Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Just_bo

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:07

Hoihoi :) ik lees nu al een hele tijd mee, maar ik meld me nu ook! Ik heb mezelf dit jaar voorgenomen om écht gezonder te gaan eten (wie niet? :+ ). Dit doe ik omdat het beter is voor m'n lichaam (en m'n huid := ) en absoluut niet omdat ik af wil vallen (172, 50kg) dus het hoeft zeker niet allemaal caloriearm te zijn :)

Eerst at ik als ontbijt / lunch boterhammen met vlokken, als tussendoortjes chocola en koekjes en als avondeten wat de pot schaft, en dan ook nog eens bij elke maaltijd/tussendoortje een glas dubbelfris :=

Voor het ontbijt ben ik geschwitcht naar magere kwark met havermout en voor de tussendoortjes heb ik al veel lekkere gezonde varianten gevonden, en alleen verder maar water :j

maar de lunch blijf ik heel moeilijk vinden, vooral aangezien ik echt geen groente eter ben, dus salades/spreads/rauwkost valt af.. ik neig al snel naar een boterham, maar enigszins gezond en lekker beleg is dan weer wat lastig.. iemand suggesties voor een gezonde (en eetbare :)) ) lunch?

Alvast bedankt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:14

Ik schrok me vanochtend een ongeluk op de weegschaal, kilo zwaarder dan vorige week :oo nou zijn mn vingers net worstjes, dus geloof dat ik vocht vasthoud.

Just_bo als er iets is wat je lust qua groenten misschien een omelet met die groenten?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:23

Als je niet hoeft af te vallen zou ik denk ik volle kwark nemen in plaats van magere :)

Lust je wel vleeswaren op je brood?

Ik moet nu echt even tegen mezelf vechten, kom in de slechte periode van de maand.
Dan wil ik meestal veeeeel eten..
Op zulke momenten geef ik te snel op, en denk ik ach ik ben zoals ik ben, gewoon accepteren..
Maar dat is poep want ik wil helemaal niet zo zijn.

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:47

Laura82: Voor in het weekend is een omelet wel een goed idee ja! Op schooldagen ga ik dat alleen niet redden vrees ik, als ik nog 8u slaap wil hebben :')

MariekeTV: ik heb even op de verpakking van de volle kwark gekeken, maar daar zitten wel veel (verzadigde) vetten in, ik heb altijd geleerd dat de verzadigde vetten ongezond zijn, hoe zit dat precies? Er is trouwens ook nog Griekse yoghurt en volle yoghurt in huis, wat is nou de beste optie? Hoewel dat misschien verschilt per persoon :)

Vleeswaren op brood krijg ik niet weg helaas := was anders wel een goede optie geweest!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:53

Verzadigde vetten uit zuivel lijken niet zo schadelijk als lamg gedacht is. Sowieso is er op het moment veel ruis over verzadigde vetten. In de wereldwijde adviezen en ook bij de gezondheidsraad is al gekozen om geen onderscheid meer te maken wat voor soort zuivel je moet nemen. Het voedingscentrum doet dat wel ivm de hoeveelheid obesitas in NL.

De beste optie is inderdaad heel verschillend. Kwark is eiwitrijker, yoghurt bevat wat meer koolhydraten dan kwark.
Kwark is eigenlijk een soort kaas en wordt ook zo gemaakt. Yoghurt is melk waar een bacterie aan toegevoegd is. Griekse yoghurt is gemaakt van schapenmelk. Waarschijnlijk doel je op yoghurt griekse stijl, en dat is gewone yoghurt die verder is uitgelekt tot een soort hangop. Daar kan eventueel nog slagroom aan toegevoegd zijn, afhankelijk van het vetpercentage.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:28

En wraps oid als lunch? :)

Ik had gister een prima dagje, rond de 1500 calorieën met drie kwartier HIIT, zodat ik nog wat calorieën over zou houden voor 's avonds want ik ging stappen. Helaas aan het eind van de avond gezwicht voor een pitta waar ik eigenlijk niet eens heel veel zin in had :+ Meh. Maar goed, vandaag dus weer iets lager in calorieën om het een beetje goed te maken.

O: 40 gram havermout met 300ml halfvolle melk, 150 gram banaan, beetje stevia en kaneel
L: pakje LU crackers met droge worst en een klein glas Innocent mango smoothie
A: risotto met tomaat, rode wijn en chorizo
T: misschien nog een stukje bonbonbloc <3

B: straks uurtje wielrennen

1569 calorieën, macro's zijn niet geweldig (veel vet) maar dat komt morgen wel weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:27

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 mini-croissantjes met hagelslag, een klein vierkant broodje met hagelslag en een gekookt ei (531)
L: Twee pakjes mini-crackers van LU en een bakje brie smeerkaas := := (639)
A: Pompoenrisotto (518)
B: Hele dag rondgewandeld om promomateriaal te schieten.
Totaal: 1687 kcal. Macros zijn een beetje wonky, veel te weinig eiwit maar aangezien ik pas volgende week weer ga sporten is dat an sich niet het einde van de wereld. Heb m'n lunch pas om 4 uur gegeten aangezien ik dus de hele dag aan het filmen ben geweest en het er echt even bij in schoot. Gaan als het goed is wat later eten dus dan snack ik in ieder geval ook niet meer :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:28

Vandaag een hele rare dag door slechte time management. Nou ja, morgen maar weer ritme erin.

O: 2 rijstwafels met kipfilet
T: klein busje pringles (lunch overslaan was slecht plan)
T2: taart
T3: 5 blokjes zeeuws spek
A: volkoren macaroni met italiaanse roerbakmix, hamreepjes en tomatensaus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:30

Laura82 schreef:
Vandaag een hele rare dag door slechte time management. Nou ja, morgen maar weer ritme erin.

O: 2 rijstwafels met kipfilet
T: klein busje pringles (lunch overslaan was slecht plan)
T2: taart
T3: 5 blokjes zeeuws spek
A: volkoren macaroni met italiaanse roerbakmix, hamreepjes en tomatensaus

Hoe zit je in je kcal? Ik vind het op zich nog niet eens zo heel raar hoor. Weinig echte maaltijden maar dat compenseer je imo juist prima met een busje Pringles of wat zeeuws spek.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:36

Heb t nog niet ingevoerd :')
Valt waarschijnlijk nog wel mee idd, maar niet erg voedzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:39

Hmm nee dat klopt.. Als je maar genoten hebt!

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:54

Emmaa_ schreef:

O: 2 mini-croissantjes met hagelslag, een klein vierkant broodje met hagelslag en een gekookt ei (531)
L: Twee pakjes mini-crackers van LU en een bakje brie smeerkaas := := (639)
A: Pompoenrisotto (518)
B: Hele dag rondgewandeld om promomateriaal te schieten.
Totaal: 1687 kcal. Macros zijn een beetje wonky, veel te weinig eiwit maar aangezien ik pas volgende week weer ga sporten is dat an sich niet het einde van de wereld. Heb m'n lunch pas om 4 uur gegeten aangezien ik dus de hele dag aan het filmen ben geweest en het er echt even bij in schoot. Gaan als het goed is wat later eten dus dan snack ik in ieder geval ook niet meer :=

Ooooh brie smeerkaas.. dat gaat morgen mee met boodschappen doen :')

O: 225 vanille skyrr (zag dat sommige van jullie dit gebruikte en wilde wel eens wat anders dan kwark :P ) met 20 gram Cruesli
T: klein stukje rittersport puur met hazelnoot en leev koek
L: 2 bruine boterhammen met pain d'ardenne
A: kip 125 gram, rijst gekookt 180 gram, broccoli
T: appel en cashewnoten , Edit ; nog een stuk ritterpsort
Laatst bijgewerkt door Nachocheese op 08-01-17 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:55

Ja die smeerkaas is echt mijn guilty pleasure.. Ik vreet ook gewoon zo'n heel bakje in een keer weg en dat is niet misselijk qua kcal (360) := Dus ik eet het vaak als ik moeite heb met aan mijn kcal doel komen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:40

Ik vroeg me af of jullie ook zo schommelen van 's morgens naar 's avonds, en of dit normaal is?
Ik weeg nu tegenover deze ochtend 800 gram meer, en dat is wel vaker dat het enorm schommelt! Gisteren avond tegenover deze ochtend was meer dan een kilo verschil..

Om mijn afvallen te bekijken weeg ik altijd wel op dezelfde moment, maar het viel me gewoon op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:42

Ik vind 800 gram echt nog meevallen... Bij mij zit er wel eens meer dan een kilo verschil tussen 's morgens en 's avonds. Imo is dat heel normaal ja. Je eet immers overdag en je drinkt water.. 's Nachts krijg je niks binnen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:44

Oké! fijn om te weten dat dat gewoon normaal is, ergens is het ook wel logisch. Maar toch ook speciaal dat je lichaam 's nachts die kilo helemaal verwerkt dan zeg maar.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:45

Mijn lijstje van vandaag. Niet heel goed, ik moet leren dat ik gewoon moet lunchen haha.
O: twee witte broodjes met zalm met ei, filet americain, kalkoenfilet, roomboter en vlokken, honing (ja ik doet heel veel op twee broodjes :') ) en een kop thee.
T: bekertje water, half glas versgeperst sinaasappelsap en een hele kakifruit.
T: paar slokken water, banaan en een zelfgemaakt chocolat chip cookie.
T: kop thee en een cracker met pasta.
A: twee scheppen sla met tomaat en pijnboompitten, handje friet, el appelmoes, wat mayonaise, wat yogonaise, wat ketchup, een tartaartje en een schep champignons.
T: een kop thee en wss nog een zelfgemaakt chocolat cookie.

B: half uur paard gelongeerd, paard gepoetst en nog even 10 minuutjes grondwerk.

Vanaf morgen moet ik weer naar school, dus dan zullen mijn lijstjes wss weer wat beter worden. Dan beweeg ik nml veel meer, omdat ik naar school fiets. En ik heb minder kans om tussendoor te snoepen, want wat ik niet meeneem kan ik ook niet eten.

Ik weeg ook vaak 's avonds meer dan 's ochtends. Maar dat komt omdat ik 's ochtends weeg op een lege maag, en 's avonds heb ik vaak de hele dag gegeten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:16

Mijne van vandaag

O- 2 eieren met champignonroerbak en plak kaas
L- salade met gerookte kip
A- 2 rundertartaartjes met een ui en champinonmix

Ben de hele dag in woonwinkels geweest en ben kapot nu :') moeten alleen nog schoonmaken in huis..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:20

Drukke dag gehad vandaag...

Maar even een snel ontbijtje van havermout, volle melk en cacao poeder (gezoet met zoetstof). Daarna op naar stal voor repetities Faderpaard. Tussen de middag twee bruine bolletjes gehad, eentje met kaas en eentje met ham. Na de repetities nog een wit bolletje met ham en sla gehad.
Anderhalf sultana koekje met italiaanse kruiden.

Thuis nog wat gebrande (maar ongepelde) pinda's gehad en wat peperchips. En soep, vleesje en een klein toetje.

Niet echt gezond, maar ben ook wel redelijk kapot van het repeteren :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:25

Lekker bezig!

Voor mij dan ook maar eens een lijstje

O: koffie met melk en zoetje en beetje roomboter
L: kom tomatensoep, later een half kaiserbroodje met hagelslag en een rijstewafel met kaas en stroop
A: eendenborst met paksoi in hoisinsaus en saus van paddestoelen
T3: griekse yoghurt met wat blauwe bessen en walnoten en een beetje zoetstof

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:48

Hier de verjaardag redelijk goed overleeft. Heb de helft minder aan hapjes/nootjes gepakt dan dat ik 'vroeger' deed.
Morgen gelijk weer op de nette manier verder en dan neem ik aan dat de schade beperkt is gebleven :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:36

Vandaag was geen super dag, weer eens op de jeugdbeweging en ze gingen weer friet halen :') Vandaag toch bezweken, aangezien ik deze ochtend een kilo was afgevallen tegenover vorige week!

O: 2 witte pistolets 1 met kipfilet 1 met kip curry
L: Frieten met joppie saus en een hamburger
A: heel klein bakje rijst met kip en wok groenten (restje van gisteren)

Heb 's avonds bijna niets gegeten want ik had best last van mijn maag en darmen door de frieten. Je merkt echt dat je lichaam zich snel aanpast aan gezonder eten!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:24

k_m schreef:
Ik vroeg me af of jullie ook zo schommelen van 's morgens naar 's avonds, en of dit normaal is?
Ik weeg nu tegenover deze ochtend 800 gram meer, en dat is wel vaker dat het enorm schommelt! Gisteren avond tegenover deze ochtend was meer dan een kilo verschil..

Om mijn afvallen te bekijken weeg ik altijd wel op dezelfde moment, maar het viel me gewoon op!

Ik verschil wel is 2 kilo :o

Mijn weekendlijstje <3 Lekker genoten maar prima onder m'n doel
O: hard broodje met filet americain, kaas en een gekookt ei. Cappuccino
T: halve banaan
L: iets meer dan een halve kaas/spek pannenkoek. Warme chocolademelk
A: halve loempia, twee eetlepels foe yong hai, 1 opscheplepel bami. Weinig van alles want late lunch
T: 150 gr magere kwark

B: uur gewandeld, half uur intensief dressuur, 2 boxen uitgemest

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:28

Ik weeg soms een dag ineens een kilo meer om een dag later 2 kilo minder te wegen. Ik houd heel veel vocht vast door m'n lymfeaandoening. Maar dat weet ik dus ik weeg mezelf wat vaker zodat ik een beetje een lijn er in kan ontdekken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:29

Goeiemorgen!!

O: magere kwark met appel en kaneel
T: banaan
L: 4 rijstwafels met slankie
T: mandarijn en kiwi
D: 2 volkoren boterhammen met rosbief en gebakken ei
T: magere kwark

B: 1 uur crossbag (eerste keer dus ik vermoed dat mijn lijf flink in protest komt)