Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:57

Femke_Tweety schreef:
Hoppa, Rutte zegt ronduit en met dikke nadruk dat iedereen die met auto of vliegtuig op vakantie gaat in februari ontzettend asociaal is.

Vrij dikke uitspraak. Ik hou er wel van.

(Ben geen vvd stemmer overigens, maar ik vind Rutte niet slecht hier vandaag!)

Mensen vinden rutte ook ontzettend asociaal. Die gaan echt niet naar hem luisteren

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:58

Purny jij doet of 3 kwart van de Nederlanders zich nergens aan houdt. Zo is het ook weer niet hé. Nederlanders klagen wel maar zijn toch ook best volgzaam

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:01

Ik merk op mijn werk duidelijk dat veel minder thuis werken vergelijk bij de eerste lockdown. Er reizen nu zeker 2 tot 4 keer meer mensen die tijdens de eerste lockdown wel thuis konden werken. En als ik me goed herinner was de horeca toen nog wel gewoon open.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:03

In maart ging de horeca ook dicht. Tja er werd ook geen uitzonderingen gemaakt voor kinderen. Ook voor hun ging niks door. Dat is nu anders. Bedrijven hebben het zwaarder dus die worden creatiever etc.

En ik snap het ook. Het wordt psychisch gewoon zwaarder. En als dat niet voor jou geldt dan is dat mooi maar over een ander kan je niet oordelen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:10

Denk ook niet dat een avondklok helpt. Ik denk dat iedereen dan gewoon gaat logeren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:12

Rijden is echt wel noodzaak hoor zeker nu. Wij hebben de paarden 1 week stil laten staan vanwege onze thuis isolatie. De week erna 2 bommetjes. Ze worden normaal 5 a 6 dagen per week gereden. Die kun je niet van de ene op de andere dag stil zetten. Moest nu noodgedwongen wel want niemand om ze te rijden terwijl wij binnen zaten. Nu zijn ze weer chill maar dat heeft wel wat extra longeren gekost := gek genoeg was de oude opa het meest wild :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:14

Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vraag wat betreft de avondklok! :j mocht die indd pas om 22 uur ingaan dan gaat het wat betreft voeren heel erg meevallen gelukkig.

Ga maar even niet in op de reacties van mensen die vinden dat daar niet vast over nagedacht mag worden want dan kan ik niet zo heel vriendelijk blijven *D
Laatst bijgewerkt door Felien_Kyra op 12-01-21 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:15

Voor de overheid is paardrijden echt geen noodzaak :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:16

Wat zullen veel ondernemers verdrietig zijn nu..... en restauranthouders...
Ik heb echt met ze te doen. Voor ons is het allemaal rot maar voor hen echt desastreus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:18

besita schreef:

Hier in NL gelukkig grote lobby namens KNHS en FNRS. Die zorgen dat het rijden en trainen van paarden redelijk normaal doorgang kan vinden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:20

Ook voor de achterstand in het onderwijs..
Hoe wil je dat ooit gaan inhalen
Groep 8 bv die naar voortgezet onderwijs moeten

Net ook de discussie dat rijke ouders bijles makkelijker kunnen betalen
Dus daar ligt ook een taak voor de overheid

Avondklok tja hoe gaan we handhaven komt in mij op..
Ik hoop niet dat dat door klikspanen van.buren gaat gebeuren

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:21

Weet iemand hoe het met Astorga is?
Ze moest drukke diensten met de kerst draaien op de covid afdeling.
Ik mis haar op bokt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:23

Sheran schreef:
Denk ook niet dat een avondklok helpt. Ik denk dat iedereen dan gewoon gaat logeren.

Degene die zich toch al nergens aan houden, wel. In Luxemburg was tussen kerst en vorige week avondklok 21u. Die ene keer dat we bij 2 vrienden zouden gaan eten (31.12) hebben we dus overgeslagen. Bezoekers; 2 personen, kinderen inbegrepen in die 2 personen. Dus gaan we nergens als gezin van 4. Helpt wel

Nu is het 23-6u. Denk dat de meeste mensen daar geen hinder van hebben. Degene die werken vragen hun werkgever gewoon n certificaat.

Zie alweer allerlei redenen waarom een avond klok voor sommige mensen echt niet zou kunnen. Zo erg is t echt niet..

In delen van Frankrijk is het overigens wel 18 uur op t moment, dat is wel héél vroeg :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:24

Suzanne F. schreef:
Wat zullen veel ondernemers verdrietig zijn nu..... en restauranthouders...
Ik heb echt met ze te doen. Voor ons is het allemaal rot maar voor hen echt desastreus.

Wanneer je een verlenging van de lockdown niet aan zag komen dan ben je echt blind voor alle berichten geweest. Ja het is poedersuiker voor alle ondernemers, er word nog meer steun gegeven en natuurlijk vallen er straks een hoop om. Veel zaten al moeilijk voor de eerste lockdown en die worden nu door de steunmaatregelen in de benen gehouden dus zeker weten dat de zwakkeren om gaan vallen. Zo werkt het ook zonder Corona .
Maar ik heb het meest te doen met al die zorgmedewerkers, hoe krijgen die de ellende van het afgelopen jaar en wat er nog gaat komen van hun netvlies.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:29

Femke_Tweety schreef:
Hoppa, Rutte zegt ronduit en met dikke nadruk dat iedereen die met auto of vliegtuig op vakantie gaat in februari ontzettend asociaal is.

Als je ministerpresident bent en je zegt dit alleen maar, maar doet er vervolgens niets aan, dan ben je toch alleen maar taalgebruik aan het verruwen? De regering heeft de mogelijkheid om hier iets aan te doen. En kiest er nadrukkelijk voor om het niet te doen.

Zogenaamd lekker stevige uitspraken waar dan vervolgens helemaal geen consequenties aan zitten zijn toch helemaal niets? Er verandert in elk geval niks concreets door.

Citaat:
(Ben geen vvd stemmer overigens, maar ik vind Rutte niet slecht hier vandaag!)

Maar je evalueert politici toch niet aan de hand van een persconferentie?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:33

Het kan mij echt niet voorstellen dat een avondklok nog wat zou toevoegen eerlijk gezegd. Althans ik ken op dit moment niemand die in de avond de deur uit gaat buitenom voor het uitlaten van de hond.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:36

Geen verrassing tijdens de persconferentie. Snap de overwegingen omtrent een avondklok. Voor mij persoonlijk wel wat onhandig, want ik zie mijn vriend voornamelijk 's avonds doordeweeks. We wonen niet samen. Maar goed, dan blijven we doordeweeks wel bij elkaar slapen ofzo. Vinden er ongetwijfeld een oplossing voor, als dit is wat helpt dan gaan we er gewoon voor!

Wat me wel verbaast is dat er toch nog veel mensen wel met het vliegtuig weg gaan, of om er voor kiezen om naar het buitenland te gaan. Dát snap ik dan weer niet, want dat zijn ongetwijfeld niet allemaal vreselijk noodzakelijke reizen.

Ik heb te doen met alle (lokale) ondernemers die nu drie weken langer niet open kunnen. Wat een drama als je het afgelopen jaar het hoofd boven water hebt kunnen houden en dan nu alsnog ten onder dreigt te gaan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:37

Hier naast de flat is een speeltuintje waar het toch tot erg laat onrustig is met opgeschoten jeugd en vuurwerk enzo. Met avondklok moeten die ook binnen blijven

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:39

Waarom zou een persconferentie of toespraak geen onderdeel kunnen zijn van je evaluatie Shadow? Volgens mij hebben we daar vorige week net een dramatisch voorbeeld van gezien in Amerika.

Shadow0

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:46

Zolang onze MP iets coherenter praat en iets minder openlijk antidemocratisch terrorisme aanwakkert is het goed? Ik weet niet hoe diep onze standaarden nog kunnen zinken... Het gaat er toch niet alleen om hoe slecht iemand niet is? We hadden in dezelfde tijd ook actief beleid kunnen maken ipv iedere keer in chaos te belanden met maatregelen die lang duren en weinig verbeteren.

Ik wil geen MP die vliegen 'asociaal' noemt maar verder lekker niks doet, ik wil een MP die zorgt dat Nederland niet de drukste luchthaven van Europa is tijdens een pandemie. Ik wil een regering die dingen doet ipv ze niet te doen en dan weg te poetsen in persconferenties.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:48

Ik zou ook geen problemen met een avondklok hebben. Ja, er zijn nadelen en voor sommigen is het lastig, maar zie er wel heel veel nut van in. Nu raakt het ons ook niet, na 17 uur komen wij ons huis/tuin toch niet uit. Die aanpassing hadden wij in maart al gedaan.
Qua werk, ik werk dus ook vanaf maart al thuis omdat ik dat kan, maar niet iedereen op het werk kan dat en er wordt op sommige afdelingen 24/7 gewerkt, waarvan er ook veel in België wonen. Die hebben allemaal een verklaring voor de avondklok.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:50

SusanH schreef:
besita schreef:

Hier in NL gelukkig grote lobby namens KNHS en FNRS. Die zorgen dat het rijden en trainen van paarden redelijk normaal doorgang kan vinden.

Maar niet om aan een avondklok te ontkomen
Hier is er ook heel veel door onze bonden gedaan voor de paarden ,zelfs wedstrijden die voor profs nog steeds mogen doorgaan ( zonder publiek ) ,dus wel blij mee

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:51

Sorry maar wat ga je precies daadwerkelijk tegenhouden met een avondklok? Ik snap wel wat ze tegen wíllen houden, maar dat gaat in de praktijk helaas niet gebeuren denk ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:53

Sheran schreef:
Sorry maar wat ga je precies daadwerkelijk tegenhouden met een avondklok? Ik snap wel wat ze tegen wíllen houden, maar dat gaat in de praktijk helaas niet gebeuren denk ik.

Dit inderdaad. Je gaat toch niet iets invoeren om het invoeren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:54

moonsparkle schreef:
Het kan mij echt niet voorstellen dat een avondklok nog wat zou toevoegen eerlijk gezegd. Althans ik ken op dit moment niemand die in de avond de deur uit gaat buitenom voor het uitlaten van de hond.

In steden moet je dat toch echt niet onderschatten hoeveel mensen nog samenkomen na 22 uur ,nachtwinkels opzoeken (die moeten dus ook dicht ) blijven iets drinken op de stoep ..