Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:26

NW heeft een roze ondertoon en is voor koele types, NC heeft een gele ondertoon en is voor warme types.
Het is niet echt een logisch systeem nee. :')
Ik lees wel eens dat die N voor not staat dus Not Cool en Not Warm, maar ik heb ook wel eens gelezen dat MAC een roze ondertoon warm vindt (dus vandaar dan NW=neutral warm) en een gele ondertoon koud.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:01

vandaag wederom bij de macstore geweest dit keer in douglas aan de kalverstraat en daar echt goed hulp gehad! ik wilde iig de lipprimer hebben daar was ik blij mee toen een sheen supreme lipstick in lust extract op gekregen onwijs mooi en een cc poeder om wat roodheid te camoufleren.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:02

Ja in de kalverstraat zijn ze super! :D in de MAC store zelf waren ze de vorige keer erg....niet klantgericht.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:08

Deijs schreef:
Ja in de kalverstraat zijn ze super! :D in de MAC store zelf waren ze de vorige keer erg....niet klantgericht.

klopt de mac store in Amsterdam scoort ook geen punten bij mij! 2x geweest en beide keren was het meer zelfbediening

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:14

ja dat had ik dus ook..ze stonden daar allemaal gezellig met elkaar te kletsen.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:15

Blon_D schreef:
Deijs schreef:

klopt de mac store in Amsterdam scoort ook geen punten bij mij! 2x geweest en beide keren was het meer zelfbediening

Klopt.. Het is meestal echt ongelofelijk druk, vind dat die meiden vaak echt een beetje uit de hoogte doen ook...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:56

Emmaa_ schreef:
Klopt.. Het is meestal echt ongelofelijk druk, vind dat die meiden vaak echt een beetje uit de hoogte doen ook...

toen ik daar was waren er beide keren geen andere klanten dus daar heeft het niet aangelegen ;)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:59

Same here, toen ik er was waren alleen mijn vriendin er en ik!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:40

Loose schreef:
NW heeft een roze ondertoon en is voor koele types, NC heeft een gele ondertoon en is voor warme types.
Ik lees wel eens dat die N voor not staat dus Not Cool en Not Warm, maar ik heb ook wel eens gelezen dat MAC een roze ondertoon warm vindt (dus vandaar dan NW=neutral warm) en een gele ondertoon koud.

Wat stom.. Dus ik heb een neutraal tot warme ondertoon en krijg dan wel NW mee? Ikke niet snappe
Ik dacht dus altijd dat ik de warme concealers had :))
Edit, roze is bij hun dus neutral warm, wat bij ons cool is dus daarom not warm :)*
Als ik op internet kijk heb ik idd blijkbaar die neutraal tot rozige ondertoon meegekregen. Vaag. Maar goed ik heb blijkbaar een ingewikkelde huidskleur. Heb vaak dat foundations of te gelig zijn of te roze..
Heb van Superlooks kleur 4 en dat is ook neutral blijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 17-07-14 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:44

Bedoelen jullie dan met de andere MACstore die slechte service heeft die in de Bijenkorf? Of is er nog 1?
Laatst bijgewerkt door Djilna op 17-07-14 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:45

Op de Kalverstraat zit ook een Douglas waar een hele grote (volgens mij) MAC counter zit!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:45

Er is een MAC pro store :) die zit ergens verderop in een zijstraat

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:47

ik ben groot fan van de mac counter in de douglas aan de kalverstraat. ik ben afgeknapt op de mac pro store aan de heilige weg.die in de bijenkorf ken ik niet

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:48

Ik dus ook, gewoon lekker naar douglas gaan :)

Djilna

Oh Deijs, dat wist ik niet! Dus er zitten 3 verkooppunten in A'dam?? Toe maar..

NYC2B

Yep! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:50

Ik ga graag naar de Pro Store omdat ze daar gewoon een wat groter aanbod hebben. Vind het leuk om een beetje te neuzen, en aangezien ik verliefd ben op de pigments van MAC... Mag volgende week van mezelf weer langs :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:52

en daar verkopen ze limited editions. :o

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:54

Ah, ik ben vorige keer toen ik Plumful kocht dus in de Bijenkorf geweest. Dacht dat dat de Prostore was aar vond het al zo klein :') Was daar druk maar werd meteen geholpen. Volgende keer die in de Douglas eens opzoeken en de Pro-store om te vergelijken :)

Zo, net de VivaGlam Rhianna opgedaan. :+: Zo jammer dat ik hem niet mooi op de foto kan zetten voor jullie! Hij verbleekt op mijn camera helemaal :\

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:58

Deijs schreef:
en daar verkopen ze limited editions. :o

die die ik heb gekocht was ook een limited edition (geloof ik?)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:58

Ik ben erg ik heb jaren in Amsterdam gewoond maar nooit in de pro-store geweest. Werd altijd superfijn geholpen in de bijenkorf. (Niet dat ik nu ver weg woon maar toch… :') )

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:18

Djilna schreef:
Loose schreef:

Wat stom.. Dus ik heb een neutraal tot warme ondertoon en krijg dan wel NW mee? Ikke niet snappe
Ik dacht dus altijd dat ik de warme concealers had :))
Edit, roze is bij hun dus neutral warm, wat bij ons cool is dus daarom not warm :)*
Als ik op internet kijk heb ik idd blijkbaar die neutraal tot rozige ondertoon meegekregen. Vaag. Maar goed ik heb blijkbaar een ingewikkelde huidskleur. Heb vaak dat foundations of te gelig zijn of te roze..
Heb van Superlooks kleur 4 en dat is ook neutral blijkbaar.

Ja klopt, NC - Not Cool (warm dus) NW - Not Warm (cool) Dus als je een gele ondertoon hebt (warm) heb je NC nodig en als je een roze ondertoon hebt kun je NW nodig hebben. Het komt soms ook wel voor dat je met roze ondertoon toch een NC nodig hebt. Is nog best ingewikkeld soms met al die verschillende tonen haha.

Waarschijnlijk is je ondertoon niet warm neutraal maar gewoon neutraal omdat je schrijft dat je soms hebt dat ze te geel zijn of te roze? Dan kan het best zijn dat je in sommige foundations beter een roze ondertoon kunt nemen en anderen een gele. Maar je hebt ook foundations die gewoon neutraal in ondertoon zijn. Maar daar moet je even naar zoeken. Meestal hebben ze wel sterk een gele of roze ondertoon.

Voor concealer is het niet heel erg heb ik geleerd met de cursus om een roze ondertoon te nemen terwijl je huid warm is. Omdat hij dan de donkere wallen beter camoufleert. Maar gebruik zelf wel altijd NC (ik ben ook warm)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:46

Ik ga dankzij Nelleke (dinsdag denk ik) creme cup uitproberen :Y)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:10

Glossi dank je voor de toelichting! Iemand noemde me laatst meer 'olijf' getint. Maar weet niet wat ze daar nou weer mee bedoelde. Mediteraan type ofzo? :+

Creme cup is voor mij te licht maar denk dat hij jou wel mooi staat Deijs!
Ik denk er stiekem over een BU van de Viva Glam Rhianna te halen. Vind hem echt prachtig!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:28

Olijf is toch gele ondertoon? Ik heb een gele ondertoon en ik werd in amerika ook olijf genoemd :))

Ik heb heb niet kunnen laten en heb sleek romance gister besteld.. vandaag binnen gehad, zitten best leuke kleurtjes in :D