3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:00

Helemaal echt IF zie ik niet zitten, denk dat ik dat niet red. Maar ik denk wel dat ik mijn ontbijt ga verschuiven naar een uur of 10, op mn werk heb ik dan koffiepauze. Normaal eet ik dan fruit, maar blijf ik hongerig, met als gevolg dat ik bij de lunch weer meer eet dan ik zou moeten doen. 's ochtends eet ik denk ik vooral uit gewoonte, al heb ik soms ook wel echt trek. Ik hoop dat als ik ontbijt en tussendoortje dan combineer, ik uiteindelijk minder eet. Maar wil het eerst ff uitproberen op een dag dat ik niet werk, want ik kan wel echt slap en trillerig worden als ik te weinig eet, en op mn werk kan ik niet ff tussendoor eten.

Ik heb besloten dat ik weer bij de huisarts aan ga kloppen. Moest van de cardioloog afwachten tot na de zomer, dan moest ik me een stuk beter voelen. En dat doe ik gewoon niet... Ik ben wel wat minder snel buiten adem, maar krijg mn conditie nauwelijks opgebouwd en ben gewoon nog steeds altijd moe. Maandag afspraak, ben benieuwd wat ie zegt...

Vandaag is dit mn planning:
O: havermout met halfvolle melk (kleinere portie dan normaal, al ff aan wat minder wennen)
T: banaan
L: 2 sneden meergranenbrood met filet americain en ei, kom tomatensoep
T: magere high protein kwark met blauwe bessen en lijnzaad
A: Tom ka kai, paar stokbroodjes met aioli
T: klein zakje chips
Qua beweging even een rustdagje, wel iig 10000 stappen.

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:50

Ik denk dat de honger van de afgelopen week vanavond zich geuit heeft. Groot Mac menu opgegeten en nog HONGER!!! :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 00:28

Maar de Mac vult ook voor geen meter :')

Morgen uitgebreide post. Vanavond een lesje bodypump gedaan, ik ben benieuwd hoe ik morgen uit bed stap. Of kruip :))

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:28

Ik ben benieuwd Kelpie!
Verder nu even egopost haha.
Gisteren begon goed, ik had in mijn hoofd ongeveer 1500 kcal te eten (zodat ik in praktijk zou uitkomen op 1800). Ik heb ook meteen even mijn BMR uitgerekend, dat is nu 1449, dus als ik een keer 1500 per ongeluk zou eten, zou dat nog niet eens wereldschokkend erg zijn.
Maar om nu verder te gaan op gisteren, helaas kreeg ik een heerlijke punt taart op mijn werk voor mijn neus gezet. En die kon ik toch echt niet weigeren haha. Verder heb ik 's avonds ook nog wel wat koekjes op. En niet veel bewogen. Dus deze dag maar als verloren beschouwen en vandaag weer hard aan de slag!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:51

Hier gaat het de hele week al lekker. Redelijk wat beweging gehad, goed gegeten. Dit hopelijk zo voort zetten! Volgende week dinsdag wel uit eten met m’n zusje omdat ze in Nederland is, maar verder bevalt het me nu prima.

Planning vandaag:
O/L: Skyr met cruesli en whey crispy
T: 2 kokoskoeken
A: pannenkoeken (al hele week zoveel zin in)
T: glas witte wijn en paar blokjes oude kaas

Marlinde, ik heb ook zoveel zin in mcdonalds :') heb vorige week al overlegt binnenkort er te lunchen met een collega. Ik werk naast de mcdonalds. Kwam vanochtend langs rijden en zelfs nog getwijfeld even ontbijt te halen. Maar ben net zo goed bezig..

Kimmie, zolang je het erna weer oppakt, is een dag wat meer geen verloren zaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:52

@Kimmie Ach, zo'n dag moet er weleens bijzitten. Je blijft ook maar een mens! En zo'n stukje taart af en toe houdt je zoet (pun intended). :j Ik ga morgen onvermijdelijk aan de bitterballen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:55

Oehhh Mac <3 Ik heb al een tijdje in de planning dat we morgen na een verjaardag naar de mac gaan :')

Fijn dat het zo lekker gaat linoleum, dat is altijd zo'n goed gevoel! Heerlijk lijstje!

Kimmie, vandaag gewoon weer netjes, dan is er niets verloren.

Black_Kelpie ben benieuwd hoe t vandaag met je gaat. Of eigenlijk vooral morgen, want dag 2 is altijd het ergst :+

Ik heb een beetje de pest in, eet ik hartstikke netjes, gebeurt er niets op de weegschaal... Weet natuurlijk wel dat dat over zo'n korte periode niets zegt, maar ik vind dat toch lastig te accepteren.
Nog niet echt een plan voor vandaag, mn man moet nog boodschappen doen voor het avondeten en lunch weet ik ook nog niet. Hb iig nog niet ontbeten, dat wil ik over een kwartiertje gaan doen. Voel me prima iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:23

Net voor het eerst sinds jaren op de weegschaal gestapt. Ik wil er toch wel minstens 15 kilo af hoor. Ik schrok me te pletter. :')

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:32

Ik vind het fijne van calorieën tellen juist dat ook een stukje taart af en toe mag. :9 Ik heb hierdoor vooral goed geleerd om de waarde in te schatten van dingen die ik eet: is iets lekker genóeg om dit aantal calorieën aan uit te geven? Daardoor geniet ik nu veel meer van het lekkers dat ik wel eet, terwijl het vroeger toch wel vaak gewoonte was en door het schuldgevoel het eigenlijk ook niet eens meer zo lekker was. Kortom, mijn filosofie: Een taartje op zijn tijd mag best, zolang je het maar bewust doet en het lekker is. Dat maakt het ook makkelijker vol te houden. :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:27

Mews schreef:
Ik vind het fijne van calorieën tellen juist dat ook een stukje taart af en toe mag. :9 Ik heb hierdoor vooral goed geleerd om de waarde in te schatten van dingen die ik eet: is iets lekker genóeg om dit aantal calorieën aan uit te geven? Daardoor geniet ik nu veel meer van het lekkers dat ik wel eet, terwijl het vroeger toch wel vaak gewoonte was en door het schuldgevoel het eigenlijk ook niet eens meer zo lekker was. Kortom, mijn filosofie: Een taartje op zijn tijd mag best, zolang je het maar bewust doet en het lekker is. Dat maakt het ook makkelijker vol te houden. :D

Helemaal mee eens! *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:10

Yonker: irritant van de weegschaal zeg! Ik heb nooit problemen met de mijne gelukkig, weeg ook altijd precies op hetzelfde plekje haha.

Laura82: belangrijkste is wel om je ergens fijn bij te voelen, en niet alles past bij elke persoon. Goed om dan eerder aan de bel te trekken bij de huisarts. Ben benieuwd wat die gaat doen.

Welkom Carlijn, veel plezier op Tenerife!

Linoleum: muesli/yoghurt beker al binnen?

Maanlicht: de whoosh heb ik ook nooit ervaren. Dat van het dieet wel, Paleo 100% geprobeerd, maar dat past toch niet bij mij :o Nu probeer ik van de 3 maaltijden 2 Paleo te eten en dat gaat een stuk beter sinds een aantal dagen. Lactose vermijd ik wel helemaal (behalve 2 handjes geraspte kaas bij de macaroni (wekelijks) maar daar ga ik vast niet dood van :+ ), alleen heb dan nu wel af en toe een afbakbroodje of nasi en dus macaroni.

Lijstje vandaag:
O: banaan ei lijnzaad scrambled eggs
L: 4 plakjes Paleo brood met kipfilet
A: macaroni met een beetje geraspte kaas.
T: appel

Van het weekend naar Glennis Grace geweest, haar Whitney tribute, dat was echt fantastisch <3 echt weggeblazen en veel kippenvel momenten. Maar goed toen zondag dus naar de McDonalds's geweest, en maandag had ik een fiets it dagje met milka oreo (de grote reep) :') Nouja als de meeste dagen van de week maar goed zijn, en de hele tijd die gezondheidtegenvallers zorgen nu eenmaal eens voor een mentaal slecht dagje, tja.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:45

Urosa, goed dat je zo’n leuke dag hebt gehad! En als je je bij paleo niet goed voelt, is dit denk ik wel mooie oplossing.
Beker en muesli nog niet binnen. Wordt speciaal voor mij gemixt, dus duurt paar dagen. Zal volgende week wel komen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:53

Ik heb echt een mega goed lijstje vandaag, ahum :+
L: Mora Tostini en twee kipcorns
T: peer
A: uit eten (iets gezonds)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:08

Lijstje vandaag:

O: Twee gebakken eitjes
T: Appel
L: Salade van rucola, tomaatjes, tonijn, en avocado en wat mozzarella
A: Knoflook-parmezan pasta, maar ik gebruik de rode linzen pasta ipv gewone. Stuk gezonder, en hij is oprecht lekker! :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:23

Mijn lijstje wordt:

O (laat): high protein kwark met havermout, lijnzaad en blauwe bessen
L: meergranen triangel met op ene helft geitenkaas, andere helft smeerkaas, kom courgettesoep
T: paar frambozen en druiven en 3 merci (die waren niet helemaal de bedoeling |o )
A: Runder chipolata, broccoli en krieltjes
T: 2 glazen droge witte wijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:51

Maanlicht schreef:

Oeh! Wat neem je dan als je gaat uit eten? Ik ga aanstaande zondag weer eens sushi eten voor het jubileum met mijn vriend. Ik wacht er echt al de hele week op. :+

Vandaag aan het inpakken en verhuizen. Ben al zo'n 50 keer de trap op en af gelopen vandaag denk ik. Nu wachten op vriend die me komt ophalen, dan 1,5 uur in de auto en dan daar weer alles naar zolder tillen, dus twee trappen op. :=

Letten jullie trouwens ook op je drinken en wat drinken jullie zoal op een dag? Mijn guilty pleasure is echt fristi en ik drink het eigenlijk ook veel te veel. :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:54

Ik drink al jaren eigenlijk alleen water, thee en koffie. Af en toe Crystal clear. Alleen alcoholisch doe ik met kcal, (speciaal)bier of glas rode/witte wijn. En diëten is gelijk goede reden om niet teveel te drinken :+

En verhuizen is wel goed voor de beweging ja! Succes nog even :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:05

Goede workout, dat verhuizen!

Ik drink overdag op mn werk (en thuis meestal ook wel) alleen thee en water. Vaak neem ik 's avonds water met een smaakje en heel soms bijv fanta lemon zero. Voorheen dronk ik (veel te veel) cola zero, maar daar ben ik helemaal mee gestopt. In de hoop dat ik me veel beter ging voelen, merk alleen helemaal geen verschil :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:13

linoleum schreef:
Ik heb net een yoghurtbeker en twee zelf samengestelde mueslis besteld op mymuesli, ben heel benieuwd nu, wachten duurt lang :):)

Oeh, daar heb ik ook al eens naar zitten kijken, maar ik vind het zo duur := Gelukkig heeft de AH hier een bizar groot assortiment, laatst eentje gehad met pinda's en popcorn <3

Welkom terug Resistance! Als ik je lijstjes zo zie ben ik wel heel benieuwd naar het aantal kcal, want het lijkt wel heel weinig moet ik zeggen.

Yonker schreef:
Hier gaat t eten echt poedersuiker :+
Vandaar dat ik er ook niet zoveel ben.

Da's mooi balen, weet je waarom het niet lukt? Ik heb ook de neiging om het maar te laten zitten als het niet lekker gaat, maar dat helpt ook niet echt :+

Laura82 schreef:
Ik heb besloten dat ik weer bij de huisarts aan ga kloppen. Moest van de cardioloog afwachten tot na de zomer, dan moest ik me een stuk beter voelen. En dat doe ik gewoon niet... Ik ben wel wat minder snel buiten adem, maar krijg mn conditie nauwelijks opgebouwd en ben gewoon nog steeds altijd moe. Maandag afspraak, ben benieuwd wat ie zegt...

Man wat waardeloos, het wordt nu wel eens tijd dat het beter gaat zeg :x Ik ben ook benieuwd waar hij maandag mee komt!

njcgregoor schreef:
Letten jullie trouwens ook op je drinken en wat drinken jullie zoal op een dag? Mijn guilty pleasure is echt fristi en ik drink het eigenlijk ook veel te veel. :+

Ik drink eigenlijk alleen water, spa rood (evt. met smaakje) en thee. Toen ik begon met afvallen vond ik het doodzonde om mijn calorietjes aan drinken te besteden en ben ik compleet afgekickt van alle sapjes en (caloriearme) frisdranken. Ik vind het gewoon echt niet lekker meer :Y)

Spierpijn hier valt nog redelijk mee, al voel ik het wel, maar dat moet ook :D Ik vond het wel een fijne les, maar al die squats en lunges met gewicht vonden mijn knieën nou niet bepaald fijn. Met de instructrice erover gehad hoe ik dat zou kunnen aanpakken, want ik wil het wel regelmatig gaan doen voor buikspieren en vooral armen.

Lijstje voor vandaag;

O; yoghurt met lijnzaad, gepofte spelt, speltmuesli en een handje pecannoten
T; banaan
L; tosti met kaas en kruiden, cracker met laatste restje Zweedse choco/bugles pasta (ja echt.. stukjes bugles in de chocopasta :):) )
T; mandarijnen
A; pompoenrisotto

Morgen naar Equiday, dus dat zal wel geen al te gezond dagje worden. Oh well *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:20

Kelpie, ik ben wel benieuwd naar die chocopasta! En je avondeten klinkt heerlijk. Lunges vind ik verschrikkelijk, kan ik echt niet met mijn knieën, squats wel te doen. Fijn dat je instructrice met je mee denkt!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:54

njcgregoor schreef:
Maanlicht schreef:

Oeh! Wat neem je dan als je gaat uit eten? Ik ga aanstaande zondag weer eens sushi eten voor het jubileum met mijn vriend. Ik wacht er echt al de hele week op. :+

Vandaag aan het inpakken en verhuizen. Ben al zo'n 50 keer de trap op en af gelopen vandaag denk ik. Nu wachten op vriend die me komt ophalen, dan 1,5 uur in de auto en dan daar weer alles naar zolder tillen, dus twee trappen op. :=

Goed bezig, haha!

Sushi is zo lekker! Ik eet er altijd te veel van.

Vanavond ga ik als voorgerecht voor een Italiaanse salade met gedroogde ham, zontomaat, basilicum en focaccia croutons, of kabeljauw met scheermes en saffraanmayonaise, alhoewel ze ook carpaccio hebben en dat kan ik vaak niet weerstaan. Voor het hoofdgerecht ga ik voor een bisque met kreeft, gamba's en witvis. Toetje is wel mega ongezond, maar dat mag van mezelf, haha! Dat wordt cheesecake van oreo, suikerbrood met karnemelksorbet of perzikparfait met witte chocoladeschuim.

Ja, ik heb het al helemaal uitgezocht, ik houd van eten :+ :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:53

Resistance: klinkt goed van je pasta!

njcgregoor: oef, zwaar zo'n verhuizing! Leuk zo'n etentje als viering zondag, lekker van genieten!

Ik drink ook eigenlijk alleen thee en water, soms eens suikervrije ranja of cola zero.

Black_kelpie: veel plezier op Equiday!

Maanlicht, goed voorbereid :') voorgerecht klinken goed, hoofdgerecht had ik zelf niet gekozen haha en als ergens cheesecake op het menu staat kan ik die niet laten staan :')

Mijn man (begin er steeds meer aan te wennen :+ ) heeft net nog even kaartjes gekocht voor Di-rect zondag, dus daar gaan we heen. Wel leuk zo spontaan.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:55

Damn Maanlicht, dat klinkt echt goed :9

linoleum schreef:
Kelpie, ik ben wel benieuwd naar die chocopasta! En je avondeten klinkt heerlijk. Lunges vind ik verschrikkelijk, kan ik echt niet met mijn knieën, squats wel te doen. Fijn dat je instructrice met je mee denkt!

Afbeelding

En dat is dan weer afgeleid van deze, die Scandinaviërs zijn zo gek nog niet;

Afbeelding

We hebben in de vakantie een geintje dat we elke keer als we boodschappen doen iets geks meenemen wat we nog niet kennen. Dat pakt wel eens lekker uit :Y)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:01

Haha hoe bedenken ze het :+ zelf ben ik niet zo gek van die combinatie chocola en zout.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:30

Lekkere lijstjes komen er weer voorbij! Chocola met zout is ook niet mijn favoriet haha. Wat gaan jullie weer hard trouwens, op iedereen reageren heb ik nu helaas geen tijd voor, maar lees wel alles steeds bij!

Vandaag:
O: -
T: pakje crackertjes
L: kopje soep met twee pistoletjes
T: 400 ml appelsap + half chocolade koekje (één zo'n koekje heeft bijna 400 kcal :oo )
A: quiche met ham, kaas en spinazi
T: twee kopjes koffie met halfvolle melk

Morgen de hele dag op pad, gaan naar Cirque du Soleil in Rotterdam *\o/* super veel zin in. Ontbijt bij mijn ouders dus dat wordt een croissiantje kaas en een ovenbroodje met filet american. Verder zal de rest van de dag ook niet heel gezond worden, gaan na de voorstelling ergens onderweg eten, gok dat dat de McDonalds word. :+