Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:49

Net het weerbericht gezien voor zondag (Marikenloop).. wordt het ineens weer 24 graden. := Als ik ergens slecht tegen kan is het plotselinge warmte met lopen. Trek in ieder geval luchtige kleding aan, maar was niet van plan met een bidon te gaan lopen. Er zijn volgens mij twee drankposten maar ik kan niet drinken uit zo'n stom plastic bekertje dus is het dan handig om de dag ervoor en de ochtend in ieder geval voldoende te drinken?

Iemand nog aanraders voor nummers om op hard te lopen? Dan ga ik namelijk een playlist maken van precies 1 uur en 5 minuten :P

Heb de Bibfix dingetjes binnen en lijkt inderdaad goed te werken. Morgen komt als het goed is mijn Spibelt. Heb 'm toch maar besteld ondanks dat ik er ruim € 30 euro voor kwijt ben (heb die met twee zakjes waarvan één water afstotend). Ga na de Marikenloop trainen voor halve marathon en het lijkt me toch wel erg prettig om dan iets van opbergruimte te hebben onderweg. Vooral in de zomer want dan heb ik minder kleding met zakjes e.d.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:50

Heb jij zo'n setje van Bibfix met perforator gekocht kiwipitje?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:08

Ja.. vond het wel overpriced maar als ik ze zo netjes bij elkaar kan houden en een paar jaar kan gebruiken valt het wel weer mee.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:06

Oh en nóg een dilemma (valt mijn besluiteloosheid al op? :P). Ik heb wel enkele mouwloze sporttops maar die vallen vrij ruim. Weet iemand een website die: snel levert, tops heeft die bij de buik een beetje los zijn maar geen tent en goedkoop is? Wil misschien toch nog een shirtje bij bestellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:52

Poeh geen idee..... je zou ff bij Zalando kunnen snuffelen. Ik weet niet hoe snel je het nodig hebt?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:54

V&D heeft ook nog best wat shirtjes geloof ik. Vanochtend les 8 gedaan, merk toch dat ik 's ochtends gelijk uit bed hardlopen veel zwaarder vind dan 's avonds. Vind het ook fijner als het niet zo warm is en donker haha.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:56

manzano schreef:
Poeh geen idee..... je zou ff bij Zalando kunnen snuffelen. Ik weet niet hoe snel je het nodig hebt?
Zondag. En Zalando wordt 'm niet. Ik weet niet waar zij mee versturen maar die postbode kan mijn huis steeds niet vinden :')

Miiej schreef:
V&D heeft ook nog best wat shirtjes geloof ik. Vanochtend les 8 gedaan, merk toch dat ik 's ochtends gelijk uit bed hardlopen veel zwaarder vind dan 's avonds. Vind het ook fijner als het niet zo warm is en donker haha.
Thanks! Ga ik daar ff kijken. 's Ochtends hardlopen went wel na verloop van tijd hoor :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:04

Die versturen gewoon met Post NL.....

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:05

Oh dat is dan wel raar want mijn vriend heeft er eens verstuurd.. duurde erin en eruit en was gewoon retour Zalando gegaan en nooit aangeboden :=. Maar Zalando is denk ik toch net te langzaam. Die hebben niet vandaag besteld, morgen in huis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:29

nee klopt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:16

@Kiwipitje: Hopelijk veel profijt van de Bibfix! Afgelopen zaterdag weer wedstrijd gelopen en zag iedereen klooien en gaatjes maken; hoppa, met de bibfix zat ie zo vast! :D Kleding heb ik zelf voldoende en haal ik altijd bij de Kruidvat als ze weer eens een Leontien-actie hebben :).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:17

Collega loopt de Marikenloop en neemt Bibfix voor mij mee *\o/*
Neem aan dat die dingen ook wel werken zonder zo'n perforator om gaatjes te maken toch??

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:45

Voor het drinken, neem en rietje mee. Dan kan je drinken tijdens het rennen. Je kan ook vragen of iemand in het publiek met natte handdoek of spons staat, dan kan je daar je hoofd en nek mee nat maken om af te koelen. Vooraf goed drinken, ook isotone! Nu al beginnen met 1liter per 30kg lichaamsgewicht. Feitelijk moet je en uur week kunnen rennen met 2 drinkposten hoor!

Zou nu niet nog andere kleren kopen voor zondag; nooit testen op een wedstrijd. Lekker rust houden, dus niet meer sporten en dan komt het allenaal goed :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:13

manzano schreef:
Collega loopt de Marikenloop en neemt Bibfix voor mij mee *\o/*
Neem aan dat die dingen ook wel werken zonder zo'n perforator om gaatjes te maken toch??
Ja joh!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:13

Romyv OMGG wat een ge-ni-ale tip. <3

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:08

Kiwipitje schreef:
Romyv OMGG wat een ge-ni-ale tip. <3

Heb je nog meer van die goede tips of dingen die je écht mee moet nemen?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:39

Van die zweetbandjes nat om je polsen zijn lekker, wel zwaar. Als je gevoelig bent voor licht zou je z'n zonnekap kunnen opzetten. Verder gewoon niet te veel over nadenken maar focussen op je eigen wedstrijd. Bepaal wast je doel is, bereken van te voren op weke tijd je op vaste punten wilt zijn (bv bij de drinkposten, of iedere 5km) zodat je daar verder niet mee bezig bent.

Laat je dus ook niet opjagen door de rest; hoe hard je ook kan rennen, er zijn altijd mensen sneller! Verleiding is groot om te hard te starten, dan kom je jezelf al heel snel tegen. Beter iets rustig starten en dan langzaam steeds iets Sneller te gaan

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:48

Ik kan m'n horloge als het goed is instellen dat ie trilt als ik te veel afwijk van m'n pace dus dat wilde ik wel doen. Ben alleen een beetje neuroot met voorbereiding / alles klaarleggen dus vandaar :P

Train altijd in negatieve split en wilde de 10k zo ook lopen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:07

Gewoon de avond er voor doen, met ditweer heb je niet veel nodig. Zou een droog tshirt meenemen en andere schoenen (lekkere slippers of zo)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:13

Ja droge kleding heb ik inderdaad wel op m'n lijstje staan.. andere schoenen eigenlijk niet.. dat is wel een goeie. Was niet van plan om daar te gaan douchen want dat zal waarschijnlijk niet fatsoenlijk geregeld zijn.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:38

Mag ik me ook melden hier? :)
Ben Hanneke, 19 jaar en sinds een tijdje ook fanatiek aan het hardlopen!
Gister meegedaan aan de Verkerkloop voor de eerste keer 5K en 24:06 gerend (27e vd 637 vrouwen dus niet slecht)! Had erg steken, en mn veters gingen los dus die ook vastgedaan dus er zit nog genoeg verbetering in!
Ik ga ook meedoen aan de ladiesrun in Rotterdam & de Colorrun in Vlissingen! Dan in juni hopelijk de 10K van Roosendaal!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:45

nee daar gaat het ook niet om, maar door de warmte zwellen je voeten op en gaan uiteindelijk je schoenen knellen. Niets zo fijn als die gewoon uit te doen zodra je de finish over ben! (mijn ultime beloning :D)

Welkom, Wat een toptijd!!! Super snel, knap hoor :D Hoelang loop je al? klinkt als een talentje dit..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:02

Hmm.. Helaas kan ik as zaterdag niet mee doen met break out run.. :(
Niemand kan mee en wil echt niet alleen daarheen,, wel jammer,, maar goed.. Volgende keer beter.

Als iemand nog wil meedoen, mag diegene op mijn naam wel meedoen? :P Laat maar weten dan.
Hoef er niks voor terug.

Hardlopen staat ook even op laag pitje, weinig motivatie en zin laatste dagen :x
Ga liever fitnessen ofzo.. Ben nu ook begonnen met de 30 day squat challange :+ Ben benieuwd haha.
Heb net dag 2 gehad.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:03

Ik squat liever met gewicht. Heb het idee dat van squatten met lichaamsgewicht mijn kont niet voller wordt :=

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:05

Romyv schreef:
nee daar gaat het ook niet om, maar door de warmte zwellen je voeten op en gaan uiteindelijk je schoenen knellen. Niets zo fijn als die gewoon uit te doen zodra je de finish over ben! (mijn ultime beloning :D)

Welkom, Wat een toptijd!!! Super snel, knap hoor :D Hoelang loop je al? klinkt als een talentje dit..

Thankss! Ik ben in januari begonnen met hardlopen. Maar heb sindsdien een blessure gehad aan mijn voet waardoor ik eigenlijk de afgelopen 2 maanden bijna niks heb kunnen doen, en ben vlak hiervoor nog ziek geweest 2 weekjes. M'n broer rende gister ook mee en die deed de 10K in 40 min. dus misschien zit het in de familie haha!

@Nancy: Wat jammer dat je niet mee kunt doen!