Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:46

@Lauraennala, dank je. Ik ben lid bij de bergtrappers in Wever (lekker vlaams dorp) en bij Bain2 Olympia Wielerschool in Tienen (lekker vlaamse stad) :D. Wat leuk dat er ook een strava clubje is. Zelf heb ik het ook, maar ik post 1x in de maand een hele hoop activiteiten daarop, mijn gps (Garmin Edge 1000) upload die routes enkel maar als ik die inplug in de computer, wat helaas niet zo vaak is. Misschien is er wel iemand dat ik kan volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:55

Ahhh MuSLi, wat ontzettend leuk! Van harte gefeliciteerd :):) En een hele fijne vakantie!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:26

Wat leuk Musli van harte gefeliciteerd.. *\o/*
Hoever ben je?
Geniet van je vakantie volgend jaar ziet die er heel anders uit.. :D

Hoi Morrow...Zo je bent lekker fanatiek super.
Fietsen je enige hobby of heb je ook iets met paarden?

Wdj schreef:
He Scooby09 ik kom jou ook overal tegen :-)

:j Iets met dezelfde interesses.....

Ja gaat stuk beter T2T straks weer even mijn oefeningen doen hopelijk snel resultaat.
Deze week iets te druk op werk om veel te fietsen maar van het weekend stap ik er weer lekker op.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:44

Momenteel 14 weken onderweg. Dus we hebben nog even te gaan en ik hoop ook nog even te kunnen fietsen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 06:08

MuSLi schreef:
Momenteel 14 weken onderweg. Dus we hebben nog even te gaan en ik hoop ook nog even te kunnen fietsen :)

Gefeliciteerd MuSLi *\o/*

Lauraennala schreef:
@T2T, jij bent weer lekker bezig! Is Sassenberg je highlight van het seizoen?

:j Is weer een stapje verder ...tot nu toe 1/8 gedaan en 2 Olympische .
Dit is een 1/3 ...als dat goed gaat volgend jaar waarschijnlijk mijn eerste halve .

Welkom Morrow_Less :D

Nog 1 dagje werken ...blij als het weekend is ...drukke week zo met werk en
intensief sporten .Gisteren hardloopintervallen omgezet ...daarna nog core
training .

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:35

Dank je wel iedereen :)

@scooby09 : Vroeger ben ik heel fanatiek bezig geweest met paarden, maar door omstandigheden mee gestopt. Nu heb ik nog een oude grasvreter die ik met liefde ga borstelen en vertroetelen. Maar echt rijden niet meer helaas.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:29

Goedemorgen allemaal. Hebben jullie nog leuke plannen komend weekend? Wij (vriend, ik en nog een stel) vertrekken morgen naar Wuppertal om twee dagen te gaan MTB'-en. Hebben routes gedownload, rond 60 km en 1100 hm. Zin an!

Vraag aan de MTB'-ers hier: rijden jullie technische routes met SPD of flatpedals?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:09

Welkom Morrow_Less!

Ik zit een beetje in dubio over het fietsen. Heb vandeweek een uurtje gefietst en m'n armen, keel en nek zitten nu onder de jeukende bulten van de processierups. Ik wil nu eigenlijk ook wielrennen maar durf niet zo goed omdat ik echt ontzettende last van die bulten heb. Dat wil ik niet nog eens.. Hoe doen jullie dat? Eikenbomen ontwijken vind ik ook zo wat :')

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:21

Geen last van gelukkig, ondanks dat er al weken linten hangen aan de bomen. Zijn ze inmiddels niet allemaal ontpopt?

Wij hebben er een rondje Drenthe opzitten, morgen rondje in Friesland of Groningen en dan weer naar huis. Weekje vrij, dus de fietsen zullen vast nog wel eens achterop de auto gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:22

Blijkbaar nog niet :')

Lekker, dat zal een flinke ronde zijn geweest!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:30

Hier ook geen last ... zou ook eerlijk gezegd denk ik geen eikenboom herkennen :=
Maar zie ook geen bomen die met lint afgezet zijn of zo .

Goed bezig Sakura !!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:42

Vriend en ik willen graag wat serieuzer mtb'en
Maar is er een fijne sites waar je routes op kan vinden?
We zitten niet zo ver van de utrechtse heuvelrug en willen daar ook eens proberen te gaan fietsen(zijn bekend met het vignet)
Iemand tips of aanbevelingen?
Of andere mooie routes in het midden/zuiden van het land?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:15

Bij ons is er ook niets afgezet met lint hoor. Alleen toen ik er onderdoor fietste zag ik pas die 'netten' vol met rupsen hangen. Tja.. Dan is de kans nog zo groot dat het wel goed gaat, maar nu dus even niet.
Ben vanmorgen gewoon gaan fietsen :+

@fleurtjeuh
Even vriendlief gevraagd, die heeft een tijd fanatiek gemountainbiked en kwam met https://www.mtbroutes.nl/
Ook heeft hij deze twee boekjes liggen, waarvan vooral de linker erg leuk is (ik typ alleen wat hij zegt hoor :') )Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:24

Renee1991 schreef:
Welkom Morrow_Less!

Ik zit een beetje in dubio over het fietsen. Heb vandeweek een uurtje gefietst en m'n armen, keel en nek zitten nu onder de jeukende bulten van de processierups. Ik wil nu eigenlijk ook wielrennen maar durf niet zo goed omdat ik echt ontzettende last van die bulten heb. Dat wil ik niet nog eens.. Hoe doen jullie dat? Eikenbomen ontwijken vind ik ook zo wat :')

Irritant he! Als ik buiten werk heb ik er ook best veel last van. Schijnbaar kun je met een rolletje tape/plakband die haartjes eraf 'waxen', maar ik vergeet steeds tape mee te nemen, dus dat heb ik nog niet geprobeerd. Hele warme douche lijkt bij mij wel te helpen. En föhnen helpt blijkbaar, maar die heb ik niet :o

Of je iets kunt smeren/doen om het te voorkomen weet ik niet! Het gaat ook dwars door lange kleding heen. -O-

Ben je weer beter, Laura?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:54

Och ik heb al van alles geprobeerd.. Plakband en ducttape inderdaad, fohn er op werkt wel, maar dat is maar voor even, afspoelen met koud water, en nu dus aloe vera zalf en menthol/muntolie zalf gehaald bij de apotheek. Die aloe vera gel is serieus prettig :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:01

Ik zat ook steeds onder ben gewoon gaan fietsen.
Nu wel steeds minder reactie gelukkig dus ze zullen in deze omgeving al wel op zijn retour zijn.

lekker Sakura hoeveel km hebben jullie nu gefietst.?

Wdj schreef:
Vraag aan de MTB'-ers hier: rijden jullie technische routes met SPD of flatpedals?

In Dubio wat je het fijnste lijkt.?

Fietsen is een fijne vervanging Morrow.. :j

Fietsen zal morgen wel niks worden ze hebben heel slecht weer voorspelt.
Jullie stappen dan niet op de racefiets neem ik aan.?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:39

Morguh ....

@Wdj : ik heb wel een MTB , maar ben niet zo de mountenbiker :o

@;fleurtjeuh , heb je aan onderstaande link iets ?

https://www.mtbroutes.nl/

Vandaag staat voor mij 1,5 uur aeroob hardlopen op het programma .
Morgenvroeg is als altijd team fietstraining .
Maar dadelijk eerst mijn LIV wegbrengen naar de fietsen winkel voor een beurt .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:43

Ik heb vandaag het eerste rondje gefietst in het Zwarte Woud. Wat een heerlijke omgeving en lekker fietsen ook, ondanks dat het allemaal wat meer energie kost dan voorheen :Y) beetje aanpassen aan de omstandigheden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch best bijzonder dat m'n fietsje op alle foto's dezelfde kant op staat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:30

Scooby, ik stap inderdaad niet op de racert als het erg regent. Klein buitje fiets ik wel doorheen, maar ik ben toch altijd wat huiverig om op mijn plaat te gaan. :=

Lekker Sakura, mooi Drenthe is niet lelijk! <3

Goed bezig, T2T! *\o/*

Haha MuSLi, als ik foto's van mijn fiets maak, dan is het ook altijd van deze kant := Mooie plaatjes, zeg! Veel plezier daar! Kan me voorstellen dat het wat meer energie kost. Het is ook niet niks, met z'n tweeën op één fiets de heuvel op :D Je fiets is zo cool.

Mijn aluminium ros staat al weken op rust. Eat, sleep, work, study, klussen in huis, repeat. :Y) Ik had de racert eigenlijk net zo goed even kunnen wegbrengen want de ketting verspringt soms naar een ander tandwiel (vet irritant! >;)) , maar komt volgende week wel. Nog even flink aan de studie en dan hopelijk volgende week eindelijk weer lekker fietsen. Het wordt weer lekker warm! *\o/*

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:00

scooby09 schreef:
Fietsen zal morgen wel niks worden ze hebben heel slecht weer voorspelt.
Jullie stappen dan niet op de racefiets neem ik aan.?

Hier was zowel de Wedstrijd als onze reguliere training afgelast.. Heb uiteindelijk zelf een lekker rondje kunnen doen, precies tussen de buien door. Wel op mn oude fiets hihi. Met regen fietsen heeft niet mijn voorkeur, zeker geen wedstrijd..

MuSLi schreef:
Ik heb vandaag het eerste rondje gefietst in het Zwarte Woud. Wat een heerlijke omgeving en lekker fietsen ook, ondanks dat het allemaal wat meer energie kost dan voorheen :Y) beetje aanpassen aan de omstandigheden!

Toch best bijzonder dat m'n fietsje op alle foto's dezelfde kant op staat :')

Wat een heerlijke plaatjes. En mooi weer!

culaccino schreef:
Mijn aluminium ros staat al weken op rust. Eat, sleep, work, study, klussen in huis, repeat. :Y) Ik had de racert eigenlijk net zo goed even kunnen wegbrengen want de ketting verspringt soms naar een ander tandwiel (vet irritant! >;)) , maar komt volgende week wel. Nog even flink aan de studie en dan hopelijk volgende week eindelijk weer lekker fietsen. Het wordt weer lekker warm! *\o/*

Soms zijn er gewoon andere prioriteiten. Heb je na volgende week vakantie?

Ik ben weer aardig opgeknapt gelukkig. Helaas waren zowel wedstrijd als training dus afgelast. Maar het regende ook wel heeeeeeeul hard. Het was al een tricky parcours qua bochten, dus met een natte baan was het er niet beter op geworden.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:50

Hej hej vanuit Zweden inmiddels!
Ik lees jullie posts allemaal, maar vind het lastig tijd te maken een reactie te plaatsen.

Op dit moment mn 2e dag in Zweden achter de rug. In dat ik nu echt een paar hoogtemeters moet maken, voelen mn benen vrij waardeloos. Alsof ik gewoon eergister aan deze tocht begonnen ben... En dat terwijl mn kuiten nooit dikker geweest zijn! (Stelt nog niet veel voor...). Maar goed. Morgen een echte rustdag ingelast. Op een camping met best aardig uitzicht.

Afbeelding

Ik ben nu 23 dagen onderweg en heb rond de 1750 afgelegd. Gemiddeld (incl rustdagen) 75 km per dag. Maar ik verwacht dat dat met de vele hoogtemeters in Noorwegen wel gaat zakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:01

Dat is waar, Laura! Ik ben nu een weekje vrij van werk, maar moet mijn scriptie nog afronden. Laatste loodjes! (en dus zit ik natuurlijk stiekem op bokt, haha. Zonde! Ik ga al! :evaw: )

Wow, diep respect, JewEmm! Dat zijn echt flinke afstanden voor zoveel dagen. Niet te streng zijn voor jezelf, he. 1750 km met gemiddeld 75 km/dag is nogal wat! Geniet van je rustdag en van dat prachtige uitzicht! Enig idee hoeveel kilo bagage je bij je hebt?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:15

Ik ben er achter gekomen dat ik nogal slecht ben in het nemen van rustdagen... daarom doe ik dat ook enkel op campings, dan ben ik verplicht om een dag te blijven.

Zonder eten en drinken is het zo'n 21 kilo. Inmiddels zijn de kaarten van Denemarken en Duitsland naar huis gestuurd, dus weer een ruime kilo minder. (Er zit vrij veel camera apparatuur bij, maar ben dolgelukkig dat ik alles mee heb!). Met eten en drinken kom ik dus op ongeveer 27 kilo. En mn fiets weegt denk ik 17-18 kg.

Ik zal er nog wat foto spam bij doen...

Bremerhaven
Afbeelding

Kamperen in de buurt van Hamburg in een kersenboomgaard
Afbeelding

Op weg naar de duinen in Denemarken
Afbeelding

De route ging ook 5.5 km over het strand (mocht op de camping daarna mn fiets uitgebreid schoonmaken)
Afbeelding

En vanochtend uitzicht op een brug.
Afbeelding

Morgen even mn ketting vervangen. Toch iets te veel zand en zout gehad. En mn versnellingen even bijstellen, hij slaat ook af en toe een tandwieltje over.
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 20-07-19 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:21

Het blijft een mooie fiets MuSLi *\o/*
Welk model LIV was het ook al weer ?
Moet nog effe flink door sparen , maar hoop ook dit of volgend jaar een
LIV fiets erbij te hebben :o .

Hier viel het heel erg mee qua weer ...wel donkere wolken gezien .
En eind van de middag een onweers/regen bui van 1 uurtje of zo .
Nu schijnt hier de zon alweer .
Wel vanmiddag lekker gelopen 1,5 uur .

Slecht weer gehad dus Laura :(:)

Knap hoor JewEmm ....al aardig wat km bij elkaar gefietst ...

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:57

Wat een avontuur JewEmm, gaaf!!

Culaccino, succes!!

T2T, welke Liv zou je willen?