Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:53

Boter op brood eet ik enkel als het als doel heeft de hagelslag te laten blijven plakken :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:54

Haha ja inderdaad. En dan een zo'n dun mogelijk laagje zodat je het niet proeft XD

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:54

Ik gruwel ook van boter. Broodje met boter en dan jam of chocopasta. Brr..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:55

Ik ben gek op roomboter :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:57

Haha ik weet nog dat ik als kind een brief naar Blueband had gestuurd met de vraag of ze er geen lekker smaakje aan konden geven, zoals aardbei of chocola _O-.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:20

Stral schreef:
K_im: heb eens gespiekt op je instagram, motiverend!
Mag ik eens iets stoms vragen: waar haal jij de tijd vandaan om iedere dag (op de uren die je vermeldt etc.) te sporten en te eten? Werk je of studeer je nog? :)

Zo is mijn instagram inderdaad ook bedoeld :j Een soort dagboekje voor mijzelf, maar ook om hopelijk anderen te motiveren om door te zetten, of juist te beginnen!

En het is geen stomme vraag, ik heb nu inderdaad nog lekker vakantie. Ik plan mijn vakantie altijd lekker laat, zodat als iedereen al terug is en weer aan het werk is, ik nog iets heb om naar uit te kijken *\o/* Vanaf volgende week begint het echte leven weer. Ik ben mijn studie nu aan het afronden, en werk daarnaast.

Volgende week zal mijn schema er dan ook heel anders uit gaan zien, ik werk dan 34 uur (werkrooster is wekelijks anders) en zal minimaal 15 uur aan mijn studie moeten gaan besteden. Daarnaast nog wat verenigingswerk, dus vrij druk. Het ziet ernaaruit dat ik het alleen op dinsdag niet ga redden om te sporten. Op de andere dagen doe ik minimaal één van mijn sporten, soms twee. En ja dat is heel druk, maar ik heb geen eigen paard en ook geen partner die aandacht wil :p

Eten is heel erg veel plannen en voorbereiden, zorgen dat ik iets klaar heb in de vriezer wat ik zo kan klaarmaken en opeten.

Kayleigh_ schreef:
K_im, gewoon uit interesse, waarom is jouw vetinname zo extreem laag en je eiwitinname (naar mijn mening) zo hoog? Waarom heb je precies voor die macro's gekozen?

Ik heb niet het idee dat mijn vetinname extreem laag is? Er worden bepaalde richtlijnen gegeven wat betreft percentages, voor vet was dat dacht ik tussen de 15-30%. Ik probeer om naar die 15% te gaan, maar in werkelijk blijkt dit niet zo makkelijk te zijn met zo'n hoge eiwitinname. Gister was één van mijn weinige goede dagen ( :o ) en toen zat ik geloof ik ook op 27%. Met deze percentages ben ik nu een week of twee bezig, dus nog zoekende en wellicht dat ik het bijstel naar wat wel haalbaar is.

Vind je mijn eiwitpercentage hoog, of het aantal grammen? Ik streef ernaar om juist mijn eiwitinname hoger te laten zijn dan overige voedingsstoffen, ik sport veel, ook veel krachttraining. Die eiwitten heb je nodig voor de opbouw van je spieren (en ik wil ook tegelijkertijd afvallen, wat een lastige combi is, maar haalbaar met zoveel overgewicht).

Linsey1998 schreef:
Vraagje, welke smaak hebben jullie van die questbar? Bestellen jullie die op body&fit?

Ik heb de cookie&cream en 's mores.. Ik moest even wennen aan de smaak, maar ik vind ze lekker :j En ik merkte gister dat, omdat ik ze met een gerust hart kan eten (goed voor mijn macro's), ik niet in de namiddag/avond nog 'cravings' ontwikkelde. Dus ik hou ze er voorlopig nog wel even in, al is het maar om een minder slecht alternatief te hebben voor snaaiwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:34

K_im, bedankt voor je uitleg :j

Het is echter bewezen dat meer dan 1,5 a 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (dus niet werken met bepaalde percentages), niet beter is voor spiergroei. Ik weet niet hoe zwaar je nu bent? Maar als je 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht pakt, zit je denk ik wel wat lager dan wat je nu aanhoudt. Meer eiwitten innemen heeft totaal geen effect op spieropbouw.

Vet is optimaal om 1 gram per kg lichaamsgewicht aan te houden op de dagen dat je intensief sport. Vet is zeer belangrijk voor je hormoonhuishouding en óók heel belangrijk om af te vallen. Je hebt maar 37 gram per dag, ik vind dat extreem weinig. Ik eet bijna 2x zoveel (67 gram per dag, op rustdagen durf ik zelfs 100 gram per dag aan te houden en minder koolhydraten).

Overige kcal kan je aanvullen met koolhydraten.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:50

Ik heb nu 2.5 gram per kg aangehouden (weeg 93 kg, dus zit inderdaad erg hoog). Aan de hand van jouw beschrijving zou ik komen op:
E: 186 gr (35%)
V: 93 gr (39%)
K: 140 gr (26%)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij daar niet echt prettig bij kan voelen.. Mijn grootste doel is het verliezen van vet, spieropbouw komt daarna (al staan deze nauw met elkaar in verbinding). Ik kan mij haast niet voorstellen dat vet dan hetgene is waar ik mijn meeste kcal uit moet gaan halen..

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:51

Kayleigh_ schreef:
Ik ben gek op roomboter :o

Me2 :+

@Kim je instagram is top! Erg motiverend!

Cholesterol is iets waar zo'n focus op is, maar zelfs op mijn zwaarst had ik geen problemen met mijn cholesterol. http://rowlandformule.eu/pagina.php?id=26 misschien een beetje controversieel, maar ik geloof niet in de cholesterolstress die iedereen lijkt te hebben.

De zenuwen voor mijn wedstrijd van zaterdag breken me een beetje op merk ik. Geen idee waarom ik zenuwachtig ben want paardlief is topfit en 25km is voor haar een eitje. Alleen mis ik momenteel mijn goede hoofdstel en mis ik mijn vast chauffeur waardoor ik veel zelf moet regelen.
Door die zenuwen raakt mijn eetpatroon een beetje van slag.

De planning voor vandaag is
O straciatella yoghurt
T cappucino halfvolle melk met een zoetje
T sinaasappel
L 4 wasa crackers met kaas, komkommer en tomaat, water
T appel
T wortel
A als ik tijd heb := boerenomelet (3 eieren, prei, ui, paprika, kruiden)
T koffie met melk en zoetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:52

Het is een raar denken dat je van vet, vet opslaat. Vet verliezen doe je alleen door een kcaltekort te hanteren... Ik denk dat je dat idee moet loslaten :) Van te weinig vet eten, ga je niet gezonder worden. Ik heb het dan uiteraard over verantwoorde vetten, uit vis, eieren, vlees, etc. en niet de gefabriceerde meuk.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:54

Kayleigh_ schreef:
K_im, bedankt voor je uitleg :j

Het is echter bewezen dat meer dan 1,5 a 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (dus niet werken met bepaalde percentages), niet beter is voor spiergroei. Ik weet niet hoe zwaar je nu bent? Maar als je 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht pakt, zit je denk ik wel wat lager dan wat je nu aanhoudt. Meer eiwitten innemen heeft totaal geen effect op spieropbouw.

Vet is optimaal om 1 gram per kg lichaamsgewicht aan te houden op de dagen dat je intensief sport. Vet is zeer belangrijk voor je hormoonhuishouding en óók heel belangrijk om af te vallen. Je hebt maar 37 gram per dag, ik vind dat extreem weinig. Ik eet bijna 2x zoveel (67 gram per dag, op rustdagen durf ik zelfs 100 gram per dag aan te houden en minder koolhydraten).

Overige kcal kan je aanvullen met koolhydraten.

interessant! waar haal jij je vetten uit?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:54

Ik vond boter ook nooit lekker maar ben nu echt gek op roomboter := Kan serieus genieten van gewoon brood met roomboter en verder niks.

Ik had gister niet zo'n fijne dag... Had overdag een beetje teveel gesnaaid maar was van plan naar de sportschool te gaan, dus vond het niet zo erg. Toen ik om 6 uur thuis kwam ben ik 5 minuten op de bank gaan liggen en toen sliep ik, werd om 8 uur pas weer wakker -O- Niet gesport dus, maar ik zal het wel nodig gehad hebben, slaap heel slecht de laatste tijd.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:57

Ik val sedert het meer-sporten juist vroeger in slaap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:57

marrianne schreef:
interessant! waar haal jij je vetten uit?

Bakvet, vlees, vis, boter, noten, eieren, zuivel, avocado, kokosolie in de thee, om maar iets geks te noemen. Ik beperk mezelf echt tot de natuurlijke vetten, en ik kijk dan niet naar verzadigd of onverzadigd want met verzadigde vetten is niks mis, vind ik (die verzadigen alleen beter ;) ).

Ik ga niet grijpen naar gefabriceerde producten. Dus geen margarine in huis, ik ga geen stukken chocolade eten om aan mijn macro's te komen, enzovoorts.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:59

Kayleigh_ schreef:
Het is een raar denken dat je van vet, vet opslaat. Vet verliezen doe je alleen door een kcaltekort te hanteren... Ik denk dat je dat idee moet loslaten :) Van te weinig vet eten, ga je niet gezonder worden. Ik heb het dan uiteraard over verantwoorde vetten, uit vis, eieren, vlees, etc. en niet de gefabriceerde meuk.

Ik ga hier eens meer informatie over zoeken. Wellicht dat ik dit idee inderdaad wat meer los moet gaan laten, maar ik denk dat ik daar meer achtergrondinformatie over nodig heb om dat te doen..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:11

Edit. Oeps verkeerde topic
Laatst bijgewerkt door marrianne op 20-08-15 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:16

Even een vraagje; is kaas jong belegen 48+ heel ongezond?
Ik eet normaal eigenlijk geen kaas meer maar wil zometeen kaas op m'n brood...

Momenteel eet ik veel Philadelphia light en kipfilet maar t komt en beetje m'n neus uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:17

Nee, kaas is niet ongezond.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:17

Kayleigh: dan ga jij veel hebben aan de recepten van Pascale Naessens die ik hier al eens gezet heb, die eet heel puur!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:18

Kayleigh_ schreef:

Oke dankje voor je reactie :)

Vind het soms moeilijk in te schatten wat wel kan en wat minder goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:18

Ik heb die link die je hier eens gezet hebt inderdaad opgeslagen :j Zag er al veel leuke recepten tussen staan die ik zeker ga proberen!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:19

Stral: bij mij normaal ook, maar ik denk dat mijn slapeloosheid op het moment meer met stress (op m'n werk etc) te maken heeft. Wel heel vervelend want ik ben een stuk minder actief zo.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:30

Kayleigh_ schreef:

Het is niet ongezond als in: er zijn slechtere keuzes. Of als in: kaas is een gezonde keuze. Bij mijn weten bevat kaas veel verzadigde vetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:34

Klopt, het bevat veel vet. Verzadigd vet. Maar ik vind verzadigd vet niet slecht, het verzadigd (het geeft je een vol gevoel, dat wil je graag als je honger hebt). Als het gewoon in je dagelijkse kcalbehoefte + macro's past, vind ik kaas een heel gezonde keuze.

Als dat plakje kaas ervoor zorgt dat je ruim over je vetten komt en je een kcaloverschot creërt, zou ik kiezen voor iets lichters.

Ik eet het graag en vaak :j

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:36

Damn mijn ontbijt vandaag was al 987 kcal :+ :+