Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne_Z

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:10

Een maand geleden positief getest met milde klachten maar wel een aantal dagen smaak- en reukverlies. Nu vanmorgen ineens allebei weer kwijt, heeft denk ik 3 uurtjes geduurd en toen kwam het langzaam weer terug.. heel apart.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:16

Ik heb de 10 dagen wel gehaald terwijl ik ook niet zo erg ziek was :+

Had het daarna nog wel iets benauwd en pijn op de borst en snel moe en nog wat een volle neus maar ben toen ook gewoon weer aan het werk gegaan en uit quarantaine.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:51

Ik heb zelfs drie weken gehaald... toen pas was ik klachten vrij.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:28

En ik ben ook weer positief. Het was ook wel te verwachten met een man die vorige week positief testen.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken icm mijn long-covid.
Tot nu een kuchje en wat druk op de borst.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:48

De dag die je wist dat zou komen :+ Na ruim twee jaar heb ik er ook aan moeten geloven.

Afgelopen woensdag in twee uur tijd van kiplekker naar hondsberoerd. De testvloeistof was nog maar net bij de T en er stond al een dikke streep := De GGD-test van vrijdag bevestigde het nog eens.

Bij mij is het op mijn holtes geslagen. Gisteravond had ik voor het eerst in vier dagen geen bonkend hoofd meer. Wat een rust weer.

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar eerlijk gezegd heb ik liever migraine }> Dan lig ik slechts één dag plat met een bonkend hoofd en dan zonder al die extra's als 39.5 graden koorts, keelpijn, snot en zere oren :=

Maar hee, deze laatbloeier heeft het ook overleefd :)) Nu nog even die vermoeidheid wegjagen.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:02

Ik was op dag 10 van alle klachten af. Nu sinds dag 16 slap, vermoeid en benauwd. Zit nu op dag 20. Irritant...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:30

Hier nog iemand die voor het eerst de ellende mag meemaken…. Gister 1 neusgat beetje dicht maar dat heb ik vaker. Toch even Zelftest gedaan want in zou naar mijn ouders toe en mijn moeder is risicopatient. En ja hoor net zoals Karin was de vloeistof nauwelijks door de test heen en een dikke streep… ook GGD bevestigd.

En in 1 dag van een beetje snotterig naar koorts, moe, duizelig, kortademig en spierpijn. Echt rust kan ik jammergenoeg niet nemen als alleenstaande moeder met een 3 jarige en vrijwel geen hulp in de omgeving…. Hoop zo dat het hierbij blijft en ik snel verbeter…

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:12

Ik zit op dag 17.

Ben nog steeds benauwd bij inspanning, de spierpijn wil niet weg en zo ontzettend moe.

Vorige week maandag was dag 10, dinsdag naar school geweest, maar dat heb ik maar een halve dag volgehouden.

Werk heb ik wel weer opgepakt, werk thuis en het is toch heel rustig nu.

Stage ga ik komende week weer opbouwen met 1 dag per week ipv 2.

Bijna iedere middag moet ik even gaan liggen omdat ik dan mijn ogen niet meer open kan houden.

Langer dan een half uur concentreren geeft enorme hoofdpijn.

Ik baal echt van die restklachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:31

En toch zie je mensen, indien mogelijk, niet echt uitzieken maar veel te snel alles weer oppakken. Ik weet dat ik in herhaling val maar doe dat nou niet! Zo ga je heel snel richt long-covid , ook bij Omikron nog volop aanwezig .

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:48

Bij Omikron hoor je inderdaad ook veel mensen die last hebben van restklachten of veel te snel weer aan het werk gaan. Om mij heen zie ik het ook gebeuren.
School is 1 dag fysiek, de rest online , maar ik doe veel minder dan normaal in de les. Raak snel overprikkeld en mijn concentratie is snel weg. Stage ga ik donderdag proberen.
Ik loop net op de moestuin een stukje van 200 meter naar een andere tuin, maar ik kom terug met een hartslag van hier tot Tokio en de tong op mijn knieën. Moet nu eerst weer bijkomen. BTW ik doe nu zelf niks op de tuin, ben met mijn vriend mee.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:34

Die vermoeidheid die herken ik heel goed.
Zit nu op dag 23.
Ik kan 1 ding per dag doen. Of een half uurtje op paard zitten (veel stappen, beetje draf engel misschien een galopje)
Vandaag een verjaardag. Kind werd 1. Ben uitgeput. Paard had ik al uitbesteed aan een stalgenoot.
Meer kan ik nog niet. Als ik meer doe dan krijg ik een black out.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:38

Ik krijg ook aan alle kanten waarschuwingen: pak je rust, niet te snel weer van alles willen. Daar ga ik idd naar luisteren, maar ja... wat is 'niet te snel weer alles willen'? Ik zal toch een keer weer aan het werk willen c.q. moeten (niet eens naar kantoor, gewoon rustig achter de laptop vanuit huis) en een wandelingetje willen maken.

Alleen vandaag nog even niet. Ik ben net een halfuurtje op geweest om op mijn gemakje de zooi van de afgelopen dagen op te ruimen (glazen, zakdoekjes, you name it) en dat is duidelijk wel weer genoeg inspanning voor vandaag.

Sterkte allemaal!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:51

bigone schreef:
En toch zie je mensen, indien mogelijk, niet echt uitzieken maar veel te snel alles weer oppakken. Ik weet dat ik in herhaling val maar doe dat nou niet! Zo ga je heel snel richt long-covid , ook bij Omikron nog volop aanwezig .

Dit kan ik zo hard beamen. Ikzelf ben vier weken thuis geweest, totdat ik geen restklachten meer voelde. Was mijn werkgever daar blij mee? Vast niet, maar mijn gezondheid gaat voor. Klaar.
Nu dus weer aan het werk en verbaas me hoe snel ik gewoon weer kan opbouwen zonder verdere klachten. Echt, pak nu je rust, ga niet je grens over. Heb je straks alleen maar profijt van.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:54

@Karin:Wat helpt is om te kijken wat je op een dag kan doen zonder moe te worden. Dus bijv. 1 activiteit van 30 minuten, 10 min rust (geen telefoon etc.). Daar een goede modus in vinden en vanuit daar opbouwen. Ben je na een activiteit van 30 minuten moe, maak ze dan korter. En bouw vandaar op.

Dus niet op een goede dag ook meer doen, hou je aan een soort basis.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 10-04-22 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:55

Esther_ schreef:
@Karin:Wat helpt is om te kijken wat je op een dag kan doen zonder moet te worden. Dus bijv. 1 activiteit van 30 minuten, 10 min rust (geen telefoon etc.). Daar een goede modus in vinden en vanuit daar opbouwen.

Dus niet op een goede dag ook meer doen, hou je aan een soort basis.

En mocht je er echt niet uitkomen, kan je altijd een ergotherapeut inschakelen. Bij long-covid krijg je dat vergoed. En anders zit er 10 uur in het basispakket.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:09

Nu is het net of iedereen rest klachten heeft van Corona.
Ik heb nergens last van en heb vandaag ook gewoon m’n rondje van 7km gewandeld.
Morgen weer werken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:10

Needje schreef:
Morgen weer werken.

Dat kan ook prima. Maar er zijn mensen die wel restklachten hebben en té snel willen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:13

Needje schreef:
Morgen weer werken.

Meestal is het zo dat je degene hoort die klachten hebben. Dus dan lijkt het misschien meer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:18

Ik beschouw mijn huidige klachten (keelpijn, moeheid) iig niet als restklachten, maar als symptomen. Ik zit er tenslotte nog middenin. Maar om mezelf nou vier weken ziekgemeld te houden met een loopneus zie ik niet echt zitten. Ik hoef mijn huis iig niet eens uit om rustig mijn werk te kunnen doen.

Hopelijk ben ik er in de loop van de week wel van af. Ik leid gelukkig toch al een redelijk tam leven, daar kan dit ook nog wel bij :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:41

Alsof ik vier weken thuis ben geweest met enige klacht een loopneus :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:43

Zeg ik dat ergens?

Ikzélf ga mij iig niet vier weken lang ziekmelden tot al mijn 'restklachten' weg zijn als de enige klacht nog een loopneus is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:45

Zo komt het wel over :)

Maar ik ga met restklachten als vermoeidheid, hoofdpijn en steken op mijn borst niet werken. Mijn gezondheid gaat voor en ik ben zó blij dat ik daar in meerdere opzichten voor gekozen heb.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:52

Dat is volkomen begrijpelijk. Zolang ik mijn energie nog niet terug heb ga ik ook nog niet aan het werk. Ik zie morgenochtend wel hoe ik me voel en dan overleg ik met mijn leidinggevende. Zij gaf vorige week al aan dat ze graag wil dat ik het rustig aan doe, dus hier is iig geen druk van bovenaf.

Maar je kunt je weer prima voelen en je leven weer oppakken, en dan toch later weer klachten krijgen. Had je dan ook maar voorzichtiger moeten zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:57

Needje schreef:
Morgen weer werken.

Zeker niet maar wanneer er zo’n 10 % langer dan 8 weken en daar weer een percentage van na 12 weken nog steeds moeite heeft om het dagelijks leven vol te houden met in het achterhoofd 8 miljoen positieve testen dan praat je over een grote groep.
Gelukkig maar dat niet iedereen restklachten heeft , mijn man was na een dikke week ook weer gewoon beter.
Dochter heeft twee collega’s waarvan eentje na een half jaar voor 50 % terug is en de ander na anderhalf jaar nog steeds niet. En die komt waarschijnlijk ook niet terug in het lerarenvak. 27 en af.
En ook bij andere infectieziektes gebeurd dit alleen zijn er gelukkig geen 4 miljoen Pfeiffer , Lyme of griep gevallen per jaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:00

Karin schreef:
Dat is volkomen begrijpelijk. Zolang ik mijn energie nog niet terug heb ga ik ook nog niet aan het werk. Ik zie morgenochtend wel hoe ik me voel en dan overleg ik met mijn leidinggevende. Zij gaf vorige week al aan dat ze graag wil dat ik het rustig aan doe, dus hier is iig geen druk van bovenaf.

Maar je kunt je weer prima voelen en je leven weer oppakken, en dan toch later weer klachten krijgen. Had je dan ook maar voorzichtiger moeten zijn?

Het is de vraag of je je dan echt prima voelde. Kon je de hele zaterdag bezig zijn bvb, kun je weer sporten? Ja je kunt later weer klachten krijgen maar dan was je nog niet volledig hersteld, daarom is met beleid met belasting omgaan gewoon belangrijk.