Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stral schreef:K_im: heb eens gespiekt op je instagram, motiverend!
Mag ik eens iets stoms vragen: waar haal jij de tijd vandaan om iedere dag (op de uren die je vermeldt etc.) te sporten en te eten? Werk je of studeer je nog?
Kayleigh_ schreef:K_im, gewoon uit interesse, waarom is jouw vetinname zo extreem laag en je eiwitinname (naar mijn mening) zo hoog? Waarom heb je precies voor die macro's gekozen?
Linsey1998 schreef:Vraagje, welke smaak hebben jullie van die questbar? Bestellen jullie die op body&fit?
Kayleigh_ schreef:Ik ben gek op roomboter
Kayleigh_ schreef:K_im, bedankt voor je uitleg
Het is echter bewezen dat meer dan 1,5 a 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (dus niet werken met bepaalde percentages), niet beter is voor spiergroei. Ik weet niet hoe zwaar je nu bent? Maar als je 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht pakt, zit je denk ik wel wat lager dan wat je nu aanhoudt. Meer eiwitten innemen heeft totaal geen effect op spieropbouw.
Vet is optimaal om 1 gram per kg lichaamsgewicht aan te houden op de dagen dat je intensief sport. Vet is zeer belangrijk voor je hormoonhuishouding en óók heel belangrijk om af te vallen. Je hebt maar 37 gram per dag, ik vind dat extreem weinig. Ik eet bijna 2x zoveel (67 gram per dag, op rustdagen durf ik zelfs 100 gram per dag aan te houden en minder koolhydraten).
Overige kcal kan je aanvullen met koolhydraten.
marrianne schreef:interessant! waar haal jij je vetten uit?
Kayleigh_ schreef:Het is een raar denken dat je van vet, vet opslaat. Vet verliezen doe je alleen door een kcaltekort te hanteren... Ik denk dat je dat idee moet loslatenVan te weinig vet eten, ga je niet gezonder worden. Ik heb het dan uiteraard over verantwoorde vetten, uit vis, eieren, vlees, etc. en niet de gefabriceerde meuk.