Hoe braad je je vlees e.d dan zonder dat het aan de pan brand Wollie?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wollie2004 schreef:Dan was het in mijn geval voor op brood halvarine en om te bakken olijfolie of vloeibare bakboter.
Nu doe ik een klein beetje olijfolie in de pan, die wrijf ik heel dun uit met een stuk keukenrol. Dan laat ik de pan goed heet worden en bak dan mn vleesje of visje aan 2 kanten bruin. Je krijgt hierdoor wel wat aanbaksels in de pan, maar als je het goed doet brand je vlees of vis zelf niet aan. (in het begin is het even oefenen) het is een tip van de dietiste en ik vind het echt super! De olijfolie trekt eigenlijk helemaal in de pan waardoor je bijna niets nodig hebt en je proef het ook niet. + de smaak van je vlees en/of vis blijft veel puurder en is daardoor veel lekkerder! succes voor iedereen die dit gaat proberen... (ik dacht in het begin echt van: ja uhhh right... maar het werkt dus echt, ook met een roerei bakken werkt het super! en trouwens de aanbaksels die in de pan achterblijven, met een beetje water erbij en evt. wat philedelphia light erin heb je een heerlijke jus)
ja juist, ik klinkt alsof een of andere reclame haha!
hannahaapje schreef:SdaphneS schreef:Ik heb een weegschaal die dat soort zaken allemaal uitrekent. Super handig!
Hij meet hoeveel vocht, BMI, BMR en hoe zwaar je botten zijn. Helemaal niet duur zo'n weegschaal trouwens.
Ik heb hem kado gekregen van mijn ouders.
Maar hoe kan zo'n weegschaal nou weer weten hoe zwaar je botten zijn/hoeveel vocht er in je lichaam zit.Ik kan het me zo moeilijk voorstellen.
Mandy517 schreef:Tessaaaah schreef:Ik heb gewoon tussen de middag en 's ochtends altijd magere yoghurt met een ieniemienie schepje suiker en een schep lijnzaad erdoorheenDan een vitaminepilletje en dan haal ik het wel vol tot het avondeten! En die risotto klinkt ook wel heel lekker zeg!
Om af te vallen is het belangrijk dat je juist elke 2,5/3 uur wat eet. Leven op 2 bakjes yoghurt voor het avondeten is voor mij echt niet uit te houden
Weegschaal gaf trouwens aan dat er 200 gram bij zitis vocht denk ik