Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:36

Ah wat fijn dat het eten eindelijk wat beter gaat met Dante! Mooi kereltje <3

Merkten jullie trouwens dat jullie kindjes de flessen niet meer nodig hadden, dat jullie die afbouwden?

Wij geven pap van Olvarit trouwens

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 08:39

Ja hier dronk ie echt slecht. Steeds halve flessen laten staan. De eerste die eraf ging was zijn avondfles omdat ie heel veel avondeten eet dus dan ontplofte ie bijna. Gewoon eens probeer en hij sliep exact hetzelfde.

Laatste de middag eraf gehaald omdat ie begon te spelen met z'n avondeten. Hij krijgt nu een stukje komkommer of wat rozijntjes tussendoor.

Was voor mij wel voorwaardelijk dat ie verder goed water en melk dronk tussendoor. Ging niet altijd top maar inmiddels kan ie zelf z'n fles pakken dus we hoeven het niet meer aan te bieden overdag.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:36

Jaa Boris foto's! Ik weet niet wát het is, maar word iedere keer zo vrolijk van hem. Guitig ventje.
Boos worden om vla... oh oh oh...haha.
Wel goed dat hij zelf z'n fles pakt zeg.

Celeste wat een knappe meid. Dat staartje, love it! Maar pittig ding dus?
Was heel erg schrikke met Hidde en ook wel een pittige maand gehad. Hij is nu weer helemaal goed gelukkig, hoeven pas over 3 maanden terug voor controle.

Ballard wat een heerlijke foto! Ook al zo'n lief staartje. Waar zijn jullie op vakantie?
Komt vanzelf met het lopen, ze ontwikkelen zich allemaal zo anders. Als ze maar blij en vrolijk zijn. Hopelijk is ze snel weer beter van de verkoudheid.
We gaven Hidde steeds meer gewoon eten, waardoor hij zo vol zat dat de fles er niet meer bij paste.

Flowery nog gefeliciteerd met Dante! Gelukkig dat het met eten zo goed gaat. ♡
Slaapregressie is pittig! Sterkte daarmee...
Mooie foto's ook, knapperd!

UK_eef wij geven volkoren pap van de Jumbo.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 15:32

UK_eef schreef:
Wat een heerlijke foto's, Flowery, en wat fijn dat Dante zo goed eet (groeien komt nog wel haha).

Wat voor pap geven jullie?

Wij geven ook Olvarit! De 12+ pap met vanillesmaak :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:34

Wij geven de pap van het kruidvat wel eens, de meergranen. Maar meestal zelfgevulde knijpfruitjes met volle yoghurt en rest- of diepvriesfruit.

Ze wil de borst nog om 19.00, 22,00, 4.00 en dan weer om 7.00. Overdag geef ik soms nog 1 keer voor het dutje (ze doet er nog maar 1). Ze eet verder prima, ze proeft alles en eet graag.

Een paar weken terug kon ze ineens zelf opstaan aan de bank, na 2 dagen was ze daar klaar mee en sindsdien heeft ze het niet meer gedaan. Ze kruipt wel rond als een raceeend :=
Ze heeft net het wijzen ontdekt, ze gebruikt ja al wat langer. Heel handig die communicatie *D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 17:42

Azmay schreef:
Wij geven de pap van het kruidvat wel eens, de meergranen. Maar meestal zelfgevulde knijpfruitjes met volle yoghurt en rest- of diepvriesfruit.

Ze wil de borst nog om 19.00, 22,00, 4.00 en dan weer om 7.00. Overdag geef ik soms nog 1 keer voor het dutje (ze doet er nog maar 1). Ze eet verder prima, ze proeft alles en eet graag.

Een paar weken terug kon ze ineens zelf opstaan aan de bank, na 2 dagen was ze daar klaar mee en sindsdien heeft ze het niet meer gedaan. Ze kruipt wel rond als een raceeend :=
Ze heeft net het wijzen ontdekt, ze gebruikt ja al wat langer. Heel handig die communicatie *D

Jeetje wat een gebroken nachten nog steeds voor jou. Hoe ben je daar zelf onder?

Super tof dat ze lekker aan het kruipen is. Kunnen ze inderdaad ook knetterhard mee gaan haha. Voordeel van nog geen knieschijf hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:55

Gnome schreef:
Azmay schreef:

Jeetje wat een gebroken nachten nog steeds voor jou. Hoe ben je daar zelf onder?

Super tof dat ze lekker aan het kruipen is. Kunnen ze inderdaad ook knetterhard mee gaan haha. Voordeel van nog geen knieschijf hebben.

Ik zie het niet echt als gebroken nachten meer eigenlijk, heb liever dat ik om 4 nog moet voeden dan dat ze me om 6 uur uit bed jaagt om de dag te beginnen :')

Ik ben wel regelmatig kapot moe, maar ben dan ook nog lang niet klaar met ontzwangeren dus dat is niet heel vreemd. Ik ga tijdens haar dutje ook gewoon een paar uur naar bed en niet na 22u op bed savonds.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:14

Wat leuk om jullie verhalen te lezen, en wat een leuke foto's!

Hier is madam flink aan het kruipen en langs de tafels lopen. Los durft ze nog niet. Ze krijgt nog steeds bv en eet met de pot mee. Vooral pasta is favoriet, maar ook gebakken aardappelen gaan er goed in! Bv nog voor elk slaapje en om 22.00. In de nacht nog 1 a 2x, dus heel normaal voor deze leeftijd. Gelukkig kan ik haar vrijwel altijd direct wegleggen, dus lig ik na een kwartiertje weer in bed.
Momenteel wel erg moe en wat slechter in m'n vel, dus maandag even de huisarts bellen voor bloedprikken en eens kijken of ik een tekort heb. Ik heb natuurlijk veel van m'n lijf gevraagd de laatste 1,5 jaar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 11:48

Sting schreef:
Wat leuk om jullie verhalen te lezen, en wat een leuke foto's!

Hier is madam flink aan het kruipen en langs de tafels lopen. Los durft ze nog niet. Ze krijgt nog steeds bv en eet met de pot mee. Vooral pasta is favoriet, maar ook gebakken aardappelen gaan er goed in! Bv nog voor elk slaapje en om 22.00. In de nacht nog 1 a 2x, dus heel normaal voor deze leeftijd. Gelukkig kan ik haar vrijwel altijd direct wegleggen, dus lig ik na een kwartiertje weer in bed.
Momenteel wel erg moe en wat slechter in m'n vel, dus maandag even de huisarts bellen voor bloedprikken en eens kijken of ik een tekort heb. Ik heb natuurlijk veel van m'n lijf gevraagd de laatste 1,5 jaar.

Ah ik dacht dat het vanaf een maand of 8 meestal niet meer nodig was in de nachten. Misschien is dat met bv anders natuurlijk.

Wat rot dat je je niet fijn voelt! Hopelijk is het wat kleins dat ook makkelijk verholpen kan worden.

Ik had in oktober weer een spiraal laten zetten nadat de pil geen succes was. Voelde me ook steeds vermoeider en chagrijnig.. Nu 2 dagen eruit en nu al meer energie. Misschien toeval maar ik weet niet of het bij jou ook zoiets kan zijn?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 22:23

Ja, denk wel dat het hormonaal zou kunnen zijn. Dat het nu weer wat op de rit komt. Maar had er voor de zwangerschap geen last van, en omdat ik toch wel veel van mijn lijf vraag, het eerst eens qua tekorten bekijken.

Vervelend dat jij zoveel last had... Maar wel heel fijn dat het verwijderen gewerkt lijkt te hebben!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:38

Hoe gaat het met iedereen?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:35

Goed hier! Zoë loopt nu zo’n 1/2 weken. En loopt bijna alleen maar nog. Dus even wennen.

Ze is erg vrolijk naar alles en iedereen. Gek op dieren. Maar een pittig karakter :+
Gek op eten. := Eet echt alles wat ze kan en mag eten. Filet American is favoriet.

Vorige week voor het eerst naar het strand geweest. Vond ze helemaal geweldig!

En der haar is lang genoeg dat ik nu kan vlechten en doen hahah

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:52

Wat leuk om te horen Freekie. Heel meisje is Zoë al <3
Als ze gaan lopen zijn ze voor mijn gevoel helemaal baby-af.

Jack wordt over 2,5 week alweer 1 jaar dus druk met de voorbereidingen :D
Het is een heerlijk tevreden mannetje die alles lekker rustig aan doet.
De afgelopen 2 maanden heeft hij wel 2 koortsstuipen gehad door een oorontsteking. Dat gedoe komt bij zijn vader vandaan, die is de eerste jaren (ook) aan het tobben geweest met oren en amandelen. Met de pot mee eten vindt hij nog steeds niet interessant. Hij vindt het heel gezellig om bij ons aan tafel te zitten maar verder is hij nog gek op zijn flessen. Verder is het echt een grapjas die heel de dag door lacht of beter gezegd kraait :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe gaat het met jouw Jack Eef? Heb jij ook zoveel leuke reacties op zijn naam gekregen? :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:02

Het gaat hier onwijs goed met kleine Dante <3 Ik ben zo onwijs gek op mijn kereltje, moet mezelf nog steeds af en toe knijpen dat wij zoiets geweldigs gemaakt hebben _O-

Komende vrijdag moeten we naar het CB en weet bijna wel zeker dat we naar de kinderarts gestuurd gaan worden… Hij is nu bijna 14 maanden en nog altijd geen 8kg := Zelf maak ik me geen zorgen maar heb gewoon geen zin in het ziekenhuis gedoe. Ben alleen bang dat hij altijd zo klein zal blijven en later gepest gaat worden (hij is nu al een onwijs gevoelig mannetje)… Maar dat zijn zorgen voor later haha
Spoiler:
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 19:05

Je bent niks verplicht Flowery! Als jullie geen zin hebben in het ziekenhuis, moet je niet. Maar goed, wie weet vind je een kinderarts die zich er ook niet druk om maakt.

Leuke updates van Zoë en Jack!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 19:53

Komt om het hoekje kijken, Qian is bijna 13 maanden en net voorbij de 7 kilo
Ik ben ook klein maar fijn, en met tandjes krijgen heeft hij een poosje minder gegeten
Cb maakt zich hier niet druk ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 22:03

Leuk die niet zo kleine kleintjes!!

Jack doet me aan Boris denken met die prachtige ogen.

Leuk dat ze het allemaal goed doen. Dante komt vast ook helemaal goed. Eet ie een beetje makkelijk? Zolang ie maar lekker vrolijk en energiek is.. Ze zijn allemaal perfect in hun eigen manier <3

Boris doet het ook prima. Monster :roll: :x

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:05

Leuk om te lezen dat het goed gaat met de baby's :D Bekend gevoel Flowery! Als ik aan een 2e denk dan kan ik me niet voorstellen dat ik nog een keer zoiets leuks kan bakken :+ Succes bij het CB, hier hebben we tot nu toe fijne mensen getroffen en is het aan ons om iets extra na te laten kijken.

Hoe gaat het met Sanne Sting?

7kg :wow: Hier 11 maanden oud en 11kg. Geniet maar van zo'n licht veertje :D

Die grote ogen kan je echt van smelten he Gnome? <3 Heerlijk ventje!! Lekker boevenhoofd :D
Laatst bijgewerkt door Charlotte446 op 22-07-24 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 22:10

Afbeelding

Spook

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:47

Wat leuk al die updates! Echt geen baby’s meer nu <3

Esra is vorige week 1 jaar geworden. Zij is ook wat lichter dan gemiddeld, maar wel veel langer dan gemiddeld (nu 81cm). Ze kruipt of loopt nog steeds niet, we gaan zien wanneer ze dat gaat doen. Wellicht slaat ze de kruipfase gewoon over. Dieren zijn haar favoriet <3 en ik wil mega graag vlechtjes maken, maar meer dan een klein pluimstaartje wordt het nog niet voorlopig haha

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 13:08

Super leuke foto <3

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:24

Afbeelding

Afbeelding

<3

Nog steeds met alleen wat babypluis haartjes, daardoor lijkt hij nog jonger dan hij is :')

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:25

Wat leuk al die updates!

Jane is ondertussen 14 maandjes, Vorige week controle bij GGD en ze was 10 kilo en 81 cm. Haar lijntje boog een beetje af, nu moet ze voor extra controle maar daar maak ik me geen zorgen om.

Ze is een echte wijsneus en weet precies wat ze wil. Ze maakt haar broer graag het leven zuur door zijn superlange treinbaan te slopen. Maar ze hebben ook de grootste lol samen. Haartjes willen nog niet groeien, maar ik kreeg dat zelf ook pas echt met 2 jaar en is ook meer dan goed gekomen.

Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:46

Heel tof alle updates. <3
Zijn allemaal al echt individuutjes, leuk om te zien.

Hier gaat alles ook goed.
Hidde heeft gelukkig niks over gehouden aan zijn abces avontuur.
Hij begint nu langzaam aan met lopen, al is dat nog wel heel spannend haha.
Maandag vertrekken we voor 5 dagen naar Kaatsheuvel, inclusief Efteling bezoekje en we gaan nog een week naar Ameland.
Hebben jullie nog vakantieplannen?

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:24

Leuk al die fotos en updates en wat doen ze het allemaal goed.

Met Soof gaat het ook goed. Blijft een erg pittige tante maar is een heerlijk meisje. Spuugt helaas nog steeds veel dat dan weer wel haha.

Gister een ongelukje gehad en pas snachts thuis gekomen van de hap. Had zich gestoten zo lomp en onbehouwen als ze is en toen zat heel der hoofd onder het bloed. Snee in der wenkbrauw maar gaat goed.