[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:07

Ik zou een man daar ook niet in vertrouwen haha volgens mij ben ik dan straks weer zwanger. En daar moet ik voorlopig nog niet aan denken! Ik zoek alleen nog naar een alternatief voor mn nuvaring...... Ik heb na de zwangerschap steeds doorbraakbloedingen. Voorheen nooit gehad. Nu een jaar weer aan de nuvaring en ondanks dat ik netjes stopweken hou heb ik met regelmaat een doorbraakbloeding.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:55

Chiave schreef:
Goedenavond allemaal.

Mag ik even binnenvallen?
Zondag liep mijn stopweek af en maandag nam ik de eerste pil van een nieuwe strip. Echter ben ik nu nog steeds ongesteld, niet heel veel, maar wel ongesteld. Ik heb niet doorgeslikt de afgelopen tijd en heb me gewoon netjes aan mijn stripje gehouden.
De afgelopen weken (3) heb ik heel veel pijnstilling moeten slikken vanwege een ongeluk, maar mijn dokter zei dat dat geen invloed zou hebben op mijn cyclus.

Heeft iemand een idee waarom ik sinds maandag, toen ik weer begon met slikken, nog steeds ongesteld ben?
Ik heb dat ook vaak. Dat is gewoon normaal. Het is niet zo dat je menstruatie ineens stopt zodra je weer de pil neemt (helaas). Dus niks om je druk om te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:41

Er is wel degelijk een onderzoek gaande waarin mannen tijdelijk een soort lijm in hun zaadleider kunnen laten injecteren, dat ook weer opgelost kan worden als een man wel aan kinderen wilt beginnen. Nou zie ik alleen niet zo voor me dat mannen dingen in hun zaadleider gaan laten injecteren, maar goed :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:50

Vergeet al die ideeën over anticonceptie voor mannen maar: mannen zijn niet goed in lijden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:13

Ik vind het in principe wel een logische oplossing, waarom zou je immers met een geladen geweer op een kogelvrij vest schieten als je net zo goed het geweer onklaar kan maken? Denk ook wel dat er steeds meer mannen open voor staan in het kader van feminisme e.d.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:27

Ik ken veel mannen die na een voltooid gezin de knip er in hebben gezet :) ook genoeg mannen die zelf wel wat willen ondernemen :j

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:47

Ik heb een vraagje,

Toen ik vorige week vrijdag na mijn stopweek weer wilde beginnen met een nieuwe pilstrip bleek ik door mijn voorraadje heen te zijn. Meteen besteld en de maandag daarna kon ik mijn pil ophalen. Ben daardoor ipv 6 dagen (ik houd altijd 6 dagen stopweek) 9 dagen pilloos geweest. Toen maandag weer begonnen en nu 8 dagen pilgebruik later, ben ik nu alweer ''veilig''?

Alvast bedankt voor het meedenken :-)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:51

Bijsluiter? Ik zou zoeken onder 'starten met de pil buiten de menstruatie:

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:53

Ik denk dat je pas weer veilig bent na 3 of 4 weken.. Maar kijk even naar de bijsluiter! In ieder geval echt vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:42

Doorgaans ben je dan na een week slikken weer veilig :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:40

Maeve schreef:
Ik heb een vraagje,

Toen ik vorige week vrijdag na mijn stopweek weer wilde beginnen met een nieuwe pilstrip bleek ik door mijn voorraadje heen te zijn. Meteen besteld en de maandag daarna kon ik mijn pil ophalen. Ben daardoor ipv 6 dagen (ik houd altijd 6 dagen stopweek) 9 dagen pilloos geweest. Toen maandag weer begonnen en nu 8 dagen pilgebruik later, ben ik nu alweer ''veilig''?

Alvast bedankt voor het meedenken :-)

Als je op een willekeurige dag begint met de pil ben je na 7 dagen weer beschermd.
Dus ja, na 8 dagen was ie weer veilig ;)

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:01

hoi!
Ik ben altijd heel erg ongesteld, en mijn moodswings zijn vreselijk. Ik wil dus heel graag aan de pil, en dan zo, dat ik niet meer ongesteld word. Mijn moeder is bang dat ik een een depressie raak als ik dit doe, aangezien ik heel erg gevoelig ben. (Ben een echt muts) Is dit zo? Snap dat er verschil is tussen pillen, heb het over het algemene effect. Ben nu vijftien jaar. Het word nu wel regelmatiger, maar het gaat gewoon heel slecht tijdens de ongesteldheid. Hoopte dat er meer zijn die jong met de pil begonnen en mij hier wat over kunnen vertellen.
Groetjes!

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:28

Als je aan de pil wilt gaan moet je sowieso even langs de huisarts om dit met hem/haar te bespreken. Ik zou gewoon een afspraak maken en je moeder mee nemen. Dan kunnen jullie bij de huisarts aangeven waarom jij graag de pil wilt en je moeder waar ze bang voor is. De huisarts kan je dan vast een zeker een goed advies geven.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:25

Ik was ook 15 toen ik aan de pil ging. Heel erge menstruatiepijnen iedere maand was de aanleiding.
Ik was er toen best tevreden over en had niet het idee dat ik er neerslachtig van werd.

Toen ik na vier jaar overstapte naar een spiraal merkte ik wél een groot verschil in humeur. Dat veranderde positief. Maar toen had ik ook net een heel heftige periode achter de rug.
Ik durf niet te zeggen of het aan de pil gelegen heeft.

Ik zou gewoon eens naar de huisarts gaan en je probleem bespreken en luisteren wat hij/zij ervan zegt. Misschien zijn er wel andere manieren om je menstruatie te regelen. En ik weet niet hoelang je al menstueert (?), maar het kan een hele tijd duren voor alles regelmatig werkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:14

Juliette61 schreef:
hoi!
Ik ben altijd heel erg ongesteld, en mijn moodswings zijn vreselijk. Ik wil dus heel graag aan de pil, en dan zo, dat ik niet meer ongesteld word. Mijn moeder is bang dat ik een een depressie raak als ik dit doe, aangezien ik heel erg gevoelig ben. (Ben een echt muts) Is dit zo? Snap dat er verschil is tussen pillen, heb het over het algemene effect. Ben nu vijftien jaar. Het word nu wel regelmatiger, maar het gaat gewoon heel slecht tijdens de ongesteldheid. Hoopte dat er meer zijn die jong met de pil begonnen en mij hier wat over kunnen vertellen.
Groetjes!

Weet je? Als de pil niet goed bevalt voor je, kun je gewoon stoppen :) t is ook een kwestie van uitproberen en je huisarts kan je daarin ook adviseren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:20

Ik ben ook op mijn vijftiende aan de pil gegaan, ik had hele hevige krampen en mijn regelmatige cyclus kwam niet op gang. Daar kwam bij dat ik destijds een vriendje had en dat ik een extra vorm van anticonceptie (we hadden toen nog geen seks gehad) toch wel erg prettig vond. Ik ben nog steeds erg blij met de pil, heb er in ieder geval nog nooit zo veel last van gehad op negatieve manier dat ik ermee wou stoppen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:24

Even een vraagje,
Ik ben zaterdagochtend mijn pil vergeten en kwam hier zondagochtend achter, wanneer ik dus eigenlijk al de volgende pil moest innemen.
Ik heb die van zondag ingenomen en die van zaterdag weggegooid.
Ik heb gewoon 1 soort pil.

Nu heb ik een beetje last van menstruatie (tis eigenlijk niks maar toch) maar kan ik nou de pil gewoon doorslikken, trekt dat kleine beetje gewoon weg?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:39

Heb je wel de bijsluiter van je pil gelezen? Volgens mij had je ze allebei moeten nemen.

Ik kende weinig gebruiksaanwijzingen uit m'n hoofd maar die van m'n pil kon ik dromen hoor.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:40

Nee ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit in kijk :p ik slik hem al jaren en vergeet het eigenlijk nooit

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:41

Nou begin daar eens mee dan, juist in dit soort gevallen is het heel handig. Je hoeft hem niet uit je hoofd te leren maar zondagochtend had je even kunnen kijken dan had je hem ook niet weggegooid

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:44

Ik wist niet eens dat dat soort info erin stond, maar goed ik heb ff gekeken. Ik weet niet waar welke week ik moet kijken aangezien ik hem al weken doorgeslikt heb.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:06

De week waar je op je strip in bent lijkt me maar dat weet ik niet zeker dat doorslikken continu heb ik nog nooit begrepen..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:43

Doorslikken is niet erg, sterker zelfs elke maand menstruatie hebben is onnatuurlijker. Vroeger kregen vrouwen veel kinderen waardoor ze maar zoveel aantal keer in hun leven last hadden van menstruatie.
Doorslikken word soms zelfs geadviseerd door gynaecologen.
Tuurlijk een keer in de zoveel tijd een stopweek houden is wel beter maar dat hoeft echt niet een keer in de maand.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:34

Ruby1995 schreef:
Doorslikken is niet erg, sterker zelfs elke maand menstruatie hebben is onnatuurlijker. Vroeger kregen vrouwen veel kinderen waardoor ze maar zoveel aantal keer in hun leven last hadden van menstruatie.

Maar dat werd weer ruimschoots goed gemaakt door de overlast van een zwangerschap en het bloedvergieten bij een bevalling. :+
Ik denk echt dat een zwangerschap+bevalling meer impact op het lichaam heeft dan een maandelijkse menstruatie.
Dus deze uitleg over doorslikken (wat ik ook niet begrijp) slaat imo kant noch wal. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:02

Naja ik zeg alleen maar wat ik had gelezen op internet. Mijn moeder vraagt zich ook af of het gezond is ja of nee. Ik had dat toen opgezocht op internet en kwam hieruit.
Maar ik slik niet jaren door of een jaar, ik heb wel een stopweek in de 4 maanden ofzo. Maar niet elke maand, ik ben dan namelijk echt ziek en kan niet meer normaal functioneren als normaal, gelukkig is het nu wel minder voordat ik de pil slikte maar het is en blijft vervelend (voor iedereen :') ) maar het is zo goed op te lossen en heb zo de minste klachten.

Edit; waarom ik begon over doorslikken was doordat bokker Polly het doorslikken continue niet begreep waarom mensen dat doen.