Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:39

Foetus cellen is onwaar, evenals haaienvet etc.

Discriminatie is selecteren op aangeboren kenmerken.
Keuzes is anders. Je mag ook kiezen om geen rijbewijs te halen maar dan discrimineren we je wel met geen autorijden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:40

Dat van die foetuscellen is al lang achterhaald, dat heb jij hier ook gelezen, wat flauw om dar nu weer mee te komen, terwijl je weet dat dit niet klopt. En het is niet zo dat ik jouw beslissing niet respecteer, maar doe het dan wel op juiste gronden en zeur niet dat je sommige dingen niet mag zonder te testen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:41

Janinevv schreef:
nynke55 schreef:
Dan krijg je nog een kans, en nog 1 en nog 1, en als je dan na zoveel keer nog zoveel stress ervaart dat je steeds zakt, hoor je inderdaad geen auto te besturen.

Maar dat betekend niet dat ik niet kan rijden, dat is iets waar ik niks aan kan doen. Faal angst?

Iemand die een Gordel om heeft kan ook net zo goed tegen mij aan knallen.

Heb je mensen in je familie die het griepvaccin elk jaar halen ?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:41

Niet klopt? Als je googelt staat het gelijk boven aan. In welk jaar was het? Zijn ze mee begonnen om aan een bevalt dna - gen te komen uit organen van baby’s. Nu zijn ze daar op aan het verder door stomen, het is dan niet letterlijk meer van een baby maar wel van waar het begon.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:42

bigone schreef:
Janinevv schreef:

Dan krijg je nog een kans, en nog 1 en nog 1, en als je dan na zoveel keer nog zoveel stress ervaart dat je steeds zakt, hoor je inderdaad geen auto te besturen.

Maar dat betekend niet dat ik niet kan rijden, dat is iets waar ik niks aan kan doen. Faal angst?

Iemand die een Gordel om heeft kan ook net zo goed tegen mij aan knallen.

Heb je mensen in je familie die het griepvaccin elk jaar halen ?[/quote]

Nee niemand.

Shaggy09

Nou kom maar op met je betrouwbare bron!

Blue_Eyes

Janinevv schreef:
Weet je dat er foetus cellen in vaccins zitten (momenteel niet meer zeggen ze) dus ik snap sowieso dat mensen tegen vaccineren kunnen zijn.

Weet je dat er geen foetale cellen in vaccins zitten? Er zitten cellen in die gebaseerd zijn (!) op foetale cellen uit 1965 (!) of iets rond die tijd. Je hebt echt geen idee hoe het werkt, dat is duidelijk.

Arabesk

Ik verdenk sommigen er ook van dat ze nu stoer roepen dat ze tegen vaccinatie zijn en vertrouwen op gezond leven, omdat het makkelijk roepen is als je toch nog lang niet aan de beurt bent. Ben benieuwd wat er overblijft van die praat als de oproep eenmaal in de bus valt en de rest allang op een terrasje zit. Alle 80+ers lachen je uit :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:43

Laatst bijgewerkt door Janinevv op 11-03-21 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Arabesk schreef:
Ik verdenk sommigen er ook van dat ze nu stoer roepen dat ze tegen vaccinatie zijn en vertrouwen op gezond leven, omdat het makkelijk roepen is als je toch nog lang niet aan de beurt bent. Ben benieuwd wat er overblijft van die praat als de oproep eenmaal in de bus valt en de rest allang op een terrasje zit. Alle 80+ers lachen je uit

Ik durf de wedden dat de meeste gewoon laten prikken hoor. Vooral in de jongere doelgroep.

Blue_Eyes

Arabesk schreef:
Ik verdenk sommigen er ook van dat ze nu stoer roepen dat ze tegen vaccinatie zijn en vertrouwen op gezond leven, omdat het makkelijk roepen is als je toch nog lang niet aan de beurt bent. Ben benieuwd wat er overblijft van die praat als de oproep eenmaal in de bus valt en de rest allang op een terrasje zit. Alle 80+ers lachen je uit :')

Dat zou zomaar kunnen ja :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:44

Maar daarom ga je nu toch geen vaccin weigeren, het is toch niet zo dat men nu foetussen aan het verzamelen zijn om vaccins te maken. Jij wilt gewoon niet vaccineren en daarom zoek je drogredenen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:44

Arabesk schreef:

Dat is toch Chantage en trouwens hele gemene opmerking.
Laatst bijgewerkt door Mondy op 16-03-21 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek poster.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:45

Janinevv schreef:
Shaggy09 schreef:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2635901 ... toegestaan

“Klonen” van de cellen uit de lever uit geaborteerde foetussen.

Hier heb je een wél betrouwbare bron:
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... in-vaccins

Graag gedaan!

Edit: even een quote toegevoegd:
Citaat:
Kweek op celcultuur

Om bepaalde vaccins te produceren, zijn afgezwakte, voor de gezondheid onschadelijke virussen nodig die worden gekweekt op een cultuur van cellen. Op zichzelf kunnen virussen immers niet groeien. Daarvoor hebben ze een levende gast-cel nodig: een cultuur van dierlijke of menselijke cellen. Sommige virussen, zoals onder andere het windpokkenvirus (varicella), groeien enkel goed op menselijke cellen. Na een eenmalige afname worden die menselijke of dierlijke cellen behandeld, zodat ze in een laboratorium gekweekt en bewaard kunnen worden. Voor elke productie van virussen worden de cellen opgekweekt vertrekkende van die stock. Daarna worden de virussen intensief gezuiverd uit de kweek, waarbij het celmateriaal verwijderd wordt. Zo blijven er zo goed als geen resten van de menselijke of dierlijke cellen aanwezig in het vaccin.
MRC-5

De bron van een bepaalde cellijn wordt weergegeven met een letter- en cijfercode. Zo is MRC-5 een cellijn die haar oorsprong vindt in longweefsel van een foetus. In 1966 werd die foetus na een legale zwangerschapsonderbreking door de ouders ter beschikking gesteld van de wetenschap. Initieel werden deze cellijnen ontwikkeld voor wetenschappelijk onderzoek. Pas later werden ze gebruikt voor de productie van vaccins. Naast MRC-5 wordt er een tweede vergelijkbare foetale cellijn gebruikt: WI-38. Levend afgezwakt virussen die op deze celculturen worden geproduceerd, vind je meestal terug in traditionele virus-vaccins.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 11-03-21 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:45

Shaggy09 schreef:
Palmera schreef:

Wow! Als iemand zegt dat homo's/zwarten/dikken niet de doelgroep zijn is het hek van de dam.

En hoe in vredesnaam denk je dat dit te vergelijken valt met antivaxxers? :+

Het buitensluiten van een groep, ongeacht welke groep.

Sowieso, heel bot gezegt: de antivaxxer kan zich wel laten vaccineren, de dikke kan op dieet, de homo kan gewoon een vrouw trouwen, alleen voor de zwarte is het echt lastiger.

Mag dit van de homo en de dikke gevraagd worden? Nee, natuurlijk niet! Vraag dan ook niet van iemand zich te laten vaccineren.

M.b.t het rijbewijs: dat rijbewijs heeft niets met het eigen lichaam te maken! Een vaccin wel, het komt in MIJN lichaam! En door het afpakken van vrijheden als consequentie betekent dat dus dat een ander mij wil dwingen iets met MIJN lichaam te doen. En dat stoort mij vreselijk!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:46

nynke55 schreef:
Maar daarom ga je nu toch geen vaccin weigeren, het is toch niet zo dat men nu foetussen aan het verzamelen zijn om vaccins te maken. Jij wilt gewoon niet vaccineren en daarom zoek je drogredenen.

Nee, dit is iets waar mensen tegen zijn wat toen gebeurd is. Ik ben nooit anti geweest maar kan ze wel begrijpen.

Ik wil hem niet omdat ik mijn vrijheid niet met een onbetrouwbaar vaccin (vooral in de toekomst) wil terug kopen.

IMANDRA

Janinevv schreef:
Shaggy09 schreef:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2635901 ... toegestaan

“Klonen” van de cellen uit de lever uit geaborteerde foetussen.

Ja. Van een cellijn uit de zestiger jaren.
Waarvan “geaborteerd” ook miskraam kan inhouden.

En zelfs de paus vind het oké :')

En zullen we Corona en vaccinatie niet vergelijken met de holocaust alsjeblieft dankjewel? Diep triest dat.

Janinevv

Helemaal met je eens Palmera

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:47

Janinevv schreef:
nynke55 schreef:

Nee, dit is iets waar mensen tegen zijn wat toen gebeurd is. Ik ben nooit anti geweest maar kan ze wel begrijpen.

Ik wil hem niet omdat ik mijn vrijheid niet met een onbetrouwbaar vaccin (vooral in de toekomst) wil terug kopen.

Hoe is het onbetrouwbaar ?
NIKS wijst op enige onbetrouwbaarheid. Alles wijst erop dat de set vaccins die we hebben een van de meest effectieve vaccins in tijden zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:47

Palmera als je echt denkt dat homofilie zo in elkaar steekt mag je van mij terug naar de kleuterschool.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:49

Imandra,
Dus als wij straks niks meer mogen is niet zoals het toen in het begin ook was. Mag hopen dat deze geschiedenis zich nooit zou herhalen.

Joden kregen overal de schuld van, moesten een ster drage om te laten zien dat ze jood waren.

Gaat dit ook straks gebeuren maar dan andersom? Laten zien dat je gevaccineerd bent en daarmee meer recht hebt als mij? Omdat ik gevaarlijk ben?

Dan werkt dat vaccin ook gewoon niet goed genoeg..

nynke55

Maar het vaccin is betrouwbaar, dat is echt goed onderzocht. Er is geen enkele reden om te geloven dat er in de toekomst iets met jou gaat gebeuren omdat je dit vaccin hebt genomen.

Janinevv

Shaggy09 schreef:
Palmera als je echt denkt dat homofilie zo in elkaar steekt mag je van mij terug naar de kleuterschool.

Precies het zelfde als de vergelijking met de auto

IMANDRA

Palmera schreef:
Shaggy09 schreef:

En hoe in vredesnaam denk je dat dit te vergelijken valt met antivaxxers? :+

Het buitensluiten van een groep, ongeacht welke groep.

Sowieso, heel bot gezegt: de antivaxxer kan zich wel laten vaccineren, de dikke kan op dieet, de homo kan gewoon een vrouw trouwen, alleen voor de zwarte is het echt lastiger.

Mag dit van de homo en de dikke gevraagd worden? Nee, natuurlijk niet! Vraag dan ook niet van iemand zich te laten vaccineren.

M.b.t het rijbewijs: dat rijbewijs heeft niets met het eigen lichaam te maken! Een vaccin wel, het komt in MIJN lichaam! En door het afpakken van vrijheden als consequentie betekent dat dus dat een ander mij wil dwingen iets met MIJN lichaam te doen. En dat stoort mij vreselijk!

Nemen van een vaccin is een keuze. Je hoeft niks in je te laten spuiten. Maar dat heeft consequenties, net als het niet nemen van een rijbewijs. Je lichamelijke integriteit is nog steeds intact. Overgewicht en homoseksualiteit is overigens vrijwel nooit een keuze.

Wat een belachelijke vergelijkingen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:50

Ach, schei uit Janine, dit is echt TEM-waardig. Je gaat echt een paar stappen te ver.