Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:42

Ik lees hier nog mee, niet om 't afvallen maar ter motivatie om redelijk gezond te blijven eten en bewegen.

Maar nu ben ik vooral jaloers, ik heb vrijdag mijn enkel verstuikt en mis het maken van een lange wandeling of een stukje hardlopen :')

@Roosch: Annie is een leuke naam! Wat voor activity tracker heb je?

@Purny: hoop dat die kwaaltjes snel weer wegzakken, lijkt me mega irritant als je wil focussen op 't afvallen...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:58

purny schreef:
Ik heb sinds een paar weken bepaalde irritante kwaaltjes. Dacht eerst dat het door het afvallen kwam maar gelukkig niet. Kan nu mooi verder met afvallen.

Fijn dat dat kwaaltjes niet lijken samen te hangen met het afvallen. Toch zou het fijn zijn als die kwaaltjes gauw weg zijn :(:)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:29

Welkom Ivy! Ik maak regelmatig gerechten van Project Gezond, de aardappel maar dan anders is een van mijn favorieten en ook de Turkse pizza is erg lekker…

Purny wat vervelend dat je kwaaltjes hebt, hopelijk ben je daar snel vanaf!

@Roos, ik vind het juist wel fijn dat ik met thuiswerken doorgaans met de lunch een stuk kan gaan lopen. Als ik op kantoor zit eet ik 9 van de 10 x m’n lunch achter m’n bureau :')

Ik zat vanmorgen om 08.00 al op de prikstoel en aangezien ik toch al op de fiets was gekomen heb ik er maar een half uur fietsen aan vastgeplakt. Dat ging niet snel en had best pijn maar ja, die stomme weegschaal gaf meer aan vanmorgen…. -O- Ik heb die beweging dus echt nodig (ik vergeet maar even dat ik het weekend niet erg gezond gegeten heb :') )
Toch maar even kijken of het paardrijden ook weer lukt, al is het een buitenrit….

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:41

Roosch, leuk hé zo een tracker? Ik loop er al weer 2,5 jaar mee helemaal. Helpt wel echt.

Sinds gister een nieuwe :D. Verjaardagscadeautje van m'n ouders.
Gelijk ook maar uitgetest met een rondje fietsen.
Sporten mag ik nog steeds niet...

Moestuin, dat ken ik van m'n oude baan. Die gaf dan ook aan dat ik al lang genoeg gedaan had haha. Nu een kantoorbaan. Zit nu thuis 1 stap naast m'n bed en 5 van de wc. Stappen schieten nu dus niet op.

Gaucho, lekker bezig! Wat een afstand! Was gister ook wel echt top weer hé.

Succes Ivy! Wat is project gezond?

Nirvana, herkenbaar. Ik mag nu al meer dan half jaar niet sporten. En heel beperkt lopen, door m'n enkel(operatie).
Zelfs als ik iemand in de stromende regen sochtends vroeg zie hardlopen denk ik: Ik wil ook!!!
Vrijdag weer opnieuw contact met de arts hoe nu verder. Verwacht er niks van. Pijn/zwelling is afgelopen 7 weken een andere behandeling proberen het zelfde gebleven.

Palatin, eet je op werk altijd achter je bureau? Ik heb juist op werk altijd de behoefde om een stukje te lopen.
Vaak haalde ik m'n broodje bij de supermakrt ipv de kantine zodat ik een rondje liep.

Maandag was het weegdag en m'n verjaardag. Gelukkig was de weegschaal ook overtuigd dat ik een cadeautje mocht. Een mooie - op de weegschaal. *\o/*
Die er gister al niet meer was oeps. Stuk taart gegeten en naar een all you can eat geweest. Vooral veel vocht denk ik door het zoute eten, gebruik zelf bijna geen zout.
Verder die dag gewinkeld. Genoeg stappen gezet. Te veel voor m'n pootje. Na het winkelen dus ook met m'n benen hoog in de zon gezeten, wat een straf haha.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:44

Gefeliciteerd met je verjaardag Kosseh! Hopelijk is je extraatje op de weegschaal snel weer verdwenen. Wat voor tracker heb je trouwens? Mooi cadeautje zeg!

Purny sterkte met je kwaaltjes! Hopelijk zijn ze snel weer weg.

Pallatin wat goed dat je gelijk meer gaan bewegen, goed bezig!

(Oeps, te snel op versturen gedrukt.)

Nirvana sterkte met je blessure! Hopelijk snel weer weg.

Roos wat een heerlijke foto’s heb je geplaatst (ik heb al even niet gereageerd en net bijgelezen), knappe vrouw ben je! Wat leuk dat je ook een tracker hebt, heb ik ook en is soms mega confronterend he.

Pfff ik moet ook weer aan de bak, ik kom de laatste weken aan terwijl ik echt veel beweeg en sport. Dus toch meer op het eten letten. Heb ook veel hoofdpijn de laatste weken dus hopelijk trekt dat dan ook weg.
Laatst bijgewerkt door Ryder op 25-08-21 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:46

Project gezond, gevarieerd eten en koken zonder zakjes :)
https://www.projectgezond.nl/
De recepten in het boek zien er echt lekker uit!
En mensen zijn er heel enthousiast over, dus ik had zoiets kan het altijd proberen en als het niet werkt houd ik er wel lekkere gezonden recepten aan over :)

Ik had het topic gezien, maar daar leeft het niet zo...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:43

Thnx allemaal!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:14

Wat lief, Ryder, bedankt voor het mooie compliment. <3

En inderdaad, dat aankomen terwijl je sport.. ik vraag me af of het geen spieropbouw is. Binnenkort toch maar es meten.. meten is weten, maar ik durf slecht.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:19

PRachtig uitzicht Roosch!

Purny balen van de kwaaltjes hopelijk snel alles weer goed!

Jullie zijn allemaal goed bezig dames(alleen dames toch haha).
Hier hele weekend en maandag opgelet, gisteren taart mee naar kantoor en zelf 1 stukje op. Eindelijk goed onder de 120, maar dit wordt een zwaar weekje voor de weegschaal, maar heb er echt super veel zin in. Probeer donderdag en zaterdag wel beetje op te letten en natuurlijk overdag. Alleen s'avonds met uit eten dus niet haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:51

Je lichaam verandert dus het zijn waarschijnlijk spieren.
Toen ik net begon kwam ik ook alleen maar aan.
Zaterdag ga ik naar Amsterdam en dan lekker los(als in een grote hamburger en donuts). Daarna weer focussen op gezond eten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:24

Ik zou ook niet weten waarom je niet af en toe (dus met mate) gewoon niet lekker kan eten waar je zin in hebt :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:00

Afbeelding
Mijn avond eten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:23

Morgenvroeg komen hier de boodschappen dus ik had niet zoveel keuze meer. Het zijn frietjes uit de airfryer en kroketten geworden. Lekker. :9 fijn dat dat ook redelijk verantwoord kan.

Grappig, met Samsung Wear kun je wedstrijdjes tegen elkaar doen. Heb twee collega's wakker gepord en nu is de competitie gaande. Wat niet eerlijk is, want de ene collega heeft een loopband naast z'n bureau staan. :') die zat ineens in rap tempo op 16000 stappen en ik dacht hoe dan?!

Ik heb een uur op Foxy gestaan tussendoor en zit nu op 7000 stappen. Ben nog niet klaar voor vandaag, maar een ding is zeker, die collega ga ik niet meer inhalen tenzij ik de marathon ga rennen in m'n slaap. :')

Edit: gefeliciteerd met je verjaardag Dustinlover!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:43

Whutttt Purny?!? Dat is toch niet alles wat je aan avondeten eet?

@ Roos, ik heb vandaag de factuur van m’n bruidsjurk opgedoken omdat ik nu toch echt een afspraak moet maken voor het vermaken van de jurk en daar staan gewoon keihard m’n maten in cm op… :D Doen ze zeker om te voorkomen dat zo’n bruid beweert dat de jurk toch echt is gekrompen en zij zeker niet dikker is geworden van alle trouw-stress…. :+ ik moet er dus ook weer aan geloven :')

DustinL, super knap dat je de eerst mijlpaal hebt bereikt en komende dagen lekker genieten!

Ivy P, mocht je nog lekkere recepten of gerechten hebben gemaakt dan zou ik het leuk vinden als je die hier deelt, er komen hier regelmatig foto’s voorbij met lekkere gerechten…

Ik heb net toch een buitenritje gemaakt en pijn valt nu mee, vooral het uitmesten en zadelen wat ff pijnlijk is maar ik vind er al progressie inzitten :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:45

Oh wat flauw zeg, dan mag je niet eens struisvogelen? :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:46

Jup. Bak sla met tomaat en komkommer. En zoiets eet ik ook in de middag op het werk. En ik heb een toetje op

Doe dit overigens 2 dagen per week

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:02

purny schreef:
Jup. Bak sla met tomaat en komkommer. En zoiets eet ik ook in de middag op het werk. En ik heb een toetje op

Ben wel benieuwd met welk doel! :) vind het leuk om te lezen waarom iemand voor een bepaalde methode kiest. Zo zou ik er zelf op z'n minst wel een magere eiwitbron bij doen om wel aan voldoende eiwitten te komen op een dag :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:29

Brrr sla met komkommer en tomaat, jij liever dan ik. Dat is nou echt iets wat ik niet lust. :+

Afbeelding
Ik wilde eigenlijk nog wat actiefs gaan doen. Maar onder dit bundeltje lig ik.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:42

Afbeelding

Dit had ik als avondeten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:53

Ik heb na het joggen mij te goed gedaan aan een verwenkoffie dus ik heb het maar gehouden bij soep _O-

Veel beterschap Nirvana!

Purny: Ook jij heel veel beterschap! Ik zou echt honger hebben moest ik enkel wat rauwkost eten ‘s avonds :) Chapeau dat je dit kunt.

Pallatin: Ach snel of niet, jij doet het toch maar! *\o/*

Kosseh: Nog een late gelukkige verjaardag en ook jij veel beterschap gewenst!

Ryder: Neem je medicatie tegen de hoofdpijn? Ik hou erg makkelijk vocht vast door pijnstillers

Dustinlover: Wat goed zeg! *\o/* Gefeliciteerd met jou -120! Geniet van de leuke en lekkere week :D En gelukkige verjaardag!

Roosch: Dat is inderdaad valsspelen, een loopband naast de bureau :+ Veel succes nog met het wedstrijdje. Ik zou ook lekker blijven liggen met zo een schat op mij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:00

Negerzoen schreef:
purny schreef:

Ben wel benieuwd met welk doel! :) vind het leuk om te lezen waarom iemand voor een bepaalde methode kiest. Zo zou ik er zelf op z'n minst wel een magere eiwitbron bij doen om wel aan voldoende eiwitten te komen op een dag :j

Minder koolhydraten op een dag. Ik begin dan 's morgens met optimel kwark, een paprika tussendoor en 4 kh beperkte boterhammen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:03

Tapas vanmiddag, dus hier vanavond ook maar ff klein beetje balans

Afbeelding

En daarna een Apfelstrudel :')

Purny ik zou daar dan inderdaad toch wat eiwitten bij eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:08

Wat een uitzicht :wow:

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:27

Roosch schreef:
Oh wat flauw zeg, dan mag je niet eens struisvogelen? :))

Nou….die struisvogel steekt toch de kop in het zand? Maar de kont steekt gewoon uit toch? Dat is het bij mij ook: die kop past altijd wel in die jurk, maar die kont hé? }>

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:31

purny schreef:
Minder koolhydraten op een dag. Ik begin dan 's morgens met optimel kwark, een paprika tussendoor en 4 kh beperkte boterhammen.

Het zijn wel allemaal producten met koolhydraten. Misschien zou je kunnen kijken naar een keto menu voor die dagen? Dan krijg je wel voldoende voedingsstoffen binnen :) is een suggestie he, je moet niks.