[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:47

MyLittleLove schreef:
Even wat anders, ik wil zelf graag een tattoo laten zetten :j (wat kwam ik anders in dit topic doen :') ) Ik heb littekens op mijn enkel en arm, maar wilde vragen of je daar een tattoo overheen kunt zetten?

Dat kan inderdaad! Heb het zelf ook overwogen, maar toch niet gedaan :o In de meeste gevallen is het mogelijk, het kan alleen zijn dat het litteken weefsel zo dik is dat het niet kan, maar dat kan je het beste even met een artiest overleggen :) Een ontsteking zal er echt niet komen, het is belangrijker of de huid niet te dik en stug is.

Ach HC, put a sock in it! Hou toch op met je pretentieuze gezwets. Daar zit toch niemand op te wachten..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:48

MyLittleLove schreef:
Okee bedankt. :j Ja het zijn zeg maar smalle lijntjes, maar ik wil niet dat als ik daar een tattoo laat zetten dat er een ontsteking oid komt. Maar dan ga ik deze week even langs de shop :)

Veel succes :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:51

lonneke_ schreef:
Ach HC, put a sock in it! Hou toch op met je pretentieuze gezwets. Daar zit toch niemand op te wachten..

...en zo zijn we weer bij de dictatuur van de meerderheid.

Het trieste is dat degenen die dit roepen zich niet realiseren dat dit exact hetzelfde is als Bokt(st)ers die roepen dat tattoos afgedekt zouden moeten worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:53

Huertecilla schreef:
lonneke_ schreef:

...en zo zijn we weer bij de dictatuur van de meerderheid.

Het trieste is dat degenen die dit roepen zich niet realiseren dat dit exact hetzelfde is als de Bokt(st)ers die roepen dat tattoos afgedekt zouden moeten worden.

Ach als er meerdere bokkers het met je eens waren geweest was het woord dictatuur niet eens in je op gekomen. Alleen als het niet in je straatje komt moet je ineens met dit soort termen aankomen.

Misschien een leerpunt HC : niet iedereen heeft dezelfde mening als jou en niet iedereen wil constant de discussie aangaan met je.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:55

Ik heb ook al vrouwen gezien die door borstkanker één of beide borsten hadden laten amputeren en die die borst(en) dan hebben laten tattooëren, over het littekenweefsel heen. Dat was echt heel stoer en mooi :j Dit is de enige die ik kan vinden:

Afbeelding
Citaat:
Inga Duncan Thornell, who had to have both her breasts amputated because of cancer, opted to have her chest tattooed with a decorative floral motive, resembling a mini halter top, to celebrate her victory over the deadly illness.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:55

Wauw :j

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:57

*gaat in negeer stand voor ene persoon hier*

Wat betreft tatoeëren op 'n litteken.
Doet me denken aan die persoon die een arm miste en daar een haai had laten tatoeëren geloof ik. Het moet te doen zijn.
Op tv ook wel eens een tattoo zien laten zetten over een flinke litteken ^__^

MyLittleLove

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:01

Wauw dat is wel erg mooi!
@Poess91 ja die zag ik net op google!

Ga de shop even mailen over een afspraak voor een ontwerp, weet ongeveer wel wat ik wil maar als ik zelf teken is het een ramp :')
Even praktisch gezien: ''Draag geen wollen/nylon of spijkerstoffen over de getattoeerde plek.
- 6 weken niet: zonnen/zwemmen/zonnebanken/sauna/badderen.''
Even gezien wachttijd etc, zou ie waarschijnlijk in de winter geplaatst kunnen worden, maar hoe doe ik dat met mijn enkel? Geen wol of nylon, wat dan? Gaat waarschijnlijk schuren bij die plaats met de schoen? :?
Zit totaal geen haast achter overigens, maar dat lijkt me zo lastig!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:13

Yasmine schreef:
Ik heb ook al vrouwen gezien die door borstkanker één of beide borsten hadden laten amputeren en die die borst(en) dan hebben laten tattooëren, over het littekenweefsel heen. Dat was echt heel stoer en mooi :j Dit is de enige die ik kan vinden:

Bovenstaande tatouage werd/wordt overigens continue van facebook gewist omdat puriteinse zieltjes er aanstoot aan menen te moeten nemen.

Als ´medische´ tattoo wordt het ook wel toegepast om de kleur of optische vorm van een tepelaureool te herstellen.

Even terug naar de ver-engelsing. Abel Tasman en voor hem Jacob Le Maire brachten in reisverslagen de ´tatau´ ruim een eeuw vóór Cooke mee terug naar Europa. Het is echter de invloed van de engelse geschiedschrijving welke ook dit detail geheel en al door de cultuurhistorische plee spoelt.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:14

over littekens laten tattoeeren gaat inderdaad zelf zou ik het ook graag willen maar die keuze heb ik maar aan de kant geschoven voor enkele jaren aangezien mijn moeder niks weet over de littekens en zij wel meegaat als mijn eerste tattoo gezet gaat worden eind augustus

die tattoo's over de borsten vind echt heel mooi en symbolisch al vind ik deze afbeelding iets te druk maar dat is persoonlijke mening natuurlijk :j

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:16

MyLittleLove, goede katoenen sokken en niet te strakke schoenen? Benieuwd waar je op uitkomt.

Die Facebookfoto is mij bekend en vind ik zo ontzettend mooi... _/-\o_

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:17

ik ga hier vast spijt van krijgen om mij in deze conversatie te beginnen moeien maar het is nog altijd de keuze van de persoon(en) zelf in welke taal ze iets willen laten tattoeeren.. maakt helemaal niet uit of je het niet spreekt of denkt.. persoonlijk ben ik ook van Belgie maar ik ben heel veel bezig met engels en moet toegeven dat de helft van de tijd ik ook in het engels denk.. ook mijn gevoelens uitdrukken vind ik makkelijker in engels
je hoeft er dus niet zo op gaan beoordelen
Laatst bijgewerkt door TsarinaZ op 04-08-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:22

MyLittleLove schreef:
Wauw dat is wel erg mooi!
@Poess91 ja die zag ik net op google!

Ga de shop even mailen over een afspraak voor een ontwerp, weet ongeveer wel wat ik wil maar als ik zelf teken is het een ramp :')
Even praktisch gezien: ''Draag geen wollen/nylon of spijkerstoffen over de getattoeerde plek.
- 6 weken niet: zonnen/zwemmen/zonnebanken/sauna/badderen.''
Even gezien wachttijd etc, zou ie waarschijnlijk in de winter geplaatst kunnen worden, maar hoe doe ik dat met mijn enkel? Geen wol of nylon, wat dan? Gaat waarschijnlijk schuren bij die plaats met de schoen? :?
Zit totaal geen haast achter overigens, maar dat lijkt me zo lastig!

Katoenen leggings en katoenen sokken? :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:36

TsarinaZ schreef:
je hoeft er dus niet zo op gaan beoordelen

Dat doe ik dus ook niet :)*

´Honi soit qui mal y pense´ wat een citaat is met cultuurhistorische achtergrond.
Ja, ik spreek frans en voel me indo-europeaan.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:43

wat een discussie over mijn tattoo :')

ahja zolang ieder maar zijn tattoo mooi vind.
ik vind ook dat er wel minder fel gereageerd mocht worden door een bepaalt persoon.
maar ahja geeft niet.

we hebben voor engels gekozen omdat dat gewoon veel mooier is als . waar je ook bent ik sta altijd aan je zijde.

dankjewel voor degene die het ook een belachelijke reactie vonden :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:00

Aprils_joke schreef:
we hebben voor engels gekozen omdat dat gewoon veel mooier is als . waar je ook bent ik sta altijd aan je zijde.

Omdat jullie dit mooier vónden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:01

Jeetje HC jij leert er ook nooit van he :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:07

quera schreef:
Jeetje HC jij leert er ook nooit van he :roll:

Leer jíj niet dat ´jullie´ intolerantie naar alles wat buiten jullie hoofdstroom valt, hetzelfde is als dat wat leidt tot het op Facebook wissen van de amputagetattoo?

Maar goed, mijn mini is weer opgeladen en het is buiten weer onder de 40 graden; paarden in de paddock roepen en =:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:09

Hc je hoeft niet van alles een discussie te maken. Geloof me daar maak je veel mensen blij mee.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:26

Als iedereen hc gewoon negeert, kan ze ook dit topic niet verpesten :)

Ik vind die tattoo hierboven echt geweldig!!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:30

Volgens mij is m'n dazenbeet van afgelopen keer mijn tattoo op m'n arm aan 't verpesten, die in het elfs.
Daar waar 3 stipjes zitten had hij gebeten, zit nu een korstje geloof ik maar t lijkt nu 1 grote stip

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:33

Misschien trekt het nog bij? Ik had er eens een schaafwond op.. maar uiteindelijk niks van te zien :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:41

vind het schandalig hoe HC reageerd . f#ck op met je gezwets en taalgebruik waar niemand (die geen universieteit gedaan heeft ) ook maar iets van snapt.
het is mijn lichaam en mijn ding.

wacht maar tot jou broer zelfmoord pleegt dan denk je ineens heel anders over die tattoo.
ja want om die reden is die tattoo gezet. voor als er iets ergs met ons beiden gebeurt dat we in ieder geval via die tatttoo altijd met elkaar verbonden zullen blijven.

en al had ik het in het arabisch erop laten zetten het is mijn tattoo .... so bi it .....

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:47

Aprils_joke schreef:
vind het schandalig hoe HC reageerd . f#ck op met je gezwets en taalgebruik waar niemand (die geen universieteit gedaan heeft ) ook maar iets van snapt.
het is mijn lichaam en mijn ding.

wacht maar tot jou broer zelfmoord pleegt dan denk je ineens heel anders over die tattoo.
ja want om die reden is die tattoo gezet. voor als er iets ergs met ons beiden gebeurt dat we in ieder geval via die tatttoo altijd met elkaar verbonden zullen blijven.

en al had ik het in het arabisch erop laten zetten het is mijn tattoo .... so bi it .....

jee seg wat heftig weet niet hoe lang het al geleden is maar heb er aardig wat ervaring mee! heel veel sterkte en probeer het je niet aan te trekken ik weet niet hoe oud HC is maar zelfs ik als 17 jarige vind dit echt belachelijk en heel kinderachtig

mijn pb staat altijd open als jij je hart eens wilt luchten :(:)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:49

dankjewel :)