Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:19

Ja die ja, al die influencers kwamen daar voorbij van de week :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:13

Sv, ik zou echt even serieus naar je pijntjes luisteren. Sinds mijn blessure die 1,5 jaar geduurd heeft loop ik niet meer door met pijntjes. Het is ruk maar meer dan een jaar niet lopen is pas helemaal ruk...

Oke probeer zin te maken voor mijn duurloop maar het regent echt pijpenstelen

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:42

Ja die pijntjes negeren maakt het vaak uiteindelijk tot een blessure... Ik probeer ook altijd naar mijn lichaam te luisteren :)

Vanochtend werd ik misselijk en met buikpijn wakker, wel gelopen en klein beetje gegeten. Lopen ging eigenlijk prima, maar de misselijkheid en buikpijn zijn helaas niet minder geworden. Zo even op bed liggen en hopen dat het weggaat.... Wel geluk dat ik vanochtend gelopen heb voordat de wind aantrok, was wel zeiknat en door flinke plassen gelopen (moest wel, het was één en al plas), maar daar heb ik niet zoveel moeite mee. De wind vind ik daarentegen verschrikkelijk.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:47

Hier is het juist droog maar waait het weer enorm hard. Harder dan gistermiddag en toen was het al flink aanpoten. Ik ga vanmiddag denk ik nog even.
Doorlopen met pijntjes is meestal niet het slimste plan nee... hoewel ik er ook wel de neiging toe heb.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:12

*\o/* *\o/* *\%/*

Aanmoedigingsdansje voor iedereen die vandaag nog een loopje gepland had in de rotweer.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:19

Venthe schreef:
Sv, ik zou echt even serieus naar je pijntjes luisteren. Sinds mijn blessure die 1,5 jaar geduurd heeft loop ik niet meer door met pijntjes. Het is ruk maar meer dan een jaar niet lopen is pas helemaal ruk...

Oke probeer zin te maken voor mijn duurloop maar het regent echt pijpenstelen

Mee eens. Het is sneller kapot dan heel, weet ik uit ervaring. Is een harde leermeester *pomtiedom*

Succes met je duurloop! Straks lekker opwarmen onder de douche en daarna voldaan genieten van je zondag :D.

Ik heb gisteren de eerste 30km voor Rotterdam gelopen, weer met een georganiseerde trainingsloop. Zag er best wel tegenop, tijdens de vorige marathonvoorbereiding vond ik alle 30’ers echt een uitputtingsslag. Maar het ging verbazend lekker! Eerste 15km was het tegen de wind in beuken en het laatste stuk lekker wind in de rug. Vorige keer was ik mee met de 6:00 groep, nu 6.15. Dat gaf net wat meer ontspanning. Hartslag bleef stabiel laag en ik had een gezellige buurman dus de km’s vlogen voorbij.

Alleen mijn hardloopsokken gaan om de haverklap stuk bij mijn grote teen. Ik knip de nagels echt kort maar toch komen er, altijd op dezelfde plek, gaten. Merk maakt niet uit; nike / falke / asics... eerder had ik dit niet, gek hè. Als iemand nog tips heeft voor hufterproof hardloopsokken, ik hou me warm aanbevolen :D.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:52

Oh ja dat heb ik ook, heel snel gaten. Nagels extra kort houden helpt ook iets.
Heb nu iets dikkere van de primark, die houden het aardig vol.

Ik probeer me rustig te houden, ga straks wat krachttraining voor mijn armen doen.

Iedereen die vandaag gaat/ging lopen: jullie zijn bikkels!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:54

Misschien toch eens die Injiji teensokken proberen?
Wat een eind zeg, 30 km. Heel knap gedaan en dat met die wind!

Supervixen, wat jammer dat je pijn aanhoudt. Ook ik ben weleens (best vaak :D) doorgelopen met pijn en dat werd zo erg dat ik niet eens meer van de bank naar het toilet kon lopen. Goed luisteren naar je lijf en echt even rustiger aan doen hoor! Het zou zo zonde zijn als je er lang mee moet stoppen.

Ontherun, jij loopt vaak zeg. Lekker bezig!

En Venthe, nog gelukt met de duurloop?

Ik ben net weer thuis van de bosbokkentrail bij Burgh-Haamstede. Last minute besloten te gaan, schoonzus was ziek en ze vroeg of ik zin had haar startbewijs over te nemen. Lekker stormachtig buiten en mul zand heuvels in de route, ja joh, gaan met die banaan :+
Ik heb mijn hond (husky) ingepakt en ben bij de brug bijna de weg afgeblazen. Maar ohh, wat was het leuk! Mijn hond vond die wind heerlijk en ik eigenlijk ook. Ik had tempo helemaal losgelaten en ben lekker om me heen gaan kijken. Wat een mooi gebied daar.
De start was na het in een kringetje wachten en mijn hond wilde gààn! Er stonden allemaal mensen te kijken en aanmoedigen en zo heb ik de eerste kilometer in 4:52 min/km gelopen. Dat is echt razendsnel voor mij :)) Daarna heb ik alles langzaam gedaan :D Bijna 16 km in de benen.
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:17

Ik ben ook geweest vond er geen ruk aan vandaag, keiharde regen veel wind.
Ben blij als deze stormen weg zijn

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:27

Jaa ik heb 75 min (14 km) gelopen. Zeik en zeik nat geworden en het was beuken tegen de wind maar de benen voelden goed

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:22

Wat een weertje vandaag. Gisteren kon ik echt niet gaan dus ik moest vandaag wel. Wat een wind, hopelijk hebben we dit weer niet ieder weekend. Ik startte met wind mee, gelukkig maar, want wat was het warm. Iets te warm gekleed, gevoelstemp 2.5 trap ik nooit meer in. Jasje uit, wind tegen, heerlijk wel. Kleine 7 km gelopen.

Noops; ik hebben hardloop sokken van de Lidl. Wintersokken en gewone, maar zitten echt fijn. Ik zag vandaag iets voorbij komen over bepaalde voetklachtrn en hoe je dan je veters moet strikken. Misschien zou je dat nog kunnen proberen? Op een andere manier beteren. Jouw tenen doen geen pijn, maar Misschien helpt het?

SV; rustig aan maar, vervelend als je hoofd graag loopt, maar je lijf niet wil/kan. Hopelijk ben je snel weer helemaal op de been. Maar korte afstanden voor nu is in ieder geval beter dan niet lopen. Rustig aan, hoe lastig dat ook is/voelt.

Leuk Lusitano dat je mocht invallen, samen met je hond, heerlijk!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:29

Mama3 schreef:
Noops; ik hebben hardloop sokken van de Lidl. Wintersokken en gewone, maar zitten echt fijn. Ik zag vandaag iets voorbij komen over bepaalde voetklachtrn en hoe je dan je veters moet strikken. Misschien zou je dat nog kunnen proberen? Op een andere manier beteren. Jouw tenen doen geen pijn, maar Misschien helpt het?

Ik ook, prima sokken! Heb wel het idee dat ze steeds een stukje meer krimpen, want hier ook na anderhalf jaar elke keer een gat bij de rechter grote teen.
Dussss, Noeps... ik denk dat die gaten komen doordat de sokken te klein worden. Zou de volgende keer een maat groter kopen (ga ik dus ook doen)

Gisteren gerend met de loopgroep. Normaal kiezen we voor eerst tegenwind en daarna meewind, maar we wilden een keer een ander rondje. Dus 17,5 km met heenweg meewind en terugweg beuken en bikkelen :D .

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:54

Meeste mensen hebben afgelopen weekend de wind/regen getrotseerd, goed bezig!

Noeps, die gaten vind ik ook zó irritant. Heb ik overigens niet alleen bij hardlopen maar ook met gebruik in het dagelijks leven... Mijn grote teen is ook behoorlijk veel groter dan de rest van mijn tenen :P Denk dat er daarom veel druk op komt te staan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:14

Net terug van de fysio. Masseren van mijn kuit deed gelukkig minder zeer dan de eerste keer.

Moet de komende twee weken op hetzelfde niveau lopen. Max 45km per week en 3 à 4 keer lopen en geen twee dagen achter elkaar.
Oefeningen doen en blijven foamrollen.

Duimen of de marathon Enschede gaat lukken, want in maart moet ik echt wel wat kilometers maken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:51

Fijn dat het meeviel Supervixen!

Gaten in de sokken heb ik bijna nooit, pas als ze echt oud worden. Dan bij de grote teen idd.

Ik heb het zaterdag bij 7km wandelen gehouden, naar stal en terug om paar te voeren. Kon mezelf er niet toe zetten om hard te lopen :o
Maar goed, vanaf vandaag flink aan de slag :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:59

Dat klinkt toch wat positief Supervixen! Hoop dat je er snel vanaf bent en dan goed naar de marathon kan toewerken.

Hier nooit gaten aan mn dikke teen, zal wel wat van de vorm van je voet en tenen afhangen zeker.

Ik heb vandaag een rustig recuperatieloopje gedaan. Woensdag weer interval, kijk er al naar uit!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:55

Dat klinkt voorzichtig aan als vooruitgang SV. Ik duim voor je!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:05

Dat is toch voorzichtig positief SV! Met jou getraindheid moet die marathon toch wel haast goed komen.
Gaten in sokken heb ik nooit last van, wel een keer goede blaren gelopen met verkeerde sokken. Dat was ook geen pretje.
Ik ben gister niet meer geweest, de regen snedes echt in mijn gezicht en ben een beetje voorzichtig aangezien ik vorige week een week lang ziek geweest ben. Morgen komen mijn nieuwe schoenen *\o/* dan ga ik denk ik direct een rondje als ik niet meteen naar werk door moet. _O-

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:07

Volgens mij hoef jij je niet zo heel veel zorgen te maken over die marathon SV :+ Jij loopt al zo lang zulke fijne afstanden! Ik volg een 'influencer' op insta die echt van de ene in de andere blessure rolt, en die gaat over 3 weken ofzo een marathon lopen, met meerdere blessures dus. Dan denk ik ook zo van tsja. Wanneer is jouw marathon?

Ik heb vanochtend een heeerlijke lange loop door het bos gemaakt. Het zonlicht valt eindelijk weer over de bomen heen en dat maakt alles toch zó mooi! Echt op en top genieten. Lekker afwisselend gelopen over technische trails maar ook een paar km over de wat saaiere boswegen, maar die zijn wel fijn om in een goed ritme te komen. De lente begint door te komen en heb enkel in een dikkere longsleeve met een bodywarmer aan gelopen, en dat was zelfs wat warm op sommige momenten. Heb echt zo veel zin in de zomer en weer lekker in shorts in de lange scandinavische zomeravonden door de bossen struinen enzo. Nog even doordromen :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is hoe de situatie hier nu is na maandenlang alleen regen %)
Afbeelding
Afbeelding
Zelfs de bruggetjes staan onder water :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:28

Ohhh wat ziet dat er goddelijk uit daar! Jaloers! Dat houten pad ook <3
En wat een fijn weer, het is hier zo bagger, ben echt toe aan een zonnetje en weinig wind.

Een marathon lopen met blessures ga ik niet doen hoor. Gaat het niet, dan is dat wel zuur, maar heb nog zat ander leuks op de planning.
Hij is op 19 april, dus er is nog wel tijd.
Ik luister naar de fysio. Over twee weken heb ik weer een afspraak.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:44

Oh het was me toch ook zo mooi! Heb uiteindelijk bijna 2.5 uur over die 16k gedaan, maar volgens strava heb ik zo'n 40 minuten stilgestaan :') Lekker genieten en foto's maken! Heb die tijden en dergelijke echt helemaal losgelaten.

Het is hier heel raar geweest de hele winter, in januari en feb ligt er normaal gesproken veel sneeuw, maar we hebben echt nog niks gehad dit jaar. Veel wind en heel, heel heel veel regen. Nu begint de zon weer langer te schijnen en leef daar zó van op!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:41

Wauw wat een prachtig gebied toch <3 Die foto met het houten paadje, zo uitnodigend!

SV, fijn dat je wel door mag lopen! 45 km is alsnog een hele hoop.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:06

Lisitano schreef:
Wauw wat een prachtig gebied toch <3 Die foto met het houten paadje, zo uitnodigend!

SV, fijn dat je wel door mag lopen! 45 km is alsnog een hele hoop.

Ja heel fijn!
Ik kom vanaf 55 tot 65km per week :P
Dus voelt wel als een stap terug, ik moet er nu over nadenken om onder de 45 te blijven. Het helpt wel dat het weer bagger is :')
Zondag heb ik een halve op de weg, ik ga zeker niet voor tempo.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:34

Eindelijk weer fit genoeg voor een loopje *\o/* ik heb opnieuw de benchmark voor mijn halve marathon programma van Garmin gelopen en deze keer heeft het horloge het ook goed verwerkt :j morgen de eerste training en dat is gelijk ruim 13km :') op zich gaat die afstand wel maar moet even goed nadenken hoe ik dat in mijn dag ga passen. Had net mijn vrije dag lekker vol gepland :+ :D

Hebben mensen hier ervaring met die programma’s van Garmin? Ik heb nu coach galloway. Zijn loop-wandel techniek spreekt me wel aan. Bovendien past zijn schema goed bij mij (2 korte en 1 lange training per week). Ben in elk geval benieuwd!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:31

Hoi! Zou ik hier mogen meepraten?

Ik ben sinds vorige week weer begonnen met hardlopen, loop korte afstanden nog omdat ik snel de controle over m'n ademhaling verlies (door veel stress momenteel helaas) dus daar ligt m'n focus op.
Ik merkte vanmorgen al veel verschil met het eerste rondje vorige week, 3 minuten sneller en een snellere tijd per km dus het gaat vooruit. :D
Wil ernaar toe werken om in ieder geval 10k te kunnen lopen zonder pauzes, en daarna komt er wel weer een nieuw doel.