Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:35

LiiNd_Y schreef:
Schoen moet wel goed aangesloten zitten. Krijg je geen pijn, of drukt het niet? Dan zitten ze volgens mij wel goed.

KarinvdM schreef:
Bij wat voor winkel ben je geweest Connie?
Ze moeten iig minimaal 1 maat groter zijn dan wat je normaal hebt.

welshfan97 schreef:
Ik twijfelde ook tussen 2 schoenmaten (heb normaal 38 en twijfelde nu tussen 39 en 40) en mij werd de grootste aangeraden, nu denk zo'n 70km verder heb ik totaal geen problemen. Kan dus niet vergelijken wat met 39 was gebeurd maar mij bevalt de grotere dus prima!

Dankjullie wel voor jullie reactie :)
Ik ben bij een Scapino geweest voor de Nike schoenen die ik op de website had gezien. Omdat ik nog moet beginnen met hardlopen, wilde ik er nog geen groot bedrag aan uitgeven, vandaar.

Pijn doen de schoenen niet, maar ik moet wel zeggen dat m'n voet na een tijdje wat begint te tintelen op de plek waar de schoen het strakst zit.

Ze zijn precies 1 maat groter dan mijn normale schoenmaat, maar ik heb inmiddels ook al gelezen dat Nikes klein uitvallen. Misschien dat ik toch maar voor de grotere maat ga!

KarinvdM

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:09

Dat verklaart iig wel waarom je geen fatsoenlijk advies hebt gehad...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:32

Nike klein uitvallen? Ik vond ze altijd ten opzichte van Adidas groot uitvallen :oo

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:29

hardloopschoenen heb ik sowieso een maat groter dan normale schoenen. Weet ook niet waarom :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:52

Ik heb van Nike 39 en normaal 37,5.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:18

Is bijna altijd volgens mij.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:31

Ik heb ook 1,5 maat groter met nike's. Ik zou iig andere schoenen gaan halen als ik jou was. Toen ik mijn schoenen paste, zaten ze echt meteen fantastische en heb nog nooit tintelende voeten gehad. Lijkt mij toch een teken dat de doorbloeding met deze schoen niet helemaal goed gaat.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:37

Ik heb ook 1,5 maat groter en bij mij zitten ze ook meteen goed. Meestal heb ik blaren in nieuwe schoenen maar dus niet bij mijn hardloopschoenen.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:35

Mag ik mij hier ook aanmelden?

Zou me even voorstellen ben Michelle 23 jaar woon momenteel in Madrid.
In Nederland probeerde ik met enige regelmaat op de racefiets te zitten maar die heb ik hier niet.
Ben begonnen met de lessen van Evy net les 7 gelopen, loop hier vaak of heel laat of vroeg i.v.m. de warmte.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:22

Welkom!

Iemand hier ervaring met de Spibelt? Ik wilde die met twee vakjes aanschaffen maar is niet goedkoop.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:37

Welkom!

Wat is dat? Z'n band met van die flesjes?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:52

Nee een rekbare band voor bijvoorbeeld telefoon, geld, gelletjes die blijkbaar heel goed blijft zitten.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:25

Iemand hier ervaring met ChiRunning? Ik krijg volgende week een gratis introductieles :) ben heel benieuwd.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:26

Ik heb geen idee wat het is :=

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:30

Net dit doorgelezen: http://www.loopblessurevrij.nl/chirunning/

Het spreekt mij wel aan als ik het zo lees maar goed even afwachten natuurlijk. Als ik vervolgens kan rennen als een Keniaan hoor je mij niet klagen ;)

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:11

Toevallig, ik heb me net gisteren opgegeven voor een clinic. Ben heel benieuwd, Chi klinkt zweverig, maar de uitleg niet :)

En ik heb nog geen SPIbelt, maar ik ben van plan er een te kopen als er weer geld binnen is, of de Nathan Phantom Pack. Zelfde idee, bijna dezelfde prijs. Ik weet eigenlijk niet goed wat het verschil is, ik heb alleen de Phantom Pack in het echt gezien.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:13

Het is precies hetzelfde als barefood running, poselopen, baantraining, voorvoetslandingtechniek ed. Ik doe het niet, maar ben wel door loopscholing technisch zo licht gaan lopen dat ik schoenen zonder demping of steun heb. Daarmee kan je zeggen dat ik dus deze techniek gebruik maar wij noemen het niet zo

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:18

Wanneer heb jij de clinic MaiMai?

Dat klinkt eigenlijk wel goed Romyv. Ik heb nog nooit een lesje gehad al heb ik ooit weleens youtube filmpjes zitten kijken met tutorials maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Sinds dit jaar scheenbeenklachten dus wat hulp met de techniek kan geen kwaad.
Ik kan me er trouwens niks bij voorstellen hoor, lopen zonder demping. Ik denk dat ik dan de straat nog niet eens uitkom (heb dus ook schoenen met heel veel demping). Loopt dat uiteindelijk efficiënter, zonder demping?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:35

Bij mij was het andersom, ben efficiënter (en lichter) gaan lopen waardoor demping mij hinderde ipv ondersteunde. Daarom nu zonder. Die schoenen zijn ook zo licht dat je super hard kan ineens, MN wedstrijd schoenen zijn nog lichter, dat is altijd spierpijn in m'n buik de dagen erna :)

Ik vond het altijd maar stom, tot ik met toeval er mee te maken kreeg en binnen no time zo veel verbeterde. Heb in precies een jaar loopscholing 5 min van MN 5km tijd, 11 min van MN 10km tijd en 20 min van MN halve marathontijd afgekregen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:44

Eigenlijk wil ik dat ook wel, maar kost dat niet ontzettend veel tijd?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:37

Ik train 1x pw op de baan normaal. Nu eigenlijk al veelste lang niet geweest (winter en daarna voor werk in den helder dus redde het niet), maar train wel de oefeningen door zeg maar

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:38

Ow, training duurt dan iets meer dan een uurtje

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:02

DarkShines schreef:
Wanneer heb jij de clinic MaiMai?

Dat klinkt eigenlijk wel goed Romyv. Ik heb nog nooit een lesje gehad al heb ik ooit weleens youtube filmpjes zitten kijken met tutorials maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Sinds dit jaar scheenbeenklachten dus wat hulp met de techniek kan geen kwaad.
Ik kan me er trouwens niks bij voorstellen hoor, lopen zonder demping. Ik denk dat ik dan de straat nog niet eens uitkom (heb dus ook schoenen met heel veel demping). Loopt dat uiteindelijk efficiënter, zonder demping?

13 juni, via mijn werk :) Ik heb trouwens ook veel loopscholing gehad bij de atletiekvereniging, daar heb ik ook wel veel aan gehad en als ik genoeg tijd zou hebben/flexiber in mijn tijd zou zijn, zou ik me er zo weer aanmelden. Helaas heb ik daar toch wel een nare blessure opgelopen, juist onder begeleiding...

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:49

Op wat voor youtube filmpjes zoek je dan om je ''ren houding'' te verbeteren?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:23

MaiMai, hebben ze je dan over je grenzen heen geduwd? Klinkt niet goed dat je daar een blessure aan over hebt gehouden. Ik heb nog nooit ook maar iets van loopscholing gehad. Helaas een veel te druk programma om bij een loopgroepje te gaan.

Miiej, dat is al zo lang geleden dat weet ik niet meer precies. Waren filmpjes van een man op een atletiek baan waarin ze de beelden frame voor frame lieten zien en ook gewoon op snelheid en dan wat tips erbij zoals licht voorover hellen, zoveel meter voor je uit kijken, armen in een hoek van ong. 90 graden en naast je lichaam (voor je lichaam blokkeer je je eigen beweging), je voet laten landen onder de massa ipv ervoor, dat soort dingetjes.