Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:36

@secricible: voor werk zal dat heus niet gelden en boodschappen hoef je niet ‘s avonds te doen. Vroegah waren supermarkten ook niet tot 10 uur open. We zijn gewoon verwend.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:37

Voor noodzakelijke dingen ( hond uitlaten) zal je best de straat op mogen. Van en naar werk...
Maar paardrijden? Ik weet het niet. Ik denk dat t dan maar even is wat het is...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:38

In mijn dorp vroeger van 9/12 en van 14/17 of 18. Dat is het. Supermark hier is ook gewoon 18 uur dicht. Geen koopavonden :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:38

karuna schreef:
En wat is het probleem daarvan? Als je naar je werk onderweg bent niks mis mee dan. Heb je niks buiten te zoeken. Tjsa eigen schuld. Hard misschien maar dat virus is nog veel harder

Omdat jij niet op iemands voorhoofd ziet staan dat deze voor cruciale zaken op straat loopt. En reken er maar op dat er mensen in jouw omgeving zijn die graag willen klikken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:39

karuna schreef:
In mijn dorp vroeger van 9/12 en van 14/17 of 18. Dat is het. Supermark hier is ook gewoon 18 uur dicht. Geen koopavonden :+

Ja maar jij woont ook ergens waar het rustig is :+

karuna
Drukke kabouter

Ze gaan hun gang maar. :j als je met goede reden buiten bent niks aan de hand

Zebrastreep

Ik plak dat papier dan wel uitvergroot op mijn raam van de auto kan iedereen zien dat ik in de zorg werk :')

Ach en als iemand klikt komen ze maar controleren ik heb toch geen geheimen wat dat betreft

Paard komt wel goed daar kan ik in de avond toch niet heen die staat in het donker zonder licht in de wei die vindt ik toch nooit. En als ik wel nog naar buiten mag dan moet ik de hond maar uitlaten tijdelijk. Is even niet anders.

Vindt vooral vervelend dat dit hele gedoe vooral vervelend met mijn oma dat als er wat gebeurd we snachts niet heen kunnen. Maar aan andere kant ze is dan beter af bij een dokter dan dat mijn vader erbij zit en wij eigenlijk niks kunnen doen. Hoop sat ze in ieder geval morgen dan naar huis kan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:40

Ik lees wel dat men vindt dat men alleen aan zichzelf denkt als men iets niet wil of onhandig vindt, maar andersom is het ook zo: ík heb er geen last van dus ík vind t geen probleem :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:41

1,5 meter op scholen ben ik blij mee. Avondklok zie ik het nut niet zo van in. Laten ze dat eerst maar eens zien en ook zien hoe dat te handhaven.
Klikken zou ik echt nooit doen :) en vind ik
Ook überhaupt het nare aan deze hele situatie. Er wordt maar wat geoordeeld en gedacht zonder de situatie te kennen. Bemoei je eens met jezelf.

Verder zebrastreep daar zou je, je toch niks van aantrekken hé? Dat is toch van de zotte dat, dat niet zou kunnen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:42

lenaa_tje schreef:
1,5 meter op scholen ben ik blij mee. Avondklok zie ik het nut niet zo van in. Laten ze dat eerst maar eens zien en ook zien hoe dat te handhaven.
Ook überhaupt het nare aan deze hele situatie. Er wordt maar wat geoordeeld en gedacht zonder de situatie te kennen. Bemoei je eens met jezelf.

Verder zebrastreep daar zou je, je toch niks van aantrekken hé? Dat is toch van de zotte dat, dat niet zou kunnen

Daarom hoop ik dat ze naar huis mag morgen . Ziekenhuis gaat met een avondklok ook eerder dicht. Vooral voor mijn vader zou ik dat heel vervelend vinden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:43

Cer schreef:
Ik lees wel dat men vindt dat men alleen aan zichzelf denkt als men iets niet wil of onhandig vindt, maar andersom is het ook zo: ík heb er geen last van dus ík vind t geen probleem :+

Inderdaad. Mensen die al op zichzelf zijn of nooit 's avonds buiten zijn vinden het geen probleem. Zij zullen vast weer ergens anders tegenaan lopen. Ik vind dat er wat meer oog mag komen voor mensen die het mentaal niet meer trekken en op het randje van instorten staan. Net op het nieuws een kwart van de jeugd depressieve klachten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:43

Fitzroy schreef:
@secricible: voor werk zal dat heus niet gelden en boodschappen hoef je niet ‘s avonds te doen. Vroegah waren supermarkten ook niet tot 10 uur open. We zijn gewoon verwend.

Absoluut. Maar waar ik dus nieuwsgierig naar ben (en al eerder postte): levert dat dan niet meer drukte op in de openingstijden van de super, als die ingeperkt moeten worden. Heeft het dan nog zoveel toegevoegde waarde als de besmettingskans in de super daarmee stijgt?
Meer ook omdat ik me afvraag of het iets oplevert qua minder besmetting, omdat ik denk dat de mensen die er schijt aan hebben dan ook schijt zullen hebben aan de avondklok. Ben niet meteen tegen, maar heb wel vragen zeg maar :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:44

Zebrastreep schreef:
lenaa_tje schreef:

Daarom hoop ik dat ze naar huis mag morgen . Ziekenhuis gaat met een avondklok ook eerder dicht. Vooral voor mijn vader zou ik dat heel vervelend vinden.

Ik hoop voor je mee!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:44

De helft van de mensen met klachten laat zich niet testen. En van de positief getesten gaat een groep van 25% dus gewoon de deur uit. Daar is echt vanaf het begin zo op gehamerd. Bij klachten blijf je thuis en laat je je testen. Als je positief bent blijf je thuis en je huisgenoten ook. Duidelijker kan niet. Ik snap niet dat er uberhaupt mensen zijn die dat bedacht krijgen om er dan toch uit te gaan. Maar idd, dan blijf je aan de gang.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:45

Ik duim voor je mee zebrastreep!

lenaa_tje

SusanH schreef:
De helft van de mensen met klachten laat zich niet testen. En van de positief getesten gaat een groep van 25% dus gewoon de deur uit. Daar is echt vanaf het begin zo op gehamerd. Bij klachten blijf je thuis en laat je je testen. Als je positief bent blijf je thuis en je huisgenoten ook. Duidelijker kan niet. Ik snap niet dat er uberhaupt mensen zijn die dat bedacht krijgen om er dan toch uit te gaan. Maar idd, dan blijf je aan de gang.

Dit wat je dan ook invoert, het schiet niet op

besita

friezenfan2 schreef:
Van mij mag die avondklok er komen.
Ook al vanaf 6 uur, na het avondeten kom ik niet meer buiten.

Komaan zeg een avondklok gaat echt niet om 18 uur ingaan
22 of 24 is redelijk gebruikelijk dat is hier al maanden het geval
Meeste mensen werken tot 17 of 18 uur en moeten toch de tijd hebben om thuis te geraken ,even wat boodschappen te kunnen doen voor het avondeten ,effe een rondje lopen of met de hond wandelen
Zoals HC zegt : werkgerelateerde en medische uitzonderingen met bewijs anders is het boete

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:46

Iemand het handgebaar voor vaccinatievoorpieper gezien?

Ik zat nogal te grijnzen :D

(Dat het gebeurt is wat minder om te lachen)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:46

bigone schreef:
Avondklok is er nog niet , wat ik veel erger vind is dat blijkbaar 25 % van de positief geteste mensen niet thuisblijven. Wanneer je het hebt over dweilen met de kraan open.
Want dat betekend dat zoals vandaag , 5000 positief dus 1250 gaan gewoon de deur uit. Ik heb daar alleen het woord ASOCIALE kl@@tzakken voor.

Nou echt, dat dus. Een vriend van me doet bron- en contactonderzoek en die verhalen ook af en toe.. Mensen die rond de feestdagen ondanks klachten wachtten met testen omdat ze niet in isolatie wilden en vervolgens de halve familie besmetten 8)7 Waar doen we het dan nog voor?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:47

Smee__ schreef:
bigone schreef:
Avondklok is er nog niet , wat ik veel erger vind is dat blijkbaar 25 % van de positief geteste mensen niet thuisblijven. Wanneer je het hebt over dweilen met de kraan open.
Want dat betekend dat zoals vandaag , 5000 positief dus 1250 gaan gewoon de deur uit. Ik heb daar alleen het woord ASOCIALE kl@@tzakken voor.

Nou echt, dat dus. Een vriend van me doet bron- en contactonderzoek en die verhalen ook af en toe.. Mensen die rond de feestdagen ondanks klachten wachtten met testen omdat ze niet in isolatie wilden en vervolgens de halve familie besmetten 8)7 Waar doen we het dan nog voor?

O wat erg 8)7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:47

Die mensen zijn ook niet de mensen die dan braaf thuis blijven als er een avondklok is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:49

Hoppa, Rutte zegt ronduit en met dikke nadruk dat iedereen die met auto of vliegtuig op vakantie gaat in februari ontzettend asociaal is.

Vrij dikke uitspraak. Ik hou er wel van.

(Ben geen vvd stemmer overigens, maar ik vind Rutte niet slecht hier vandaag!)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:49

Ik vraag me af hoe ze dat meten, of vertellen die mensen gewoon dat ze positief naar buiten gaan en hun ding blijven doen? Ik zou denken dat die mensen zich helemaal niet laten testen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:50

Die mensen zullen zich een praktisch geen enkele regel houden gok ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:55

karuna schreef:
Tjsa zolang dier te eten krijgt. Rijden zal niet onder noodzaak vallen. Anders vooraf gaan. Voor je werk.

Mijn paard staat in vol-pension, maar beweging en verzorging is wel noodzakelijk voor een paard. En omdat het nu winter is, staat het grootste deel van de paarden (veel) op stal.
En natuurlijk zijn er oplossingen, mij dochters werken bijv. op onregelmatige tijden. Maar het is best lastig als je (overdag) werkt en een paard hebt en er is een avondklok.