3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:50

Wat een rust hier in het weekend!

Gisteren lekker rustig staprondje gereden met stalgenoten. Nieuwe bijrijdster ging voor eerst naar buiten, dus even rustig aan gedaan. M’n zusje is gisteren voor paar dagen in Nederland aangekomen, dus ik heb ‘s avonds ook bij m’n ouders gegeten. Pannenkoeken, alweer :')

Vandaag komt dat bij mij en met dit prachtige weer ga ik denk ik voorstellen om een terrasje te pakken. Moeten er gebruik van maken zolang het nog kan :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:04

Heel rustig inderdaad! Lekker pannenkoeken linoleum :Y) geniet van het weer vandaag!

Mijn voorspelling van gisteren klopte helemaal haha
O: croissantje kaas, half ovenbroodje met filet american en twee kopjes koffie met melk
T: half chocoladekoekje + glas ice tea green
A: McDonalds

vandaag nog even kijken hoe mijn dag loopt qua eten, ga iig stukje wandelen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:34

Mijn lijstje van gister:
O: klein croissantje en klein appelflapje
L: twee pompoenpittenbroodjes met spianata romana, geroosterde paprika en basilicum
T: paar stukjes stokbrood met gezouten roomboter, twee kleine glazen witte wijn
A: broccoli-courgettesoep, pastinaak puree, een medium rare biefstuk, glas rode wijn, salade en als toetje mango sorbet met crumble

Lijstje voor vandaag:
L: 2 stevige crackers met huttenkase, peper, zout en basilicum
T: een paar wortels, 4 maiswafels met Slankie, cup-a-soup, eventueel nog twee crackers met Gelderse gekookte worst
A: vis curry van kabeljauw, bloemkool, groene currypasta, kokosmelk en naan brood, glas rode wijn

Best een oké lijstje, afgezien van de wijn

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:41

Oehh maanlicht, jouw curry klinkt heerlijk! Heb je daar toevallig een recept van?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:45

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:45

Mijn weekend is niet iets om trots op te zijn :+ Gisteren patat als lunch en pizza als avondeten, popcorn in de bios. Vandaag barbecue bij de rugby. Morgen maar weer normaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:58

black_kelpie schreef:
Mijn weekend is niet iets om trots op te zijn :+ Gisteren patat als lunch en pizza als avondeten, popcorn in de bios. Vandaag barbecue bij de rugby. Morgen maar weer normaal :')
Same here!

Gisteren friet gegeten, in de avond nog bananen soesjes en frituurhapjes gegeten. Vandaag uit eten, sushi en dan ga ik me ook echt niet inhouden hoor. :+

Maandag maar weer gaan hardlopen om te compenseren. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:03

Ik zal mijn eten ook maar niet delen. :+
Wel zowel vrijdag als gisteren 4000 kcal verbrand volgens mijn Fitbit. Zoveel heb ik ook alweer niet gegeten. :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:05

Ik heb via Wish weer een kleine Fitbit knockoff besteld voor een paar euro. Dat ding motiveerde altijd super, maar sinds ik mijn joekel van een Polar heb draag ik hem alleen nog als sporttracker terwijl juist die stappenteller zo fijn was. Binnenkort (of lang, je weet het nooit met Wish) dus weer fijn stapjes tracken *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:24

De weekends hier klinken heerlijk!

Ikzelf heb ook een heel fijn weekend gehad :j Zaterdag 's ochtends vroeg naar Maastricht gegaan. Mijn zusje en vader gingen de universiteit bekijken, mijn moeder en ik gingen de stad in. De dag begonnen met een snoeparmbandje :') (die kon je pakken in het hotel), superlekker geluncht met een broodje met carpaccio en daarna een ijsje gehaald, geborreld op het terras en 's avonds hele lekkere cote du boeuf (of hoe je het ook schrijft) gegeten. De volgende dag naar vrienden geweest. Daar begonnen met drie stukken citroencake (zucht), geborreld met lekkere hapjes en 's avonds pannenkoeken gegeten. De dag afgesloten met weer een stuk citroencake. Vandaag de dag maar begonnen met een kom havermout :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:25

Ben benieuwd of die werkt! :D

Net 4 beschuitjes gegeten met aardbeien! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:32

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met afvallen met een trage schildklier?
Het gaat bij mij zo enorm langzaam dat ik twijfel of ik het niet verkeerd doe, maar naar een diëtiste lijkt me ergens ook weer overdreven aangezien ik niet overdreven zwaar ben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:47

Geen idee, misschien zoekfunctie gebruiken? :D

Ik heb nu al zin in pizza... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:49

Zoekfunctie (op Bokt) al gebruikt. O:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:54

Ik heb echt een horror gehad qua eten haha :+
Zaterdag bbq, gisteren een babyshower met allemaal lekkere dingen, en veel te veel gegeten :=
Ga iig deze week weer goed opletten in de bedoeling............

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:07

Ik ben wel steeds onder mijn verbrande kcal gebleven maar was niet gezond... oa mac, normale patat, pizza etc. :+

Vanavond maar aardappelen met witlof. Heb ook enorme buikpijn van dat ongezonde eten. :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:11

xEmpire schreef:
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met afvallen met een trage schildklier?
Het gaat bij mij zo enorm langzaam dat ik twijfel of ik het niet verkeerd doe, maar naar een diëtiste lijkt me ergens ook weer overdreven aangezien ik niet overdreven zwaar ben.

Ik weet dat een kennis van mij met schildklierproblemen goed kan afvallen met een koolhydraatarm dieet. Moet je maar zin in hebben, maar het werkt bij haar.

Mijn avondeten gisteren was nog erger dan de verwachte barbecue. Eerder naar huis gegaan omdat ik moe was, en op de bank beland met een zak wokkels en een tosti :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:34

xEmpire schreef:

Ik zou juist wel naar een diëtiste gaan. Diëtiste is er niet alleen voor veel te zware mensen, maar vooral voor een leefstijl zoeken en vinden die bij jou en je lichaam past. Zeker als je weet dat je lichaam niet ‘normaal’ werkt, vind ik hulp zoeken van een professional verstandig.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:38

Iedereen heeft weer goed genoten van het weekend! Ook erg belangrijk. Heb heerlijk op terrasje gezeten gisteren. Aantal biertjes op en wat borrelhapjes erbij. Kan niet beter!

Vandaag weer netjes. Eerste dag IF proberen op het werk. Tot nu toe nog niet gegeten en dat gaat me prima af. En vanavond lekker stamppot boerenkool op de planning bij m’n ouders!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:53

Xempire, ik zou idd juist naar een dietist gaan. Idd wat linoleum zegt. En ook om te voorkomen dat je in de toekomst wel veel te zwaar gaat zijn, want dat is toch een risico bij een te traag werkende schildklier.

Hier qua eten ook niet zo'n netjes weekend, zaterdag verjaardag met een groot stuk taart, hapjes en daarna nog naar de mac. Gisteren lekker een magnum gegeten, rest van de dag was wel ok maar niet erg mager. Vandaag maar weer netjes :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:45

Linoleum: lekker dat je zo genoten hebt op terras!

Laura82 ook goed het weekend gevierd haha.

Kimmie25501: klinkt als een leuk en heerlijk dagje Maastricht!

black_kelpie: fijn dat je weer een stappenteller hebt! Wel handig dan wat kleiner formaat.

Zaterdag was ik qua eten even off the wagon, wederom wat frustratie qua gezondheid :+ zondag en vandaag al weer netjes herpakt. Wij zijn gisteren nog naar concert geweest van Di-rect, gaaf =:) was ook even de laatste nu tot december haha.

Ow, en heb gisteren voor het eerst!! Sinds ik ziek werd (al meer dan een jaar inmiddels >;) ) weer op de mountainbike gezeten, in een half uurtje 10 km gefietst en het ging gewoon echt goed *\%/* Dieet lijkt zelfs in aangepaste vorm en wat mislukte dagen goed aan te slaan, en vind het ook veel makkelijker om nu meer rekening mee te houden!

Lijstje:
O: Chiazaadpudding met bosvruchten
T: banaan
L: roerbak van champignon, paprika en ei
T: 2 plakjes paleobrood met kipfilet
A: zoete aardappel stampot met spinazie, feta en walnoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:56

Lijstje van gister:

O: twee eitjes en 6 cherrytomaten
L: halve turkse pizza (shame on me)
A: babi pangang met bami (again shame on me)

Vandaag:

O: twee eitjes en weer cherrytomaten
T: appel
L: vergeten te luncen. :+
A: andere helft babi pangang met bami
T: handje pittenmix en een paar blokjes kaas

Ik heb overigens noodgedwongen ontzettend bewogen dit weekend. Een picnicwagentje heeft allebei onze geparkeerde auto's in de prak gereden, waardoor ik zaterdag en zondag een half uur heen en een half uur terug naar stal moest fietsen met 15 kilo aan spullen achterop, en dan ook nog rijles en een springwedstrijd. :+ Ik was zegmaar overleden.

@urosa hoe doe je dat, chiazaadpudding? Klinkt goed!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:14

Lekkere lijstjes allemaal! Heerlijk dat je weer hebt kunnen fietsen Urosa. Meesten ook heerlijk gezondigd in het weekend.

Wat voor picnicwagentje kan twee auto's in de prak rijden, Resistance?

Gisteren redelijk dagje:
O: -
L: klein bakje kibbeling met cola zero
T: pakje crackertjes
A: halve kop aspergesoep met twee pistoletjes

vandaag
O: -
L: kopje bospaddenstoelensoep en een italiaanse bol met tonijnsalade, komkommer en sla
T: pakje crackertjes
T: 2 kinder reepjes
A: rijst met kip, paprika, courgette en mais
T: 40 gram tortillia chips
kcal: ongeveer 1500, prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:42

@Sanne de bestuurder was zijn deur vergeten dicht te doen toen hij weg reed. :') Het achterlicht en de bumper van de ene auto zijn totaal kapot inclusief nog wat blikschade, en bij de andere auto is oa de buitenspiegel eraf en gaan de deuren niet meer open omdat ze ingedeukt zijn. Echt balen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:59

Resistance:jeetje wat een verhaal zeg! Zicht op dat ze snel weer rijd baar zijn?

Sanne, lekkere lunch had je vandaag!

Recept Chiazaadpudding, ik warm hem 's ochtends op in een pannetje, vind ik zelf lekkerder dan koud:

120 milliliter kokosmelk;
120 milliliter water;
2 eetlepels chiazaad;
3 eetlepels kokosrasp;
Snufje kaneel;
1 theelepel honing;
50 gram blauwe bessen.
Deze pudding maak je de avond van tevoren, omdat hij een nachtje in de koelkast moet weken. Dat scheelt je ’s ochtends dus weer tijd, want jouw ontbijtje staat al klaar! Doe de kokosmelk en het water in een schaaltje of beker en roer goed door. Voeg vervolgens het chiazaad en de kokosrasp toe, roer dit goed door en zet het in de koelkast om de hele nacht te weken.

De volgende ochtend is je pudding lekker dik geworden. Roer hem even door, voeg een beetje kaneel en honing toe en versier met de blauwe bessen. Smakelijk!

Tip: In plaats van blauwe bessen kun je natuurlijk elk ander fruit dat je lekker vindt gebruiken!