Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt90

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:53

Ik ben ook begonnen met 0,5 kilo, maar merk dat dat echt te weinig is om resultaat te boeken.

Heb nu melkpakken van 1 liter, maar dat is voor het mooie ook nog te weinig...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:56

Hm oke dan moet ik dus nog wat zwaarders zoeken.. Of toch maar van die gewichtjes gaan halen.
edit: zie net dat dat bij de kruidvat kan, dan toch eerst maar die halen en daarna aan level 1 beginnen. Heb echt 0 conditie dus ben benieuwd! Heb net al fotos gemaakt voor het verschil die er hopelijk over een maand is..
Laatst bijgewerkt door Undefined op 13-02-13 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:57

Winged schreef:
Welke roomkaas kun je eigenlijk het beste halen? Kaas is toch wel vrij vet...

Roomkaas heeft schijnbaar een stuk minder vet dan harde kaas. En dan heb je daar ook nog eens de keus om een light variant te nemen.
Meestal wordt roomkaas in combinatie met Philedelphia (light) genoemd, maar ik haal gewoon de light variant bij de Lidl.

Ter vergelijking (beide van de Lidl per 100 gram):
Code
               30+ kaas    Roomkaas light
kcal             267         61
eiwit           52,2 gr    11,0 gr
koolhydraten     0,0 gr     3,9 gr
- suikers        0,0 gr     3,7 gr
vetten          18,5 gr     0,2 gr
- verzadigd     11,6 gr     0,14gr
voedingsvezels   0,0 gr     1,4 gr
Natrium          0,76gr     0,3 gr

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:58

Zo dat zijn nogal verschillen zeg!

Wel een goede om in 't achterhoofd te houden. Thanks!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:05

Birgit__ schreef:
Zo, ik heb mijn 2de workout van level 1 van Shred net gehad. Ging goed ondanks de spierpijn :D Ik ben nu ook erg op mijn eten aan het letten, dus hoop echt resultaat te boeken.

Ha, je hebt het overleefd, dan zie ik het ook al goed zitten voor vanavond :') 't lijkt wel alsof ik met het uur meer spierpijn krijg, vanochtend viel het goed mee maar nu zijn trappen écht niet leuk meer :P

Undefined schreef:
Dankzij dit topic wil ik ook gaan beginnen met shredden!
Nu heb ik alleen 1 vraagje, zijn van die 500 ml flesjes gevuld met water goed als gewichtjes? Of is dat te weinig?

Ik wou er gisteren gewoon metéén aan beginnen en doe het ook met 2 500ml-flesjes water, je moet misschien niet vanaf het begin willen overdrijven ook, ik vind het al moeilijk genoeg de oefeningen correct uit te voeren, laat staan ook nog met 3 kilo te sleuren :D Zal dat later wel gaan opbouwen dan, als ik de oefeningen meer 'gewoon' wordt.

Ooit :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:05

Zeker een heel goede tip, aangezien ik ook gek ben op kaas!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:14

En ik vind het nog lekkerder ook :o
Hoewel ik net heerlijk heb zitten smullen van een boterham met harde kaas en komkommer. Dat was lang geleden!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:17

Ik had net ook een plakje boerenkaas met tomaat als beleg.. Heeeeerlijk!

Sterkte met de spierpijn shredderbeginners :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:28

Nu het over eten gaat, ik hou alles bij op mijnvoedingscentrum, en heb elke keer teveel verzadigd vet.

Wat ik vandaag heb gegeten:

1 beker halfvolle melk
4 sneeen bruin brood met halvarine en vruchtenhagel (hier zit 0% vet in volgens etiket)
Eerst at ik twee sneeen, maar dan had ik iedere keer te weinig vezels.

's Middags een beker halfvolle melk
2 pistolets met boterhamworst.

En ik zit nu al op de max van het verzadigde vet?! :?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:29

Misschien de boterhamworst vervangen door magere vleeswaren zoals kipfilet, ham, o.i.d. :) ?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:29

Omdat ik af en toe in het weekend wel zin heb in 'iets' lekkers maak ik weleens een paar gezonde hapjes, zo blijft gezond eten leuk en heb ik zelf geen zin in ongezonde dingen.. misschien hebben jullie er ook iets aan?

Plakje komkommer met en theelepeltje huttekase en wat aromat
Ei met rookvlees
Kipwrap (gewoon een wrap dun insmeren met roomkaas light, plakje kipfilet en sla en bosuitje erop en dan in stukjes snijden)

Uiteraard gewoon met mate :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:31

Boterhamworst is 1 van de vetste soorten beleg ook veel verzadigde vetten, kun je beter kip/kalkoenfilet, rosbief, rookvlees, magere ham voor in de plaats nemen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:44

Ik heb net level 1 gedaan, vond sommige dingen zwaar (alles waarmee je iets met je armspieren doet eigenlijk), maar verder wel goed te doen!
Bij de push ups (die ik dus op mijn knieën doe) had ik op een gegeven moment zoiets van ga weg, ik kan niet meer :') maar toen was het ook net klaar. Denk dat ik het wel vol ga houden!
Nu eens even kijken hoe ik mijn eetpatroon kan verbeteren. Eet nu vaak in de ochtend een broodje met gebakken ei, in de middag ook zoiets en 's avonds van alles door elkaar. Soms vlees groente aardappelen, soms pasta. En tussendoor vaak niet al te gezonde dingen :=

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:00

daNiielle_ schreef:
Nu het over eten gaat, ik hou alles bij op mijnvoedingscentrum, en heb elke keer teveel verzadigd vet.

Wat ik vandaag heb gegeten:

1 beker halfvolle melk
4 sneeen bruin brood met halvarine en vruchtenhagel (hier zit 0% vet in volgens etiket)
Eerst at ik twee sneeen, maar dan had ik iedere keer te weinig vezels.

's Middags een beker halfvolle melk
2 pistolets met boterhamworst.

En ik zit nu al op de max van het verzadigde vet?! :?

Je zit niet op de max, de eetmeter neemt percentages, als de voedselgroep rood is betekend dat dat hij in verhouding te hoog is, maar in absolute getallen zegt het niet zoveel. Als je nog 2 tussendoortjes zou nemen zonder vet bvb een paprika en 2 mandarijnen, zul je zien dat hij al weer geel of groen wordt. Overigens zit in fruit en groenten ook veel vezels.

Als je voor jezelf stelt ik mag iedere dag 15 gram (of 5 of 10... ) verzadigd vet dan kan je dat ook zien op de eetmeter en daar kan je eigenlijk meer mee dan of hij in het groen is of niet.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:12

Afbeelding

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:15

Hallo allemaal,
Ik wil me ook graag aanmelden, morgen wil ik gaan beginnen met level 1.
Wordt erg enthousiast van al die verhalen die hier voorbij komen dat ik heb besloten het zelf ook te gaan proberen.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:17

Hmm hadden er niet in het begin van dit topic sommige mensen last van rare PB's? Wat was de gebruikersnaam van diegene? Graag in PB

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:19

ilske schreef:
Hmm je hebt gelijk arans, en ik maar denken dat ik zo goed bezig was met mijn light (smeer)kaas. Heb nog geen lunch gehad, dus heb de pindakaas en smeerkaas vervangen op de eetmeter voor stroop en avocado. Dan ziet het er al wat beter uit!

Vind het zoiezo lastig om genoeg calorieen binnnen te krijgen.. Weet ook niet zo goed hoeveel calorien er in een maaltijd horen te zitten..

avocado en pindakaas zijn goeie vetten juist :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:19

Jaime_ schreef:

_/-\o_

Ik ga zo ook weer bezig :) Heeft dat programma wat opgesteld is door Jilian (die combi van shred, no more trouble zones en banish fat) eigenlijk ook een naam?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:20

Tammy_ schreef:
Ik heb dag 15 van de shred er op zitten, ben op de helft *\o/* Ik krijg alleen niet zo veel spierpijn meer -O- dus ik doe nu 's avonds extra bicep curls en double crunches, in de hoop weer die kick van spierpijn te hebben *D

omg freak :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:22

Undefined schreef:
Nu heb ik alleen 1 vraagje, zijn van die 500 ml flesjes gevuld met water goed als gewichtjes? Of is dat te weinig?

0,5l = 0,5kg
1l = 1kg
etc ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:23

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:25

Ik meld me toch ook even voor het echt, motivatie opdoen!

Heb nu 2 dagen de schred gedaan, wil elk level eigenlijk 14 dagen doen, en dan 4 dagen daarvan doe ik niet schredden maar gewoon naar de sportschool :)

Net ook even mijn BMR berekend, heb 1638 nodig in rust, en als ik 5-7x pw sport dan 2900 ofzo. Moet ik dan 2400 calorien per dag eten? Ik denk niet dat ik daar aan ga komen -O-

Voorbeeldje van maandag eetlijstje, nu met mijn co-schappen eet ik overdag vrij onregelmatig, helaas zijn de pauzes niet echt te plannen.. Zet de tijden er wel even bij :)

O (6.20): paar happen brinta
T (rond 9.30): boterham met achterham
T2 (12.00): sultana + warme automaat chocomelk :P
L (13.45): 2 boterhammen met kip kerrie salade + pakje chocomelk
T (16.30): 2 mandarijnen en een kiwi
A (19.00): lasagnette
T (1945): bakje magere yoghurt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:28

ik ga straks dag 3 L1 doen, heb gruwelijke spierpijn inmiddels maar ga gewoon maar door :D

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:32

Ariebombarie schreef:
Undefined schreef:

0,5l = 0,5kg
1l = 1kg
etc ;)

Dit weet ik inderdaad nog van de middelbare school :P
Ik heb het net dus met flesjes gedaan. Voor de oefening dat je op de grond ligt en je armen omhoog brengt vind ik het te weinig, voor andere armoefeningen prima want ik heb echt slappe armen :')