[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:25

Ben wel benieuwd nu.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:27

Ik had overigens vorige week 4.7 (Kruidvat verf) op mijn 5.62 (garnier) *rood* gedaan. De eerste dagen zag je het duidelijk maar inmiddels is het gewoon weer rood met een donkere schijn erover _O- Volgende week nog een poging maar dan gewoon met Garnier. Denk dat ik dan 4.0 pak om het echt even een tik donkerder te maken.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:30

Frummels schreef:
Ben wel benieuwd nu.. :D

Het is niet groen! *\o/*
Het is nu minder geel gelukkig, alleen niet veel donkerder dan eerst was helaas, maar oké.
Met in de onderkant wat blonde plukken.

Kan eventueel later een foto neerdroppen :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:13

Ik weet niet zo goed wat ik nu wil :+. De kleur die ik nu heb vind ik toch net wat te donker, dat maakt me zo streng vind ik. Maar mijn eigen kleur vind ik dan weer zo lief staan haha..

Maar wat dan wel? Ik twijfel nu tussen 5.5 (mahonie), 6.0 (lichtbruin), 6.7 (chocoladebruin) of gewoon mijn eigen kleur (koperachtig).

Roep maar als jullie een foto van mij willen :D.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:16

Ik weet niet zo goed wat ik met mijn haar moet... misschien mensen die mee kunnen denken?
Mijn haar is sinds een paar maanden echt niet meer te doen. Heel futloos, pluizig en het ziet er heel dood uit.

Ik gebruik geen haarproducten of fohn. Heel sporadisch eens de stijltang, maar dat is bijna niet de moeite om het te noemen, zo weinig gebruik ik dat ding. Ik gebruikte eerst (al jaaaaren lang) Andrelon shampoo en cremespoeling, omdat ik daar het minste jeuk van op mijn hoofd heb (heb al sinds ik me kan herinneren hele hardnekkige roos waarvoor ook de shampootroep van de huisarts niet werkt). Sinds kort gebruik ik Zechsal shampoo (pure magnesium met irish moss), maar zelfs dat werkt niet.

Verder heb ik ook al jarenlang hetzelfde kapsel en heb ik nog nooit mijn haar geverfd.

What to do? Ik wil mijn mooie glanzende haar terug. -O- -O- -O-
Ik kan het ook niet meer los dragen, want al na een paar minuten hangt het helemaal in lelijke strengen...

Wat beeldvorming voor zover ik dat kon vinden.

Ongeveer 15 minuten na het borstelen:
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... e=54F8DA92

Zo was het altijd! Het glansde en het viel gewoon mooi, luchtig en met natuurlijke slag.
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... e=54EA0054

Hier zie je het een beetje misschien, wat ik bedoel?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 48ec20b027

En hier zie je mijn natuurlijke slag
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 5346d27a55

En ik heb net nog even wat foto's gemaakt voor jullie, want ik kon niks meer vinden. Let maar niet op de troep. O:)
https://lh4.googleusercontent.com/-ojeU ... 195137.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-Ip_V ... 195157.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-8Zoz ... 195242.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-smEg ... 195303.jpg

Ik heb op dit moment de neiging om er gewoon echt een flink stuk af te laten halen, maar ik ben bang dat ik dan zo'n enorme oma-krullenkop krijg. :') Of dat mijn gezicht daar heel dik/rond door lijkt...

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:57

Dat probleem heb ik ook een tijdje gehad..
Wat bij mij altijd helpt is een goede kapperbeurt en verder een haarmasker gebruiken en mijn haar goed verzorgen. Nu pluist het eigenlijk nooit meer en ziet het er veel gezonder uit. Ik hoop dat je er wat mee kan!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:31

Iemand ervaring met Mermaid extensions?
Verkoper zegt dat het echt haar is ..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:36

Geen ervaring mee, maar als je het intikt op Google dan lijkt het inderdaad human hair te zijn. :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:50

Vergeten te vermelden, haarmasker gebruik ik ook minstens 1x per week inderdaad, maar het helpt allemaal niet meer :+ Stom haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:45

Ssmarty schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik nu wil :+. De kleur die ik nu heb vind ik toch net wat te donker, dat maakt me zo streng vind ik. Maar mijn eigen kleur vind ik dan weer zo lief staan haha..

Maar wat dan wel? Ik twijfel nu tussen 5.5 (mahonie), 6.0 (lichtbruin), 6.7 (chocoladebruin) of gewoon mijn eigen kleur (koperachtig).

Roep maar als jullie een foto van mij willen :D.

Als je zelf al koperachtig haar hebt kun je er volgens mij beter geen .5 overheen doen omdat het dan wel heel rood wordt. Dan zou ik eerder voor .7 of .0 gaan.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 07:59

@ Bizzybijtje, dat leek me eigenlijk ook wel leuk, juist wat roder, maar dan wel donkerder dan mijn eigen kleur :).

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:25

Jeaah ik moet er dan ook maar aan geloven voor de eerste x mijn haar verven *D
Vind het echt onwijs spannend haha.
Ik heb van mezelf bruin/lichtbruin haar, en zat te denken om het iets bruiner te verven en dan met een lichte rode gloed.
Voordat ik me daar aan vast houd zal ik wel even vragen of ze denkt dat ik die warmere kleur goed kan hebben.
Ookal moet dat haast wel goed komen!
Ben zo benieuwd, spanneenndd!!!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:55

Het resultaat van mijn haar!

Afbeelding

Sorry voor de gekantelde foto :') Hij stond gewoon recht op mijn computer, maar nu opeens niet meer!
Heb het dus donkerder geverfd met nog wat lichte elementen aan de onderkant, zoals zichtbaar is.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:03

Elin_ schreef:
Iemand ervaring met Mermaid extensions?
Verkoper zegt dat het echt haar is ..

heb ik ooit gehad :D Ik denk dat de kwaliteit voor kort gebruik oke is maar het is niet te vergelijken met bv balmain.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:41

Hoi!

Ik meld me!!

Ik heb van de zomer mijn haren laten knippen. Een soort van bob line. Achteraf enorm veel spijt. Ik vond het leuk op de dag dat get geknipt was maar daarna niet meer, want ik kreeg het niet meer in model! Ik heb een krul (flinke slag) erin. Kan met de dag wisselen.
Ik wil het nu zo snel mogelijk weer op normale lengte hebben maar dat gaat helaas niet zo snel als ik wil:( (hieronder een foto van de dag dat het geknipt is en vandaag)

Heeft er iemand ideeen om het misschien sneller te laten groeien. Of wat iig goed is voor de groei waardoor het misschien wel sneller gaat haha.

Afbeelding

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:50

Ik heb het idee dat je haar zeker wel is gegroeid, maar meer in slag, waardoor het dus geen verticale lengte krijgt! Ik denk niet dat er echt middeltjes zijn om je haar sneller te laten groeien... Of je moet overgaan op extensions, maar ook dat is lastig met krullend haar.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:55

Het is ook wel iets gegroeit ja, maar gaat zo langzaam haha.
Extensions zijn idd lastig voor mijn haar. Al een keerrje eerder geprobeerd, maar werkt niet.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:23

Het lijkt minder snel gegroeid dan het is, dan zie je denk ik beter als het nat of stijl gemaakt is. Wat je kunt doen om het zo snel mogelijk te laten groeien is het met rust laten :) dus zo min mogelijk föhnen, stijlen, verven etc. Ook helpen eiwitten en vetten bij het groeien van je haar (bv avocados) het zal heus niet opeens uit je hoofd schieten, maar het bevordert de aanmaak en zorgt voor gezond haar.
Ik heb ook ergens gelezen dat je haar minder beschadigd als je het in een vlecht draagt met een elastiekje zonder metaal. :) of het werkt weet ik niet, maar baat het niet dan schaadt het niet. ;)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:39

Vroeger veel met mijn haar gedaan qua stylen en verven enzo, en dat laat ik nu al een hele poos met rust. Doe er niks mee. Doe het op een dot en klaar haha.
vlechten, helaas kan ik dat niet bij mijzelf met ditkorte haar en niemand die het voor me doet hahaha.

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:21

Halloo,

Weet iemand hier of de shampoo, conditioner en spray van Syoss goed zijn voor je haar? Ik heb mijn haar geblondeerd en het is erg afgebroken, kapot en beschadigd. Ik was zojuist in een winkel en daar waren Syoss producten in de aanbieding dus heb ik een aantal dingen meegenomen.

Ik ben nu heel zuinig op mijn haar omdat, als ik het niet goed verzorg, ik echt helemaal niks meer over heb straks.. Vandaar dat ik even op internet ging zoeken of Syoss eigenlijk wel een goed merk is. Er kwamen heeeel veel negatieve reacties en reviews naar boven. Haar zou voelen als touw, droog worden en het ergste: afbreken. (Dat moet ik dus écht niet hebben, er is al zoveel afgebroken..) En toen ze stopten met het gebruik van Syoss dat het dan weer over was..
Maar, deze reviews etc komen allemaal uit 2010,2011 en 2012. (ook op bokt zoekfunctie waren wat reviews van lang geleden) En ik denk dus, omdat we weer een paar jaar verder zijn dat er misschien al iets aan is gedaan of er andere ingredienten inzitten dan 3 jaar geleden...

Dusss, iemand ervaring? Zou ik het gaan gebruiken?
Ik heb:
Deep repair hair bath (shampoo)
Deep repair balsam (conditioner)
Restore 10 in 1 essentail wonder spray (spray voor na het wassen, niet uitspoelen)
Allemaal voor extreem beschadigd haar.
Thanks!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:36

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb persoonlijk ook nog nooit goede verhalen over dat merk gehoord.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:39

Mijn toch van zichzelf al vreselijk dunne en weinig haar viel hiermee gigantisch uit en ik kreeg last van ontzettende jeuk van mijn hoofdhuid. Durfde dus daarna nooit meer een Syoss product te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Lous op 06-11-14 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:39

Ik gebruik het nu een tijdje en op zich is het prima shampoo. Ik heb niet het idee dat het ook echt wat doet voor m'n haar, maar het is er ook niet slechter op geworden. Maar ik ga denk ik overstappen op biologische shampoo, daar zit gelukkig helemaal geen troep in en dat vind ik wel nog echt beter werken.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:56

Syoss gebruik ik eigenlijk ook nooit meer wbt shampoo. 1 keer gebruikt om te proberen, maar mijn haren werden er niet mooier van..

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:04

Bedankt voor de reacties... Kan het toch beter niet gaan gebruiken! Ik vind het wel apart, want Syoss is als het goed is van Schwarzkopf, en Schwarzkopf is, volgens mij, geen slecht merk.

Ik gebruik nu verder Moroccanoil conditioner repair om mijn haar weer sterker te laten worden, maar als ik daar ook de shampoo en een spray of olie van zou halen ben ik 50+ euro kwijt... Vandaar dat ik Syoss heb gekocht, maar helaas.. Iemand die een merk kan aanraden voor zeer beschadigd haar? (Maar niet zo duur als moroccanoil?)