Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:46

Cer schreef:
Jeuh Pien !! Voelt goed denk?
Ik heb vanochtend mn moeder heen en weer gebracht, en ik vond t echt wel fijn dat zij nu iig de eerste gehad heeft :j Priklocatie ging ook prima, goed geregeld, vriendelijke mensen (alles liep lekker door, geen lege hokjes ofzo)

Ja voelt zeker goed. Het was nog even spannend want mijn card vital (bewijs van inschrijving ziekte verzekering hier in Frankrijk) pakte totaal niet.
Pas na 5 minuten nadat mevrouw handmatig gegevens van mij invoerde pakte hij opeens op het adres. Pfffff iK kreeg het er warm van. Ik was echt bang dat het schip in het zicht vd haven alsnog zou omdraaien.

Mensen waren erg aardig, er waren 2 gangen, rechts AZ vaccinaties, rechtsoor de pfizers. Alleen al de pfizers had meer dan 3 wachtkamers, prikkamers en kamers voor na prikken. Alles verliep heel geordend, in het wachten ervoor moest formulier worden ingevuld en afgegeven in de prikkamer, ik werd gehaald en eigenlijk weinig mensen gezien, behalve id lift naar boven. Maar iedereen had verplichte masker op.

Fijn dat je moeder ook geprikt is nu.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:58

Ik ontstip weer een tijdje. Ik ben heel blij voor jullie en gun jullie het allerbeste. Het is voor mij alleen te confronterend om steeds te lezen dat iemand zijn prik krijgt. No offence. Y;(

nynke55

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:23

Oh, ik heb dat net andersom, heerlijk om te lezen dat er weer iemand geprikt is, ook al ben ik nog lang niet aan de beurt. Maar je ziet nu wel dat er schot in zit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:26

nynke55 schreef:
Oh, ik heb dat net andersom, heerlijk om te lezen dat er weer iemand geprikt is, ook al ben ik nog lang niet aan de beurt. Maar je ziet nu wel dat er schot in zit.

De EU accelereert en dat is goed. In Frankrijk 12,51 miljoen mensen. Dat is goed.

Nikass je komt echt ad beurt!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:34

Ik ben juist ook blij :+ hoe meer hoe beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:45

Ik hoor nu ook veel collega's waarvan ouders en familieleden worden gevaccineerd, ik vind het ook fijn om te horen. Ben ook blij dat mijn vader vandaag mag en mijn ouders dan beide hun 1e prik hebben gehad :D Mijn oom en tante ook deze week, andere oom is al geweest, ja ik vind het prettig :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:27

Herken het ook deels wel, Nikass, ik zit al zo lang in de stress.
Maar ik ben ook blij met elke prik die er gezet wordt, bij elke prik wordt het een stukje veiliger en daar ben ik heel blij mee :) Het einde komt dan toch een beetje in zicht :)

Zelf vanmiddag ein-de-lijk afspraak bij de praktijkondersteuner.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:34

Ik ben ook heel blij met iedere gezette prik.

Ik zou dolgraag zelf sneller aan de beurt zijn, in eerste instantie hoorde ik bij de 'versnelde' risico-groep, maar dat is er inmiddels af.
Heb nu 3 aandoeningen die verhoogd risico geven, maar inmiddels wel allemaal van die lijst af. Die drie opgeteld maakt mijn risico wél écht behoorlijk groot. Maar er is geen ruimte om naar individuele gevallen te kijken, en 3 verhoogd risico dingen die niet op de lijst staan worden dus verder niet opgeteld.
Het zij zo, ik begrijp dat het geen doen is om 17,4 miljoen situaties individueel te bekijken. Dus blijf ik voorlopig even heel voorzichtig nog.

Maar ondanks mijn eigen niet ingewilligde wens om vlot ingeënt te worden, ben ik tóch blij met iedere gezette enting.

Iedere gezette prik maakt het risico in de maatschappij iets kleiner.
Met iedere gezette prik komt er een stukje veiligheid terug.
En met iedere gezette prik komt ook het moment dichterbij dat ik wél zelf ook mag.

Ik word dus blij van het feit dat steeds meer mensen aangeven hun prik te krijgen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:50

Mijn moeder uit 56 heeft de prik nu een week geleden gehad en mijn vader uit 57 mag vrijdag al. Beide geen risicogroep en thuiswonend dus ik zie eindelijk schot in de zaak.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:55

ingedebruijn schreef:
Mijn moeder uit 56 heeft de prik nu een week geleden gehad en mijn vader uit 57 mag vrijdag al. Beide geen risicogroep en thuiswonend dus ik zie eindelijk schot in de zaak.

ik ben wel benieuwd... hoe dan?

Oh wacht! Uit 56 en 57.. ik dacht van 56 en 57 :D
Laatst bijgewerkt door IMJ op 19-04-21 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:56

Ik blijf ook maar even weg. De frustratie wordt me ook te groot.gezonde jongere mensen die geent worden, iets oudere gezonde mensen die geent worden en ik schuif steeds verdernaar achteren en net mij nog zoveel risicogroepen. -O- merk dat ik er zo geirriteerd en gefrustreerd over wordt dat mijn humeur er teveel onder te lijden heeft.

Ann

@IMJ
AZ via de huisarts denk ik?

Gnome

IMJ schreef:
ingedebruijn schreef:

ik ben wel benieuwd... hoe dan?

Mijn vader is door de huisarts gebeld. Wellicht hebben die over? Regio Zuid-Holland.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:57

Ann schreef:
@IMJ
AZ via de huisarts denk ik?

ja joh, ik heb al ge-edit.. ik las scheel :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:58

karuna schreef:
Ik blijf ook maar even weg. De frustratie wordt me ook te groot.gezonde jongere mensen die geent worden, iets oudere gezonde mensen die geent worden en ik schuif steeds verdernaar achteren en net mij nog zoveel risicogroepen. -O- merk dat ik er zo geirriteerd en gefrustreerd over wordt dat mijn humeur er teveel onder te lijden heeft.

Snap ik. Mijn vriend (ex, nu beste vriend) ook, zit al sinds maart vorig jaar alleen binnen. Gelukkig is hij een nerd, haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:05

karuna schreef:

Welke gezonde jongere mensen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:07

AstraZeneca schijnt nu voortaan Vaxzevria te heten en in een ander doosje te zitten. Maar het is precies hetzelfde.

Anoniem

karuna schreef:

Ja welke gezonde jongere mensen?

Anoniem

anjali schreef:
AstraZeneca schijnt nu voortaan Vaxzevria te heten en in een ander doosje te zitten. Maar het is precies hetzelfde.

Bron?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:10

Vroeg me ook af waar Karuna het over heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:13

Die andere naam werd rond 1 april bekent, meende toen dat het een 1 april grap was over het zeveren over dat medicijn. Maar het blijkt echt te zijn :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:17

Ik snap dat het frustrerend voor sommigen is dat ze nog niet mogen prikken. Besef wel dat met elke gezette prik ook het risico voor niet gevaccineerden verminderd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:19

bigone schreef:
Ik snap dat het frustrerend voor sommigen is dat ze nog niet mogen prikken. Besef wel dat met elke gezette prik ook het risico voor niet gevaccineerden verminderd.

Precies dit, ook al begrijp ik ook dat mensen graag willen. Heb ik zelf ook.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:21

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:23

Relaxed schreef:
anjali schreef:

Bron?

Klopt, naamswijziging was poosje geleden in het nieuws. Bron: ongeveer alle media. Beetje het nieuws volgen helpt ook, of Google gebruiken.