Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

V_eraa

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:25

Redelijk gezond gedaan afgelopen week maar ook veel lekkere tussendoortjes gegeten! Vakantie is voorbij & nu weer normaal gaan eten. Nadat ik ziek ben geweest begin december zijn de kilo's er echt afgevlogen ondanks dat ik maar 2 dagen ziek was, de kilo's die er toen af gingen zijn er nog niet bijgekomen haha. Ben daarna ook wel wat anders gaan eten, vooral wat meer als lunch zodat ik minder snackcravings had.

Ook dit jaar ga ik weer proberen geen frisdrank meer te drinken! Ik houd het nu al 1,5 jaar vol dus moet vast lukken :D

Mijn lijstje voor vandaag komt later want geen idee wat moeders op het menu heeft staan voor vanavond.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:12

OEPS, een heel slecht weekend gehad...
Mijn zoontje was jarig en had zo'n "kunstwerk" taart besteld, mierzoet natuurlijk met fondant haha :')
En heel veel tortilla chips met guacamole op en afgesloten bij de big M... (was wel erg lekker!! )
Maar goed me zoontje is maar 1 keer per jaar jarig, dus we hebben genoten Y)(^)

Lijstje vandaag:
O: havermoutpap met halve appel... (werd er misselijk van...)
T: Banaan
L: 3 spelt crackers met zonnatura tomaten spread en komkommer
T: 2 mandarijnen
A: 40 gram rijst met pompoen, aubergine, tomaat (we proberen er wat lekkers van de maken)

B: buikspier kwartier en misschien paardrijden

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:21

Door mn slechte weekend weer wat aangekomen (800 gr -O- )

Hopelijk is het er bij mn weegmoment donderdag weer af! Mijn lijstje voor vandaag:

O: smoothie van mango, havermout, spinazie en sinaasappel + 150 gram magere yoghurt & Jordans cruesli (30 gram)
T: snelle Jelle minder suiker
Paardrijden
L: 200 gram marrokaanse couscous
T: 2 volkoren cracottes met biefstukworst en truffelmayo (zo'n goede manier om aan je vetten te komen :Y) )
A: grote wrap met kipblokjes en Italiaanse roerbakmix + beetje curry
Hardlopen
T: 2 rijstwafels met komijnekaas + 200 gram vanille Skyr

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:22

Vraagje...

Ik volg het boek 50 days of green happiness nu voor de 2e keer.
Ik word vreselijk misselijk van havermout papjes en blijf vervolgens de hele dag misselijk.
Ik kouw het ook weg als een boer met kiespijn..
De bedoeling is om vegan te leven in dit boek, sowieso ben ik al jaren vegatarier en daarbij ben ik lactose intolerant..
Nu hoef ik niet van me zelf vegan te zijn, maar tja als je lactose intolerant bent let ik er wel op dat ik niet te veel melk producten binnen krijg... Met uitzonderingen daar gelaten :o

Wat ik wel wil is heel graag afvallen, ongeveer 10 kg...
Nu zoek ik een alternatief voor de ochtend, waar ik niet misselijk van word, Kcal arm is en dus liever geen melk bevat.

Hebben jullie ideen?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:31

Kingeping schreef:
Vraagje...

Ik word vreselijk misselijk van havermout papjes en blijf vervolgens de hele dag misselijk.
De bedoeling is om vegan te leven in dit boek, sowieso ben ik al jaren vegatarier en daarbij ben ik lactose intolerant..
Nu hoef ik niet van me zelf vegan te zijn, maar tja als je lactose intolerant bent let ik er wel op dat ik niet te veel melk producten binnen krijg... Met uitzonderingen daar gelaten :o

Nu zoek ik een alternatief voor de ochtend, waar ik niet misselijk van word, Kcal arm is en dus liever geen melk bevat.

Hebben jullie ideen?

Misschien een smoothie of gerecht met ei (niet vegan)?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:33

Pfff wat knap uiteindelijk dat je dan toch die havermout zo vaak al wel hebt gegeten.
Maar ik zou idd iets zoeken wat je wel lekker vind, dan houdt je het ook makkelijker vol.

Ik kan zo alleen geen alternatief voor je bedenken, ja misschien een smoothie met fruit en groente?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:40

Misschien gewoon een volkoren of spelt boterham?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:08

Vanmorgen op de weegschaal 2 kilo eraf :D Nu even volhouden want ben er nog lang niet :=

O: Overnight Oats met Nesquick (220)
L: Burrito met witte bonen, mais, spinazie, ei en wat kruiden (rond de 400, even kijken wat ik er precies in gooi)
T: Denk een eiwitreep
A: nog geen idee

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:03

Vanmorgen ook op de weegschaal gestaan, helaas niks afgevallen maar dat was ook wel te verwachten. -O-
Maar dus ook niks aangekomen (ja, 100 gram maar dat vind ik niet meetellen :Y) ), dus ik probeer het vanaf de positieve kant te zien!

Ik kan dan nogal snel gedemotiveerd raken, dus ik probeer zoveel mogelijk motivatie uit dit topic te halen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:16

Ik heb net 2 uur geklommen en geklauterd in monkey town, toch weer wat beweging :') vanavond nog ff rondje wandelen.

O: Havermout met halfvolle melk en paar verkruimelde walnoten
L: krentenbol, salade met tomaat en kipreepjes
T: peer
A: snijbonen, 3 kleine aardappelen, 2 runderchipolata's
T: snack a jack kaas

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:28

Ik ben zelf totaal geen fan van The Green Happiness. Vind het maar getut. Maar als je zo misselijk wordt van de havermout, dan moet je jezelf dat toch niet willen aandoen? Ik heb wel respect voor je dat je het toch probeert, maar dan zou ik echt na de eerste of tweede keer al voor een alternatief ontbijtje hebben gekozen :).

Gister dus all you can eat sushi gegeten, en veel minder gegeten dan normaal. Had weinig honger. Had wel een toetje genomen, ijs met witte chocolade en groene thee smaak. Wilde het een keer proberen maar was echt niet lekker. Normaal gesproken zou ik het dan toch opeten maar nu heb ik het laten staan.

Vandaag (1630 kcal):
O: Volkorenbrood met cottage cheese en komkommer
L: Mexicaanse quinoa met stukjes lamsworst en groente
T: Breaker High protein bosbes banaan, appel
A: kabeljauw, bloemkoolcurry en naanbrood
T: 150 gram halfvolle kwak banaan

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:34

Kingeping schreef:
Vraagje...

Hebben jullie ideen?

Waarmee maak je je havermoutpap? Misschien experimenteren met plantaardige melk, amandelmelk, water? Of banaan havermout pannenkoekjes? Of even googelen :D

Goed Emma!

Ik vind die ijsjes bij AYCE sushi ook altijd heel vies haha

Mijn dag:
O: hard broodje met kaas
T: banaan
L: veel spinazie (roerbak restje) met wat stukjes feta, 2 kleine stukjes gebraden kip, 70 gr gekookte pasta
T: hele paprika
A: iets snels halen; maaltijdsalade of bij m'n vriend eten als ik wel op tijd klaar ben met leren :o : aardappel, groente, vlees
T: magere kwark, hoeveelheid naar hoeveelheid trek :Y)

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:47

nou ja getut, het is maar wat je getut noemt..
De porties zijn echt niet tuttig ;)
De porties die worden voor geschreven, kan ik niet eens op, zo veel is het. (dus ik prep er wat van)

Maar ik heb het boek gekocht vanwege de recepten en informatie die er in staat.
Ik vind het namelijk echt lastig om zonder melkproducten te koken en boodschappen te doen..
Probeer het maar eens een week, het is echt lastig... -_-

En ik moet zeggen de eerste 50 dagen voelde ik me erg goed, geen buikpijn en pukkeltjes meer..
Mede omdat ik dan ook echt 50 dagen zonder lactose door ben gegaan, want hier reageerd mijn lichaam gewon heftig op.

Dus voor mij is het geen getut, maar juist een waardige leefstijl waar ik me goed bij voel.
En het boek geeft me gewoon meer ideeen buiten de 50 dagen.

Ik zal eens iets anders verzinnen voor de havermout papjes... Vind ik gewoon blijkbaar errug vies :+
Net zoals wel meer recepten die ik eens geprobeerd heb :roll:

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:49

Area51 schreef:
Kingeping schreef:
Vraagje...

Hebben jullie ideen?

Waarmee maak je je havermoutpap? Misschien experimenteren met plantaardige melk, amandelmelk, water? Of banaan havermout pannenkoekjes? Of even googelen :D

)

Meestal met amandelmelk, kokosrasp en fruit er door heen..
Het is echt de substantie wat ik vies vind.. het plakkerige ofzo...
de eerste keer vond ik het niet zo vies,, maar het word met de dag erger haha

oee die pannekoekjes is idd het proberen waard!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:51

Ik heb het zomerboek ook liggen, maar vind het erg veel voorbereiding enz. Heb het daarom niet volgehouden. Vind het echter wel een erg leuk boek en haal er regelmatig wel gerechten uit. Ik vind juist de havermout toetjes heerlijk haha.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:57

O: leev koek, stukje chocola, appel
L: 2 bruine boterhammen, 1 met ham 1 met pain d'ardenne
A: Italiaanse bol, met extra mager hamburger van de Ah, gebakken ei. Salade
T: banaan

B: paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:29

Ik vind the green happiness vooral een goed initiatief omdat het mensen aanzet om een keer na te denken over waar hun melk nou vandaan komt en hoe veel we er wel niet van nuttigen. En dat terwijl het eigenlijk niet eens voor ons bedoeld is. Ik eet zelf niet veganistisch dus ben de laatste met commentaar, maar ik probeer wel op mijn inname van dierlijke producten te letten en drink liever water dan melk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:39

Ik bedoel met getut meer veel voorbereiding, duur etc. Er was zo'n recept voor kokoslolly's, ik heb daar bijvoorbeeld echt geen geduld voor. Dat bedoel ik met getut. Het was geen persoonlijke aanval en ik snap best dat het voor jou goed werkt, daar doel ik ook helemaal niet op.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:05

The Green Happiness was toch ongezond of zo? Was laatst zo'n ophef over.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:07

Nogal ja. Het volgen van het volledige menu levert onvolwaardige voeding. En veel claims die ze doen/deden zijn onjuist.
En omdat de meiden geregistreerd Dietist zijn werd dat ze extra aangerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:46

Emmaa_ schreef:
Vanmorgen op de weegschaal 2 kilo eraf :D Nu even volhouden want ben er nog lang niet :=

O: Overnight Oats met Nesquick (220)
L: Burrito met witte bonen, mais, spinazie, ei en wat kruiden (rond de 400, even kijken wat ik er precies in gooi)
T: Denk een eiwitreep
A: nog geen idee

Beetje aangepast:

O: Overnight oats met nesquick (220)
T: 100 ml rood fruit sap (48)
L: Twee volkorenwraps met 2.5 stukjes falafel per wrap (547)
T: Weight care reep crispy chocolate (210)
A: Bietenburger (82), beetje gebakken aardappels (144, wil max 100 gram eten) en 200g chinese roerbakgroente van de Ap (110)
T: Eventueel als ik nog echt honger heb en iets moet bijtrekken een breaker high protein (168)
Totaal: 1531 en weinig beweging. Eigenlijk een beetje weinig maar had gister uiteindelijk echt een junk day dus weer een beetje balanceren.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:50

Ik ben zelf ook niet helemaal van The green Happiness, maar iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt alleen twijfel ik zelf aan het feit of TGH wel echt gezond voor je is. Of dat je tekorten op loopt.

Maar dat terzijde haha, zijn er hier mensen die zichzelf ook in cm opmeten? Ook bijvoorbeeld bovenbenen? Voor borst, taille, heup kan ik veel ''normaalwaarden'' vinden maar bijvoorbeeld voor kuit en bovenbenen niet. Iemand die dat weet? :Y) :Y)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:51

Ik meet me niet in cm op, dus ik kan je helaas niet helpen. Heb net een vreetbui gehad {:)-:(
Heb het gelukkig wel kunnen beperken tot een banaan, twee koekjes en een stukje witte chocola.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:04

Ik meet niet, eerder wel gedaan maar het lukt me niet om telkens goed hetzelfde te meten, dus zat teveel variatie in. Maak nu foto's en eens per week op de weegschaal.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:27

Dat wat jij hebt heb ik dus ook Laura. Als ik daadwerkelijk 20 kilo afval ga ik het verschil wel merken hahahaha.