Greetje63 schreef:Listano was het maar zo dat op de lange afstand na zeg pakweg 25km ineens veranderen in mooie moddervrije paden zonder hoogtemeters. dat maakt natuurlijk helemaal niet uit. Hoe zwaar het parcours zit zit meer in het pacours zelf en de weersomstandigheden dan in de hoogtemeters.
Ik loop met de speedcross ook ultrawedstrijden. Maar ik kies wel regelmatig voor zowel korte trail van een 30km tot ultratrails om mijn gewone loopschoenen aan te doen. Is een kwestie van vooraf inschatten hoe het parcours zal zijn. En soms maak je dan een gigantische inschattingsfout.
Wat betreft de loslatende teennagels lijkt het bij mij niet zo zeer in de schoen te zitten maar in een strak trekkende sok in de schoen. Sinds ik teensokken van Injini heb heb ik er veel minder last van. zowel in de trail schoenen al in de gewone schoenen. Hoewel vooral dalen wel een mede bepalende factor lijkt te zijn. En echt lange ultra's mij toch altijd wel minimaal een nagel lijken te kosten.
Ik schrijf dan ook 'vaak'. Ik heb ook wel langere afstanden op slechtere paden gelopen, meer dan 25 km loop ik nog niet. Ik heb in elk geval dan veelal geluk dat de paden op langere trails beter zijn dan een parcours met obstacle runs. Dat is altijd met stukken diepe blubber. Lijkt me niet te vergelijken met een trailrun.
Ik heb wel goede sokken, ook teensokken van Injini. Veel omhoog betekende nu ook veel dalen en ik denk dat dat me die nagels gekost heeft. Ze zijn er inmiddels allemaal weer.