Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:06

Begin december 2016 kwam ik met een flinke virusinfectie terug uit de UK. Iets wat toen gewoon 'een griepje' heette en waar je gewoon mee doorging zolang je nog op je benen kon staan. Volgens mij heb ik maar twee dagen niet gewerkt, maar half mei 2017 was ik nog niet op mijn oude energieniveau en toen werd ik doorgestuurd naar de internist. Die kon niets alarmerends meer vinden, maar aan mijn bloed was wel te zien dat mijn lichaam een tijdlang tegen van alles aan het vechten was geweest. Zoiets gaat mij sowieso geen tweede keer overkomen, ik heb ervan geleerd om eerder aan de bel te trekken.

Maar niet gaan werken terwijl mijn energie alweer op niveau is en het enige symptoom nog die (spreekwoordelijke) snotneus is, dat gaat mij persoonlijk (lees: in mijn geval) te ver. Dat is het enige wat ik ermee bedoelde te zeggen. Aanhoudende specifieke klachten zijn IMO idd legitieme redenen om het rustig aan te blijven doen :j

Zertab

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:28

Ik zelf ben dus zoals het er naar uit ziet volledig hersteld en ga het topic verlaten. Mijn advies heb ik gegeven, aan de rest om er mee te doen wat ze willen. Wil je weer gaan werken na nog niet volledig hersteld te zijn? Be my guest! :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:48

Ik meld me ook weer. afgelopen week volledig aan het werk gegaan en normale dingen gedaan. Maar sinds vandaag weer ziek. Ik was aan het rijden en ik voelde me ziek worden.. Hoofdpijn, moe, spierpijn, oren die dichtzitten, verkouden, keelpijn en loopneus.
Echt heel naar

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:55

Ik datzelfde Autumn, met koorts.
Test telkens negatief op zelftesten.
Voelt meer als longontsteking dan als corona. Covid had ik iets van 2 maand geleden al gehad.
En op zich wel rustig het werk weer opgebouwd, niet het idee gehad iets te forceren.

Wat ik van huidige symptomen moet denken weet ik nog niet helemaal maar vrees dat ik me morgen ziek moet melden, baal baal!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:23

Er heerst echt vanalles. Hoor zoveel mensen met diverse klachten. Beterschap!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:28

Dat kan ook nog idd, eerst het ene virus en dan het andere erachteraan. Sterkte!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:29

Wat vervelend Marigold! Beterschap. Ik hoop dat je snel opknapt. Voor mij heeft testen weinig zin aangezien ik 3 weken geleden positief testte :+

Needje, dank je! Daar heb je helemaal gelijk in, het kan ook griep zijn! Het voelt nu wel echt precies hetzelfde als toen ik positief testte

Dankjewel Karin!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:57

De arboarts zei dat er een hoop mensen na een halfjaar compleet uitvallen. Ze Benadrukt rustig op te bouwen en niet zoals ze normaal wel adviseren, de grens op te zoeken. Dus als artsen dat aangeven kan je wel snel willen maar na een halfjaar of meer toch uitvallen wil niemand. Corona is grillig en met niks, dus ook geen griep te vergelijken.

Ik heb na 5 weken nog bijna dagelijks een ziek gevoel in de middag met druk op mn keel/borst, keelpijn, hoesten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:02

Ik probeer mijn moeder ook al weken te waarschuwen maar ik zit nu op het punt zoek het dan maar uit als je uitvalt wil ik je niet horen.

Mijn vader heeft net corona gehad en nu de griep en is er echt flink ziek van. Ook hij ging weer echt snel aan het werk met nog klachten.

Ik ben dus ook als enige thuis redelijk snel en goed hersteld. Ook al voelde ik mij de eerste dagen eigenlijk wel goed ik ben braaf op de bank gebleven , goed gegeten en gedronken en veel geslapen.

Al is mijn vader veel zieker door een ander virus dan van corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:06

Ik vrees dat ik me hier ook mag melden.

Gisteren al lichte spierpijn overal maar niet echt bij nagedacht. Vannacht ineens ijskoud en dan weer bloedheet en jawel, koorts. Dof gevoel in mijn hoofd en lamlendig, hele lichte keelpijn. Dus even een thuis test regelen maar ik gok dat ik de uitkomst al wel weet :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:57

Robijntjah schreef:

Gisteren al lichte spierpijn overal maar niet echt bij nagedacht. Vannacht ineens ijskoud en dan weer bloedheet en jawel, koorts. Dof gevoel in mijn hoofd en lamlendig, hele lichte keelpijn. Dus even een thuis test regelen maar ik gok dat ik de uitkomst al wel weet :+

Kan ook griep zijn , heeft mijn vader nu ook en de symptomen zijn precies hetzelfde maar wel negatief getest tot 2x toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:00

Nou ik test hartstikke positief dus helaas :+

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:13

Zebrastreep schreef:
Robijntjah schreef:

Kan ook griep zijn , heeft mijn vader nu ook en de symptomen zijn precies hetzelfde maar wel negatief getest tot 2x toe.

Bij omicron zegt een negatieve test niet alles
Maar griep kan inderdaad ook

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:15

Nou mijn omikronnetje was echt BAM! streep. Echt meteen. :D
Gister duurde het al weer 5 minuten voor er een licht streepje kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:16

Nee hoor, ik heb een dikke streep.
Voelde het ook meteen wel, zo'n spierpijn heb ik nooit bij griep. Wel iets maar niet zoals nu.

Koorts zakt gelukkig wel meteen met paracetamol. Ik baal er stevig van want zit eigenlijk al een tijd half in de ziektewet en was er net uit :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:19

Ah extra balen dus. Nou hopelijk kan je snel weer op en zonder restklachten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:58

Hadden meer mensen er last van dat ze echt heel veel moesten plassen?
Ik ben echt al de hele ochtend heen en weer aan het wandelen en vroeg me af of dat vaker voorkomt of dat ik het even in de gaten moet houden want ik heb een nierafwijking :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:01

Heb ik geen last van gehad. Eerder minder.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:46

Robijntjah schreef:
Ik ben echt al de hele ochtend heen en weer aan het wandelen en vroeg me af of dat vaker voorkomt of dat ik het even in de gaten moet houden want ik heb een nierafwijking :+

Heb ik ook altijd als ik ziek ben :+ maar als je een nierafwijking hebt wel denk ik even in de gaten houden.

Of drink je heel veel momenteel?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:00

Mijn vader (69 jaar) had met kerst het rota virus opgelopen.
Een heel rottig virus! Hij is in twee dagen uitgedroogd geraakt en bewusteloos geraakt na een val thuis en is toen een paar dagen in het ziekenhuis opgenomen geweest.
Het kwam bij de kleinkinderen vandaan via school dan weer waarschijnlijk. De kinderen hebben er minder last van.

Wat ik nu heb is koorts en geen eetlust en verkouden, maar niet misselijk of maag overstuur. En ook niet de wazigheid die er was tijdens corona. Nog steeds negatief op zelftests.

Mijn zoon, verstandelijk gehandicapt heeft nu corona, en een aantal van zijn huisgenootjes waar hij woont ook.
Het verloopt allemaal heel mild, een hoestje en verder lijkt er niks aan de hand, krijgt wel preventief zetpillen paracetamol.
Ik kom voor werk ook in grotere gehandicapten tehuizen, daar is ook veel corona geweest. Iedereen is er goed doorheen gekomen. Zelfs de echt kwetsbare meervoudig gehandicapten.
Mijn theorie is dat zij zich minder druk maken en er niet (onbewust) tegen gaan vechten en het daardoor milder verloopt.
Bedoel, toen ik het had maakte ik me dusdanig druk om die benauwdheid dat het omsloeg naar hyperventilatie. Maar zonder het besef en ‘de bemoeienis van het hoofd’ was dat misschien niet gebeurd.
In elk geval ben blij dat het mild verloopt, hij zit nu op dag 6 en nog steeds alleen een hoestje.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:15

Ook hier niet extra plassen. Ik had gister wel een hele gevoelige hoofdhuid dat vond ik ook heel bijzonder! Wou mijn haar borstelen maar kon dat echt niet verdragen zoveel pijn deed dat! Gelukkig vandaag alles alweer een stuk beter. Nog verkouden en snel buiten adem maar al stuk beter dan gister

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:16

Zebrastreep schreef:
Robijntjah schreef:

Heb ik ook altijd als ik ziek ben :+ maar als je een nierafwijking hebt wel denk ik even in de gaten houden.

Of drink je heel veel momenteel?

Niet dat ik weet, normaal plas ik misschien juist vrij weinig.

Hoesten of snot heb ik gelukkig geen last van.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:46

Ik heb sinds ik corona heb gehad, ne een week of 5 geleden, al 3,5 week last van ooglidontstekingen , het ene oog na het andere, rechteroog is nu voor de 2e keer aan de beurt. Zo irritant! Het kan toeval zijn maar ik wijt het toch echt aan corona, heel mijn weerstand ondersteboven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:53

Vaak een weerstandsdingetje!

Vandaag weer gewerkt, 11dgn na positieve test. Viel me niks tegen, wel rustig aan gedaan, vanmorgen in elk geval, vanmiddag afspraakjes en s avonds nog energie over, paarden nog even gelaten voor wat het is, dat komt het weekend wel weer. Morgen nog een dagje en dan woensdag en donderdag vrij ( waarvan dagje equitana). Vrijdag werken en paasweekend 3 dgn vrij, daarna wel een zware week maar dat zien we dan wel weer.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:24

Ik zit nu op 11 dagen en heb nog geen dag zonder koorts/verhoging gehad. Vandaag weer 38,1. Ik blijf wat benauwd met een raar gevoel tussen mijn schouderbladen en bij m’n borstbeen. Na even wandelen krijg ik ook een piepende ademhaling en hoestbuien.
Morgen toch maar even huisarts bellen :\