Als ik kinderen wilde had hij er voor open gestaan maar het moest voor hem niet.

Maar ik ben wel meteen eerlijk geweest, voor we verder gingen heb ik gewoon gezegd dat als hij met mij verder ging, hij dan gewoon koos voor een kindvrij leven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Ik zei gewoon tegen manlief (toen nog niet) dat ik geen kinderen wilde en hij zei gewoon "het is jouw lichaam dus jij beslist." Klaar.
Als ik kinderen wilde had hij er voor open gestaan maar het moest voor hem niet.![]()
Maar ik ben wel meteen eerlijk geweest, voor we verder gingen heb ik gewoon gezegd dat als hij met mij verder ging, hij dan gewoon koos voor een kindvrij leven.Dat ie dat wel moest beseffen.
Wendy schreef:Hahaha, prima deal.
Hier ging het toch wat anders... ik heb manlief uitgelegd dat als er een kind kwam, dit ook veel van hem ging vragen. Dat zag hij toch niet helemaal zitten, zijn leven compleet aanpassen aan iets wat hij eigenlijk toch niet echt wilde.
Dus onze deal is simpel: wij leven zoals wij dat graag willen. Inclusief verre reizen, paarden aan huis, allebei een mooie carriere...
ElineS schreef:Ik heb sinds kort een relatie en het onderwerp kinderen is nog niet voorbij gekomen. Gewoon omdat het allemaal nieuw en pril is... Ik heb er eigenlijk ook totaal niet over nagedacht, omdat het niet in mijn hoofd speelt. Maar nadat hij me vandaag foto's liet zien van zijn neefjes en nichtjes en met een kind op stal het heel leuk had (hij is goed met kinderen) bedacht me ineens, oh.. oliebol.. Dit is een onderwerp wat ik met hem zal moeten bespreken. Want ik wil geen kinderen. Nooit niet.. Maar ik vind het ook zo raar om iets wat zo pril is, drie weken ofzo, dat al aan te snijden.. Maar aan de andere kant is het ook oneerlijk om verder te gaan, en dan nog te komen met dat ik ze niet wil. Ik ben 27 en heb ze nooit echt gewild. Ergens tussen mijn 23ste en 25ste was er wat twijfel, maar nu ondertussen is het me toch heel erg duidelijk dat ik de behoefte niet heb. Ik ben dol op kinderen, dol op al mijn neefjes en nichtjes en ik ben de vaak gekozen oppastante van mijn familie.. Hartstikke leuk altijd. Naar de dierentuin, pretpark etc met ze, heerlijk.. Maar net zo heerlijk om ze om 6 uur bij paps en mams thuis te droppen en ik heb de hele avond nog voor me en voor mezelf. Ik moet er niet aan denken om ze zelf te hebben.
Hoe hebben jullie het besproken in jullie relatie en wanneer? Zijn prille relaties er ook weleens door uit gegaan, ondanks dat kinderen nog echt toekomstmuziek is/zou zijn?
ElineS schreef:Ik heb sinds kort een relatie en het onderwerp kinderen is nog niet voorbij gekomen. Gewoon omdat het allemaal nieuw en pril is... Ik heb er eigenlijk ook totaal niet over nagedacht, omdat het niet in mijn hoofd speelt. Maar nadat hij me vandaag foto's liet zien van zijn neefjes en nichtjes en met een kind op stal het heel leuk had (hij is goed met kinderen) bedacht me ineens, oh.. oliebol.. Dit is een onderwerp wat ik met hem zal moeten bespreken. Want ik wil geen kinderen. Nooit niet.. Maar ik vind het ook zo raar om iets wat zo pril is, drie weken ofzo, dat al aan te snijden.. Maar aan de andere kant is het ook oneerlijk om verder te gaan, en dan nog te komen met dat ik ze niet wil. Ik ben 27 en heb ze nooit echt gewild. Ergens tussen mijn 23ste en 25ste was er wat twijfel, maar nu ondertussen is het me toch heel erg duidelijk dat ik de behoefte niet heb. Ik ben dol op kinderen, dol op al mijn neefjes en nichtjes en ik ben de vaak gekozen oppastante van mijn familie.. Hartstikke leuk altijd. Naar de dierentuin, pretpark etc met ze, heerlijk.. Maar net zo heerlijk om ze om 6 uur bij paps en mams thuis te droppen en ik heb de hele avond nog voor me en voor mezelf. Ik moet er niet aan denken om ze zelf te hebben.
Hoe hebben jullie het besproken in jullie relatie en wanneer? Zijn prille relaties er ook weleens door uit gegaan, ondanks dat kinderen nog echt toekomstmuziek is/zou zijn?
Cer schreef:Ja nou ja wat is later...?
Voor vrouwen zit er een expiratiedatum aan vast.. voor mannen niet zo..
Kijk, als je 16 bent zal je het er niet zo snel over hebben maar als je 30 bent, en wel een beetje in de kinderleeftijd zit, zou ik het er wel over hebben omdat de houdbaarheid sneller verloopt dan zeg maar.. Er is niet zoveel 'later' meer..
YellowGray schreef:Beetje onzin natuurlijk, die grens van 30 is al een tijdje weer opgeschoven naar 35-40, en daarnaast kunnen mannen zeker niet oneindig lang gezonde kinderen krijgen. Veel afwijkingen zijn gecorreleerd aan de leeftijd van de vader. En ik snap je woordkeuze op zich wel, maar van "houdbaarheidsdatum" krijg ik echt de kriebels.