Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 02:49

Wat fijn dat het met jullie ook goed gaat Marlissa! Soof was vanaf begin al een pittige tante en dan de reflux erbij... Wel vervelend dat ze dat ze daar nog zoveel last van heeft! Hopelijk trekt dat nog weg binnenkort.

Zo leuk, al die koppies *\o/*.

Sanne gaat ook goed, doet wat stapjes los als wij het motiveren, maar loopt zelf liever met houvast. Komt vanzelf. De laatste truc is een duckface _O-. Verder slaapt ze super, wat wij als ouders natuurlijk heerlijk vinden (beiden gediagnosticeerd met pfeiffer/pfeifferachtige klachten). Momenteel komt er een tandje door, dus wel 4x per nacht een slokje :O.

Wij gaan nog een weekje naar de camping. Zoveel zin in! We tobben al even met de gezondheid, dus hopelijk kunnen we ervan genieten. Zitten in een safaritent en hoeven maar een half uurtje te rijden. Met alle vakanties die ik van anderen langs zie komen stelt het niks voor. En eigenlijk kriebelt het wel om verder weg te gaan, maar dit is nu geboekt. Eens zien of ik m'n man kan overhalen om nog een weekje te gaan in het najaar :):)

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 09:39

Oei dat lijkt me heftig Sting, als je allebei zulke klachten hebt! Hopelijk kunnen jullie echt even bijtanken op vakantie :)

Wij zijn in juni op vakantie geweest naar Zuid Frankrijk. Ik moet zeggen dat we ons daar behoorlijk op hebben verkeken. Esra slaapt niet tijdens het rijden en ondanks dat we met de camper gaan, is dat toch wel een uitdaging. Zeker op de terugweg moest ik alles uit de kast halen om haar te entertainen tijdens de rit (niet in 1 stuk gereden hoor!) dus ik was mega blij toen we weer thuis waren.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 11:15

Leuk om Soof ook weer eens te zien! Zo te zien ontwikkelt ze zich hartstikke goed, ondanks het vele spugen. Hebben ze een idee wanneer dat een beetje over moet gaan?

@ballard dat is dus mijn grootste nachtmerrie. 3 uur Limburg was echt de max in het voorjaar. Gaan in het najaar nog op 2 uur afstand 2 weken weg met de dieren. Volgend jaar wil ik wel weer naar de zon.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 13:22

Leuk om updates te horen!

Ik heb hier een lopend en brabbelend aapje dat super bijdehand is (op een schattige manier) en vreet als een bootwerker. Het hele baby is er wel van af, en dat mis ik stiekem toch wel. Hij heeft nog wel een paar babypluisjes, ik moet 'm eigenlijk echt even knippen. Het is wel ook weer een leuke fase. Alles is leuk, zwemmen is leuk, kinderboerderij is leuk, zelfs de supermarkt is leuk. :')

Ik merk wel dat hij helemaal ingaat op het proberen te brabbelen, maar dat er nog maar een paar woorden echt herkenbaar zijn. CB zei wel dat hij daar iets trager mee kan zijn, omdat we tweetalig opvoeden en we beiden tegen hem strikt alleen onze eigen moedertaal gebruiken.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 16:23

Gnome schreef:
Leuk om Soof ook weer eens te zien! Zo te zien ontwikkelt ze zich hartstikke goed, ondanks het vele spugen. Hebben ze een idee wanneer dat een beetje over moet gaan?

@ballard dat is dus mijn grootste nachtmerrie. 3 uur Limburg was echt de max in het voorjaar. Gaan in het najaar nog op 2 uur afstand 2 weken weg met de dieren. Volgend jaar wil ik wel weer naar de zon.

Ja snap ik! Het is voor jezelf vooral niet echt vakantie. Ik kwam niet uitgerust terug ofzo. Dus prima toch, lekker dichtbij en goed uitrusten! Zeker met jullie gezondheid goed om te doen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:24

Ik ga met Soof 30 augustus een week naar Turkije met zus en dochtertje en een vriendin. Wordt een hel natuurlijk vliegreis en busreis op schoot. Maar daar gaan we genieten.

Spugen kan ze mee naar de basisschool gaan zeggen ze. Dus voorlopig niet ervan af.

Met der wondje gaat het ook de goede kant weer op. Zitten nog steristrips op waarvan er een los laat. Afbeelding
Bizar hoe een onschuldig wondje kan bloeden

Soof loopt nog niet los. En is levensgevaarlijk met klimmen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:24

[***] schreef:
Leuk om updates te horen!

Ik heb hier een lopend en brabbelend aapje dat super bijdehand is (op een schattige manier) en vreet als een bootwerker. Het hele baby is er wel van af, en dat mis ik stiekem toch wel. Hij heeft nog wel een paar babypluisjes, ik moet 'm eigenlijk echt even knippen. Het is wel ook weer een leuke fase. Alles is leuk, zwemmen is leuk, kinderboerderij is leuk, zelfs de supermarkt is leuk. :')

Ik merk wel dat hij helemaal ingaat op het proberen te brabbelen, maar dat er nog maar een paar woorden echt herkenbaar zijn. CB zei wel dat hij daar iets trager mee kan zijn, omdat we tweetalig opvoeden en we beiden tegen hem strikt alleen onze eigen moedertaal gebruiken.

Knap tweetalig

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:26

Ballard_L schreef:
Oei dat lijkt me heftig Sting, als je allebei zulke klachten hebt! Hopelijk kunnen jullie echt even bijtanken op vakantie :)

Wij zijn in juni op vakantie geweest naar Zuid Frankrijk. Ik moet zeggen dat we ons daar behoorlijk op hebben verkeken. Esra slaapt niet tijdens het rijden en ondanks dat we met de camper gaan, is dat toch wel een uitdaging. Zeker op de terugweg moest ik alles uit de kast halen om haar te entertainen tijdens de rit (niet in 1 stuk gereden hoor!) dus ik was mega blij toen we weer thuis waren.

Rot dat ze in de auto niet slaapt. Hier gelukkig wel.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 14:21

Wat leuk om alle updates te lezen.

Abby is nu 13.5 maand, loopt zo nu en dan wat stapjes los maar kruipen heeft nog de voorkeur.
Is een ontzettende boef, niks is veilig.
We zitten nu 2 weken op de camping in de tent en we genieten volop.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 00:44

Hier wordt eindelijk gekropen (bijna 13 maanden), dus feest! :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 06:52

Topper!! Succes met alles veilig opbergen.

Ik voel me echt de hele dag Assepoester :') opruimen en poetsen haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 11:46

Heeft iemand hier ervaring met traphekjes zonder te boren?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:47

Gnome schreef:

Wij hebben er 2, een heel tevreden mee en de andere zou echt niet veilig zijn voor de trap (wij gebruiken ze om het balkon af te sluiten als de deur open staat enzo).

Zal thuis eens kijken welke merken we hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 13:07

Top thanks! Boris begint nu echt meters te maken ineens met los lopen dus maar geen risico. Traplopen zit er nog niet in gelukkig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 18:17

Gnome schreef:
Top thanks! Boris begint nu echt meters te maken ineens met los lopen dus maar geen risico. Traplopen zit er nog niet in gelukkig.

De Baninni vind ik fijn. De safety first niet.

Net hebben ze de poedel opgehaald hier. Lilith vond Nimue nooit leuk maar nu maakte ze het veel te bont. Ze snauwde naar Nimue en heeft haar gezicht daarbij geraakt. Krassen van de tanden aan een kant en een kneuzing en puntje bloed onder het oog aan de andere kant. Dus nu huisdierloos. Hadden 2 honden met karakter, helaas beide niet compatibel met een kleintje..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 19:51

Ohh wat schrikken! Wij hebben de honden ook niet bij Boris, tenzij we erbij zitten. Ze zijn beide nog veel te onvoorspelbaar.

Hoe gaat het verder? Voel je je al wat beter?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:53

Gnome schreef:
Ohh wat schrikken! Wij hebben de honden ook niet bij Boris, tenzij we erbij zitten. Ze zijn beide nog veel te onvoorspelbaar.

Hoe gaat het verder? Voel je je al wat beter?

Wij waren er ook altijd bij. Helaas was dat niet genoeg. Met Spip was het zonder twijfel geen probleem geweest. Lilith is een compleet andere hond. Wel een heel mooi huisje voor haar nu.

Met mij gaat het stapje voor stapje beter. Bijna op de minimale hersteltijd die ze me gegeven hadden. Ik werk inmiddels weer wat en mijn man is 5 dagen in de week thuis, heerlijk zo als gezinnetje.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 20:26

Ja echt klote... Ze zijn zo snel. Fijn dat je een goed plekje hebt gevonden en dat het nu beter gaat allemaal. Geniet van je gezinnetje <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:19

Aah leuk een Soof-uodate! Wel sneu dat ze nog zoveel moet spugen.
En dat ongelukje, phoej kan me voorstellen dat je daar flink van geschrokken bent. Gelukkig dat het wel goed was gegaan.
Hoe is het nu met der? (Gossie die foto♡)
Lekker naar Turkije!

Sting haha Sanne is al aan het oefenen voor selfies met haar duck-face! ;)
Rot die pfeifferklachten, gelukkig gunt ze jullie wel nachtrust!
Heerlijk toch lekker kamperen? Ben ik gek op, maar krijg helaas m'n vent niet zo ver. (En dat voor een biologie docent!)
Geniet er van met elkaar ♡

Ballard phoej heavy als ze niet willen slapen! Na zo'n rit kan ik me voorstellen dat je blij bent weer thuis te zijn.

Gnome waar gaan jullie heen in het najaar? :)
Haha ja je staat nu volledig in "dienst" van je kind hé? Wij hebben toevallig gister het traphekje binnen gekregen, gaan 'm vandaag op de trap zetten. Is van het merk ADSafety, maar weer dus nog niet hoe die bevalt.
Ik zie Boris echt voor mij met z'n lopen. Zo'n blij, trote koppie erbij ofniet?

[***], wat tof dat tweetalig opvoeden. Prima dat het dan wat minder snel gaat. :D
Haha álles is nog leuk dus, prachtig!

Marjon heeeerlijk ook aan het kamperen. Love it ♡ Waar zitten jullie?

Azamy ah wat een lastige, maar verstandige beslissing. ♡ Gelukkig wel een fijn huisje voor haar kunnen vinden.
En fijn om te lezen dat het met jou ook beter gaat. ♡
Dikke knuffel alsnog!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:18

Sting schreef:
Verder slaapt ze super, wat wij als ouders natuurlijk heerlijk vinden (beiden gediagnosticeerd met pfeiffer/pfeifferachtige klachten). Momenteel komt er een tandje door, dus wel 4x per nacht een slokje :O.
Pfoee 4x per nacht een slokje. Daar zou ik ook pfeifferachtige klachten van krijgen denk ik -O-

Azmay schreef:
Net hebben ze de poedel opgehaald hier. Lilith vond Nimue nooit leuk maar nu maakte ze het veel te bont. Ze snauwde naar Nimue en heeft haar gezicht daarbij geraakt. Krassen van de tanden aan een kant en een kneuzing en puntje bloed onder het oog aan de andere kant. Dus nu huisdierloos. Hadden 2 honden met karakter, helaas beide niet compatibel met een kleintje..
Jeetje. Schrikken zeg!

Gnome schreef:
M'n man heeft volgens mij op de site van Consumentenbond opgezocht welke veilig zijn en de conclusie is: alles wat er oké uit ziet is niet veilig. Alleen lelijke dingen :Y)

Gnome schreef:
Topper!! Succes met alles veilig opbergen.
:')

Met ons gaat alles goed. Ik heb sinds half oktober vorig jaar nieuw werk wat nog steeds heel erg goed bevalt. Kjell doet het super, slaapt over het algemeen goed, eet goed, ontwikkelt zich goed. Niks te klagen dus :) Herken wel de Assepoester vibe die ik hier ergens langs zag komen haha.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:20

Hond is weer terug, wat een k week. Ze was daar incontinent zeggen ze. Hier nog geen druppel natuurlijk {:)-:(

Ben een paar dagen best wat van huis geweest en mijn man merkt het wel echt in de hoeveelheid klusjesdie hij gedaan krijgt. Ben blij dat ik niet de enige ben die dat issue had :=

Deze week maar eens een fantasy fotoshoot met Nimue doen op de heide, ik ben zelf nog benieuwd hoe we dat gaan doen gezien ze nog niet loopt of zelfstandig staat :Y)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 08:27

Vervelend Azmay. Is ook lastig een hond te plaatsen bij een echt goed huisje weer. Training zien jullie niet zitten?
En anders de fokker benaderen? Meeste fokkers weten wel iets of wat dan ook :)

Leuk om verder van de rest wat te lezen! Wat gaat het hard hè ! Kleine donderstenen :D teminste hier.

Zoals vele zeggen een handenbindertje. Dame zit geen seconde stil. Pittig karakter maar oh zo gezellig.

Kan goed tegen weinig slaap overdag :+ soms een uurtje slaap en dan pas 8 u naar bed of later.

Gelukkig slaapt ze wel de hele nacht door.

Ik heb hier z’n houten grondbox aka konijnenren als traphekje. Kon niks vinden voor onze trap. En dit werkt prima

Zoë houd graag alles in de gaten. Heb zo’n sta stoel voor in de keuken gemaakt. En gister voor het eerst samen bananenbrood gemaakt _O- met een paar hapjes tussendoor van Zoë.

En ze is gek op dieren. Alle honden koeien ezels noem maar op, moet ze naar wijzen.

En moet nog steeds wennen aan dat geloop _O-

En als we bij de paarden zijn moet en zal ze er ff op zitten
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 08:34

Lieve Zoë <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 08:35

Azmay schreef:
Hond is weer terug, wat een k week. Ze was daar incontinent zeggen ze. Hier nog geen druppel natuurlijk {:)-:(

Ben een paar dagen best wat van huis geweest en mijn man merkt het wel echt in de hoeveelheid klusjesdie hij gedaan krijgt. Ben blij dat ik niet de enige ben die dat issue had :=

Deze week maar eens een fantasy fotoshoot met Nimue doen op de heide, ik ben zelf nog benieuwd hoe we dat gaan doen gezien ze nog niet loopt of zelfstandig staat :Y)

Heel leuk zo'n shoot!! Gaat ze wel zelf staan tegen iets aan of dat ook nog niet?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 08:53

Wat sneu dat de hond nu weer terug is Azmay! Hopelijk kan je een passend huisje vinden op korte termijn. Willen ze het evt niet opnieuw proberen?
Benieuwd naar de shoot straks, misschien kan je een loopwagentje gebruiken?

Hier uitrolbare traphekjes, maar die moet je wel boren. Sanne klimt al een maand of 2-3 zelf naar boven en beneden, als het hekje open staat. Soms met de echte binnenbocht nog spannend, maar meestal lopen we er rustig achteraan.

Gisteren was een helse dag op de camping, Sanne ligt er nu nog van te slapen. Ze zal het wel nodig hebben. Gisteren maar 1 slaapje gedaan en ze doet er normaal zeker 2 van 1,5-2 uur. Nu 1 van 3 kwartier, dus het was bikkelen voor ons als ouders. Maar goed, nieuwe dag en vannacht maar 1x wakker geworden, dus wij zijn ook weer redelijk uitgerust!