Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:27

c_alsemgeest schreef:
ik heb wel meer opvattingen die niet gewaardeerd worden dus ik ben bekend met het fenomeen :')

Echt he... Vaak houd ik maar gewoon mijn mond. :')

Achterom

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:44

Het valt mij echt weer op hoe vaak er heel snel wordt gevraagd: heb je kinderen?
Ik ben deze week begonnen aan een nieuwe baan en dus ook veel gesprekken met nieuwe collega's. Dat is toch een van de eerste dingen die gevraagd wordt. Beetje soortgelijk onderwerp als het weer lijkt het wel, lekker veilig ofzo.
Mijn standaard antwoord is dan toch meestal: "nee, geen kinderen, ik heb nooit een kinderwens gehad en kan ze inmiddels ook niet meer krijgen". De reacties zijn trouwens tot nu toe nooit negatief trouwens.
Maar mensen weten niet altijd goed wat ze er mee moeten :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:46

Nee ze verwachten het gewoon niet. Ze gaan er echt vanuit dat je zegt, ja hoor een jongen en een meisje en ze zijn nu 20 en 18 en ze studeren dit en dat en zo een half uur lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:47

Ik antwoord altijd ondoordacht met: g*d nee gelukkig niet zeg, k*tkoters. Ook gerust tegen iemand met een zwangere buik. Ik ben niet zo tactisch :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:49

:D
dan krijg je te horen dat Socrates dat al zei.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:53

tsja, dat is nu eenmaal ook zo. :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:54

idinn schreef:
Ik antwoord altijd ondoordacht met: g*d nee gelukkig niet zeg, k*tkoters. Ook gerust tegen iemand met een zwangere buik. Ik ben niet zo tactisch :+

hahaha ik ben ook zo tactisch. :=

M'n tandarts zei van de week dat ze binnenkort met zwangerschapsverlof gaat. Ik had bijna gecondoleerd gezegd maar ik zei ''...oh gefeliciteerd.. denk ik... "

je zag d'r kijken _O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:55

@idinn: haha, volgens mij ben ik wat ouder dan jij, ik heb het tactisch zijn later geleerd, is ook belangrijk om mijn werk te kunnen doen ;). En het feit dat ik ook daadwerkelijk geen kinderen meer kan krijgen maakt het mij ook wat makkelijker, ze gaan er namelijk niet meer over in discussie, of vragen: stel dat, of wat als....

Pfff, ik word een beetje flauw van dat soort topics. Het is heel duidelijk dat er met 2 maten gemeten wordt, wat dat betreft is bokt net de gewone wereld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:59

Dingen als k*tkoters etc zal ik niet snel zeggen tegen een zwangere vrouw. Ik respecteer haar keuze net zoals ik hoop dat ze dat bij mij doet.
Provocerend reageren doe ik sws niet echt, tenzij men dat uitlokt.

Een aangetrouwde tante bvb zegt me recht in mn gezicht dat ik saai ben om geen kinderen te willen, tja die krijgtt wel wat terug. Maar als iemand blij verteld zwanger te zijn ga ik daar echt niet stom over doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:01

Inderdaad mars.
Als iemand zegt in verwachting te zijn ben ik ook blij voor die persoon, want daar is het een wens van.
Dat ik het mijne er van denk als het nummer 4 is is wat anders.
Zou die persoon vragen wat vind je van veel koters zou ik ook eerlijk antwoorden en niet de schijn ophouden. Maar heel raar zoiets vragen ze me in het echie niet. Denk dat ze het antwoord wel weten :P

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:03

Ik ben ook zeker niet tactisch, maar ik respecteer idd ook iemands zijn of haar keuze. Heb wel eens reacties gehad dat ik naar de psycholoog moet omdat ik geen kinderen wil. Nou, dan kun je 'm krijgen ook. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:05

IMO ben je dan ook geen haar beter dan degene die onnozel doet over jouw keuze om geen kinderen te nemen. :)
Wanneer men mij het gewoon fatsoenlijk vraagt zeg ik gewoon dat ik ze niet wil. Afhankelijk van de toon ontstaat daar wel eens een gesprek rond en dan komt er wel eens boven dat ik ook geen idé heb hoe ik met ze om moet gaan. :') En bv mijn kinesist die vader is van twee kinderen kan daar hartelijk om lachen als ik vertel hoe een situatie met mij + een willekeurig kind meestal verloopt. _O-

Gisteren was ik daar en in de oefenzaal was een nieuwe kinesist aan het werken met een jongetje van een jaar of 6 gok ik. En ik was klaar maar moest nog even wachten voor iets en zat naar dat stel te kijken, ik begrijp dus NIET hoe mensen het klaar krijgen om zo natuurlijk met zo'n kind om te gaan. :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:07

Alpha89 schreef:
Ik ben ook zeker niet tactisch, maar ik respecteer idd ook iemands zijn of haar keuze. Heb wel eens reacties gehad dat ik naar de psycholoog moet omdat ik geen kinderen wil. Nou, dan kun je 'm krijgen ook. :)

Of dat je dan niet de juiste man hebt.

1 van die mensen die dat toen zei heeft ondertussen 3 kinderen en is gescheiden....tja.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:11

Inderdaad bruintje. Wat een belachelijke reacties komen er dan voorbij als je zegt dat je er niet voor kiest. Is mijn leven, voel er niets voor, mijn keuze. Heb genoeg babyshowers georganiseerd en babycadeautjes gekocht voor vriendinnen, doe ik echt niet raar over. Ben blij voor ze. Zo ben ik dan ook wel weer.. Maar als je met zulke uitspraken aan komt zetten moeten ze eens bij zichzelf nagaan of ze niet naar de psycholoog moeten. Die zet ik dan wel ff terug op zijn of haar plek. Kom nou, het is geen eenrichtingsverkeer.
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 05-01-18 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:12

Ik heb wel eens bij een zwangerschapsaankondiging gevraagd "oh joh, was dat de bedoeling?" Ging echt per ongeluk :')

Overigens, volgens mij mogen ze er bij een sollicitatie niet eens naar vragen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:23

Bij een sollicitatie mogen ze dat inderdaad niet.
Maar ik heb dat voorheen wel zelf aangegeven hoor. Van ik ben bewust kinderloos en ben niet weg na de inwerkperiode.
Want ondanks dat er niet naar gekeken mag worden wordt het dat imo logischerwijze wel.
Je zou na een half jaar weer een vervanger moeten zoeken.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 05-01-18 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:25

Ik geef het daarom ook altijd al aan in mijn sollicitatiebrieven. Geen kinderen en geen kinderwens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:26

Dat heb ik dan weer nooit gedaan.
Waar vermeld je dat? Bij je hobby's, wel sex geen consequenties :P :+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:29

Ik geef het altijd in het sollicitatiegesprek aan.. Er komt altijd een vraag van hoe ziet je leven er nu uit en hoe over 5 jaar. Ik woon samen in een koophuis en ben verloofd. Automatisch wordt dan verwacht dat je hierna kinderen wil, met zwangerschapsverlof gaat en daarna parttime gaat werken. De meeste werkgevers zijn daar nou niet heel enthousiast over. Beetje zonde als ik dat "minpunt" toegekend krijg terwijl dat niet in mijn planning staat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:34

Die vraag heb ik werkelijk nog nooit gehad tijdens een sollicitatiegesprek? Wel: waar wil je staan over 5 jaar, maar die heb ik altijd geinterpreteerd als werkinhoudelijk, naar wat mijn ambities zijn....
Ik meld het zelf trouwens niet tijdens sollicitatiegesprekken, vind ik een beetje vreemd eigenlijk, om dat te doen.
Maar goed, in de zorg merk je toch een andere houding wat dat betreft, ze zouden er wat mij betreft best wat kritischer op mogen zijn. Gebeurt vaak genoeg dat er dames aangenomen worden die in hun eerste jaar nog met verlof gaan. Contract wordt dan nog verlengd ook...

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:37

Evn wat humor tussendoor. Misschien gaan mensen dan snappen waarom ik kies voor geen kinderen :')
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:22

oké... het gaat me wat moeite kosten... maar nòg meer fun dan een paard?!?! :wow: Ik neem een draak!!!

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:46

_O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:47

Wat zou die aan stallingsgeld kosten :P :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:07

Die grafiek is leuk! _/-\o_ Zou m wel op FB willen zetten :')
Babies zouden bij mij alleen onder de nullijn van 'fun' mogen. :+