[Info] Tattoo's 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:14

Leuke tekst ja.
Mijn tatoeëerder is een vrouw. :+

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:54

Is pijn niet ook gewoon afhankelijk van de tatoeëerder..? Ik begrijp dat alle lichamen verschillend zijn, maar ik lees zulke uiteenlopende verhalen in dit topic dat ik me afvraag of er niet meer factoren meespelen.

Ik kreeg vandaag op de fiets ineens een idee waar ik heel blij van werd! Voorlopig laat ik nog niks zetten maar ik vind het heerlijk om erover na te denken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:03

Hoe ruw een artist te werk gaat kan wel een factor zijn ja, maar de manier waarop mensen pijn registreren is ook echt heel verschillend. Wat voor de een een kriebel is kan voor de ander een pijnscheut zijn zeg maar.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:24

Armen vond ik (bij 2 verschillende artiesten) geen pijn doen. Sternum was daarentegen wat minder prettig :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:55

Verschilt idd heel erg per persoon. Mijn moeder en ik hebben op dezelfde plek bij dezelfde artiest een tattoo laten zetten. Zij vond het erg pijn doen, maar ik had totaal geen last. Op mijn arm vond ik ook reuze meevallen, maar ik weet dus ook niet of ik nu heel representabel ben qua pijnniveau.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:11

Jezzi schreef:
Armen vond ik (bij 2 verschillende artiesten) geen pijn doen. Sternum was daarentegen wat minder prettig :=

vind dat zo mooi... is bij mij door die pijl op mn ribben geen mooie plek

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:43

Die ene op mijn schouder die door artist X (veel te diep in de huid) is gezet, vond ik echt bijna niet uit te houden. Ik kreeg er echt koortsverschijnselen van. := Terwijl het maar een half uurtje duurde.
Bij de andere door artist Y had ik nergens last van. Heb 2,5 uur rustig stil kunnen zitten en het was verre van pijnlijk.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:38

Ik heb een full sleeve, in meerdere sessies bij dezelfde tatoeëerder laten zetten.
Bij de ene sessie amper pijn, bij de volgende weer wel.
En soms ook tijdens een sessie van 5 uur op het ene deel van mijn arm pijn, en het andere deel gekriebel.

De tatoeëerder zal vast een rol kunnen spelen, maar de plek,de grootte van de tattoo, en de pijngrens verschilt natuurlijk qua pijn per persoon.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:46

Ik ben panisch voor naalden (als in: ik val flauw als ik een spuitje moet krijgen) maar een tattoo zetten is echt heeeeeeelemaal anders. Daar heb ik nooit last van mijn naaldenangst gehad.

Van artist tot artist maakt ook wel een verschil. Ik ga altijd bij een vrouw die heel zacht en nauwkeurig te werk gaat, en daar heb ik nooit echt pijn. Mijn vriend gaat bij een artist die met heel veel zwart en schaduwen werkt, en die niet bepaald delicaat te werk gaat. Zijn shop heet ook niet voor niets Finest Beef Shop :') Hij is waanzinnig goed (heel veel tattoo artists laten hun eigen tattoos door hem zetten), maar gaat erg ruw te werk en mijn vriend komt altijd heel rauw en bloedend weer thuis :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:16

Hoe kort op elkaar kan je een tattoo zetten? Zaterdag heeft gio een script actie. En wil al heel lang een script tattoo van hem. Maar de 31e heb ik een afspraak bij robbin. En heb eigenlijk nog nooit zo kort achter elkaar de “mogelijkheid” gehad voor een tattoo.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:17

Je kan meteen na een tattoo nog een laten zetten.
Zit geen tijd aan verbonden wat er tussen moet zitten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:49

Net als tinkerloos een full sleeve met precies dezelfde ervaring. Sessie 3 was voor mij de meest pijnlijke van de 4. Zijkant binnenkant van mij arm ter hoogte van de elleboog, na 4 uur echt zooo klaar ermee. Je hoorde de machine als een boor over de botten gaan. Ik heb een “zachte” tatoeëerder .ook heb ik een full back piece waarbij mijn nek totaal geen pijn deed maar net boven mijn billen wel. Ook de lijnenopzet tijdens de eerste sessie was echt niet prettig.
Mijn ontwerp heeft dikke lijnen en veel veel schaduw. Je moet er ook rekening mee houden dat bij een lijn 1 naald wordt gebruikt en voor inkleuren/ schaduw wel 4 tegelijk in je huid gaan.ik heb 1 artist geen verschillende.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:42

Hier ook, en zelfs in elke sessie zat verschil in pijn. Zo plaats en persoon afhankelijk, ik heb tatoos die ik als niet heel pijnlijk ervaar, en sommige mensen met zelfde plek wel. Heb ook altijd zelfde artieste en werkt fijn en rustig, maar kan op grote vlakken wel flink tempo zetten, vooral met de grotere/meerdere naalden inderdaad
Laat het gewoon over je heen komen en maak je niet druk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:51

Vergeet niet dat je weerstand, je algehele gestel, je gemoed en je hormonen allemaal invloed hebben op je pijngrens.
Als je ongesteld bent, ben je meestal gevoeliger

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:56

En het klinkt raar maar (de meeste mensen) ook nog verschil in pijngrens kn je lichaam. Bij mij is de linkerhelft veel gevoeliger dan de rechterhelft van m'n lichaam en laten nou net alle pokemon op mijn linkerbeen staan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:39

Vrouwen hebben doorgaans wel een hogere pijngrens voor langdurige pijn dan mannen, dus dat scheelt wel weer :)) Korte pijnscheuten ervaren vrouwen heftiger en langdurige pijn gaat bij vrouwen juist beter dan bij mannen, zal wel iets met kinderen te maken hebben :=

Ik heb geen enkele van mijn tattoos als extreem pijnlijk ervaren. Binnenkant bovenarm was richting mn oksel en richting m'n elleboogholte even heel gevoelig, ben daar ook uiteindelijk wat eerder mee gestopt dan de bedoeling was omdat ik het niet meer vol kon houden. Maar zat toen al niet lekker in mijn vel, voelde me niet zo lekker en dan gaat het lastiger.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:40

Aan de ene kant denk ik dan ook, aangezien je al zegt dat vrouwen doorgaans een hogere pijngrens hebben:
Je hebt een 36 uur durende bevalling van je zoon overleeft,
dan moet een Quote tattoo - ook maar 1 zinnetje, dus geeneens een hele paragraaf ofzo, lol - toch wel lukken :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:42

Het is heel persoonlijk, maar ik zou me zeker niet tegen laten houden door pijn. Het zal misschien geen prettig gevoel zijn maar het is ook zo weer over, je lichaam gaat na een minuutje of 5 adrenaline aanmaken en dan is het al helemaal prima te doen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:44

Ik heb de neiging om dingen vooraf gewoon groter in m'n hoofd te maken als ze vaak zijn, dus daar moet ik even doorheen prikken hihi.
Dus ik ga er vanuit dat het me inderdaad gewoon gaat meevallen.

Ben nog aan't kijken bij wie ik dan wil gaan - ik zie door de bomen het bos niet meer.
Had op een tattoo facebook groep al gevraagd naar aanraders in mijn omgeving en dan komen er zoveel antwoorden dat ik alsnog nu niet weet bij wie ik moet gaan haha.
Dus ik ga even verder zoeken naar foto voorbeelden op eventuele facebookpagina's van verschillende shops.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:46

Ik denk dat iedereen dat wel heeft hoor, dat bij de eerste tattoo de grootste drempel toch wel de pijn is. Als je die eerste eenmaal achter de rug hebt gaat dat ook helemaal weg. Als ik nu een afspraak maak sta ik niet eens meer stil bij het feit dat het pijn gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:48

M'n elleboog doe ik echt nooit nooit meer :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:51

Ja ik had dat ook hoor Helmer, ik was bloed zenuwachtig en bang voor de pijn. Nou ik vond het echt 10x meevallen!!! Laat je er niet door tegenhouden :)

Mehhh het kriebelt steeds meer voor een tweede.... ik heb ook al ideetjes, wil denk ik een Lotus met vlinders op mijn rug.... of toch been..... nou ik denk er nog even overna maar heb wel al op Pinterest wat sfeer foto’s opgeslagen _O-
Sowieso even verstandiger om te sparen eigenlijk :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:55

ahh dat motiveert me meteen Yonker

Ik was alleen aan't kijken, dat ik waarschijnlijk wel moet wachten tot we terug zijn van onze vakantie in Mallorca, begin juli.
We vertrekken 4 juli en ik wil niet daar zitten met 30+ aan het zwembad en ik kan niet zwemmen.
Ik las in ieder geval online dat 6 weken niet zwemmen en zonnen toch wel een normale periode is om aan te houden?

En je ideetjes voor je volgende tattoo klinken tof!
Ik heb ook al ideetjes voor nummer 2 en 3 terwijl 1 nog moet komen hahaha.
Pinterest is echt geweldig om inspiratie op te doen he! Ik heb er ook een tattoo bord aangemaakt.

Ik wil voor tattoo 1 graag de quote "It all starts with you" en dan met een semicolon symbool erbij die representatief staat voor mijn depressie/angst stoornissen waar ik me doorheen vecht.

En nummer 2 en 3:
- de pootafdruk van mijn hond, die wil ik het liefst boven mijn linkerborst.
- drie kleinere orca's/killerwhales die representatief staan voor mijn gezin en mijn liefde voor deze geweldige dieren. En dan op zo'n manier verwerkt dat er eventueel nog eentje bij kan voor als we hopelijk ooit nog een tweede kindje mogen krijgen.

Dus nog genoeg ideetjes ook hier haha. Hoop dat ze er ooit allemaal gaan komen xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:00

Voor een eerste tattoo zou ik die 6 weken inderdaad wel aanhouden. Over het algemeen kan je wel weer zwemmen als de boel gewoon genezen is, maar hoe lang dat duurt is afhankelijk van je lijf. Bij mij is het na ongeveer 3 weken wel weer over en dan doe ik voorzichtig wel weer alles. Wel goed insmeren, maar ga er dan wel weer mee in de zon. Maar dat is puur omdat ik weet hoe mijn lijf werkt en wat ik ervan kan verwachten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:05

Ik zou na je vakantie gaan :j Ik weet sowieso niet welke artiest je op het oog hebt maar sommige artiesten hebben ook een lange wachtlijst... Ik heb bijvoorbeeld 1,5 jaar op een wachtlijst gestaan.