[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:30

Nee en dat snap ik nog steeds niet maar dat is vast de leeftijd.
Ik lees het hier zoveel, ik deed dat alleen als ik een keer op vakantie was. Ja natuurlijk had ik in het begin wel last maar dat hoort erbij imo tegenwoordig heb ik nergens meer last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:38

Ik slik door op advies van twee verschillende HA's én een gynaecoloog zelfs, allemaal onafhankelijk de situatie beoordeeld.

Het beste is en blijft om geen neppe hormonen je lichaam in te blazen, maar voor sommige mensen is dat geen optie. Voor mij kan mijn natuurlijke menstruatie 2 kanten op gaan. Ik blijf weken achter elkaar bloeden, of ik bloed niét, maanden achter elkaar. Als ik ongesteld ben dan heb ik daar echt ónwijs veel last van, dat ik amper uit bed kan komen. Ik klap echt dubbel van de buikpijn, vooral de eerste drie dagen. Daar komen heftige migraineaanvallen, rugpijn en buien van extreme depressie bij. Met de pil heb ik dit ook tijdens mijn stopweek, vandaar dat ik hem op advies en keurig onder controle doorslik. Heb jaarlijks een afspraak bij de gyno en bespreek de situatie elke keer dat ik bij de huisarts ben even zodat iedereen up to date blijft.

Voor mij is de pil echt een redding geweest, en dan is het misschien onbegrijpelijk dat ik hem door slik.. Elke keer als ik een weekje stop (en dat is alleen als ik er doorheen breek) weet ik gelijk weer waarom ik het wel doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:42

Vraagje tussendoor, ik ben altijd redelijk regelmatig ongesteld... Alleen was ik nu een week te vroeg, en 9 dagen na mijn menstruatie begon ik last te krijgen van een roze afscheiding. Inmidels zijn we 5 dagen verder en verlies ik steeds meer bloed; vergelijkbaar met een flinke menstruatie :oo

Ik heb heen sexueel contact gehad de afgelopen tijd, dus een soa of innesteling kan het niet zijn, en ik slik geen pil dus het kan ook geen doorbraakbloeding zijn.

Ik twijfel heel erg of ik naar de HA moet, ik heb ookal een gekneusde enkel dus ik heb d beste man al behoorlijk vaak gezien de afgelopen tijd :')

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:44

Na zo'n 27 jaar pilgebruik ben ik in 2013 gestopt. Sinds die tijd staat mijn lijf compleet op zijn kop! Ik ben zeker 20 kilo afgevallen en ben emotioneel lang niet meer zo sterk als eerder. Bovendien doet elke vezel in mijn lijf me zeer. En dat allemaal dankzij het stoppen met hormonen! Daar had ik echt geen rekening mee gehouden, dat ik me zo zou voelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:54

Ruby1995 schreef:
Doorslikken is niet erg, sterker zelfs elke maand menstruatie hebben is onnatuurlijker. Vroeger kregen vrouwen veel kinderen waardoor ze maar zoveel aantal keer in hun leven last hadden van menstruatie.
Doorslikken word soms zelfs geadviseerd door gynaecologen.
Tuurlijk een keer in de zoveel tijd een stopweek houden is wel beter maar dat hoeft echt niet een keer in de maand.

Ehm... Dat komt dus door borstvoeding geven. Borstvoeding zorgt er vaak voor dat de eisprong uitblijft of sporadisch komt. Normaal cyclus is circa een maand, met een eisprong en dus menstruatie. Dus het is juist onnatuurlijk als een cyclus erg lang is, dan is er vaak sprake van een eisprong loze cyclus en dus ben je dan niet vruchtbaar.

Om die reden slik je ook de pil, want de eisprong wordt gestopt en dus is het cyclus al kunstmatig en is doorslikken ook geen enkel probleem.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:49

Kan ik iemand een pb sturen? Iemand die er verstand van heeft en mij wat uit kan/wil leggen, heb een vraagje en wil dat niet Zo in het topic gooien. :o

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 02:43

Ligt er aan waar je verstand van moet hebben. Ik heb niet meer kennis dan een ander, maar heb ervaring met de pil, de nuvaring en de mirenaspiraal. En natuurlijk met ongesteld zijn enzo haha. PB mag je altijd sturen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:31

het ligt er inderdaad aan waar het over gaat. maar je mag me best een pb sturen hoor!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:32

ik meld me trouwens ook hier haha, ik ben danique en om even met de dwue in huis te vallen dan maar, ik slik ook de pil haha. verder geen andere gekkigheid gehad nog.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:40

its_daantjee schreef:
ik meld me trouwens ook hier haha, ik ben danique en om even met de dwue in huis te vallen dan maar, ik slik ook de pil haha. verder geen andere gekkigheid gehad nog.

En je vraag is?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:25

ik heb niet echt een vraag nog :+ ik denk, ik stel me even voor in dit topic.. maar uuhh.. blijkbaar waa dat niet helemaal de bedoelling _O- :=

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:16

Kan je door de Levonorgestel/ethinylestradiol actavis 150/30 een hoog libido krijgen. Want sinds ik deze pil slik merk ik dat aan mijn lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:29

Iedereen reageert anders op de pil, als bijwerking staat er dat er 'verandering' in het libido kan plaatsvinden. Dat kan dus een verlaging zijn, maar ook een verhoging.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:51

Ok bedankt voor je reactie. Ik zit er nog over na te denken wat ik moet doen. Het is eigenlijk ook nooit goed. Ik menstrueer nu minder en mijn lichaam voelt zich goed alleen weet ik niet goed wat ik ermee aan moet. Het accepteren of weer zoeken naar wat anders.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:52

Wat is er mis met hoog libido :Y)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:00

Wel als je er niks mee kan. Zoals zwanger worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:02

Valentijn5 schreef:

Ik snap wel dat een extreem verhoogd libido vervelend kan zijn, maar zwanger worden is niet het enige doel van seks he. En ik betwijfel ook eigenlijk of je libido zo explosief gegroeid is dat je er niet meer normaal mee kan leven of dat het niet te accepteren is. Vaak zie je dat mensen door anticonceptie hele lichte veranderingen krijgen in hun libido. Het is iets lager, of ietsjes hoger.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:09

Bij mij is het zowat elke dag van toepassing. Kan een gynaecoloog of iemand anders je daar nog bij helpen. Omdat het nogal ingewikkeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:13

Nee, er bestaat geen pilletje om je libido te verlagen. Hoe lang slik je deze pil nu? Misschien dat het na de gewenningsperiode (3 maanden) vanzelf weer wat minder wordt.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:24

Ik slik hem al langer dan drie maanden. Ik had gehoopt dat er iets bestaat dat je ergens kan leren hoe je hiermee omgaat. Want als deze pil niet bij me past zou het een spiraal worden en dat zie ik ook niet zitten. Dus ik denk dat ik het maar moet negeren anders neemt het de overhand.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:30

Ooh ik wil zo graag met je ruilen, mijn libido is zoo ontzettend laag sinds de pil :(

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:59

_Milo schreef:
Ooh ik wil zo graag met je ruilen, mijn libido is zoo ontzettend laag sinds de pil :(

Misschien moet je dan van pil veranderen. Bij mij is alles altijd extreem dus dit ook.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:41

Ik ben nu anderhalve maand gestopt met de pil, dat werkt ook al een hoop mee :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:38

Valentijn5 schreef:

No worries. Zwanger worden doe je niet zolang je die pil gebruikt ;) :+

Maar wel bijzonder vervelend dat je er zo veel last van hebt. Je hebt dit bij andere anticonceptiepillen niet gehad? En vraag bij je apotheek eens op welke stoffen daar werkzaam waren. Als het de levonorgestel is die dit bij jou veroorzaakt, dan schiet een mirena spiraal waarschijnlijk ook niet op. Daarvan is de werkzame stof ook levonorgestel. Wel een lagere dosering, maar toch. Het zou zonde zijn als je daarvoor gaat en het zou niet werken.

Ik zou het wel met je huisarts bespreken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:02

Valentijn, ik zou hiermee naar je huisarts gaan. Kun je misschien ook worden doorverwezen naar de gyn als je daar liever heen gaat.