Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:50

nynke55 schreef:
Maar het vaccin is betrouwbaar, dat is echt goed onderzocht. Er is geen enkele reden om te geloven dat er in de toekomst iets met jou gaat gebeuren omdat je dit vaccin hebt genomen.

En wie zegt dat? De overheid? Dat zeiden ze vast ook met de Mexicaanse griep daar hadden ze ook een vaccin voor..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:51

Arabesk schreef:
Ik verdenk sommigen er ook van dat ze nu stoer roepen dat ze tegen vaccinatie zijn en vertrouwen op gezond leven, omdat het makkelijk roepen is als je toch nog lang niet aan de beurt bent. Ben benieuwd wat er overblijft van die praat als de oproep eenmaal in de bus valt en de rest allang op een terrasje zit. Alle 80+ers lachen je uit :')

Jij bent duidelijk niet bekend met mijn koppigheid en hoe ik gewoon schijt heb aan sommige dingen.
Daarnaast is het in privé bodega's vaak vele malen gezelliger dan op terrasjes ;)

Shaggy09

Janinevv schreef:
Shaggy09 schreef:
Palmera als je echt denkt dat homofilie zo in elkaar steekt mag je van mij terug naar de kleuterschool.

Precies het zelfde als de vergelijking met de auto

Dan snap je het dus echt niet nee.

IMANDRA

Janinevv schreef:
nynke55 schreef:
Maar het vaccin is betrouwbaar, dat is echt goed onderzocht. Er is geen enkele reden om te geloven dat er in de toekomst iets met jou gaat gebeuren omdat je dit vaccin hebt genomen.

En wie zegt dat? De overheid? Dat zeiden ze vast ook met de Mexicaanse griep daar hadden ze ook een vaccin voor..

Yep een vaccin wat ontzettend goed werkte en maar bij een ontzettend klein percentage bijwerkingen had. Er waren veel, veel meer mensen overleden zonder vaccin dan mensen die narcolepsie hebben ontwikkeld.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-03-21 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:52

Janinevv schreef:
Imandra,
Dus als wij straks niks meer mogen is niet zoals het toen in het begin ook was. Mag hopen dat deze geschiedenis zich nooit zou herhalen.

Joden kregen overal de schuld van, moesten een ster drage om te laten zien dat ze jood waren.

Gaat dit ook straks gebeuren maar dan andersom? Laten zien dat je gevaccineerd bent en daarmee meer recht hebt als mij? Omdat ik gevaarlijk ben?

Dan werkt dat vaccin ook gewoon niet goed genoeg..

Meisje stop echt. Ga jezelf inlezen, ga betrouwbare informatie inwinnen en kom van dat internet af want je gaat echt een stap te ver nu.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:53

Shaggy09 schreef:
Palmera als je echt denkt dat homofilie zo in elkaar steekt mag je van mij terug naar de kleuterschool.

Nee, ik zeg niet dat IK dat denk. Het gaat over het buitensluiten van groepen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:54

Blue_Eyes schreef:
Ach, schei uit Janine, dit is echt TEM-waardig. Je gaat echt een paar stappen te ver.

Prima,
Tem me maar.

Ben het spuug zat dat er zo’n haat is. Echt waar.

Nynke dat bedoelde ik N iet letterlijk, maar ik vraag me af waar dit gaat eindigen als je niet laat vaccineren.

Sorry dat ik nu zoveel mensen op de tenen heb getrapt met die opmerking. Maar het is niet alsof we nu de tweede wereld over nieuw mee maken.
Want dit is wel iets heel anders ...

Het gaat alleen over het stukje wat je word afgenomen maar dat is blijkbaar normaal ....

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:55

Shaggy09 schreef:
Janinevv schreef:
Imandra,
Dus als wij straks niks meer mogen is niet zoals het toen in het begin ook was. Mag hopen dat deze geschiedenis zich nooit zou herhalen.

Joden kregen overal de schuld van, moesten een ster drage om te laten zien dat ze jood waren.

Gaat dit ook straks gebeuren maar dan andersom? Laten zien dat je gevaccineerd bent en daarmee meer recht hebt als mij? Omdat ik gevaarlijk ben?

Dan werkt dat vaccin ook gewoon niet goed genoeg..

Meisje stop echt. Ga jezelf inlezen, ga betrouwbare informatie inwinnen en kom van dat internet af want je gaat echt een stap te ver nu.

Heb even m’n bericht net geplaatst bedoelde niet zo letterlijk alleen meer van de vrijheden.

En dat het me zorgen maakt.d

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:55

Palmera schreef:
Shaggy09 schreef:

Nee, ik zeg niet dat IK dat denk. Het gaat over het buitensluiten van groepen.

Blijkbaar wel want als je denkt dat je geaardheid of je huidskleur, dingen waar je mee GEBOREN wordt gelijk staat aan bewust als antivaxer gaan dan snap je dus totaal niet hoe het werkt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:56

Maar het word je niet afgenomen, je moet alleen soms een stapje extra zetten, door je te laten testen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:56

Vindt wel bijzonder dat er wordt gezegd

' het vaccin werkt niet goed'.

Vindt ik het toch wel vreemd dat na een klasgenoot met een positieve test ik niet ziek ben geworden en niemand anders heb aangestoken.

Lijkt mij dat het wel werkt dus :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:57

nynke55 schreef:
Janine, corona met oorlog en wat er met de joden gebeurt is vergelijken is echt ongelooflijk ziek en walgelijk. Jij hebt echt geen idee waar je over praat. Mijn schoonmoeder heeft de oorlog meegemaakt, haar man heeft 3 jaar ondergedoken gezeten, over afpakken van vrijheden gesproken...

Dat wilde ik er ook niet letterlijk mee zeggen alleen werd er wel een heel volk onderdrukt en ik denk dat mensen die zich niet nog willen vaccineren zich ook wel misschien zo kunnen gaan voelen, alleen krijgen we er inderdaad geen kogel om. En dat was niet wat ik bedoelde.

Net ook gezegd. En nu nog een keer.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:58

Zebrastreep schreef:

Vindt ik het toch wel vreemd dat na een klasgenoot met een positieve test ik niet ziek ben geworden en niemand anders heb aangestoken.

Ik heb bij iemand gezeten die het ook blijkbaar had en niemand anders heeft het gekregen, ook wel vreemd :)

Maar ook heel blij mee.

Shaggy09

Wanneer word je dan onderdrukt volgens jou?

Janinevv

nynke55 schreef:
Maar het word je niet afgenomen, je moet alleen soms een stapje extra zetten, door je te laten testen.

Maar zo kunnen we toch niet voor eeuwig door gaan leven? Dit gaat allemaal zoveel kosten...

En als het dan goed werkt waarom moet ik hem dan nog nemen?

Of vraag aan jullie waarom nemen jullie hem?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:59

Shaggy09 schreef:

Nee bedoel als het straks zo zou worden dat je misschien echt niks meer kan. Bedoel niet nu, ik kan gerust nog naar de winkel toe en voel me vrij.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:59

Janinevv schreef:
nynke55 schreef:
Janine, corona met oorlog en wat er met de joden gebeurt is vergelijken is echt ongelooflijk ziek en walgelijk. Jij hebt echt geen idee waar je over praat. Mijn schoonmoeder heeft de oorlog meegemaakt, haar man heeft 3 jaar ondergedoken gezeten, over afpakken van vrijheden gesproken...

Dat wilde ik er ook niet letterlijk mee zeggen alleen werd er wel een heel volk onderdrukt en ik denk dat mensen die zich niet nog willen vaccineren zich ook wel misschien zo kunnen gaan voelen, alleen krijgen we er inderdaad geen kogel om. En dat was niet wat ik bedoelde.

Net ook gezegd. En nu nog een keer.

Stop er nu maar mee, want je maakt het jezelf steeds moeilijker. Dit was gewoon met welke bedoeling dan ook een walgelijke vergelijking, klaar.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:00

Janinevv schreef:
Shaggy09 schreef:

Nee bedoel als het straks zo zou worden dat je misschien echt niks meer kan. Bedoel niet nu, ik kan gerust nog naar de winkel toe en voel me vrij.

Maar het word niet zo? Dus hoe kom je er überhaupt bij?

Palmera

IMANDRA schreef:
Nemen van een vaccin is een keuze. Je hoeft niks in je te laten spuiten. Maar dat heeft consequenties, net als het niet nemen van een rijbewijs. Je lichamelijke integriteit is nog steeds intact. Overgewicht en homoseksualiteit is overigens vrijwel nooit een keuze.

Wat een belachelijke vergelijkingen.

Nee! Het heeft consequenties. En dus is het geen vrijwillige keuze.
Het zou vrijwillig zijn als het geen consequenties heeft.

En die consequenties maken dat er dus onderscheid tussen burgers gemaakt gaat worden. En dat is niet oké.

En voor de goede orde: ik wil geen vaccin omdat ik het niet relevant vind. Dit vaccin is niet van toepassing op mij en mijn lichaam. En daarom weiger ik.
Wat er wel of niet inzit doet voor mij niet eens ter zake. Voor mijn part is het een 100% vegan vaccin, dan weiger ik n9g steeds want het is nog steeds niet relevant voor mij en mijn lichaam.

nynke55

Bij corona word er niemand onderdrukt, integendeel zelfs, want je hebt de keuze om je wel of niet te laten vaccineren. En iemand die een cursus organiseert of een evenement heeft de vrijheid om bepaalde mensen te weigeren. Het gaat namelijk niet alleen om jouw vrijheden, maar om die van ons allemaal.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:01

Janinevv schreef:
nynke55 schreef:

Maar zo kunnen we toch niet voor eeuwig door gaan leven? Dit gaat allemaal zoveel kosten...

En als het dan goed werkt waarom moet ik hem dan nog nemen?

Of vraag aan jullie waarom nemen jullie hem?

Simpel. Ik wil van corona af, en al lukt dat misschien niet 100%, dan wil ik dat er zo min mogelijk mensen ziek van worden of aan sterven. En dat kan door gevaccineerd te worden, want als er zo veel mogelijk mensen gevaccineerd zijn, dan beschermen we elkaar. Je weet wel, groepsimmuniteit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:01

Janinevv schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik heb bij iemand gezeten die het ook blijkbaar had en niemand anders heeft het gekregen, ook wel vreemd :)

Maar ook heel blij mee.

Dat kan inderdaad , tot nu toe lijken wij als klas ook bespaard. Maar de 10 dagen zijn nog niet om dus ik hou mijn hart vast. Anders hebben we een mega uitbraak te pakken die absoluut niet best is. Dankzij vaccins maken mijn collega's zich minder zorgen en ik ook. Ik ga nu niet ziek worden , dat vooruitzicht maakt een quarantaine niet zo erg. Over 4 dagen huppel ik weer vrolijk over straat.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:02

Nouja ik vind het ook een walgelijk idee dat je met een Corona paspoort je moet onderscheiden ja.

en ik ben dankbaar dat we dat nooit hebben mee gemaakt want wij leven in een luxe Nederland waar we zoveel vrijheid hebben. Waar ze toen zo hard voor hebben geknokt met ze allen.

En ik hoop ook niet dat dit ons zomaar word afgepakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:02

Palmera schreef:
Arabesk schreef:
Ik verdenk sommigen er ook van dat ze nu stoer roepen dat ze tegen vaccinatie zijn en vertrouwen op gezond leven, omdat het makkelijk roepen is als je toch nog lang niet aan de beurt bent. Ben benieuwd wat er overblijft van die praat als de oproep eenmaal in de bus valt en de rest allang op een terrasje zit. Alle 80+ers lachen je uit :')

Jij bent duidelijk niet bekend met mijn koppigheid en hoe ik gewoon schijt heb aan sommige dingen.
Daarnaast is het in privé bodega's vaak vele malen gezelliger dan op terrasjes ;)

Je kan je koppigheid beter gebruiken om je leven weer op orde te krijgen.
Heel stoer dat je overal schijt aan hebt, maar maak dan geen gebruik van medische zorg of overheidssteun ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:03

nynke55 schreef:
Bij corona word er niemand onderdrukt, integendeel zelfs, want je hebt de keuze om je wel of niet te laten vaccineren. En iemand die een cursus organiseert of een evenement heeft de vrijheid om bepaalde mensen te weigeren. Het gaat namelijk niet alleen om jouw vrijheden, maar om die van ons allemaal.

Klopt maar ik denk dat je dus wel een groep mensen gaat buiten sluiten omdat ze een keuze hebben gemaakt.