Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 07:00

Nou dat ging over dry needling, dat durf ik echt niet! Brrrr..
Bloed prikken of verdoving bij de tandarts is niet zo'n probleem.

Ik ben nog erg moe van gisteren en mijn tattoo is natuurlijk gevoelig, dus ik denk dat ik maar een kort rondje ga lopen vandaag. Komende week een pittige week op het werk met woensdag een werkdag van 7.30 tot 20.00 uur, daar zie ik wel tegenop.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 07:52

Niets voor mij een tattoo, lijkt me erger dan dry needling (daar heb ik weer geen moeite mee). Zo zie je maar weer, iedereen is anders. Heb ook geen moeite verder met naalden.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 08:06

Nice SV! Benieuwd naar het eindresultaat! :j
Snap dat je vandaag niet top fit bent.. je lichaam moet toch herstellen.
Ik mag woensdag voor het bespreken van mijn nieuwe tattoo. Zo’n zin in!

Interessant Suliko en wat knap om het geleerde meteen in de praktijk te brengen! En hoe.. *\o/*
jij gaat zo lekker!

Leonie ook al zo goed bezig.

Ik ben een broodje aan het eten en dan ga ik ook weer eens het bos in.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 12:59

Leuk Namiro, wat wil je ongeveer en waar?

Ik heb vanmorgen eerst 11km in het bos gelopen met 400hm, daarna thuis nog 4km rustig uitgelopen.
Meer zat er even niet in. Moe.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:19

Ik heb net een tempo loopje gedaan. Had m op 5:50 ingesteld voor 10 km maar heb m op 5:39 gelopen. Zo erg is mn snelheid dus niet achteruit gegaan. (Voor Amsterdam liep ik 5:30-5:35 op 10km ongeveer)
Met in en uit lopen 12,5 km gelopen. Wel een hoofd als een tomaat nu zeg, best warm.

Afbeelding

Paar x moeten stoppen voor oversteken etc

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 14:39

Supervixen schreef:
Leuk Namiro, wat wil je ongeveer en waar?

Ik heb vanmorgen eerst 11km in het bos gelopen met 400hm, daarna thuis nog 4km rustig uitgelopen.
Meer zat er even niet in. Moe.

Drie paardenbloemen voor mijn drie paarden waar ik de afgelopen jaren afscheid van heb moeten nemen met een veldmuisje erbij voor mijn hond die ik afgelopen jaar heb moeten laten inslapen en die ik altijd muis noemde (ze was 50 kilo Cane Corso x Briard).
Op mijn onderarm.

Netjes hoor! Ik heb ook 15 km gelopen.. helaas nog steeds niet pijnvrij..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 14:48

Wow Samantha, je tempo. Knap.
SV, toch knap gelopen dan als je moe bent.
Namiro, ook een mooie afstand.

Ik heb vanmorgen voor het ontbijt gelopen. Het voelde weer goed na m'n 21km donderdag, ietwat last van mijn heupen nog, maar dat was prima.
7km op 6.42, lekker rondje.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 15:00

Goed tempoloopje Samantha! Uit de wind is het echt warm in de zon.
Wat een mooi idee voor je tattoo <3 , wel even een foto showen tegen die tijd!

Wat lekker Goof dat je al zo goed hersteld bent.

Ik heb net gewoon een uur liggen slapen op de bank :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 15:25

Lekker haha. Ik vind je tattoo weer erg mooi worden trouwens.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:23

Wat een gave tattoo SV! en ik denk echt dat als je dry needle-ling probeert dat je erachter komt dat het veel minder intens is dan een tattoo. Maar goed, he kan ook zonder haha.
Kan me voorstellen dat je vermoeid bent, en herstel van een tattoo, ja vader en je werk. Lekker gelopen om het er beetje uit te lopen maar niet te veel om jezelf uit te putten .

Lekker gelopen vandaag Fenn?

Lies wat is je doeltijd op de 10? Straks na de marathon zou ik graag ergens een 10 gaan starten en kijken of ik de 45:00 kan gaan aanvallen... Moet ik wel echt even voor gaan trainen nu want heb ik vooral gefocussed op afstand.

Herkenbaar Samantha dat niet echt rust kunnen houden :o Laatste echte loopje er ook zitten dus! Wat word je doeltempo zo ongeveer volgende week?

Oe Namiro ook een tattoo! Benieuwd waar jij voor gaat? En ook nog lekker gelopen?
edit ow zie dat je al gelopen hebt maar nog steed sniet pijnvrij. Dat is wel echt balen. Zit er wel verbetering in?
En je tattoo idee klinkt heel tof!

Fijn dat je goed hersteld bent Goof. Mag best even bijkomen natuurlijk van zo een inspanning. Goed dat je daar naar luistert.

Thx voor de podcasts tips. heb der weer paar gedownload. Kijken wat lekker weg luistert. Ik wil graag nl luisteren omdat ik op de fiets soms niet alles hoor door de wind en thuis al veel Engels praat :o .
geeft mij meer ontspanning heb ik gemerkt.
Samantha_ schreef:
Haha nu al piek Leonie!
Jij gaat ook lekker!
Ja vandaag zelfs nog steeds toen ik wakker werd. Nu niet meer :+ want ik heb gelopen vanmorgen. Ik had nog steeds wat hoofdpijn, had het bloedheet (te veel aangetrokken) last van mijn buik (en de belt van decathlon die ik heb uitgeprobeerd die volledig op mijn buik ging zitten hielp niet mee) en mijn longen vonden er toch ook nog wel wat van... Om het af te maken was mijn knie een beetje aan het klagen. Totaal geen ideaal loopje maar uiteraard wel, te hard.
Afbeelding
Als ik dan kijk hoe het voelt en hoeveel inspanning het me kost op basis van hartslagzone dan verbaas ik me toch wel over.
Afbeelding
toch een mooi gemiddeld tempo maar het plan was 5:30 max.
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:27

O lekker gelopen Leonie, en je hartslag zo laag zeg, wauw!

Jammer van de belt, ga je die volgende week gebruiken of je vest?

Mijn doel tempo volgende week is rond de 6:00. Ik weet nu al dat ik bij 25 km in kak en langzamer ga, ga proberen dat op te rekken tot 30. Pijn is een emotie tenslotte :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:35

Wow wat een lage hartslag inderdaad.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:37

Mijn hartslag is altijd sky high, als ik een rustig rondje loop is ie al 160. Gekke is dat m’n rust hartslag heel laag is, soms net onder de 40 maar meestal 42-44.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 18:55

Mooie tatoeage SV! En lekker rondje weer. Hopelijk snel weer de oude qua energie.

Fijn herstelloopje Goof!

Wat een tempo Leonie! En dat voor een loopje dat moeizaam ging :+

Mooi doel Samantha.

Vanochtend gewandeld (17k) en vanmiddag een rondje. Had niet zoveel tijd dus snel mijn schema gelopen. 8 keer 2 minuten.... veel stof! Ik vind het mooie weer prima, maar hoop snel op een buitje.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 19:40

Samantha_ schreef:
O lekker gelopen Leonie, en je hartslag zo laag zeg, wauw!

Jammer van de belt, ga je die volgende week gebruiken of je vest?

Mijn doel tempo volgende week is rond de 6:00. Ik weet nu al dat ik bij 25 km in kak en langzamer ga, ga proberen dat op te rekken tot 30. Pijn is een emotie tenslotte :')

Ja pijn is een emotie, die ken je uitschakelen :') Dus :+

Ik ben er nog niet over uit welke belt ik nu uiteindelijk ga doen. Ik ga niet met het vest lopen heb ik 2 weken geleden besloten. Vind het echt te veel warmte vasthouden en hoewel het me nul in de weg zit, heb ik wel iedere keer wat last van mijn ribben NA de loop waardoor ik denk dat ik toch wat anders in mijn ademhaling kom. Geen probleem voor een rustige trail maar ik moet nu iets meer tempo pakken.
Ik denk dat ik de belt van Flipbelt nog 1 maat kleiner ga bestellen en die nog even ga proberen (voor zover dat nog mogelijk is). Opzich zit die van decathlon wel prima alleen te veel op mijn buik.

Mijn rusthartslag is rond de 40. Alleen mijn max is gewoon echt heel laag. Geen idee waarom. VO2max is wel extreem hoog aldus de sportarts tijdens mijn SMO. En toen ik die test deed was ik niet extreem getraind ofzo. Zij gebruikte echter een andere tabel dan garmin. Misschien heeft het daarmee te maken dat mijn max niet hoog komt? Ik weet het echt niet. Heb me er al vaker over verbaasd.

Haha ja Fenn het is wel stoffig aan het worden. Maar wel lekker gelopen dus.

Vanmiddag nog even 7 km gewandeld met ons bezoek. Mocht even voor gids spelen langs een heleboel mooie plekjes door het bos. Onze 3 jarige dochter lag het grootste deel in de draagzak bij mijn man te pitten. Blij dat ik der niet hoefde te tillen vandaag :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:19

Hier vandaag de 8 mijl gelopen. Plan was 1km hardlopen en dan zien hoe het zou gaan. Desnoods de rest wandelen omdat ik m'n inschrijfgeld niet kwijt wilde zijn.
Nou, eerste km ging mooi, binnen de 7.5 minuut. 2e km ging mooi binnen de 7.5 minuut. Toen kwam een zandpad van iets meer dan 1km, dus ik was wel meteen 45 seconden per km langzamer, maar ook gelopen. Toen had ik zoiets van ik ga voor in ieder geval 30% van de 12.8km. Dat lukte ook, 4km ging, 5km net onder de 40 minuten. Dus toen had ik zoiets van dan loop ik de 4 mijl aan 1 stuk. Ging ook lekker. Na 9.5km even 20 seconden gewandeld om wat te drinken. En op 80 minuten precies had ik 10km gedaan. Dus mijn 2e tijd deze winter (ik moet eigenlijk weer naar onder de 75 minuten toe uiteindelijk, maar zo vlak na de marathon was ik meer dan tevreden).
Dus doorgegaan, af en toe een keer 15-20 seconden gewandeld, dus zeg maar niets. En na 1 uur en 39 minuten was ik binnen. Veel sneller dan verwacht, ik mocht er 2 uur over doen van mezelf. En ik was niet laatste, heb 1 persoon achter me weten te krijgen in de laatste kilometers. Ik had zoiets van wat er ook gebeurt, jou pak ik desnoods op de eindsprint. Dat was niet meer nodig, maar heb wel een eindsprintje getrokken.
Ik verwacht geen spierpijn, ben niet eens moe eigenlijk. Voelde m'n achillespees na de finish iets toen ik even gestaan had, maar verder niet. Garmin vond mijn prestatieconditie -15, terwijl het gewoon lekker ging. Maar gisteren had mijn Garmin voor een half uurtje paardrijden een anaerobe score van 3 geregistreerd en een hersteltijd van 30 uur. Toen ik het 2e paard gereden had was de hersteltijd 38 uur, klopt dus ergens niets van.
Ik heb wel de hele run rond de 150-153 als hartslag gehad. Dus wel hoog weer.
Ben toch wel blij dat ik gegaan ben en gewoon het geprobeerd heb. Het ging dus boven verwachting goed, EN een keer niet laatste terwijl ik er van uitgegaan was dat ik dik laatste zou zijn.

De medaille is an sich leuk, maar, en dat vind ik toch wel een dingetje, er staat 4 mijl op. Ik kreeg eerst 1 met een lint met 4 mijl, later zag ik dat anderen eentje hadden met 8 mijl er op, dus heb de mijne omgeruild. Maar dat 8 mijl staat er erg klein op. Dus dat vind ik wel een dingetje, dezelfde medaille als de mensen die slechts de helft gelopen hebben. Verder was het wel een leuke run, op het betaald parkeren na. Ik was 10 euro kwijt. Maar niemand kon mij vertellen of je ergens binnen 3km van de start gratis kon parkeren. En de organisatie had ook niets geschreven over betaald parkeren. Sterker nog, de parkeerplaats die ze noemden om te parkeren was niet handig, want daar kon je tot 1 uur gratis staan, maar de start was om 1 uur en je kon niet in het voren een kaartje kopen voor 2.5 uur bijvoorbeeld.
Was op zich dus wel een leuke run, 4500 deelnemers, maar ik gok maar zo'n 300 op de 8 mijl. Als ik de 4 mijl gelopen zou hebben had ik wel 50-60 mensen nog achter me gehad.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:33

Hi allemaal :)

Terug van weggeweest en een hoop blessureleed verder… Ik ben deze week weer gestart met hard lopen (sinds juli 2023 niet meer kunnen lopen). Op naar een pijnvrije halve marathon :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 20:35

Wat voor blessure had je?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:36

SteffiiY schreef:
Hi allemaal :)

Terug van weggeweest en een hoop blessureleed verder… Ik ben deze week weer gestart met hard lopen (sinds juli 2023 niet meer kunnen lopen). Op naar een pijnvrije halve marathon :)

Welkom terug :wave:
Wat rot dat he zoveel blessureleed hebt gehad. :(

Ik zat dit weekend even in de meeleesmodus. Maar er is veel gelopen en zag mooie foto's voorbij komen :j
Was er ook heerlijk weer voor.

Zelf gisterochtend vroeg 10 km gelopen en vanochtend 12 km strand en bos getraild. :)

Verder wat druk, ons huis is afgelopen vrijdag online gegaan voor verkoop en komende donderdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe plekkie. :):)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:56

SV, thanks, ben ook benieuwd waar ik over een jaar sta met hoe het nu gaat! Heel gaaf je tatoeage, ben benieuwd hoe het eindresultaat uiteindelijk wordt. Knap dat je alsnog gelopen hebt!

Tiggs, dat kon inderdaad, hij haalt dan 2-3 schoenen van tevoren. Helaas was er iets misgegaan, ik had daarvoor mijn schoenmaat moeten doorgeven en dat had ik niet door. Maar had wel mijn eigen schoenen mee (brooks ghost voor op de weg en 2 soorten la sportiva's voor het trailen) en daaruit kwam eigenlijk dat ik vrij gelijk loop op alle 3. Zelfs iets beter op de la sportiva's, doordat ze wat stugger zijn en daardoor krijg ik een betere responsiviteit. Daaruit kwam ook de bevestiging die ik zelf al eerder had gevoeld, dat schoenen met veel demping het niet voor mij zijn. De ghosts zijn verder prima voor mij en dat is best wel een basic schoen waar veel merken soortgelijke types van hebben, dus hij raadde aan: ga verschillende merken proberen en voelt het goed, dan voelt het goed. Hij had niet de indruk dat ik heel specifieke schoenen nodig heb, behalve dus niet te veel demping, maar juist wat stugger.

Lekker hoor Puera, ik vond het ook opeens weer fris afgelopen ochtenden!

Samantha, ja, kan het zeker aanraden! Vond het ontzettend waardevol om te zien waar ik mezelf kan verbeteren en dat dat niet eens zo ingewikkeld is.
Jij ook succes met de laatste rust voor de marathon! En fijn dat het lukte om weer eens op tempo te lopen!

Haha Leonie, met jouw gebruikelijke tempo's en hartslag gaat dat wel meevallen hoor. :')
Heel veel succes en sterkte met weinig doen deze week!!

Goof, ja en waarschijnlijk voel je dus je hamstrings en billen meer bij hoogtemeters omdat je dan een rondere voetbeweging maakt bij optillen, je knie meer gebogen houdt en je voet minder ver voor je land! Want bij hoogtemeters moet je dat wel doen, anders kom je de heuvel niet op en struikel je over je eigen voeten. Alleen dat kan je dus ook op rechte stukken doen! Ik was echt verbaasd hoe makkelijk het ging en ook verbaasd over de hoeveelheid spierpijn die ik opeens in mijn billen en hamstrings had, terwijl ik die 28 km echt amper hoogtemeters heb gemaakt. :') Kan kijken of ik het met screenshots van mijn hardloopanalyse kan uitleggen wat ik bedoel, misschien heb je daar wat aan.

Lies, mooie tempo loop! Hoe snel zou je de 10 willen lopen?

Namiro, he wat vervelend dat je nog niet pijnvrij loopt!

Sherivey, spannend!! Moeten jullie veel doen nog aan het nieuwe huis?

Steffi, welkom terug!

Hier een werkweekend achter de rug, maar wel 4 dagen achter elkaar kunnen lopen! Zaterdag en vanochtend heerlijk voor het ontbijt in het bos. <3 Gister ongesteld geworden en mijn benen waren wel echt wat zwaar nog van donderdag, dus ging een beetje moeizaam allemaal. Vanochtend ging alweer een stuk lekkerder! Morgenochtend misschien de bootcamp meepakken, even kijken hoe ik wakker word, misschien dat ik eens rustig aan doe, mag in ieder geval niet hardlopen van mezelf. :')

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 23:57

Sv, dry needling valt reuze mee.
Pittige lange werkdag, succes.

Namiro, het was mooi weer voor een rondje bos.

Sv, toch weer 14 km in de benen.

Samantha, mooi tempo.

Goof, ook fijn gelopen.

Wat een lage hartslag Leonie, netjes. Vervelend van je knie.

Fenn, flink wat kilometers in de benen.

Leonie, gelukkig work out voor je man. Moet er niet aan denken, mijn driejarige dragen haha.

Germie, toch fijn gelopen.

Steffiy welkom terug.

Hier ook even afwezig geweest. Prive veel druktes (neefje gekregen, zelf baby thuis, moeder lag weer lange tijd in het zh 150 km verderop , operatie gehad, nu net weer thuis, klussen, hond zijn poot gebroken..).

Vanmorgen een fijn rondje met mijn oudje en mijn zus haar jonge hond.

Afbeelding

Deze is voorlopig uit de running

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 06:13

Suliko, het is een nieuwbouwhuis, dus de vloeren moeten er nog in, de muren zijn nog kaal en de keuken moet nog gedaan worden. :)
En dan nog dingen zoals gordijnen, tuin inrichten enzo, maar bvb de tuin heeft geen haast.
Vier dagen lopen en dan nog bootcamp, ik doe het je niet na. Ben dan direct geblesseerd denk ik. :')

Horsii, jeetje wat een pech! Hoe gaat het nu met je moeder?
En beterschap voor je hond.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 06:37

Horsii wat een tegenslag, hopelijk gaat het weer goed met je moeder nu.

Suliko wat een verschil maakt dan een kleine verandering van techniek zeg. En grappig dat je juist weinig demping nodig hebt om goed te lopen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:07

Weer een hoop loopjes met dit lekkere weekend zie ik al <3

Tiggs ik zit te kijken naar de Rotte Dam loop :) Hoeveel ga je lopen in Rotterdam?

Lies_sparkle wanneer ga je je triathlon doen? Ik vind dat zo knap! Ik vind 1 van de 3 onderdelen al zwaar :') Ook nog een tempo loopje dit weekend, fijn dat het goed gaat!

Leonie87 je hebt heel rustig aan gedaan zoals de fysio aangaf zie ik al :') Wat woon je in een mooie omgeving! <3
Bedankt voor de oefeningen! Ik ga eens kijken of ik dat hier mooi tussendoor kan doen op het werk.
Succes met de week rustig aan doen, dat klinkt nog lastiger dan de marathon zelf volgens mij voor jou haha. Die hartslag van jou trouwens, wat laag :oo

Suliko wat klinkt de analyse echt super fijn! En echt heel goed dat je de tips ook gelijk zo in praktijk kunt brengen! Dan nog even na de analyse ook "even" bijna 30 kilometer lopen, hoe doe je dat toch?! Ik kan helemaal aansluiten bij Supervixen, je bent een beest!
Tijdens werkweekend ook echt mooie runs gemaakt :) Echt fantastische foto's ook <3

Puera wat een heerlijke loop ook, behoorlijke afstand!

Supervixen wauw wat een mooie tattoo! Een behoorlijke zit zeg, pfff. Wel echt op een hele mooie locatie gezet volgens mij, ziet eruit als een kerk oid?
Groot gelijk dat je even rustig aan doet, naar je lijf luisteren is heel belangrijk.

Samantha druk met vanalles, weinig rust ook hoor ik haha. Ook nog "even" een tempo loopje, wat snel!

Namiro jouw idee voor je tattoo klinkt ook echt heel mooi <3

Goof ook nog een heerlijk rondje voor het ontbijt, echt super fijn dat je zo goed gaat!

Fenn lekker stuk gewandeld en vervolgens nog gelopen, leuk! Het was er heerlijk weer voor!

Germie toch meer gerend dan gewandeld, knap hoor. Nu weer even rustig aan doen? Volgens mij geeft je Garmin aan dat je nog rust nodig hebt met de -15.

SteffiiY fijn dat je weer kunt starten na een hoop blessureleed. Ik hoop dat deze je nu bespaart gaat blijven.

Sherivey druk druk druk en dan toch nog 2x lopen, super knap! Spannend jullie huis te koop en verhuizen! Ga je ver weg of blijf je in die mooie omgeving?

Jeetje horsii wat een pech :(:) Sterkte voor je hond! Hoe is het met je moeder?

Hier even balen. Mijn lijf was van het weekend even niet zo happy (ook weer vrijdag behandeling gehad, druk, stress etc), maar ik vond dat ik toch even moest gaan lopen. Ging voor geen meter, behoorlijk terug gegaan in tempo. Enorme steken in mijn zij ondanks dat ik niet net gegeten had ofzo. Daarnaast komen toch mijn knieën in opstand :\ Toch maar even kijken hoe dit gaat zo.. (Knieën zijn sowieso al vrij slecht, vorige keer met opbouwen gingen ze ook even in opstand weet ik nog, dus ik heb hoop dat dat uiteindelijk wel beter gaat maar irritant is het wel). Durf me nu toch ook maar niet in te schrijven voor het loopje begin juni. Eerst maar eens kijken of mijn lijf zo boos blijft of niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:55

Ik heb juist het idee dat Garmin totaal geen rust meer aangeeft. Wat voor trainingssuggesties ik de afgelopen week heb gehad, daar kon ik niet aan voldoen. Na gisteren is kennelijk toch de VO2 max weer een tiende gedaald ofzo, want staat weer op redelijk i.p.v. goed bij dezelfde waarde. En ik weet dat bij 36.3 deze goed is en er onder redelijk, de waarde in GArmin is 36 gebleven, dus dan zit het in die 3 wat een 2 geworden is door 2 weken niet te trainen. Dus ik moet dan juist weer extra gaan trainen om die weer op goed te krijgen. Maar ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik heb geen doel meer met hardlopen. De marathon is bereikt, dus wat nu?
Ik weet het momenteel echt niet. Dat voelt wel raar hoor.

De loopgroep heeft volgende maand ook een run, en dan doen ze aan goodies i.p.v. medailles. Ik heb aangegeven niet te weten of ik mee ga doen, met als reden dat ik dus geen runs zonder medaille loop omdat ik medailles verzamel. En eigenlijk wil ik zelfs voor de eigen club geen uitzondering maken. Moet er dus goed over nadenken. De run vorig jaar in eigen dorp was zonder medaille en je kreeg een stomme mok. Bij die trailrun laatst kreeg je een sleutelhanger, dus ook niet iets waar ik wat mee kon. Dat zijn de enige 2 runs zonder medaille tot nu toe geweest, en het was dus ook 2 keer niets. Bij de run van de club hadden ze vorig jaar een beanie (ik was toen nog niet lid), dus ook weer een prul. Die run in het dorp doe ik mogelijk dit jaar wel weer aan mee, puur en alleen omdat ze tegen mij zeiden dat ze liever hadden dat ik de 5.4km deed i.p.v. de 10 omdat ze dan een paar minuten zouden moeten wachten. Maar dit jaar wordt het dan de 10 en wachten ze maar, want ze hebben geen reglementaire eindtijd. Dat wordt dan een principekwestie bij mij. En met 80-85 minuten ben ik helemaal niet echt langzaam. Maar ik ga verder dus alleen voor medailles.