Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:29

Welkom terug Jitske, al was ik er nog niet toen jij er wel al zat :p Klinkt niet heel prettig, die operatie.. Beterschap! Wegen kan geen kwaad toch, je weet dat je vocht vast houdt en dat je je dus niet teveel op dat getal moet vastpinnen.

Ik maak mijn havermout in een pannetje en op water-basis. Ik doe gewoon een beetje water en een half kopje oats. Dat breng ik aan de kook, als het te dik is doe ik er water bij, gewoon op gevoel en zich dus. Maar met overnight oats kan dat natuurlijk niet..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:31

Heb net een appelflap op, voel me nu slecht grrrrr

Jitske beterschap!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:18

Niet slecht voelen, als je hem toch al op hebt kan je er maar beter van genoten hebben ;)

Kim: herkenbaar, die avondplanning :p op weg van werk naar huis 3/4 bak aardbeien op gegeten.
Op woensdag ben ik bij ouders (paarden staan hier), ze maakt bloemkool (zonder vetstof) en biefstuk. Ga dat gewoon mee eten nu :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:33

De afgelopen dagen weer helemaal bij gelezen, jullie gingen erg hard :D
Leuk om de verschillende lijstjes van iedereen te zien en dat iedereen zo goed bezig is, is erg motiverend om wat meer op de voeding te letten *\o/* .

Ik houd nu al een week my fitness pal aan dankzij dit topic, ik weeg niet alles af dus soms is het schatten dus ik heb niet altijd een super realistisch beeld. Maar ik heb wel een idee wat ik ongeveer binnen krijg en hoeveel kcal er in dingen zitten. En ik schrok van sommige dingen wel, ik wist niet dat er in brood zoveel kcal zat :D
Nu ben ik op zoek naar een alternatief voor het ontbijt. Heb van de week al rijstwafels geprobeerd en crackers maar zou ook graag wat 'nieuwe' dingen proberen en daarbij kwam ik uit op havermout.
Van de week maar eens bij de appie opzoek naar havermout en amandelmelk :)

Mijn lijstje van vandaag;

O; 3 Rijstwafels (2 met zonnatura jam en 1 met een plakje belegen kaas) en 86ml vruchtensap van Appelsientje (zonder toegevoegde suikers)
T: Banaan
L: Caramel Reep van Weight Care (was m'n brood vergeten vanmorgen, gelukkig had een collega nog iets bij zich :) )
T: Evergreen Crunch
A: 3/4e Groene salade met kip en appel van de AH en 2 kleine stukjes pizza (zelf belegd met kaas ham ananas ui en een klein beetje mozarella)

Op zich ben ik niet heel erg ontevreden op de pizza na. Zit soms wat hoog in de koolhydraten dus daar wil ik wel wat meer op letten.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:36

@stral zojuist avond gegeten maar ook dit was niet fantastisch :') morgen weer een nieuwe dag :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:44

Eh idem. Er waren ook gebakken aardappelen met zout en rozemarijn. Ik ging er flink afblijven alleen bleef er over dat in de vuilbak ging belanden en dàt was een brug te ver :') Zit aan 1300 kcal nu dus cava nog. Alleen weer KH in die aardappelen natuurlijk...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:14

Ik ben eigenlijk best heel erg blij met hoe mijn dag verlopen is :j Gister was ik weer de fout ingegaan en eigenlijk zag ik het niet meer zitten.. Ik wist niet meer hoe ik mijzelf zover kon krijgen om gezond te blijven eten en het ook daadwerkelijk minimaal een hele dag vol te blijven houden.

Helemaal toen ik rond 18.00 nog boodschappen moest gaan doen.. Dat doe ik eigenlijk het liefst na het sporten, dan zit ik nog in die 'gezonde' rush en heb ik de smaak nog goed te pakken en helemaal geen behoefte aan troep.. Vanaf de namiddag en avond, dan wordt het moeilijk. Gelukkig heb ik mij heel netjes aan mijn lijstje weten te houden en enkel gezonde spullen gekocht *\o/* De biologische kipfilet (vleeswaren) was overigens in de aanbieding, dus meteen maar twee pakjes van meegenomen. En tussen de bio kipfilet (de rauwe variant zeg maar) zaten zowaar twee pakjes met een wat kleinere inhoud voor minder dan 6 euro. Die dus maar meegenomen.. Nog steeds een rib uit mijn lijf, maar goed, je moet wat.

Ik heb net mijn avondeten op, een voedzaam en gezond maaltje en streef ernaast om het hierbij te gaan laten voor vandaag. Alleen mijn vocht wil ik nog wat opschroeven, dus nog een half litertje water naar binnen werken vanavond.

Mijn lijstje vandaag:
#O: 8.45: Groene smoothie (spinazie/appel/water/supplementen), 1 gebakken ei en een proteïneshake
#After workout / Lunch: 11.15: Proteïneshake, groenten (courgette/bloemkool/prei), gebakken zalm (nog geen 100 gr.), havermoutpap van water met een banaan.
#3e eetmoment / Tussendoor: 16.45: 1 serving proteïnpancakes en een questbar
#Avond: 19.30: Salade van veldsla/kidneybonen/mais/tomaat met gebakken kipfilet

B: uur crossfit
Vocht: zit nu op 3 liter water --> wordt 3.5 liter

Macro's:
E: 195 gram (39%)
K:184 gram (37%)
V: 52 gram (23%)
Ondanks dat ze niet overeen komen met mijn richtlijnen, vind ik ze best netjes :j Mijn vet is wat hoger dan dat het zou moeten zijn, maar dit heeft voornamelijk te maken met de zalm van vanmiddag en die vetten zijn nu ook weer niet zo heel erg.. Ik heb officieel nog 198 kcal over, en ook nog wat eiwitten en khd te besteden. Mocht de nood hoog zijn kan ik dus altijd nog een questbar pakken, maar dat ga ik proberen te laten!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:46

Hier opzich een redelijk dagje, eten was een beetje lastig, maar 1 pauze vandaag op school, dus kon alleen even snel wat eten.

O: 2 crackers met kiprollade, 2 crackers met rosbief, flesje yakult
T: /
L: protein cookie (202 cal b&f), appel
T: cereal stroopwafel(nagenoeg suikervrij (114 cal)
A: 125 gram kogelbiefstuk, peultjes, 3 crackers met rosbief, 200 ml 0% vet optimel vanille yoghurt
T: 3 crackers met rosbief

B: 20 min lopen

Zit nu op:
1200 cal ongeveer
93 gram eiwitten
127 gram koolhydraten
26 gram vetten
38 gram suiker

Nu heel erg honger :') zit te denken op een perfection bar te pakken van body en fit, of wat raden jullie aan nog te nemen? Toch beter nog wat fruit of wat rozijntjes, of toch liever iets anders pakken?

Edit: mama kwam al aan met een verrukkelijke fruitsalade <3

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:32

Goeiemorgen :) Vandaag toch maar even geen crossfit voor mij. Merk dat mijn lichaam even wat rust nodig heeft. Heb vanavond nog wel twee uur roller derby, dus stilzitten zal sowieso niet gebeuren. Ik geloof dat ik een beetje sportverslaafd ben geraakt.. Het is ook iets dat mij op het rechte pad houdt qua voeding, dus ik vind het eigenlijk wel lastig als ik helemaal niet kan sporten op een dag.

Ik krijg hierdoor wel het gevoel dat ik minder voedingsstoffen binnen zou moeten nemen, omdat ik 'niet sport'. Maar ik sport wel gewoon twee uur vanavond, én als ik ga 'cutten' weet ik wel zeker dat ik de mist in ga.. Ik wil dus eigenlijk gaan eten alsof ik gewoon ook gecrossfit heb. Eerst maar zo volhouden, en dan pas gaan minderen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:55

Jitske: klinkt niet fijn die operatie! Beterschap!

Kim: Goed dat je naar je lichaam luistert! Ik herken het wel hoor, ik minder de hoeveelheid eiwitten en koolhydraten op een dag dat ik niet sport. Maar blijf wel je aantal voedingsstoffen binnen houden!

Lijstje vandaag:

O: Quest bar met glas Soja melk
T: Pink lady appel met kaneel
L: Soja coconut yoghurt met Kays cereal en blauwe bessen & frambozen
T: koolhydraatarme boterham met kipfilet
A: lauwwarme salade met kip en ananas :9 (zonder brood) http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R4 ... -en-ananas

B: Uurtje racefietsen, 8 km hardlopen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:04

Ik ben gisterenavond, na mijn flink dagje, toch nog zwak geworden en heb mijn pot B&J-ijs uitgelepeld :o Had niet eens honger ofzo, pure zin-in-chocolade...

K_im: heb eens gespiekt op je instagram, motiverend!
Mag ik eens iets stoms vragen: waar haal jij de tijd vandaan om iedere dag (op de uren die je vermeldt etc.) te sporten en te eten? Werk je of studeer je nog? :)

Ontbijt was hier griekse yoghurt met passievrucht. Rest van de dag valt niet te plannen momenteel.

Ben blij met mijn rustdagje qua sport, opgestaan met stijve nek bah. Gisterenavond ook wat last bij het paardrijden, rugpijn. Beu, dan wil je BBB doen en lopen en fietsen etc., werkt je lijf alweer direct tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:05

:wave:

Even terugkomend op de 'discussie' op de vorige pagina...

Ik ben degene die aan Stral had geadviseerd haar BMR (in absolute rust) uit te rekenen en dat als minimum aan te houden van de dagelijks te nuttigen kcal. Het is aan de persoon zelf om daar nog iets aan toe te voegen, maar zeker nooit iets vanaf te halen. Ikzelf heb een poos mijn BMR gegeten. Alle benodigde brandstof die je buiten de genuttigde kcal nodig hebt, hoop je dan natuurlijk uit je vetopslag te halen.

Je kan ook doen wat K_im zegt, maar dan moet je wel een stabiel bewegingspatroon hebben. Niet veel mensen hebben dat.

Over eieren en cholesterol: dat is gelukkig een fabel. Voeding heeft sowieso zeer weinig effect op cholesterol. Cholesterol is voornamelijk een erfelijk iets. Ik heb bijvoorbeeld bij lange na geen overgewicht en een hoog cholesterol. Ik heb eens een jaar lang een speciaal dieet gevolgd en dat had 0,0 effect op de bloedwaardes.
Bovendien is cholesterol alleen gevaarlijk als je veel ontstekingen in je aderen hebt. Als je die niet hebt, kan het vrijelijk door je bloedbaan bewegen en is er dus niks aan de hand.

K_im, gewoon uit interesse, waarom is jouw vetinname zo extreem laag en je eiwitinname (naar mijn mening) zo hoog? Waarom heb je precies voor die macro's gekozen?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 09:07

Kim: je bent goed bezig, een dagje zonder is niet erg!
Mayflower: net lijstje!

Mijn verwachte lijstje, voel me al wel iets fitter na gisteren:
O: wrap met zuivelspread light, sla en ham
T: wrap met zuivelspread light, sla en ham
L: 2 wasa lichtgewicht crackers met boter en een gekookt ei
T: fruit en/of een mueslireep
A: bloemkool, een aardappel en boerenschnitzel met een glas rivella
B: 2 km wandelen

Ik zal zo m'n bed uit en dan naar m'n ouders. Heerlijk dat op mezelf wonen, maar ik heb geen internet en televisie tot 14 september :(

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:20

@jitske, vervelend een kaakoperatie. schema's zijn zeker handig, een houvast en een stok achter de deur vind ik zelf ook wel fijner hoor :)

@ Ruby, ik snap je gevoel, maar probeer er dan maar van te genieten, je kan het toch niet meer terugdraaien....

@ Angela, havermout is zeker een goed ontbijt. het is lekker en je kan het goed op smaak maken! ik houd echt van havermout <3 . er is een topic met allemaal havermout recepten.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=1704801

@ kayleigh, interessant. ik dacht dat voeding ook absoluut met cholesterol te maken had...

@ stral, lekker zo'n rustdagje, dat heeft je lichaam ook soms gewoon nodig :j

@Kim, wat een net lijstje!

Zo das een flinke bijlees :)

ik ga een beetje het roer omgooien. in het fitnesstopic heb ik echt een beetje op mn kop gekregen. ik eet standaard te weinig om aan te komen qua spieren en strak te worden. Dus ik ga 220 cal per dag meer eten.

planning voor vandaag:

Ontbijt: 250 gram magere kwark, 100 gram diepvriesbosvruchten, 20 gram muesli, 20 gram havermout,halve scoop whey isolaat.
T: Appel
L: 2 boulogneboterhammen met 30 gram houmous, 40 gram kipfilet en komkommer
T: 2 rijswafels met 20 gram houmous en 20 gram kipfilet
T: 1 shake whey isolaat
A: weet nog niet

Drinken: koffie, water en thee
Beweging: volledige benentraining en half uur cardio.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:32

Cholesterol is inderdaad voor een stuk erfelijk bepaald maar voeding heeft daar toch ook mee te maken? Op dat vlak luister ik nu wel nog naar mijn huisarts, kan zijn dat jouw persoonlijke ervaring anders is maar dat zie ik dan niet meteen als de regel :)

Soit, ik zat qua kcal mss enkele dagen wat te laag, maar soms heb ik gewoon geen tijd om te eten, of geen honger. Dan kan ik geen knop omdraaien om te eten en mij misselijk vol te voelen hoor... No worries, ik ga niet ongezond weinig eten, dat bewijzen mijn onregelmatige lijstjes wel :')
Ga dit weekend eens denken hoe ik mijn middaglunchprobleem kan oplossen. Het zijn daar echt standaard boterhammen (ik eet iedere middag bij mijn ouders thuis), is wel heel goedkoop en makkelijk... 'k weet niet.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:35

Vraagje, welke smaak hebben jullie van die questbar? Bestellen jullie die op body&fit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:36

Het is inderdaad een hardnekkige fabel dat voeding zoveel invloed heeft op cholesterol. Maar uit vele studies is gebleken dat een dieet om cholesterol te verlagen echt geen nut heeft. Bovendien zijn er ook studies die laten zien dat het nuttigen van vette voeding geen negatief effect heeft op de cholesterolwaardes.

Mijn arts vertelde mij dat ik me er geen zorgen om moet maken. Mijn lichaam is sowieso gewend aan hogere cholesterolwaardes dus is daar op ingesteld. Je kunt beter voeding mijden die voor ontstekingen zorgen, zoals soja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:39

Linsey1998 schreef:
Vraagje, welke smaak hebben jullie van die questbar? Bestellen jullie die op body&fit?

Ik heb Questbars in de smaken S'Mores en Mint Chocolate Chip. Ik heb ze gekocht bij Body & Fit, maar ik koop ze vanaf nu niet meer. Vind ze niet lekker genoeg.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:40

Cholesterol heeft heel vaak te maken met erfelijke aanleg (ouders/broers/zussen, soms slaat het een generatie over). Voeding heeft ook wel invloed, maar als jij gewoon gezond eet en sport/beweegt dan zou ik mij er niet zoveel zorgen om maken. Pas zodra je stil komt te zitten dan is het een ander verhaal. En dat laatste zie ik veel bij patiënten die ik in de praktijk krijg.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:41

Linsey1998 schreef:

Ik heb de chocolate chip cookie dough en de double chocolate chunck.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:42

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:47

Kayleigh_ schreef:
Het is inderdaad een hardnekkige fabel dat voeding zoveel invloed heeft op cholesterol. Maar uit vele studies is gebleken dat een dieet om cholesterol te verlagen echt geen nut heeft. Bovendien zijn er ook studies die laten zien dat het nuttigen van vette voeding geen negatief effect heeft op de cholesterolwaardes.

Mijn arts vertelde mij dat ik me er geen zorgen om moet maken. Mijn lichaam is sowieso gewend aan hogere cholesterolwaardes dus is daar op ingesteld. Je kunt beter voeding mijden die voor ontstekingen zorgen, zoals soja.

Dus het hele becel pro-activ verhaal is ook onzin dan?

Nou, mijn lijstje van vandaag voor de grap er maar eens zetten dan :))

O: 1L Moviprep & 1L Ranja
T: Water/ranja drinken tot half 12, daarna niks meer tot na het onderzoek.
L: Niks
T: Waarschijnlijk een broodje van de bakker oid (ja als je een volle 24uur niks gegeten hebt dan heb je echt ontzettende trek, haha)
A: Geen idee, ligt aan mn ouders. Waarschijnlijk gewoon normaal, aardappel vlees groenten. Voor mij dan 100g - 100g - 200g waarschijnlijk.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:50

IMANDRA schreef:
Kayleigh_ schreef:

Dus het hele becel pro-activ verhaal is ook onzin dan?

Nou, mijn lijstje van vandaag voor de grap er maar eens zetten dan :))

O: 1L Moviprep & 1L Ranja
T: Water/ranja drinken tot half 12, daarna niks meer tot na het onderzoek.
L: Niks
T: Waarschijnlijk een broodje van de bakker oid (ja als je een volle 24uur niks gegeten hebt dan heb je echt ontzettende trek, haha)
A: Geen idee, ligt aan mn ouders. Waarschijnlijk gewoon normaal, aardappel vlees groenten. Voor mij dan 100g - 100g - 200g waarschijnlijk.

Joh dat is 1 groot commercieel verhaal. http://www.evmi.nl/mensen-en-bedrijven/ ... e-product/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:50

Als je boter wil eten, kan je het beste voor roomboter gaan. Maragarine e.d. is puur gif.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:52

Oh geen idee hoor, ik eet nooit boter. Vind het niet lekker xD. Als kind had ik er al een grote hekel aan als iemand boter op mn broodje/boterham had gesmeerd. Herinnerde me alleen de reclame's van TV :P