Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:10

Ik zei gewoon tegen manlief (toen nog niet) dat ik geen kinderen wilde en hij zei gewoon "het is jouw lichaam dus jij beslist." Klaar. :+
Als ik kinderen wilde had hij er voor open gestaan maar het moest voor hem niet. :)
Maar ik ben wel meteen eerlijk geweest, voor we verder gingen heb ik gewoon gezegd dat als hij met mij verder ging, hij dan gewoon koos voor een kindvrij leven. :) Dat ie dat wel moest beseffen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:35

Ayasha schreef:
Ik zei gewoon tegen manlief (toen nog niet) dat ik geen kinderen wilde en hij zei gewoon "het is jouw lichaam dus jij beslist." Klaar. :+
Als ik kinderen wilde had hij er voor open gestaan maar het moest voor hem niet. :)
Maar ik ben wel meteen eerlijk geweest, voor we verder gingen heb ik gewoon gezegd dat als hij met mij verder ging, hij dan gewoon koos voor een kindvrij leven. :) Dat ie dat wel moest beseffen.

Hier net zo. Hoe langer we bij elkaar zijn en hoe meer mensen er om ons heen kinderen krijgen, hoe meer hij ook beseft dat dat niets voor ons is.
Voor hem speelt meer mee hoeveel tijd, energie en moeite het kost. Maar ook hoeveel verantwoordelijkheid je dan hebt. Pffff

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:46

Bij ons is het een beetje geleidelijk gegaan. Toen wij onze relatie begonnen wilde ik eigenlijk nog trouwen en kinderen wist ik toen niet helemaal zeker. Ik wist alleen dat ik het toen nóg niet wilde.

Maar hoe langer we samen zijn en hoe meer we weten en gezien hebben, weten we allebei 100% zeker geen kinderen te willen.

Inmiddels wil ik ook niet meer trouwen :’). Niet om hem, we hebben een super relatie, maar dat gedoe...
Wat betreft kinderen zijn we gewoon te gehecht aan niet teveel na hoeven denken, aan onze vrijheid, dat we het financieel makkelijk genoeg hebben voor onze levensstijl en dat we dieren gewoon veel leuker vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:49

Wendy schreef:
Hahaha, prima deal.

Hier ging het toch wat anders... ik heb manlief uitgelegd dat als er een kind kwam, dit ook veel van hem ging vragen. Dat zag hij toch niet helemaal zitten, zijn leven compleet aanpassen aan iets wat hij eigenlijk toch niet echt wilde.
Dus onze deal is simpel: wij leven zoals wij dat graag willen. Inclusief verre reizen, paarden aan huis, allebei een mooie carriere...

Alo allemaal, ik meld me hier ook maar eens.
pfff dacht mijn vriend er maar zo over, maar nee, hij is helemaal van het 'kinderen zijn fantastisch' motto. Maar hij heeft nog wel eens de gewoonte om dingen gruwelijk te onderschatten. 'Nee schat, als we kinderen zouden hebben zouden we gewoon nog ons eigen ding doen', of 'Ah het zijn meestal horrorverhalen waar je mee komt, volgens mij gaat de bevalling vaak heel goed'.
Zucht, gelukkig respecteert hij mijn gedachte om geen kinderen te willen. Weet het nog niet zeker, omdat ik nog in een te onstabiele periode zit, dus kan er nu nog niks definitiefs over zeggen. Maar ik denk dat ik er geen behoefte aan heb.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:50

Ik heb sinds kort een relatie en het onderwerp kinderen is nog niet voorbij gekomen. Gewoon omdat het allemaal nieuw en pril is... Ik heb er eigenlijk ook totaal niet over nagedacht, omdat het niet in mijn hoofd speelt. Maar nadat hij me vandaag foto's liet zien van zijn neefjes en nichtjes en met een kind op stal het heel leuk had (hij is goed met kinderen) bedacht me ineens, oh.. oliebol.. Dit is een onderwerp wat ik met hem zal moeten bespreken. Want ik wil geen kinderen. Nooit niet.. Maar ik vind het ook zo raar om iets wat zo pril is, drie weken ofzo, dat al aan te snijden.. Maar aan de andere kant is het ook oneerlijk om verder te gaan, en dan nog te komen met dat ik ze niet wil. Ik ben 27 en heb ze nooit echt gewild. Ergens tussen mijn 23ste en 25ste was er wat twijfel, maar nu ondertussen is het me toch heel erg duidelijk dat ik de behoefte niet heb. Ik ben dol op kinderen, dol op al mijn neefjes en nichtjes en ik ben de vaak gekozen oppastante van mijn familie.. Hartstikke leuk altijd. Naar de dierentuin, pretpark etc met ze, heerlijk.. Maar net zo heerlijk om ze om 6 uur bij paps en mams thuis te droppen en ik heb de hele avond nog voor me en voor mezelf. Ik moet er niet aan denken om ze zelf te hebben.

Hoe hebben jullie het besproken in jullie relatie en wanneer? Zijn prille relaties er ook weleens door uit gegaan, ondanks dat kinderen nog echt toekomstmuziek is/zou zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:18

Wij hadden het al besproken voordat we überhaupt een relatie hadden.

Had hij een kinderwens gehad, dan was ik er niet eens aan begonnen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:36

Wij waren nog best jong toen we een relatie kregen. Toen het ter sprake kwam hadden we beide zoiets 'later, als we 30 zijn of zo' maar 30 kwam maar we hadden beide nog altijd geen behoefte en geleidelijk aan zijn we samen tot de conclusie gekomen dat we ze eigenlijk helemaal niet willen :D

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:50

:')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:54

enamorada schreef:
:')
[ [url=m/SeQMnM.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :')

Eline, ik zou het toch zsm bespreekbaar maken, toch fijn om te weten waar jullie aan toe zijn. Relaties kunnen kapot gaan om het wel of niet krijgen van kinderen, dus beter te vroeg dan te laat.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:01

Afbeelding
:D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:19

ElineS schreef:
Ik heb sinds kort een relatie en het onderwerp kinderen is nog niet voorbij gekomen. Gewoon omdat het allemaal nieuw en pril is... Ik heb er eigenlijk ook totaal niet over nagedacht, omdat het niet in mijn hoofd speelt. Maar nadat hij me vandaag foto's liet zien van zijn neefjes en nichtjes en met een kind op stal het heel leuk had (hij is goed met kinderen) bedacht me ineens, oh.. oliebol.. Dit is een onderwerp wat ik met hem zal moeten bespreken. Want ik wil geen kinderen. Nooit niet.. Maar ik vind het ook zo raar om iets wat zo pril is, drie weken ofzo, dat al aan te snijden.. Maar aan de andere kant is het ook oneerlijk om verder te gaan, en dan nog te komen met dat ik ze niet wil. Ik ben 27 en heb ze nooit echt gewild. Ergens tussen mijn 23ste en 25ste was er wat twijfel, maar nu ondertussen is het me toch heel erg duidelijk dat ik de behoefte niet heb. Ik ben dol op kinderen, dol op al mijn neefjes en nichtjes en ik ben de vaak gekozen oppastante van mijn familie.. Hartstikke leuk altijd. Naar de dierentuin, pretpark etc met ze, heerlijk.. Maar net zo heerlijk om ze om 6 uur bij paps en mams thuis te droppen en ik heb de hele avond nog voor me en voor mezelf. Ik moet er niet aan denken om ze zelf te hebben.

Hoe hebben jullie het besproken in jullie relatie en wanneer? Zijn prille relaties er ook weleens door uit gegaan, ondanks dat kinderen nog echt toekomstmuziek is/zou zijn?

Na een paar weken al. Ik wilde het zsm duidelijk hebben, ook voor hem mocht hij wel een kinderwens hebben dan had hij verder kunnen gaan. Gelukkig bleek hij er hetzelfde over te denken anders had ik het uit gemaakt, aangezien het hele onderwerp kinderen een dealbreaker is voor mij.

Ondanks dat je het misschien nu zelf een beetje awkward vind om over kinderen te beginnen kan je wel eens polsen bij hem hoe hij bijvoorbeeld zijn leven over 5 of 10 jaar graag zou zien en wat voor beeld hij bij de toekomst heeft. Komt het vanzelf ter sprake.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:18

ElineS schreef:

Ik heb dat gedaan, 2 weken nadat we elkaar hebben leren kennen. 2 jaar later getrouwd en kindvrij, gesteriliseerd en heel gelukkig :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:52

Het is voor mij ook een dealbreaker.. Had het erover met een vriendin en die vroeg meteen "Zal dat misschien niet veranderen?" en "Weet je het zeker?" En ik had echt zoiets van joh, jij had op je 19de al dat je kinderen wilde, toen vroeg ik toch ook niet aan jouw of dat misschien nog veranderd en of je het wel zeker wist.. Ja, ja oké.. Maar dat is niet hetzelfde D< ..

Maar goed, ik zal morgen het onderwerp naar voren brengen door eerst maar gewoon te vragen wat hij in zijn toekomst ziet. Dan kom ik er snel genoeg achter.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:03

Op zo'n moment dat hij dan foto's van neefjes laat zien is dat een prima moment om aan te geven dat je die van een ander wel vind gaan, als je ze na een paar uur maar weer kunt droppen :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:05

Hoe eerder hoe beter hoor Eline...
Want anders is het ook sneu om hem aan het lijntje te houden als hij in de veronderstelling is dat hij later eventueel vader wordt... :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:29

Ik heb het daar serieus nooit over gehad in het begin... Mijn man wilde heel graag kinderen, was/is heel goed met kinderen en ik heb er nooit zoveel mee gehad. Was iets voor later, misschien. Ondertussen door omstandigheden willen we allebei geen kinderen meer.

Nu waren wij ook nog wel jong toen we bij elkaar kwamen. Als ik op deze leeftijd een nieuwe relatie zou beginnen zou ik het wel meteen bespreken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:44

Ja nou ja wat is later...?
Voor vrouwen zit er een expiratiedatum aan vast.. voor mannen niet zo..

Kijk, als je 16 bent zal je het er niet zo snel over hebben maar als je 30 bent, en wel een beetje in de kinderleeftijd zit, zou ik het er wel over hebben omdat de houdbaarheid sneller verloopt dan zeg maar.. Er is niet zoveel 'later' meer.. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:48

Cer schreef:
Ja nou ja wat is later...?
Voor vrouwen zit er een expiratiedatum aan vast.. voor mannen niet zo..

Kijk, als je 16 bent zal je het er niet zo snel over hebben maar als je 30 bent, en wel een beetje in de kinderleeftijd zit, zou ik het er wel over hebben omdat de houdbaarheid sneller verloopt dan zeg maar.. Er is niet zoveel 'later' meer.. :)

Wij waren 18 en 21 toen. Als ik nu aan nieuwe relatie zou moeten beginnen (bijna 29) zou ik het idd meteen bespreken. Maar gelukkig getrouwd en beide op 1 lijn. Ik zou er niet aan moeten denken dat het misloopt, omdat je het niet besproken hebt, al jaren bij elkaar bent en gelukkig en dan er achter komen dat je zo verschilt.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:50

Beetje onzin natuurlijk, die grens van 30 is al een tijdje weer opgeschoven naar 35-40, en daarnaast kunnen mannen zeker niet oneindig lang gezonde kinderen krijgen. Veel afwijkingen zijn gecorreleerd aan de leeftijd van de vader. En ik snap je woordkeuze op zich wel, maar van "houdbaarheidsdatum" krijg ik echt de kriebels.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:54

na je 35 ben je anders nog maar half zo vruchtbaar dan op je 25e
Daarnaast meer kans op complicaties bij zowel moeder als kind.
Dus onzin is het zeker niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:02

YellowGray schreef:
Beetje onzin natuurlijk, die grens van 30 is al een tijdje weer opgeschoven naar 35-40, en daarnaast kunnen mannen zeker niet oneindig lang gezonde kinderen krijgen. Veel afwijkingen zijn gecorreleerd aan de leeftijd van de vader. En ik snap je woordkeuze op zich wel, maar van "houdbaarheidsdatum" krijg ik echt de kriebels.

Hoezo krijg je van 'houdbaarheidsdatum' de kriebels?
(buiten dat er geen houdbaarheidsdatum staat, maar 'houdbaarheid', maar dit terzijde...)

En als iemand met 40 (en alle risico's van dien) moeder wil worden, en dan op je 58ste met een 18jarige wil zitten, is dat helemaal prima natuurlijk, alleen heb ik dat nooit helemaal eerlijk gevonden tegenover je kind.. Helemaal als je een oudere vader hebt.. "kom pa, even een potje voetballen.. zet je rollator even aan de kant"...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:02

Ik krijg echt kriebels van iedereen die maar over bepaalde woorden valt...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:05

ja ik dacht dat dit topic eens een keer niet voor tere zieltjes was... blijkbaar toch wel... -O-

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:18

Ik ben niet van mening dat ik een "teer zieltje" heb.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:22

Leg dan even uit wat je bedoelt, asjeblieft.. :)
Misschien steek ik er dan ook wat van op en kan ik er wat mee in toekomstige communicatie