paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:56

BMI voor vrouwen werkt niet he. Is bedacht voor mannen van max 1.80 van het blanke ras.
Je kunt prima een bmi van 30 hebben en gewoon gezond en fit zijn. Spiermassa moet je ook meenemen, niet alleen vetmassa.
En zware botten.
Ik zou me dus niet blindstaren op een cijfertje, maar hoe fit ben je echt?
Ik zie liever een fitte 'te zware' ruiter dan een dikke met goed gewicht die snel moe is. Fit betekent ook minder je paard tegenwerken.

Ok er zijn natuurlijk mensen soms echt te dik, maarpuur bmi zegt echt niets.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:03

germie schreef:
BMI voor vrouwen werkt niet he. Is bedacht voor mannen van max 1.80 van het blanke ras.
Je kunt prima een bmi van 30 hebben en gewoon gezond en fit zijn. Spiermassa moet je ook meenemen, niet alleen vetmassa.
En zware botten.
Ik zie liever een fitte 'te zware' ruiter dan een dikke met goed gewicht die snel moe is. Fit betekent ook minder je paard tegenwerken.

Bron?

_KellyAV

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:47

Afbeelding

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:58

_KellyAV _O- Maar het klopt wel :j.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:10

_KellyAV schreef:
[ [url=m/zWOBNC.png]Afbeelding[/url] ]

:')

Nou zo lang artsen en instanties als het voedingscentrum BMI gebruiken voor mannen vrouwen en kinderen denk ik dat het ook best geschikt is voor vrouwen. Ik zou met een BMI van 30 dik over de 100 kilo wegen. Dat is echt niet gezond niemand die me dat wijs kan maken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:22

Ik heb momenteel een BMI van 31.3 volgens de Hartstichting. Ik zal nog 18.5 kg moeten afvallen om een gezond BMI (24.9) te hebben. Als ik eerst maar eens 14.5 kg afval, ben ik voorlopig echt wel tevreden. Ondanks dat ik dan nog een te hoog BMI zal hebben.
(Ik woog afgelopen vrijdag 89,5 kg, en wil terug naar de 75kg en ik ben 1.69m lang)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:53

germie schreef:
En zware botten.

Hoeveel onzin in 1 post kun je zetten zeg :x

‘Liever een fitte, te zware ruiter dan een dikke met gewicht die snel moe is’.....aha, je hebt te zwaar en dik, maar dat is iets heel verschillends op een paardenrug :)*
Mmmm, nee ik snap m toch niet.. :')

Dat plaatje is echt geniaal! :D

@absolem: hoe ging het? Wanneer mocht je ook alweer voor je goedkeuring? Heb je een bepaalde reden om dat gewicht binnen die tijd kwijt te raken?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:55

Pallatin schreef:
germie schreef:
En zware botten.

Hoeveel onzin in 1 post kun je zetten zeg :x

‘Liever een fitte, te zware ruiter dan een dikke met gewicht die snel moe is’.....aha, je hebt te zwaar en dik, maar dat is iets heel verschillends op een paardenrug :)*
Mmmm, nee ik snap m toch niet.. :')

Dat plaatje is echt geniaal! :D

@absolem: hoe ging het? Wanneer mocht je ook alweer voor je goedkeuring? Heb je een bepaalde reden om dat gewicht binnen die tijd kwijt te raken?

Ik raakte pas op het eind buiten adem dat ik echt door moest zetten. Volgende week moet ik naar het ziekenhuis.

This avond en de weegschaal zegt mij nu 70,6.

Ik stel telkens kleine doelen. Op die manier hou ik grip op mijn afvallen en verlies ik de motivatie niet om te gaan te hardlopen.

Ik ben bijna mijn hele leven te zwaar geweest voor het mooie. Behalve toen ik 16 was.

Ik wil gewoon heel graag deze zomer nu ik nog jong ben graag een keertje op het strand kunnen zijn en mezelf niet onzeker hoeven voelen over mijn eigen lijf.
Bovendien als ik paard rijd vind ik het totaal plaatje er ook een stuk netter uit zien als ik wat minder weeg.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:43

Absolem, maar 70 kg valt toch wel mee? Hoe lang ben je dan?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:43

barbaras schreef:
Absolem, maar 70 kg valt toch wel mee? Hoe lang ben je dan?

1,68.. Maar Ik hoop alles op rond m'n buik en heupen. Dus ik heb zo'n appel figuur.

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:53

Maakt toch veel uit hè?!?! Ik ben een rasechte zandloper, met het overgewicht prachtig verdeeld over mijn lijf. Dat levert dan weer op dat mensen vol onbegrip reageren op mijn gezond-leven-afvallen actie: jij bent toch helemaal niet te dik? Ze zouden eens moeten voelen hoe ik mezelf in de weg zit... En BMI is ook duidelijk te hoog.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:43

Glamorgana schreef:
Maakt toch veel uit hè?!?! Ik ben een rasechte zandloper, met het overgewicht prachtig verdeeld over mijn lijf. Dat levert dan weer op dat mensen vol onbegrip reageren op mijn gezond-leven-afvallen actie: jij bent toch helemaal niet te dik? Ze zouden eens moeten voelen hoe ik mezelf in de weg zit... En BMI is ook duidelijk te hoog.

Ja maakt onwijs veel uit. En het is gewoon geen porem.. ik heb slanke benen. En dan trek ik een broek aan die om m'n benen goed zit. Maar m'n buik en heupen zien er dan uit als een rollade.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:19

Ik heb model peer.... :') redelijk platte buik, smal van boven breder op de heupen...
Ik zit niet zo lekker in Mn vel, had gisteravond een terugval en teveel gesnaaid...ook vandaag weer veel stress en depri-gevoel. Heb zo wel les met paardlief, maar heb niet veel zin, vaak is stresserig te paard gaan niet echt een succes, maar goed, zullen het wel zien...

Absolem, knap dat je zoveel discipline hebt en duidelijk je doelen voor ogen hebt. Ik had misschien ook wat kleiner moeten denken i.p.v. meteen het eindgewicht na te streven... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:51

Hier zit het ook goed verdeeld en afvallen gaat ook gelijkmatig van mijn lichaam. Duurt dus wel lang voordat mensen het zien :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:56

Absolem schreef:
Ja maakt onwijs veel uit. En het is gewoon geen porem.. ik heb slanke benen. En dan trek ik een broek aan die om m'n benen goed zit. Maar m'n buik en heupen zien er dan uit als een rollade.

Dat heb ik dus ook! Daarom houd ik van stretch broeken :)
En vandaag ook weer een dag dat ik niet lekker in mijn vel zit.. dus weer teveel gesnoept. Ben benieuwd wat de weegschal morgenvroeg zegt na deze matige week. Als ik gelijk ben gebleven, ben ik tevreden :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:10

Hier ondanks een matige week toch nog 300 gram afgevallen :).
Dat valt mij gelukkig mee. De planning voor vandaag is netjes :j

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:32

Ehum gek vraagje, ik heb vaak moeite met naar het toilet gaan, helemaal als ik meer op eten let. Hebben jullie daar ook last van en wat kun je er aan doen?

Ik heb mijn overgewicht gewoon ook verdeeld maar heb sinds mijn bevalling (al jaren terug) ook teveel vet op mijn buik, dat had ik nooit en vindt ik echt heel storend.

Nu dus met een collega net gehad over het Keto dieet? Ik ga me er maar eens over inlezen, dan gaan we dat met de vrouwen op kantoor proberen. Nu maar aan de gember/citroen thee haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:37

Barbaras ik had jouw model, alles verdeeld maar idd na de bevalling wel ook veel meer op de buik. Mensen zagen trouwens pas dat ik was afgevallen toen er al ruim 15 kilo af was. Ik heb geen moeite met stoelgang. Eet je wel genoeg vezels?

Keto dieet ken ik niet. Ik ben gewoon met alles gaan minderen en op mijn inname gaan letten. Dat werkte voor mij het best omdat ik in grote lijnen wel dezelfde dingen ben blijven eten, alleen dan dus minder grote porties. Enige wat ik echt niet meer neem is alcohol.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:43

Zorg dat je voldoende vezels binnen krijgt. Ik heb er ook last van. Daarom eet ik, ondanks een KHD arm dieet, toch 2x per week 2 boterhammen. Omdat ik ook gewoon verstopt raak en daar krijg je buikpijn van, ben ik achter :=
Ik pak overigens wel speltbrood of iets anders als het maar niet op basis van tarwe is. Want daar kan ik slecht tegen.

Hier overigens ook echt een peer vorm met brede heupen en dikke billen. Waardeloos met broeken kopen. Ik heb een tijd gehad dat ik broekmaat 44-46 had en taille maat 38. Nu ik ben aangekomen is taille wel 42 en kloppen de verhoudingen beter. Het is nu overal te vet :Y) :+
Dus dan toch liever het grote verschil maar wel een plattere buik.

Overigens, maandag op de weegschaal gestaan en niet afgevallen en vanmorgen de tussentijdse weging en toch weer 2kg kwijt. *\o/*
Ik dacht al dat ik vocht vasthield maandag en dat blijkt ook wel :D
Totaalscore is nu -4 op 2,5 week.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 10:45

lekker bezig allemaal

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:52

Ik eet havermout door mijn yoghurt 's morgens en 's middags altijd 2 sneetjes volkoren en een volkoren cracker. En fruit en groente :j . Denk dat dit wel een gevaar is van weinig khd, dat je dan ook risico loopt te weinig vezels binnen te krijgen.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:58

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:59

Ik ben heel slecht met getalletjes :+ :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:02

Havermout door de yoghurt, icm lijnzaad(olie) werkt ook heel goed.
Moet je alleen niet de havermout vergeten mee te nemen bij de boodschappen :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:07

Bij mij zit het door de spelt muesli, alleen havermout vind ik niet lekker. Maar Smaakt heeft ook muesli met speltvlokken, havermout, zonnebloempitten ed en die is echt lekker :j