[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:48

_Daniella schreef:
Misschien handig voor mensen die het nog niet weten van zichtzelf :)

Citaat:
Het aantal calorieen je per dag binnen mag krijgen:

Je BMR = calorieen die je dagelijks verbrand in rust (als je dus de hele dag op bed zou blijven liggen).
Je kunt je BMR hier berekenen: http://www.calculator.net/bmr-calculato ... x=42&y=16#

BMR + onderstaande = aantal calorieen die je per dag mag eten om op gewicht te blijven.
BMR + onderstaande - 500 = aantal calorieen die je per dag mag eten om 0,5 kilo per week af te vallen.

Bij lichte tot geen activiteit (dagje bankhangen en wat huishoudelijke taken) BMR x 1.2
Bij 1 tot 3 uur per week sporten BMR x 1.375
Bij 3 tot 5 uur per week sporten BMR x 1.55
Bij 5 tot 7 uur per week sporten BMR x 1.725
Bij extreem actieve levenstijl (bijvoorbeeld fulltime horeca baan + 5 dagen actief sporten) BMR x 1.9

Is dat nou KEER het getal of moet je dat erbij tellen?
Ik kom op 1463 kcal
Is dat bij bijv 1-3 u sporten keer 1,375 of plus 1.375?
En dan dus 500 kcal eraf voor afvallen...

Cadaz

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:10

Keer :j

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:14

Ik heb een weegschaal die dat soort zaken allemaal uitrekent. Super handig!
Hij meet hoeveel vocht, BMI, BMR en hoe zwaar je botten zijn. Helemaal niet duur zo'n weegschaal trouwens.
Ik heb hem kado gekregen van mijn ouders. :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:19

Mijn beste vriendin heeft een vetpercentage meter besteld. Mag ik zodra ze m heeft ook af en toe op spieken! :) ik ben weer lekker bezig vandaag. Uurtje fitness er tegenaan gegooid vanavond. Vorige week 7 dagen gesport, we kachelen lekker door!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:24

BMR van mij: 1689

Mijn beweging:
Bij 1 tot 3 uur per week sporten 1689 x 1.375 = 2322

Dat is om op gewicht te blijven.

2322 - 500 = 1822 om af te vallen

Nu ik de omschrijving ook lees staat het er idd niet handig, had het ergens vandaan gekopieerd.

Zo is het beter:

_Daniella schreef:
Misschien handig voor mensen die het nog niet weten van zichtzelf :)

Citaat:
Het aantal calorieen je per dag binnen mag krijgen:

Je BMR = calorieen die je dagelijks verbrand in rust (als je dus de hele dag op bed zou blijven liggen).
Je kunt je BMR hier berekenen: http://www.calculator.net/bmr-calculato ... x=42&y=16#

Bij lichte tot geen activiteit (dagje bankhangen en wat huishoudelijke taken) BMR x 1.2
Bij 1 tot 3 uur per week sporten BMR x 1.375
Bij 3 tot 5 uur per week sporten BMR x 1.55
Bij 5 tot 7 uur per week sporten BMR x 1.725
Bij extreem actieve levenstijl (bijvoorbeeld fulltime horeca baan + 5 dagen actief sporten) BMR x 1.9

Uitkomst is wat je binnen mag krijgen om op gewicht te blijven
Uitkomst - 500 is het aantal dat je moet nemen om af te vallen

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:25

SdaphneS schreef:
Hij meet hoeveel vocht, BMI, BMR en hoe zwaar je botten zijn. Helemaal niet duur zo'n weegschaal trouwens.

Dat is ideaal! ben wel benieuwd wat me botten ed wegen :P
Vraag me alleen af hoe zo'n ding zoiets kan weten :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:33

Hmm, dan moet ik 1500kcal per dag eten om af te vallen. Zal eens een schema bijhouden, benieuwd of het werkt. :)

Vandaag zat ik overigens op 1300, dan eet ik dus altijd te weinig? (Dit is inclusief een paar handjes popcorn en paaseitjes) Heb wel geen 'echt' avondeten gehad. Alleen uiensoep en een gebakken ei.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:25

Ik zit dan op bijna 2500, met mijn sporten erbij!

Nouja, ik maak nu iedere dinsdagochtend een foto van de weegschaal en die stuur ik door naar een vriendin die ook aan het afvallen is, zij stuurt mij dan ook een foto van haar resultaten. Zo kunnen we niet meer jokken!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:16

Hahaha, wat leuk met die weegschaal :') .
Mijn broer zorgde voor wat extra gewicht in zijn broekzakken voordat de afvalrace begon _O- .

Ik ga zo aan de groene smoothie, ben benieuwd, vanmorgen wat stressig, dus twee cakejes gegeten, oops :o

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:32

Maartje, net lijstje zeg! Verstandig inderdaad om te kijken wat je op een dag doet, zo doe ik dat ook :)

Daniella, sorry niet bij gezet, ik vervang inderdaad brood regelmatig door bijvoorbeeld havermout, magere yoghurt met wat muesli, of inderdaad crackers. :) Ik eet alleen zoveel boterhammen als ik werk (werk met honden en katten, veel schoonmaken, veel lopen ect) maar als ik thuis ben en alles bijvoorbeeld sport eet ik wel minder :)

Knuffel voor Zilfstar! :(:)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:46

SdaphneS schreef:

Maar hoe kan zo'n weegschaal nou weer weten hoe zwaar je botten zijn/hoeveel vocht er in je lichaam zit. :Y) Ik kan het me zo moeilijk voorstellen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:02

Ja dat vraag ik me ook af Hanaaapje, vaak zie je zo'n meetapparaten in de sportschool, maar dan krijg je ook iets aan je handen en om je buik geloof ik...

Welkom elise en tessaah!
Ik hoor goede verhalen hier! Super! wel wat snoep momentjes af en toe maar ach, als je het daarna maar weer kunt oppikken is belangrijker denk ik!

Vnaochtend was er bij mij 100 gr eraf, niet veel natuurlijk, maar de weegschaal beweegt weer de goede kant op! De week ook weer goed begonnen qua eten! Gisteren gerend en vandaag geshred! Voelt toch weer erg lekker

Ik slik Vitamine D erbij (iemand vroeg toch naar supplementen?) dat komt omdat ik geen boter en olijfolie meer neem en omdat ik een getinte huid heb, heb ik dit vitamines vooral in de winter wel echt nodig :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:10

Je kan via internet ook met meten je vetpercentage bepalen, maar hoe betrouwbaar is dat?...komt best hoog uit bij mij.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:00

KarinW86 schreef:
Je kan via internet ook met meten je vetpercentage bepalen, maar hoe betrouwbaar is dat?...komt best hoog uit bij mij.

Bij mij ook.. volgensmij zit dat wel aardig in de richting, maar heel precies is het natuurlijk niet..
Het meest betrouwbare is toch de vetpercentagemeter, zo'n apparaatje pakt een stuk huid en meet je lichaam door.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:14

Netjes van die 100 gram Wollie, en mag ik vragen wat je afkomst is? Vind je een erg mooie vrouw. :)

Ik heb gisteren als avondeten risotto met kip gegeten. En dan geen roomsaus oid door de risotto heen, maar groenteboeljon of hoe je het ook schrijft. :') Vond het heerlijk, hoop dat we het vanavond weer gaan eten. :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:22

Ik heb gewoon tussen de middag en 's ochtends altijd magere yoghurt met een ieniemienie schepje suiker en een schep lijnzaad erdoorheen :) Dan een vitaminepilletje en dan haal ik het wel vol tot het avondeten! En die risotto klinkt ook wel heel lekker zeg!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:29

Tessaaaah schreef:
Ik heb gewoon tussen de middag en 's ochtends altijd magere yoghurt met een ieniemienie schepje suiker en een schep lijnzaad erdoorheen :) Dan een vitaminepilletje en dan haal ik het wel vol tot het avondeten! En die risotto klinkt ook wel heel lekker zeg!

Om af te vallen is het belangrijk dat je juist elke 2,5/3 uur wat eet. Leven op 2 bakjes yoghurt voor het avondeten is voor mij echt niet uit te houden :=

Weegschaal gaf trouwens aan dat er 200 gram bij zit 8)7 is vocht denk ik

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:35

:):)
Net een tien rittenkaart gewonnen bij The Bootcamp Club via de Nivea Feel Good actie!!!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:39

Och, als ik uitslaap dan neem ik als ontbijt/lunch kwark en dat is prima te doen.
Gefeliciteerd Lous! :):)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:41

Dank je wel.
Op gewicht blijven is goed, maar het is natuurlijk nog lekkerder als alles nog even iets strakker is en zeker met de zomer en bijbehorende vakantie in het vooruitzicht.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:00

Wil iemand eens kijken naar mijn lijstje. Volgens die site waar je kon berekenen hoeveel kcal je per dag moest eten om een 0,5 gram per week af te vallen. Moest ik rond de 1500 kcal eten. Dit lijstje heb ik net gemaakt op voedingscentrum, volgens het voedingscentrum heb ik te weinig vezels & koolhydraten en te veel vetten & eiwitten. Wat zouden jullie nog veranderen? Helaas is het avondeten niet te sturen aangezien ik nog thuis woon en kook zelf 4 dagen in de week, helaas vanavond niet }:0

Ontbijt
Volkoren pompoenpittenbrood 178 kcal
Kipfilet 24 kcal
Pindakaas 99 kcal
301 kcal

Lunch
Volkoren pompoenpittenbrood 178 kcal
Roomkaas zachte 50 kcal (kruidenkaas, dun gesmeerd)
Sandwichspread 34 kcal
262 kcal

Avond
Rode kool (blik/glas) 36 kcal
Aardappelen, gekookt zonder zout 63 kcal
Spareribs zonder bot, bereid 530 kcal
629 kcal

Tussendoor
Appel (met schil) 81 kcal
Vers geperst sinaasappelsap 68 kcal
Cracker 92 kcal
Magere vanillevla 101 kcal
342 kcal

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:08

In pindakaas zitten veel vetten.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:11

Maar wel gezonde vetten ...

* kruipt weer terug in meeleeshoek *

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:13

Ja dat zal, haha, maar op voedingscentrum heb ik ook altijd teveel vetten als ik pindakaas neem.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:13

Thanks Hannaaapje! :o vind ik erg lief van je, ik ben geboren in Sri Lanka..

Mandy dat hoeft niet per se, ik eet op advies van de dietiste 3 hoofdmaaltijden per dag en als ik meer dan 5 uur tussen mn maaltijden heb, zoals op werkdagen tussen lunch(12.00) en avondeten(19.00) dan pak ik tussendoor nog een stuks fruit oid, maar anders eet ik alleen die 3 hoofdmaaltijden...en ik val ook af! (maar ik denk dat ik tijdens die maaltijden evenveel eet als iemand die ontbijt en dan tussendoor nog wat pakt om bv 10.00, dus uiteindelijk komt het qua hoeveelheden op hetzelfde neer)

Noa: spareribs zonder bot? hihi nog nooit van gehoord! Pindakaas zitten indd veel vetten, ook de goede vetten zijn vetten, vandaar dat ik dus nu ook geen halvarine en olijfolie eet (dat scheelde voor mij heel erg veel, binnen een korte tijd was er zo 2 kg af) Als ik dadelijk weer op op gewicht moet blijven dan kan ik goede vetten gaan toevoegen, zoals noten, avocado's, vis zoals paling en haring, halvarine, olijfolie, olijven....