Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:nynke55 schreef:Dan krijg je nog een kans, en nog 1 en nog 1, en als je dan na zoveel keer nog zoveel stress ervaart dat je steeds zakt, hoor je inderdaad geen auto te besturen.
Maar dat betekend niet dat ik niet kan rijden, dat is iets waar ik niks aan kan doen. Faal angst?
Iemand die een Gordel om heeft kan ook net zo goed tegen mij aan knallen.
bigone schreef:Janinevv schreef:
Dan krijg je nog een kans, en nog 1 en nog 1, en als je dan na zoveel keer nog zoveel stress ervaart dat je steeds zakt, hoor je inderdaad geen auto te besturen.
Maar dat betekend niet dat ik niet kan rijden, dat is iets waar ik niks aan kan doen. Faal angst?
Iemand die een Gordel om heeft kan ook net zo goed tegen mij aan knallen.
Janinevv schreef:Weet je dat er foetus cellen in vaccins zitten (momenteel niet meer zeggen ze) dus ik snap sowieso dat mensen tegen vaccineren kunnen zijn.
Shaggy09 schreef:Nou kom maar op met je betrouwbare bron!
Arabesk schreef:Ik verdenk sommigen er ook van dat ze nu stoer roepen dat ze tegen vaccinatie zijn en vertrouwen op gezond leven, omdat het makkelijk roepen is als je toch nog lang niet aan de beurt bent. Ben benieuwd wat er overblijft van die praat als de oproep eenmaal in de bus valt en de rest allang op een terrasje zit. Alle 80+ers lachen je uit
Arabesk schreef:Ik verdenk sommigen er ook van dat ze nu stoer roepen dat ze tegen vaccinatie zijn en vertrouwen op gezond leven, omdat het makkelijk roepen is als je toch nog lang niet aan de beurt bent. Ben benieuwd wat er overblijft van die praat als de oproep eenmaal in de bus valt en de rest allang op een terrasje zit. Alle 80+ers lachen je uit
Janinevv schreef:Shaggy09 schreef:Nou kom maar op met je betrouwbare bron!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2635901 ... toegestaan
“Klonen” van de cellen uit de lever uit geaborteerde foetussen.
Citaat:Kweek op celcultuur
Om bepaalde vaccins te produceren, zijn afgezwakte, voor de gezondheid onschadelijke virussen nodig die worden gekweekt op een cultuur van cellen. Op zichzelf kunnen virussen immers niet groeien. Daarvoor hebben ze een levende gast-cel nodig: een cultuur van dierlijke of menselijke cellen. Sommige virussen, zoals onder andere het windpokkenvirus (varicella), groeien enkel goed op menselijke cellen. Na een eenmalige afname worden die menselijke of dierlijke cellen behandeld, zodat ze in een laboratorium gekweekt en bewaard kunnen worden. Voor elke productie van virussen worden de cellen opgekweekt vertrekkende van die stock. Daarna worden de virussen intensief gezuiverd uit de kweek, waarbij het celmateriaal verwijderd wordt. Zo blijven er zo goed als geen resten van de menselijke of dierlijke cellen aanwezig in het vaccin.
MRC-5
De bron van een bepaalde cellijn wordt weergegeven met een letter- en cijfercode. Zo is MRC-5 een cellijn die haar oorsprong vindt in longweefsel van een foetus. In 1966 werd die foetus na een legale zwangerschapsonderbreking door de ouders ter beschikking gesteld van de wetenschap. Initieel werden deze cellijnen ontwikkeld voor wetenschappelijk onderzoek. Pas later werden ze gebruikt voor de productie van vaccins. Naast MRC-5 wordt er een tweede vergelijkbare foetale cellijn gebruikt: WI-38. Levend afgezwakt virussen die op deze celculturen worden geproduceerd, vind je meestal terug in traditionele virus-vaccins.
Shaggy09 schreef:Palmera schreef:
Wow! Als iemand zegt dat homo's/zwarten/dikken niet de doelgroep zijn is het hek van de dam.
En hoe in vredesnaam denk je dat dit te vergelijken valt met antivaxxers?
nynke55 schreef:Maar daarom ga je nu toch geen vaccin weigeren, het is toch niet zo dat men nu foetussen aan het verzamelen zijn om vaccins te maken. Jij wilt gewoon niet vaccineren en daarom zoek je drogredenen.
Janinevv schreef:Shaggy09 schreef:Nou kom maar op met je betrouwbare bron!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2635901 ... toegestaan
“Klonen” van de cellen uit de lever uit geaborteerde foetussen.
Janinevv schreef:nynke55 schreef:Maar daarom ga je nu toch geen vaccin weigeren, het is toch niet zo dat men nu foetussen aan het verzamelen zijn om vaccins te maken. Jij wilt gewoon niet vaccineren en daarom zoek je drogredenen.
Nee, dit is iets waar mensen tegen zijn wat toen gebeurd is. Ik ben nooit anti geweest maar kan ze wel begrijpen.
Ik wil hem niet omdat ik mijn vrijheid niet met een onbetrouwbaar vaccin (vooral in de toekomst) wil terug kopen.
Palmera schreef:Shaggy09 schreef:
En hoe in vredesnaam denk je dat dit te vergelijken valt met antivaxxers?
Het buitensluiten van een groep, ongeacht welke groep.
Sowieso, heel bot gezegt: de antivaxxer kan zich wel laten vaccineren, de dikke kan op dieet, de homo kan gewoon een vrouw trouwen, alleen voor de zwarte is het echt lastiger.
Mag dit van de homo en de dikke gevraagd worden? Nee, natuurlijk niet! Vraag dan ook niet van iemand zich te laten vaccineren.
M.b.t het rijbewijs: dat rijbewijs heeft niets met het eigen lichaam te maken! Een vaccin wel, het komt in MIJN lichaam! En door het afpakken van vrijheden als consequentie betekent dat dus dat een ander mij wil dwingen iets met MIJN lichaam te doen. En dat stoort mij vreselijk!