[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:47

Ik heb ene oor 4 gaatjes, waarvan 1e stretch, een mid helix en een daith
Andere oor ook 4 gaatjes met een stretch, 2 helixen en een conch
Wil nog een tragus en een forward denk ik

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:42

Forward helix vind ik alleen mooi als het er meteen 3 zijn :')
En dat gaat hem zeker niet worden _O-

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 01:20

xtessax83 schreef:
Forward helix vind ik alleen mooi als het er meteen 3 zijn :')
En dat gaat hem zeker niet worden _O-

Of een mooi sierraad er in ;-)

Afbeelding

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn projectje zo ver. Oor met daith is denk ik klaar. Andere oor had ik een rook die verkeerd gezet was. Die komt nog terug. In m’n conch komt nog een sieraad in een van ‘mijn’ kleurtjes. En dan eens kijken of ik hem dan ‘af’ vind :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:21

Lous schreef:
-O-
x_Jeanine_x schreef:
Ik heb er ook een beetje maling aan wat de rest vind :D
Iemand ervaring ermee met ze en dan een zwemsport beoefenen? Zoals waterpolo... en tepelcovers in je badpak werkt dat?

Lijkt me niet verstandig. Met waterpolo ontvang je toch aardig wat duwen en klappen.
Sowieso mag je na het zetten de eerste 6 weken niet zwemmen in chloorwater of in de zee.

Wat mij tegen houd tepelpiercings te laten zetten,zijn de verhalen over niet genezende tepels die na een jaar nog steeds over de zeik zijn.

Ik hoor zelden de tegenovergestelde verhalen :=

Even kijken of ik de juiste mensen quote. Ja ik heb hem laten zetten! En ik ben er nog steeds iedere dag zo ontzettend blij mee.

Spoiler:
De eerste dag voelde het een beetje branderig. Maar daarna geen seconde last meer van gehad. Ik blij er af, alleen met douchen (1x per dag) laat ik er water over stromen. Ik ga er niet aan draaien oid. Ik voel hem niet, zie hem niet en toch weet ''alleen ik'' dat ie er zit en dat voelt echt super sexy. Ik draag savonds een zacht sport-bh achtig topje zodat ie niet blijft haken (buikslaper). Maar die ben ik al een aantal keer vergeten en dat ging ook prima. Ik had verwacht dat ie zichtbaarder zou zijn onder niet voorgevormde bh's, maar dat is echt niet zo. Misschien in mijn niet voorgevormde bikini's dat het zichtbaar is, maar zodra je 1 extra laagje stof ertussen hebt val het al meer mee. Er zit nu nog een langer staafje in, die mag binnenkort naar een kortere. Als ik wil dat ie zichtbaar zou zijn onder kleding dan kan je er altijd voor kiezen om een heel dun stofje aan te trekken, en iets kouds zodat ze stijf worden :') . Ik heb expres ook vrij kleine balletjes aan het staafje, zodat het wat vrouwelijker is en het niet zo snel zichtbaar is onder kleding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:44

Ik heb de afspraak inmiddels gemaakt, dus ook vanaf dan zomerstop!
En dan ga ik wel kijken hoe het bevalt :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:23

Hey guys, ik kom hier even binnen poppen!

Ik heb een maand geleden mijn neus laten piercen (mijn 14e piercing dus geen groentje :') ), nu ontdekte ik eergisteren dat er een vochtbultje begint te komen :(
Ik kom er absoluut niet aan en spoel netjes 2x per dag met zoutwater. Ik ben echt als de dood dat ie nu groter gaat worden omdat het op je neus zo zichtbaar is.. Kan ik hier fucidin op doen? Dat is letterlijk het enige wat de vochtbult op mijn conch heeft weggetrokken. Of kijk ik het hier nog even aan met zoutwater en verder afblijven?

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:02

Hoi, ik heb een tepel piercing die het vaak heel goed doet, maar af en toe ook even irriteert (gevoeliger dan normaal, of bijvoorbeeld korstjes). Dit gebeurt vaak nadat ik bijvoorbeeld ben blijven haken of er veel aan is gezeten. Maar verder doet die het goed, kan ik hem dan al laten vervangen? (Heb hem al een jaar nu). En hebben mensen ervaring met een helix piercing? Ik heb een staafje en deze doet het vaak ook goed, maar heb ik ook soms last van. Heeft iemand ervaring met veranderen naar een ringetje nadat je een staafje had en is het hierna beter geworden?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:48

AylaB schreef:
Hoi, ik heb een tepel piercing die het vaak heel goed doet, maar af en toe ook even irriteert (gevoeliger dan normaal, of bijvoorbeeld korstjes). Dit gebeurt vaak nadat ik bijvoorbeeld ben blijven haken of er veel aan is gezeten. Maar verder doet die het goed, kan ik hem dan al laten vervangen? (Heb hem al een jaar nu). En hebben mensen ervaring met een helix piercing? Ik heb een staafje en deze doet het vaak ook goed, maar heb ik ook soms last van. Heeft iemand ervaring met veranderen naar een ringetje nadat je een staafje had en is het hierna beter geworden?

Ik heb mijn tepelpiercings laten vervangen na 2 maanden! Denk dat dit ook wel moet lukken hoor! Ik heb inderdaad ook wel hetzelfde soms wat vocht maar geen pijn…

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:28

Ik heb ze nu een week.
En gaat best goed met ze. Merk ze amper. Zetten was ff gevoelig maar prima te doen :D

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:05

Snollygoster schreef:

Ik heb een maand geleden mijn neus laten piercen (mijn 14e piercing dus geen groentje :') ), nu ontdekte ik eergisteren dat er een vochtbultje begint te komen :(
Ik kom er absoluut niet aan en spoel netjes 2x per dag met zoutwater. Ik ben echt als de dood dat ie nu groter gaat worden omdat het op je neus zo zichtbaar is.. Kan ik hier fucidin op doen? Dat is letterlijk het enige wat de vochtbult op mijn conch heeft weggetrokken. Of kijk ik het hier nog even aan met zoutwater en verder afblijven?

Ik heb de mijne nu een half jaartje en dit heb ik ook gehad. Ik ben toen naar de piercer geweest die er een ander sieraad in heeft gezet en heb gesprayd met zoutoplossing met Tea Tree en binnen een week of 3 was ie weg :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:03

ODonoghue schreef:
Snollygoster schreef:

Ik heb de mijne nu een half jaartje en dit heb ik ook gehad. Ik ben toen naar de piercer geweest die er een ander sieraad in heeft gezet en heb gesprayd met zoutoplossing met Tea Tree en binnen een week of 3 was ie weg :)

Ik heb nu bijna een maand geleden mijn neuspiercing laten zetten en ik heb echt precies het zelfde probleem. Ik ben sinds gisteren begonnen met zoutoplossing met teatree (daarvoor zoutoplossing zonder) en een teatree olie mix speciaal voor piercings. Ik ga zaterdag langs om er in ieder geval een andere bovenkant op te zetten. Ik heb het idee dat de vorm van het steentje (loopt taps toe) niet echt bevorderlijk is en ik ben daarbij van de week tijdens het zoenen met mn sieraad achter de neusvleugel van mn vriend blijven hangen, AUW

Ik hoop dat het snel weg trekt -O-

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:44

Ik ben nu 2 dagen met teetrea salt spray en teetrea olie mix bezig en de zwelling lijkt nu weg te trekken en geen pus meer. Hopelijk houdt dat aan. Voor de zekerheid ga ik wel zaterdag nog langs de piercer.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:48

Ik ga aankomende week voor een helix. Peanuts voor iedereen hier, maar ik ben toch een beetje zenuwachtig haha.
Gebruiken ze altijd hetzelfde materiaal voor de eerste piercing of moet ik er zelf op letten dat er niets wordt gebruikt wat kan irriteren?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:03

Kimbers schreef:
Ik ga aankomende week voor een helix. Peanuts voor iedereen hier, maar ik ben toch een beetje zenuwachtig haha.
Gebruiken ze altijd hetzelfde materiaal voor de eerste piercing of moet ik er zelf op letten dat er niets wordt gebruikt wat kan irriteren?

Een goede piercer zal je altijd piercen met implanteerbaar (ASTM F-136) titanium of volledig gouden sieraden. De vraag is dus meer of je een goede/betrouwbare piercer hebt uitgekozen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:15

Ik heb een soort plastic achtig spul met mijn helix. Schijnt nog beter te zijn volgend mijn piercster. Is geloof ik Bioplast.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:24

MarlindeRooz schreef:
Ik heb een soort plastic achtig spul met mijn helix. Schijnt nog beter te zijn volgend mijn piercster. Is geloof ik Bioplast.

Plastic is absoluut niet geschikt voor piercings, ook Bioplast niet. Helemaal niet in verse piercings :=

Het is materiaal wat heel snel heel poreus wordt, en dus heel veel rommel en bacteriën kan huisvesten. Daarnaast beschadigt het ook makkelijk - die oneffenheden kunnen je piercing ook irriteren.

En niet geheel onbelangrijk - veel plasticsoorten bevatten kankerverwekkende deeltjes.

https://amatopiercing.com/2018/03/02/ac ... y-jewelry/

https://brnskll.com/shares/why-not-acry ... y-jewelry/

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:07

MarlindeRooz schreef:

Ik heb er ook enkele van Bioplast, wel alleen in mn geheelde piercings.
Bevalt me prima.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:12

Kimbers schreef:

Komt vast goed! Relaxed zijn scheeld al 80% van de pijn ;) mn neus was echt een 1 op 10 voor pijn. Een helix zal vergelijkbaar zijn gok ik.

Ik ben zaterdag dus nog wel even bij de piercer geweest. Voor de zekerheid een ander knopje op mn neuspiering gezet, omdat de vorm en lengte op het andere sieraad er voor zorgde dat er te veel beweging en te veel puntdruk was.

Nu zit een er dome shaped studje op en dat voelt echt al 100x beter. Geen gewiebel meer in mn neus. Piercing lijkt ook rustiger te blijven na schoonmaken. Eerder was er toch iedere keer weer irritatie omdat het sieraad alle kanten op ging, hoeveel ik dat ook probeerde tegen te houden.

Nu heb ik er een neometal (gepolijst titanium) in zitten. Met een blauwig opal steentje. Super cute en niet zo in your face (hehe pun) als het eerdere kristalletje.

En ik heb nieuwe oorbellen to match.

Ik heb hier dan nog het kristalletje in mn neus.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 01-08-21 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:22

Nice Peelie maar je oorbellen vallen me ook meteen op!
Super cool!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:29

Ik weet niet precies welk materiaal het is, ze gebruiken het ook met operaties oid zei die vrouw. Ga het binnenkort eens navragen.

Edit: drunksheep dat is niet wat er in die link van jou staat. Daar staat dat er geen bewijs voor is. Ze geven ook niet echt goed weer waarom het zo slecht is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:43

Mars schreef:
Nice Peelie maar je oorbellen vallen me ook meteen op!
Super cool!

Ja, ben er super blij mee! Komt bij Primrose Jewelry vandaan. Ze hebben allemaal leuke oorbellen daar.

Die "conch" is gewoon een earcuff btw. Hartstikke super nep dus :P mn piercer schrok zich rot toen ik die cuff door mn oor heen trok :') punt is dus dat je gewoon niet ziet dat het nep is (en dat vind ik stiekem wel tof).

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 00:00

Drunksheep schreef:
Kimbers schreef:

Een goede piercer zal je altijd piercen met implanteerbaar (ASTM F-136) titanium of volledig gouden sieraden. De vraag is dus meer of je een goede/betrouwbare piercer hebt uitgekozen.

Dankje! Ik ga naar passion for piercing in Groningen of prevoo piercing sieraden, geloof dat ik daar wel goed zit.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:27

MarlindeRooz schreef:
Ik weet niet precies welk materiaal het is, ze gebruiken het ook met operaties oid zei die vrouw. Ga het binnenkort eens navragen.

Edit: drunksheep dat is niet wat er in die link van jou staat. Daar staat dat er geen bewijs voor is. Ze geven ook niet echt goed weer waarom het zo slecht is.

Er wordt in de eerste link expliciet over gesproken. De tweede link is vooral een aanvulling.

Daarnaast leg ik je uit waarom het geen goed idee is - ik ben een professional, doe er mee wat je wilt :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:33

Kan zo zijn, ik vind je wel regelmatig behoorlijk hautain over komen. Ik weet niet of dat je bedoeling is?