Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:39

Keto heb ik me nooit in verdiept. Ik ben juist bang dat als ik keto ga eten dat ik wanneer ik weer kh eet ik aan ga komen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:38

Oh mensenkinderen raap me op. Naast een uur Foxy daarnet ook nog 55 minuten gezwommen. Oh boy.. als ik vannacht niet als een roosje slaap dan weet ik het ook niet. :7

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:44

Wel als een Rooschje dan :))

Hier is vriendlief goed bezig. Die moest 5 kilo kwijt en het is dan wel heel confronterend voor mij hoe rap hij dat dan voor elkaar heeft. Maar goed hij doet het wel.
Ik ben vrijdag uitgerekend, duimen jullie mee dat ik snel wat gewicht kwijt ben in de vorm van een huilende uk? O:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:46

Ja sommige kerels hebben een metabolisme daar zeg je u tegen. :))

Maar ik gok dat jij binnen niet al te lange tijd een flinke portie gewicht in een keer kwijt raakt. :D Sterkte alvast!!

Afbeelding
Ja, als een Rooschje mag ik hopen. Dit Rooschje had niet zo lekker geslapen vannacht en dat bevestigde Annie de activity tracker ook. Ik heb zo een vermoeden dat ik dat vannacht wel in ga halen. :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:04

purny schreef:
Keto heb ik me nooit in verdiept. Ik ben juist bang dat als ik keto ga eten dat ik wanneer ik weer kh eet ik aan ga komen.

Opzich is minder dan 100gram koolhydraten per dag al koolhydraatarm. Met invullen in bijvoorbeeld MyFitnessPal kun je dat dan bijhouden. Keto is inderdaad extreem te noemen, maar zou voor je koolhydraatarme dagen qua dagmenu nog wel een idee kunnen zijn. Dan doe je niet het volle dieet en komt niet in ketose, maar hebt wel dagen met weinig koolhydraten. Uit je verhaal haal ik dat dat voor nu je doel is :) wat extra gram koolhydraten toevoegen kan dan natuurlijk altijd.

Weer aankomen zodra je weer koolhydraten gaat eten is meestal vocht en glycogeen wat weer in je spieren wordt opgeslagen. In principe zou je geen vet aan moeten komen als je qua kcal niet boven je verbruik eet :)

Voor iedereen werkt weer wat anders in het afval proces. Het gaat naar mijn mening om iets vinden dat bij je past en je op de langere termijn kan volhouden. Als je huidige methode prettig werkt voor je, go for it! Mijn toevoeging en reactie is natuurlijk ook weer gebaseerd op mijn eigen ervaringen :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:19

En Roosch, lekker geslapen?
Sterkte Gamova met de laatste loodjes! Hopelijk heb je een voorspoedige bevalling met een gezond en prachtig kindje straks!
Ik heb vanmorgen weer gewogen en gemeten, gewicht viel wederom tegen, moet toch weer ruim een kilo af….qua centimeters lijkt het hetzelfde dus dat is wel weer voorzichtig positief. Met het weekend voor de deur juist volhouden en niet teveel de teugels laten vieren zodat ik stabiel blijf….we gaan het zien en vanavond kijken of m’n ribben een training in de bak aan kunnen….

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:51

Volgens mijn Annie sliep ik licht, maar lang. :)) ik was uitgerust!

Vanavond trainen! Komt vast goed zo.
Onthoud dat weekend ook bedoeld is om eens te genieten. Natuurlijk niet met 5 big macs en een portie spare ribs, maar je snapt me.

Ik heb m'n uur foxy al vol, gaat lekker zo. Die competitie met collega's helpt wel. Ik ben bloedje fanatiek. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:34

Volgens Annie heb ik deze week al 6 uur bewogen, ik vind het wel heilig.

Daarstraks een klein uurtje sportschool gedaan en afgesloten met sauna. Heerlijk. Mijn doel was 5 dagen sporten en dat ga ik redden. :j

Nu zit ik aan een gin fanta zero, vond dat ik dat verdiend had. Enige rottige is dat mijn vriend naast me een zak chips soldaat maakt. Weerstand bieden, Roos. Weerstand bieden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:21

Roosch schreef:
Volgens Annie heb ik deze week al 6 uur bewogen, ik vind het wel heilig.

Daarstraks een klein uurtje sportschool gedaan en afgesloten met sauna. Heerlijk. Mijn doel was 5 dagen sporten en dat ga ik redden. :j

Nu zit ik aan een gin fanta zero, vond dat ik dat verdiend had. Enige rottige is dat mijn vriend naast me een zak chips soldaat maakt. Weerstand bieden, Roos. Weerstand bieden.

You can do it girl...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:25

Ik heb me gewonnen moeten geven. ^)

Nee hoor. Heb 1 heel chipje geproefd.

I can do it indeed! *\%/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:15

Goed bezig Roos!!! Echt waar diep respect! Zowel voor je zelfbeheersing qua chips en het fanatieke sporten!

Ik ben vanmiddag naar de supermarkt gewandeld en dat ging niet best, verrekte van de pijn, maar eind middag (na veel rustig zitten) ging het wel weer, twijfelde enorm of ik wel te paard moest gaan want 1 hups opzij springen leek me al een pijnlijke toestand maar hup erop gegaan met het idee een beetje aan de lange teugel overgangen te rijden en ik had echt nergens last van :D :+ :D
Schiet mij maar lek! Nu even warme douche en dan maar hopen dat t morgen niet erger is geworden…
Ik heb qua eten een soort concessie gedaan (jullie zullen wel denken) maar heb jogonaise gekocht ipv normale mayonaise….smaak valt me niet tegen en scheelt de helft aan calorieën…alle beetjes helpen toch…

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:17

Ik heb vanavond een lesje bokszaktraining meegedaan bij een nieuwe sportschool. Was erg fijn! Ga binnenkort dus over naar die sportschool, fijnere tijden ook. Beter te combineren met die kleine man :)

En vanavond ongesteld geworden -O- verklaart wel die chocoladerepen van afgelopen dagen :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 06:58

Wat ben je goed bezig Roosch :j

Al die kleine dingen opgeteld, zoals yoganaise ipv mayonaise, maken uiteindelijk echt verschil.

Ook op vakantie probeer ik naast het genieten ook wat bewuste keuzes te maken. Gisteren heerlijke lunch met broodjes, daar zat ik 's middags nog vol van dus in het bergrestaurant alleen een alcoholvrij biertje en geen Apfelstrudel ofzo. 's avonds ook zelf een gezonde maaltijd gekookt, wel met een wijntje erbij, het is tenslotte vakantie :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 07:21

Ik ben niet de enige vroege vogel vandaag zie ik… :D

Je hebt gelijk hoor Gaucho, ik ben verder niet van de ‘Light’ producten, maar heb nu wel suikervrije limonade siroop die echt lekker is en nu dan die jogonaise. Ik had de etiketten gister even vergeleken en nooit gedacht dat dat zoveel zou schelen. Omdat het een beetje fluctueert het afvallen en ook ivm het hele cholesterol gebeuren nu ook bijna alleen maar mager vleesbeleg de laatste weken. Maar het moet wel leuk blijven, dus als ik zin in pindakaas heb dan eet ik dat gewoon.
En op vakantie mag je gewoon lekker extra lekkers, je hebt helemaal gelijk! En volgens mij zijn jullie op je vakantie nu hartstikke actief, dus dan kan je gewoon wat extra’s nemen!

Fijn dat je een andere sportschool hebt Musli, met betere tijden…altijd fijn! Je hebt thuis toch ook een bokszak? Wat leer je dan bij zo’n training? Of is het meer de stok achter de deur? En als het de tijd van de maand is wil ik altijd vooral veel en ongezond eten…chocola eet ik eigenlijke elke dag wel, maar dan pure chocola met hazelnoten en een klein stukje….als ik melk koop vind ik het veel moeilijker om het bij een stukje te houden…dat gaat dan zo op… :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:31

He Pallatin, wat goed! Ik vind yogonaise zelf niet zo lekker, maar Calvé licht en romig wel en volgens mij bevat die nog minder kcal!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:00

Remia heeft ook 0% dressings. Ben nog aan het uitvogelen welke ik het lekkerst vind voor over mijn sla.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:02

Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg! Ik heb vanmorgen weer op de weegschaal gestaan en er is weer 0,8 kg af in een week dus dat is super fijn!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:04

Calve licht en romig en ook de yogonaise van de Lidl zijn echt top :j

Wat goed tumtummie! Zal een lekker gevoel geven!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:06

@pallatin: balen dat je zoveel pijn had, hopen dat het snel voorbij is.
@ roosch: Goed bezig met het weerstaan van al dat lekkers...

Hier sinds maandag weer echt goed bezig. Mijn gewicht is jammer genoeg weer daar waar ik vorig jaar mee begon. Dat is iets wat ik moet accepteren en er nu weer tegenaan moet gaan.
Ik heb de laatste weken weer veel last van hoofdpijn en rugpijn. Die hoofdpijn komt uit de spieren van mijn nek en schouders.
Dit maakt het wel een uitdaging.
Vorige week iedere dag na het werk geslapen, maar dus nog niet volgens mijn plan gegeten.
Deze week ook veel gerust ivm hoofdpijn, maar wel volgens plan gegeten.
Jammer genoeg ben ik niets afgevallen, dus vandaag ga ik maar eens alles in myfitnesspall zetten en kijken waar ik de fout inga.

In iedere geval maar weer eens de frisdrank gaan vervangen. Met en met zal het er wel afgaan. het komt er niet binnen 1 dag aan, dus gaat er ook niet zo snel af.

Ik doe vooral lazy keto. Niets afwegen ofzo, maar kijken naar producten die weinig kh bevatten. Voor mij is een stelregel dat het onder de 5 kh/100gr moet zijn, maar bij sommige producten wijk ik daar wel van af. Dan moet het wel gezond en natuurlijk zijn (noten, beetje knoflook etc).

Mijn beweging is praktisch niets, ik zit de hele dag op kantoor en na het werk kan ik niet teveel bewegen ivm hoofdpijn. Maar volgende week heb ik weer fysio, dus dan kan ik hopenlijk weer wat meer.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:20

Wat ik je kan aanraden voor de nek/schouder/hoofd pijn, is een combinatie van MSK-arts met shiatsu massage. Ik had echt altijd hoofdpijn en sowieso pijn, ook met bewegen, waardoor ik dat het liefst zo min mogelijk deed. Sinds ik bij de MSK- arts ben geweest is het echt zo enorm veel beter. In combinatie met de shiatsu hou ik het echt veel beter uit.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:58

bedankt, zal ik eens naar kijken.
Op dit moment zit ik op elke 3 weken fysio/osteopaat en dat helpt al flink wat.
ik weet dat het bij mij stress gerelateerd is. Vorig jaar was het bijna weg en toen begon de stress en zat ik weer vast.
En nu is het zo'n negative cirkel waar ik uit moet komen. Het gewicht zal ook niet meehelpen.

Vandaar in ieder geval weer eens op de (elektrische) fiets naar het werk gegaan. Het is niet ver fietsen en het is cheaten, maar ik beweeg wel.
En morgenvroeg staat 10 km wandelen op de planning. Samen met mijn vriend en moeder.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:28

Hi Ladys, sorry dat ik ff inbreek, maar ik ben vooral een trouwe meelezer :=

Voor sausjes, Callowfit of Rabeko saus. Allemaal weinig tot geen calorien. Van Mayo, knoflooksaus tot chocolade & karamel sausjes.

Callowfit heeft ook een test box. Ze zijn wel redelijk prijzig, maar ik vind het wel de moeite waard.

Bij sommige supermarkten en vooral veel webshops te koop.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:35

Pfff ik had heel slecht geslapen dus moeite m'n nest uit te komen. Nou ik ben wakker hoor. Uur zumba en gelijk 5000 stappen. :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:56

Hier ook moeite met opstaan en zooo moe en dus zin in slechte dingen... :o

Lekker fanatiek, Roos!

Vervelend van je hoofdpijn, Arabella. Ik wilde een chiropractor aanraden, maar als je al naar een osteopaat gaat is dat niet meer nodig.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:31

Vervelend die lichamelijke kwaaltjes allemaal. :(:) het is vaak de kunst om de juiste behandelaar te vinden. Dat heb ik met mijn blessures ook gemerkt. Hopelijk komt het bij iedereen goed!

De weegschaal was vanochtend eens lief voor me. Ik merkte het al in mijn hangpens dat er iets vanaf zou moeten zijn. Dat was gelukkig ook het geval. Fijn als de weegschaal bevestigt wat je zelf denkt, dat je op de goede weg zit.

Nu ben ik wel aardig gesloopt gesloopt en dan moet mn werkdag nog beginnen.
Hopelijk komt vanmiddag mijn Alibestelling binnen. Ik overweeg de hele voorraad van deze op te kopen:
https://a.aliexpress.com/_vcdpdG
Wat zit dat spul lekker zeg. <3

Maatje groter kopen dan je normaal draagt (ik heb L besteld).