Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:33

MuSLi schreef:
Negerzoen schreef:
Ik heb nu vakantie en plan is om in ieder geval ruim vooruit te gaan koken en porties in te gaan vriezen. Daarnaast dagelijkse bewegingsmissies :)

Vakantie is fijn! Maar door een gebrek aan ritme vaak wel wat lastiger. Klinkt alsof je er in ieder geval goed op voorbereid bent :j

Afgelopen weken overspannen thuisgezeten dus wat dat betreft wel nog een basis ritme :j en ook minder belastbaar dan normaal dus alles gaat op z'n elfendertigst :+ blijf ook braaf mijn wekker zetten en 's ochtends voor beweging zorgen. Dat zit er nu gelukkig al in gebakken :) Fijnste is vooral dat ik werk dan nu even helemaal los kan laten.

Edit: oh ja, als je nou last hebt van een ongetemde eetlust: ga alle gordijnen in je huis op dezelfde dag wassen. Gegarandeerd dat je geen trek meer hebt door de intense wasmiddel geurexplosie in je huis := note to self; dit ga ik niet meer op deze manier doen. _O- man man man, ben er gewoon misselijk van joh. Hahahaha.

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:46

Pittig zeg van je overspannen zijn! Hopelijk gaat dat allemaal snel beter!

Haha ik ben gek op geuren en heb welgeteld één gordijn in huis dus voor mij gaat die vlieger niet op. :))

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:48

Roosch schreef:
Pittig zeg van je overspannen zijn! Hopelijk gaat dat allemaal snel beter!

Haha ik ben gek op geuren en heb welgeteld één gordijn in huis dus voor mij gaat die vlieger niet op. :))

Afgelopen periode heeft echt goed gedaan dus ga na mijn vakantie weer rustig aan opbouwen :) Begin half september weer.

Ik ben ook gek op geur en vind het heerlijk als mijn huis naar wasmiddel ruikt, maar dit is een tikkie overdreven _O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:48

Klinkt alsof je goed bezig bent Negerzoen :D

Hier op de eerste dag van de vakantie alle ritme zoek :') geluncht met taart en net een heerlijke burger en een dessert op. Voorafje gedeeld en salade ipv frietjes, dus nog wel enige beheersing :) Morgen maar eens even flink aan de wandel en groente en vis op de bbq van ons vakantiehuisje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:11

Daar is het ook vakantie voor....

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 06:50

Helemaal eens, heb er ook echt van genoten, maar dat kan echt niet 3 weken lang :') we zitten de komende dagen in een vakantiehuisje, straks dus normaal ontbijt en lunch, vanavond lekker Bbq met een wijntje erbij. Stokbroodje en dergelijke laat ik dan wel achterwege.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:07

Oef mijn spieren doen gewoon nog steeds zeer.. wel uurtje in de sportschool doorgebracht.

Ken je dat ongemakkelijke moment dat je iemand verkeerd begrijpt?

Roos: gaat douchen bij de sauna om af te koelen. Meneer staat in douche 1 en zegt: "je mag anders ook hier wel."
Roos begrijpt hem compleet verkeerd en zegt snel "nee hoor" terwijl ze naar douche 2 loopt.

Kwartje viel later pas dat ie me niet uitnodigde erbij te komen maar dat ie net van plan was de douche te verlaten.

:')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:16

Roosch schreef:
Oef mijn spieren doen gewoon nog steeds zeer.. wel uurtje in de sportschool doorgebracht.

Ken je dat ongemakkelijke moment dat je iemand verkeerd begrijpt?

Roos: gaat douchen bij de sauna om af te koelen. Meneer staat in douche 1 en zegt: "je mag anders ook hier wel."
Roos begrijpt hem compleet verkeerd en zegt snel "nee hoor" terwijl ze naar douche 2 loopt.

Kwartje viel later pas dat ie me niet uitnodigde erbij te komen maar dat ie net van plan was de douche te verlaten.

:')

Joh ik denk dat je dit prima opgelost hebt want je eigen intenties waren in ieder geval duidelijk :D kan geen verwarring over ontstaan. Wat nou als je er wel 'bij gegaan was' en die meneer bedoelde dat niet zo. Dat was pas awkward _O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:10

Je kan het altijd wel heerlijk vertellen Roosch :')

Bij gebrek aan sportschool doen we maar een buikspier challenge gedurende de vakantie :D vandaag met extra hindernis.

Afbeelding

Benen krijgen vast wel genoeg training van het bergwandelen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:35

Fijne vakantie gewenst Gaucho!
@ Roosch: :D :D :D wat ben je verder trouwens goed sportief bezig geweest, dan is een dagje op de bank welverdiend en ook goed voor je lijf!
@ Musli: je receptje was heerlijk, was alleen de rode ui vergeten, maar is zeker voor herhaling vatbaar…

Hier zaterdag nog gewogen en toch nog een paar ons afgevallen, dus het meeste wat erbij is gekomen is er weer af, maar zaterdag patat gehad en gister ook wat snacks gehad. Qua bewegen is het even finaal flut, ik wil wel maar heb zoveel pijn aan m’n oude ribfracturen dat zelfs een stukje wandelen of de vaatwasser uitruimen al een hele opgave is. Ik ben dus maar weer een spiegel aan t opbouwen met pijnstillers. Hoop dat het snel mindert….ik probeer iig het eten netjes te doen, maar een stuk chocola als troost gaat nu sneller de mond in… O:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:01

Wat leuk dat je het receptje gemaakt hebt @Pallatin en fijn dat het lekker was. Wij hebben er ook erg van genoten...

Wat balen dat je oude fractuur weer opspeelt. Kan me voorstellen dat je jezelf dan wel wil troosten met een stukje chocola ;) zolang het bij een stukje blijft? Prima toch...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:46

Kan me voorstellen dat dat schreeuwt om chocola inderdaad. :(:)
Op andere manieren lief zijn voor jezelf vind ik ook nog steeds moeilijk.

Dagje op de bank eindigde goed hier. :))
Wilde eens kijken hoe accuraat de activity tracker was en we hebben dus even een stukje gelopen en de zonsondergang bekeken vanaf de dijk. <3

Afbeelding

Afbeelding

De tracker doet het goed tot nu toe. :j

Heel motiverend gaf ie af en toe aan dat ik een "gezond tempo had " of dat ik nog even moest volhouden. Fijn. :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:59

Pfff nou Roos ik heb er ook enorm moeite mee: lief zijn voor mezelf op een andere manier…. :o ik heb gister toch behoorlijk wat gesnoept, maar vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen….ik ben iig vanmorgen bij de huisarts langs geweest mbt dat genetische hoge cholesterol wat ik mogelijk heb. Na zijn uitleg bleek iig dat als ik het idd heb aanpassingen qua voeding niks oplevert….of zo weinig dat het resultaat verwaarloosbaar is… :+ dus de noten en vette vis kunnen de vuilnisbak in…. :D Nee hoor, dat is gekkigheid! De winst zit m in de geijkte dingen, niet roken, gezond gewicht en voldoende bewegen…
Morgen is het bloedonderzoek en dan kijken we verder…
Pijn in ribben is nog heel heftig helaas, heb een klein stukje gelopen en stalletje gedaan, maar ik moet dat echt in etappes doen, anders is het niet te doen…ik kijk het even aan het voelt echt alsof er weer een rib gebroken is…. -O- Paardrijden staat even op een laag pitje helaas

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:37

Zou je dat niet kunnen laten onderzoeken @Pallatin of er niet ergens nog een scheurtje zit, als je er zo'n last van blijft houden? Klinkt in ieder geval zeker niet fijn.

Succes morgen en hopelijk snel uitslag van het onderzoek :knuffel:

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:59

Ik kom mij ook weer eens melden.
Gisteren begonnen met project gezond, het aantal kcal passend wat mijn diëtist mij destijds aangaf.
Waar het vooral mis gaat is denk ik toch dat snacken (maar het is zo lekker :( )
Nu toch een stok achter de deur, mijn 3,5 jarige is zadelmak en ik wil het rijden toch wel gaan oppakken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:51

Ik zou inderdaad ook even laten checken als ik jou was. Better safe than sorry!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:54

Dat klinkt heel pijnlijk, Pallatin. :(:)

Succes, Ivy! Er is een Project Gezond topic op bokt, maar misschien heb je die al gevonden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:56

Oh, dat is ook echt iets! Ik dacht dat het een benaming was van gezond eten :')

Welkom terug!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:19

Welkom terug Ivy. Heel veel succes met afvallen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:04

Jeetje wat beweeg je eigenlijk bizar weinig als je thuiswerkt.

Kom ik nu achter dankzij de activity tracker. Dat ding moet zeker ook een naam krijgen he?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:15

Ik vind van wel :j En ja, dat was voor mij echt een Eye opener. Ik beweeg thuis zo'n 5000 stappen minder als op kantoor. Vandaar maar standaard een lunch of ochtendwandeling.

Vandaag genoeg bewogen:

Afbeelding

Nu wijn en Bbq

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:31

Roosch schreef:

Kom ik nu achter dankzij de activity tracker. Dat ding moet zeker ook een naam krijgen he?

Als jij 'm geen naam geeft, neem je 'm niet serieus :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:32

Die van mij roept om 15.00 al dat ik dringend rust moet nemen _O- Maar goed, heb ook wel een actief beroep :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:54

Negerzoen schreef:
Roosch schreef:

Als jij 'm geen naam geeft, neem je 'm niet serieus :o

:D :D :D

Dan wordt het Annie de activity tracker. :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:42

Ik heb sinds een paar weken bepaalde irritante kwaaltjes. Dacht eerst dat het door het afvallen kwam maar gelukkig niet. Kan nu mooi verder met afvallen.