Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:18

Ha, toch ongesteld geworden, dat verklaart t vocht :+ dan zou ik over paar dagen weer die kiloo kwijt moeten zijn :')

MarjanB

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:07

Ik ben vandaag naar diëtist geweest. Ben 4,5% vet kwijt bij gelijke spiermassa :D

Wel samen besloten dat ik meer kcal binnen moet krijgen dus ga de boel iets aanpassen. Ik hoef ook niet mega snel af te vallen voor mezelf liever langzaam haalbaar en blijvend

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:41

Ik ga in ieder geval de aankomende twee weken in de mee-lees-modus.
Het kost mij teveel tijd om echt op iedereen te reageren, en ik wil niet alleen maar met vragen komen :o, dat voelt niet fijn.
Heb het de aankomende twee weken erg druk voor school, vandaar even de mee-lees-modus ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:01

Oh ja meten! Dat deed ik ook ooit :+ Best een goeie eigenlijk, misschien ga ik dat ook weer doen want mezelf wegen wil ik sowieso niet meer.

Beetje gekke dag vandaag, heb denk ik overdag iets te weinig gegeten waardoor ik toen ik thuis kwam nog een beetje heb lopen grazen. In de risotto zitten gelukkig maar heel weinig calorieën.

O: /
T: appel en pakje LU crackers
L: salade met kip, tomaat, paprika, avocado en een dressing van olijfolie en balsamico met een beetje peper en zout
T: appel en een bakje frambozenyoghurt
T (toen ik thuis kwam): paar zwarte olijven, handje kruidnoten en een rijstwafel :+ Helemaal geen gekke combinatie...
A: risotto met rode wijn, tomaat en chorizo
T: stukje bonbonbloc

B: halfuurtje HIIT

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:07

Mijn lijstje van vandaag. Buiten de vreetbui best prima, helaas geen warme maaltijd op ivm paardrijden.
O: twee boterhammen met pasta en vlokken en een kop thee.
L (om 11.00): drie boterhammen met kaas en tomaatjes, vlokken en pasta, wat water en een bekertje thee.
T (om 13.00): boterham met pindakaas.
T: kop thee, stuk witte chocola, havermoutkoekje en chocolat chip cookie en een banaan.
T: halve kakifruit.
A: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en vlokken, een cracker met pasta en een kop thee. (eigenlijk een cracker met appelstroop, maar die liet ik op de vloer vallen :') )
T: een kop thee met wss een lebkuche.

B: uur gefietst, 20 minuten paardgereden (les).

Ik kan eindelijk weer sporten. Dus dat wil ik weer iets meer gaan doen. Vooral dat fietsen is al fijn.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:11

Mijn lijstje van vandaag, ik ga vanaf nu proberen om wat eiwit rijker en wat koolhydraat armer te gaan eten, kijken of dat beter gaat :)

O: Twee volkoren crackers met kruidenkaas en kipfilet
T: Kop thee met honing
L: Broodje knakworst :+
T: Gekookt ei en een stukje gerookte paling
A: 75 gram ongekookte pasta met 'gewone' pastasaus, groenten en gehakt
T: 2 zeevruchten bonbons

B: 2x de hond uitgelaten, mijn ontplofte kamer opgeruimd :')

Ik denk dat ik ongeveer rond de 1600 kcal zit, misschien dat ik vanavond nog een banaantje eet

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:14

Ongekookte pasta? Dat is toch niet lekker en superhard? Of zit ik verkeerd haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:14

Ik denk dat ze met ongekookt bedoelt dat ze het ongekookt heeft afgewogen. Als je het kookt verandert het gewicht.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:16

Oh ik dacht ook al! Klinkt zo raar :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:22

Nette lijstjes zeg! Knap dat jullie alles wegen, daar heb ik geen geduld voor haha.

Ik blijf trouwens ook echt honger houden, zo irritant. :\

Mijn zondag:
O: kleine ciabatta met zongedroogde tomaatjes, mozzarella, en pesto (mager belegd) (11uur)
L: Half stokbrood met kruidenboter samen met salade (4 uur)
A: Pasta Al Forno met veel salade = calorierijk (laat gegeten)

Vandaag:
O: O: kleine ciabatta met zongedroogde tomaatjes, mozzarella, en pesto (mager belegd) (8uur)
L: Restjes van Al Forno met salade
A: Pasta met tomatenroomsaus en spinazie met veel salade
T: Straks druifjes en warme chocomelk

Ik doe bewust geen tussendoortjes omdat ik daar geen maat in kan houden, ik eet dan alleen fruit en mijn fruit is nog niet rijp haha.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:40

Haha inderdaad ongekookt gewogen, dat doen wij altijd, omdat we anders altijd veel te veel overhouden elke keer :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:41

Annikoe schreef:
Haha inderdaad ongekookt gewogen, dat doen wij altijd, omdat we anders altijd veel te veel overhouden elke keer :+

Ja ik moet nog zo'n handig ding hebben waarin je dat af kan meten. Ik kom ook nooit uit haha.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:41

Jij eet ook super lekkere dingen Marlinde :~

Ik heb me heel netjes aan mijn lijstje gehouden vandaag, alleen ben ik ook ongesteld geworden, en daardoor ook ineens heel depri en in een "wat-heeft-het-allemaal-voor-zin" bui. Heel lastig.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:43

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat ze met ongekookt bedoelt dat ze het ongekookt heeft afgewogen. Als je het kookt verandert het gewicht.

Pasta moet je toch altijd ongekookt wegen? Toch?? :Y) Ik reken voor mezelf altijd 40-50 gram pasta voor een avondmaaltijd, maar ik eet liever meer groente dan pasta's

TGH, ik weet niet wat ik er van vind. Ik vind het handig voor de recepten, maar als hele levensstijl niet. Daarnaast word ik echt gek van hun fb en reclame, en vind ik de boeken ongelooflijk duur!

Vandaag all you can eat sushi wezen eten, dus ik zit wel iets over mijn doel denk ik :Y) Mezelf niet helemaal klem gegeten, maar wel genoten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:45

Ja ik ga super lekkere pasta toch niet weggooien als ik het nog een keer kan eten. :)) En gewoon brood krijg ik niet weg dus tja.. dan maar lekker brood. Beter dan niks eten en dan enorm gaan vreten. Kan wel hypergezond gaan eten etc. Maar dat vind ik vies en dat houd ik toch niet vol.

Morgen:
O: Volle yoghurt met granola, honing en pure hagelslag
L: halve ciabatta met ??? geen idee nog. Denk rode pesto en kaas (dun belegd)
T: stukjes komkommer
A: Stamppot boerenkool met een vega worstje! :9

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:46

40-50 gram pasta? Is dat niet weinig? Ik dacht dat ze normaal gesproken 100 gram per persoon rekenen, dus ik dacht dat ik er al goed onder zat :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:46

Ik ben sowieso fan van ciabatta <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:49

Annikoe schreef:
40-50 gram pasta? Is dat niet weinig? Ik dacht dat ze normaal gesproken 100 gram per persoon rekenen, dus ik dacht dat ik er al goed onder zat :')

Ligt eraan wat er nog meer in de maaltijd zit. Als je pasta met een hele lichte saus eet zou ik ook wel 100g p.p aanhouden, maar bij een hele rijke saus met bv heel veel groente of met vlees denk ik dat 50g ook wel genoeg kan zijn. Het is zo persoonsgebonden..

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:50

75-100 gram is gemiddeld volgens mij. Ik doe er gewoon extra veel groentes bij :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:50

Als ik heel vele groente er in heb, dan doe ik een handje. Anders gewoon standaard te veel. Maar ik kan heel veel eten helaas dus ik eet alles op. :o

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:54

MarjanB schreef:
Ik ben vandaag naar diëtist geweest. Ben 4,5% vet kwijt bij gelijke spiermassa :D

Wel samen besloten dat ik meer kcal binnen moet krijgen dus ga de boel iets aanpassen. Ik hoef ook niet mega snel af te vallen voor mezelf liever langzaam haalbaar en blijvend

Wauw, goed bezig! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:22

Ik moet me altijd inhouden om het bij 100 gr pasta te houden. Ik kan echt net gemak 2 volle borden op en dan nog trek hebben :o ben ook nooit voldaan na een pastamaaltijd. Helaas, want ben er echt dol op.

MarjanB wat goed zeg!!

Ik heb net wat gevulde eitjes gemaakt, had lekkere trek :9

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:58

Ik hou me een beetje afzijdig deze week. Druk met verhuizen en zijn nu half over. Alleen nog geen koelkast en fornuis, dus aardig behelpen met eten. Dus dat is helft van tijd bij ouders eten en helft van tijd laten bezorgen. Zaterdag komt koelkast en fornuis, dus vanaf dan ga ik weer lekker bezig. Ook met sporten.

Over pasta kan ik niet meepraten, enige eten wat ik echt niet lust.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:45

Ik eet ook minstens 100 gram pasta altijd. Redelijk calorierijk maar het is zo lekker dus ik eet het niet heel vaak en dan plan ik het gewoon goed in :)

Mijn risotto vanavond was zo lekker <3 Echt een aanrader, ik maak het met meer rijst (400 gram ipv 300) en meer chorizo (100 gram ipv 80) dan in het recept staat en alsnog maar 450 calorieën voor een grote portie: https://www.jamiemagazine.nl/nl/recepte ... orizo.html

Goed bezig trouwens MarjanB, knap!! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:46

Rijst is nou net iets wat ik heel vies vind. Maar misschien ga ik het ooit nog lusten. Die structuur vind ik namelijk echt onprettig.

Mijn vriend ook, wat ook niet echt aan moedigt om het te gaan eten. :')