal gewoon een beetje.. Volgens mij is het duidelijk wat er wordt bedoeld en daar gaat het om ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:40

Nou ja als je dit aangeeft :"Ik merk dat als ik dat zeg, ik al gelijk wordt weggezet als een zielig klein meisje wat niks kan hebben"... ja, dan is het 'I rest my case" om het maar eens heel flauw te zeggen...

Want dát lees ík namelijk nergens.. dus dan denk ik toch dat je je iets ietwat te persoonlijk aantrekt...
Of ik moet echt ergens gigantisch overheen lezen....
Leesbrilletje ligt nog thuis, daar kan het aan liggen :j

Of haal jij dat allemaal uit:
"Ik krijg echt kriebels van iedereen die maar over bepaalde woorden valt..."
want dan zie je meer dan ik :j Is dat het 'tussen de regels doorlezen'-kunstje?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:41

Ja nog even... je hebt als mens toch ook een houdbaarheidsdatum?...
Of vallen we daar ook al over..
Ja we zijn eindig.. Ik neem aan dat dat niet als verrassing komt... Of ik loop erg achter qua cryo-technologie (of hoe heet die vries-toestand) :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:06

Het woord ‘houdbaar’ is misschien wat plastisch met betrekking op een mensenleven maar het duidt wel goed waar het over gaat... het leven is eindig en je maakt verschillende fases door en bij elke fase hoort ook een soort lichamelijke toestand die zijn eigen beperkingen heeft.

Over wanneer bespreek je met je partner je afwezige kinderwens of juist de wens dat je je niet wil voortplanten.... nou ja behoorlijk vlot... want ik zie ook dit als onoverkomelijk verschil. Ik heb het als begin twintiger besproken toen het serieus werd en nu 17 jaar bij elkaar :D ondertussen nog weleens over gehad ... dat mijn wensen niet waren veranderd ook om te checken of dat bij hem ook zo was... gelukkig is mijn man erg onhandig met kinderen. Hij krijgt al van zijn eigen familie geen baby’s in zijn armen geduwd :') Alleen mijn eigen zusje heeft het aangedurfd hem met baby te laten zitten :D

Ik zeg tegenwoordig dat ik niet naief genoeg ben voor kinderen :Y) meestal is het dan wel duidelijk.
En mijn houdbaarheidsdatum is ook wel verstreken :+ aan die van mijn man zijn andere maatregelen voor genomen :D

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:36

Misschien reageerde ik er inderdaad even wat te heftig op, ik heb ook echt een vreselijk humeur vandaag. :+ Sorry daarvoor!

Ik ben ook weer aan het proberen wat te daten, maar ik vind het ook vaak lastig om een goed moment te kiezen om te zeggen dat ik geen kinderwens heb. Zeker ook omdat de meeste 25-jarigen daar nog niet echt mee bezig zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:37

Ik moet bekennen dat ik het nooit ter sprake heb gebracht. Echter weet hij wel van mijn niet-kinderwens, ik heb het idee dat het hem wel leuk zou lijken maar eerlijk? Ik denk zelf dat hij er beter aan doet om er niet aan te beginnen. Niet met mij en ook niet met een ander. Tenzij wij ooit uit elkaar gaan en hij een andere vriendin krijgt die met liefde fulltime huismoeder wordt. Want gebroken nachten, huilbaby's, peuterteit etc. zie ik hem allemaal niet mee dealen eigenlijk :n (En volgens mij ziet hij zo'n kind vooral als een leuk mensje waarmee je kunt voetballen en met lego spelen enzo)(en laten we daar nu al zijn zusje voor hebben die volgens mij liever vandaag dan morgen moeder wordt... :+ )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:41

Als mijn vriend moe is dan noem ik hem altijd vervelende poepkleuter. Die vervelende poepkleuter stemming houdt ook gerust een hele dag aan. _O- En ik ben soms net zo grumphy als ik moe EN hongerig ben. Moet je nagaan hoe bere gezellig het wordt als daar ook nog een echte poepkleuter bij komt. _O-

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:48

Tja... maar halverwege de twintig zou je toch wel beetje idee over hoe je er over 5 tot 10 jaar bij wil zitten. Of je in die toekomstvisie met werk, huis... of daar ook van die guppen bij horen. :evaw:
Ik bedoel rond 18-20 dan is het nog wel ver van mijn bed show... maar halverwege twintig... lijkt me dat niet zo raar... en begin 30 lijkt me dat bijna iets wat je het eerste uur probeert duidelijk te krijgen bij iemand die je aantrekkelijk vindt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:17

Hier op date 1 al direct erin gegooid dat ik niet op een koter zit te wachten. Wel handig als je 30 bent om te weten of je date er hetzelfde over denkt. Er waren namelijk 2 dingen een 100% afknapper, hoe geweldig de rest van de persoon ook: kinderwens en roken. En zeker die eerste zou ik niet pas tijdens de relatie ter sprake willen brengen. Toch zonde als je dan lijnrecht tegenover elkaar blijkt te staan..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:20

Halverwege de 20 wist ik het ook al :j Toen ik 18 was ook al :')

En de babyfabriek is inderdaad maar beperkt houdbaar. Kunstmatig wordt het wel opgerekt, maar dat komt het eindproduct over het algemeen niet heel erg ten goede :))

Ik geef het ook al snel aan. Is ook wel zo eerlijk vind ik. Stel iemand is helemaal weg van mij (as if :') ) en diegene heeft ook een enorme kinderwens. Dan kunnen we elkaar nog zo leuk vinden, maar ik ga die kinderwens niet kunnen vervullen. Dat kun je dan maar beter snel weten, dan pas na een hele tijd en veel (emotionele) investeringen later.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:50

Ik ben alleen wel van mening dat je, als persoon met wél een sterke kinderwens, ook het gesprek aan kunt gaan met je partner. Ik vind het vreemd dat dat zo vaak bij degene zonder kinderwens lijkt te liggen. Er wordt veel te snel vanuit gegaan dat iedereen maar een kinderwens heeft vind ik :o

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:07

enamorada schreef:
Ik ben alleen wel van mening dat je, als persoon met wél een sterke kinderwens, ook het gesprek aan kunt gaan met je partner. Ik vind het vreemd dat dat zo vaak bij degene zonder kinderwens lijkt te liggen. Er wordt veel te snel vanuit gegaan dat iedereen maar een kinderwens heeft vind ik :o

Helemaal mee eens :j

Een kennis van me heeft zoiets meegemaakt, had een relatie met iemand en had ooit eens in het begin gezegd dat hij geen kinderen wilde. Vriendin kwam na enkele jaren met de boodschap dat ze toch eens moesten proberen een kindje te maken. Hij helemaal verbaasd, want hij had toch duidelijk aangegeven niet aan kinderen te willen beginnen. Dacht ze dat hij toen een grapje had gemaakt, "want iederéén wil toch kinderen?" >;)
Relatie is daar op stukgelopen en toen werd hij uit de gezamenlijke vriendengroep verstoten want wat hij haar aan deed kon écht niet, zó egoïstisch 8)7

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:11

Belachelijk zeg... Maar inderdaad, ik had het er vandaag ook over met een vriendin. Normaal bespreek je zulk soort dingen niet zo snel met iemand omdat er automatisch vanuit word gegaan dat iedereen wel kinderen wilt.. Het word stilzwijgend eigenlijk gewoon verwacht. Als je dit dus niet wilt moet je het al vroeg aangeven..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:15

Ik zeg het ook al vroeg bij het daten, omdat ik geen serieuze relatie wil met iemand die kinderen wilt. En ik heb het idee dat het minder erg is als je in het begin zegt dat je geen kinderen wilt ten opzichte van wel kinderen. Dat meteen zeggen dat je kinderen wilt klinkt alsof je ze op korte termijn wilt met diegene.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 08-01-18 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:16

De meeste mensen willen het wel en ik denk dat die mensen zich niet eens echt realiseren/voor kunnen stellen dat er mensen zijn die het niet willen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:19

Bij vrienden van me is de relatie ook stukgelopen op de kinderwens die zij wel bleek te hebben en hij niet. En eerlijk is eerlijk, met hun nieuwe partners zijn het eigenlijk veel leukere mensen allebei. Ik vind alleen haar kinderen niet zo leuk, maar die zie ik ook niet zo vaak dus dat scheelt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:20

Ik was 15 toen ik verkering kreeg met mijn inmiddels echtgenoot. En toen wist ik al dat ik geen kinderen wilde :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:46

Waar zitten al die mannen dan verstopt die geen kinderwens hebben? >;)
Ik kom er alleen maar tegen die ze wèl willen. := Precies het tegenovergestelde als in jullie verhalen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:53

Het zou eigenlijk een aan te vinken optie moeten zijn bij elke datingsite of app, of je wel of geen kinderwens hebt. Kun je meteen een heleboel mensen uitsluiten.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:04

Ik heb het geloof ik al op date 1 op tafel gegooid. Nu ben ik al bijna over datum maar hij is een stuk jonger. Dus vond ik dat het heel duidelijk moest zijn en ook dat er lange termijn consequenties aan zaten. Hij heeft in principe geen kindervrij wens maar weet dat hij door zijn keuze voor mij dat die optie vanaf dag 1 niet meer bestaat. Desondanks heeft hij voor mij gekozen. Nu kan iedere relatie op den duur stuk lopen maar ik denk dat het niet om wel of geen kinderen zal gaan bij ons.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:38

mairead schreef:
Waar zitten al die mannen dan verstopt die geen kinderwens hebben? >;)
Ik kom er alleen maar tegen die ze wèl willen. := Precies het tegenovergestelde als in jullie verhalen.

even als meelezer (ik heb al veel gehad aan jullie slimme opmerkingen tegen schoonfamilie en nieuwsgierige onbekenden) kruip ik even onder een steen vandaan voor mijn two cents:
Ik denk dat veel mannen niet weten of ze wel of niet kinderen willen. Dat er nog zo veel, ook tijdens de opvoeding van kinderen, er vanuit wordt gegaan dat iedereen wel kinderen willen. Misschien dat 'wij vrouwen' daar toch meer/eerder bij stil staan omdat het ook een fikse aanslag is op ons lichaam. Maar dat het bij mannen wat langer duurt tot dat iemand het echt vraagt. Ik heb tenminste nog geen man ontmoet die zelf had bedacht dat hij een kinderen wou, tenminste niet tot dat iemand het opbracht.

Zo wist ik al rond mijn 16e dat ik geen (biologische) kinderen wil, maar mijn vriend had bijna een kind in een vorige relatie. Toen die zwangerschap mis ging en ook zijn relatie kapot ging, is hij pas gaan nadenken over kinderen. En toen wij elkaar ontmoeten, wist hij zeker dat hij geen kinderen wou.

Ik ben overigens nog wel het typ wat twijfelt, ik vind veel kinderen namelijk wél heel leuk. Ik vind het heerlijk om kinderen van vriendinnen op pad te nemen of om een dagje op te passen, omdat het leuke kinderen zijn. Maar ik wil absoluut niet zwanger worden, om meerdere redenen. Maar ik zie mezelf dan wel over een jaar of 10 pleegouder zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:43

Een andere reden waarom vrouwen er volgens mij meer mee bezig zijn, is omdat wat kinderen betreft de samenleving maar weinig geemancipeerd is. Het is niet alleen een aanslag op ons lichaam, maar ook op de rest van ons leven: vrije tijd, carriere... veel vrouwen leveren dat "vanzelfsprekend" in voor kinderen.
Terwijl de meeste mannen niet eens bereid zijn om een paar uur in de week minder te gaan werken, en werken dan ook in sectoren waarin het absóluut niet mogelijk is om minder te gaan werken :roll:
Onzin, maar goed.
Veel mannen zien daarom alleen de leuke kanten van kinderen, omdat ze dat vaak alleen maar meekrijgen en ze er verhoudingsgewijs vaak niet veel voor opgeven.
Denk ik dan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:44

Een hoop mannen willen enkel kinderen als hun partner er voor zorgt.
Dus, een opmerking als: bij kinderen ga ik voltijd werken en mag jij thuisblijven om de kots op te ruimen is de wens al vrij snel over voor een bepaalde groep :+