Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:08

Mars schreef:
Zijn er mensen die al gespeeld hebben met chrome poeder? Ik heb het dus in huis en het werkt te gek!
Probleem: zodra ik er een topcoat (gel) overheen gooi wordt het dof :\ Welke topcoat zou goed werken?

Kom even binnenvallen, heb ondertussen tientallen youtube filmpjes gezien haha. je moet een topcoat hebben die waterbased is, dus geen quick dry topcoat. Ik geloof dat maybelline er 1 heeft maar dat weet ik niet zeker. Heb het zelf nog niet geprobeerd, wil mijn nagels nog net iets langer laten groeien.

(heb deze op YT een paar keer voorbij zien komen http://www.harlowandco.org/products/revolution)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:08

Zal morgen even linkje plaatsen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:29

Skessa_ schreef:
Zal morgen even linkje plaatsen :)

Daar ben ik ook benieuwd naar :j

Mars

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:51

Ik ga eens zoeken naar topcoat op waterbasis. Want dat chrome is knettergaaf maar zodra ik er topcoat overheen gooi is het helemaal dof :\ En zonder topcoat is het na een paar uur weg.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:13

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:14

Of het met chrome werkt weet ik niet hoor, want weet eigenlijk niet eens wat dat is O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:25

Chrome wordt altijd minder als je er iets overheen doet, ook als het een topcoat op waterbasis is.
Maar eerlijk... ik neem het vaak voor lief, omdat mijn chrome lak er anders met 10 min af ligt :')

Holo en chrome lak is wel makkelijker aan te brengen over een base coat op waterbasis.
Maar de huidige holo's zijn zo goed, dat je daar vaak gewoon een normale base onder kunt dragen.
Chrome heeft wel echt een speciale base nodig.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:17

LadyMadonna schreef:
Overigens zijn plaknagels niet geschikt voor permanent gebruik. Die zijn echt "voor een keer"

Ik heb gebruik ze nu al anderhalve maand, en heb niet het idee dat mijn nagels er slechter op zijn geworden.
Ik verwijder ze na ongeveer 1,5 week en verzorg mijn nagels dan goed (ook met olie) daarna plak ik weer een nieuwe set op. Zou het echt zoveel slechter zijn als bijvoorbeeld acryl of gel? Dan krijgen je nagels ook geen "lucht" toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:02

Een kunstnagel wordt aangepast aan jouw natuurlijke nagel, een plaknagel niet. Daarnaast zit je met een kunstnagel niet met lijm over het hele nagelbed, wat je bij een plaknagel wel hebt. En plaknagels klappen er, in mijn ervaring, veel sneller af, vaak met een flinke beschadiging op de natuurlijke nagel (behalve als ze eraf móeten, dan willen ze niet :') )

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:19

Ik heb van dat poeder voor mermaid effect van ebay, het werk alleen helaas niet :\ ik denk dat de poeder te grof is..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:21

Chrome poeder nog geen ervaring mee. Mermaid poeder doet t prima (ook van eBay)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:26

https://m.youtube.com/watch?v=U5Y3Yk6_9KM
Hier een video met how to :j ik zie dat zij een soort lak over de gel gebruikt zodat het blijft plakken bij andere tutorial werd gezegd dat het gewoon over je gel plaklaag moest.

Ik denk dat ik niet de goede poeder heb, hij oogt ook vrij grof.

Edit: ook even chrome poeders besteld, even naar reviews gekeken dit keer _o-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:56

Wat ik tot nu toe gelezen heb doe je Chrome poeder over een non stick topcoat of verwijder je de plaklaag met een droge (!!!) whipe

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:59

De chrome poeders die ik net heb besteld moeten wel over een sticky laag, daarna rest gewoon weg brushen met droge kwast en topcoat. Heb ff gekeken naar de mermaid poeder en ik heb gewoon glitter gekregen zie dat het echt "dust" moet zijn... ga dus even opnieuw bestellen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:58

Ik heb gelnagels.. Maar soms net paar dagen voor dat ze weer gedaan moeten worden, Is de glanslaag dof..

Welke glansnagellak zou ik eventueel kunnen gebruiken, iemand idee?
Had de colorshow van Maybelline, maar glans wordt er niet beter van, en lijkt wel of ie doffer wordt.

Iemand? :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:51

Hier zijn de nageltjes weer gedaan! :D
Moet weer echt terug na de 3 weken, ze groeien ontzettend!
Afbeelding

Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:20

Niemand??

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:58

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Ik lak mijn nagels thuis met gel nagellak. Nu leek het me leuk om ze een x French manicure te lakken.
Dus ik heb een hele licht roze en een witte kleur besteld. en van die plakkertjes om een rechte witte lijn te krijgen.
In welke volgorde moet ik dit nu aanbrengen?
Eerst een base coat? dan een roze laag, en daarna het stickertje erop plakken voor de witte lijn?
Want de base coat blijft plakkerig, daar kan ik geen stickertje op plakken.
Of moet ik beginnen met het stickertje en dan meteen het witte deel helemaal af maken, en vervolgens de roze laag erover heen?

Alle tips zijn welkom! En als je een foto hebt van zelfgemaakt French manicure met gellak die zie ik graag. Ik heb niet het hele topic gelezen, was net iets te veel :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:33

Stamper: de glans van een gel topcoat ga je imo met een lak top coat nooit bereiken.
Dinky: eerst base, dan pink, en dan zet ik de french uit de hand, eventueel natrekken met een schoon penseel. Die stickertjes vind ik echt ondingen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:34

Zoals LM doe ik het ook, die stickers vind ik ook onhandig. Maar als je ze toch graag wilt gebruiken zou ik wel de plaklaag eraf halen, vrees dat je anders of de sticker niet meer eraf krijgt, of meteen je basis ermee af trekt...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:47

LadyMadonna schreef:
Stamper: de glans van een gel topcoat ga je imo met een lak top coat nit bereiken.
Dinky: eerst base, dan pink, en dan zet ik de french uit de hand, eventueel natrekken met een schoon penseel. Die stickertjes vind ik echt ondingen

Nee weet ik, maar oo eigen nagel is die ook al ruk! Dus zoek dus toch echt wat anders.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:02

Zo zet ik de french ook. Met een heel dun stevig kwastje zet ik het witte lijntje uit en daarna de lichtroze eroverheen (dan wordt het witte ook ietsje zachter).

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:58

Ik kom hier even binnen vallen met wat vraagjes! Ik ben eventueel geïnteresseerd om zelf een lamp en andere benodigdheden aan te schaffen voor gellak. Is dit te doen om bij jezelf te zetten? Heeft er iemand tips voor merken of dergelijk? Pink gellac lijkt heel gekend, maar is dit ook goed?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:36

Ja hoor, is hartstikke goed te doen, even op je gemakje de stappen goed doornemen en eventueel wat Youtube filmpjes bekijken. Ik gebruik ook Pink Gellac, bevalt mij tot nu toe super! Je krijgt boekjes bij je bestelling met uitgebreide uitleg en toegang tot hun eigen filmpjes met instructie etc. En bij vragen kun je met ze chatten, prima ervaringen mee.

Overigens kun je vaak wel systemen combineren hoor, ik heb bijvoorbeeld ook lakjes van Kiss, Bluesky en Sensationail. Je moet alleen even opletten of je een UV of LED lamp koopt, sommige lakjes kunnen alleen onder een bepaalde lamp, anderen kunnen onder beiden gedroogd worden. LED heeft als groot voordeel dat je er veel korter in hoeft, lamp gaat ook lang mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:35

Nadeel van led is dat ze in aanschaf veel duurder is... (Ik heb m'n zinnen gezet op een twinlight (Uv + led) maarja, €130 en moet er twee >;)