Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:De avondklok vind ik wel lastig inderdaad voor paard.
Onze stal is maar beperkt nog open, maar er zijn mensen die overdag werken en alleen 's avonds naar hun paard kunnen.
Felien_Kyra schreef:(dacht misschien heeft iemand enig idee hoe dit zit in andere landen bijv)
Denise_Storm schreef:Vayo schreef:Ik denk echt dat er enorm veel weerstand op komt. En eerlijk ... een avondklok gaat mij te ver. Ik zou dat een veel te grote beperking van mijn vrijheid vinden. Ik zit thuis in een niet zo toffe situatie en het is fijn dan in de avond even weg te kunnen. Ik wil me aan veel houden, maar niet aan een avondklok.
Ikke, ikke, ikke... als iedereen zo blijft denken én handelen dan komt die eindstreep nooit in zicht.
bigone schreef:Avondklok is er nog niet , wat ik veel erger vind is dat blijkbaar 25 % van de positief geteste mensen niet thuisblijven. Wanneer je het hebt over dweilen met de kraan open.
Want dat betekend dat zoals vandaag , 5000 positief dus 1250 gaan gewoon de deur uit. Ik heb daar alleen het woord ASOCIALE kl@@tzakken voor.
Fitzroy schreef:Ik snap niet dat er zoveel weerstand is tegen een avondklok. Waar kun je nog naartoe tegenwoordig? En ik verwacht echt niet dat die al om 6 uur ingaat.
Ik denk dat je juist wel vrienden en vriendinnengroepen zo tegen gaat.
Huertecilla schreef:Felien_Kyra schreef:(dacht misschien heeft iemand enig idee hoe dit zit in andere landen bijv)
Hier in Spanje is het momenteel vrijwel overal 22.00 tot 07.00.
Uitzondering noodzakelijk werk, medische noodzaak en verder niet veel. Schriftelijk bewijs van nodig.
Zonder uitzondering VETTE prent bij overtreding en er zíjn controles.
bigone schreef:Avondklok is er nog niet , wat ik veel erger vind is dat blijkbaar 25 % van de positief geteste mensen niet thuisblijven. Wanneer je het hebt over dweilen met de kraan open.
Want dat betekend dat zoals vandaag , 5000 positief dus 1250 gaan gewoon de deur uit. Ik heb daar alleen het woord ASOCIALE kl@@tzakken voor.