[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:14

Sorry als deze vraag al 100 keer eerder is gesteld, maar om nou alle pagina's af te speuren naar een kort bondig antwoord op mijn vraag vind ik ook niks.

Als je een hormoonspiraaltje hebt, word je dan nog ongesteld?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:20

Heel erg bedankt!

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:19

daisssx schreef:
Sorry als deze vraag al 100 keer eerder is gesteld, maar om nou alle pagina's af te speuren naar een kort bondig antwoord op mijn vraag vind ik ook niks.

Als je een hormoonspiraaltje hebt, word je dan nog ongesteld?

Dat is per persoon verschillend. Volgens mijn gyneacoloog wordt 10% helemaal niet meer ongesteld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:43

Hoe werkt dat eigenlijk met de mirena? Je haalt die zelf op bij de apotheek met een recept of besteld en krijgt de dokter die?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 08:15

Afhankelijk van je huisarts denk ik, bij mij had m'n dokter hem maar die heeft ook een eigen apotheek.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:59

Hallo dames! Ik kom ook even met een vraag binnenvallen. Ik heb laatst 2 strips achter elkaar doorgeslikt. Dag 26 van de tweede strip ben ik de pil vergeten en heb ik m net iets maar dan 12 uur te laat toch genomen. Ik had me niet goed ingelezen over wat ik moest doen en heb de strip afgemaakt en ben aan mijn stopweek begonnen.
Nu heb ik daarnet (veelste laat {:)-:( ) de bijsluiter erbij gepakt en zie ik dat ik toen al een stopweek in had moeten lassen of nog een week doorslikken. Dat heb ik dus allebei niet gedaan.
Morgen begin ik weer aan een nieuwe strip en ik vroeg mij dus af wanneer ik weer beschermd ben tegen zwangerschap. Dat kon ik in de bijsluiter niet vinden...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:48

hoeveel meer dan 12u te laat? Welke pil heb je en slik je hem normaal stipt op hetzelfde tijdstip?
Ik slikte hem voor ik ging slapen dat verschilde soms wel (meer dan) een uur.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:05

Ik slik het normaal tussen 10 en 11 uur, afhankelijk van hoe laat ik ga slapen.
Ik realiseerde me pas rond 12 uur smiddags de dag erna dat ik hem was vergeten en meteen toch geslikt, dus ongeveer 13/14 uur te laat ingenomen.
Ik slik microgynon!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:17

heb ik ook weleens gehad en nooit een probleem mee gehad maar das geen garantie he..
Anders ga je uit van een week extra voorbehoedsmiddel.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:37

Als je hem alsnog hebt genomen maakt dat volgens mij helemaal niets uit. Ik vergeet hem ook weleens, dan neem ik er gewoon twee de volgende dag en ik slik ook niet op vaste tijden. Als het goed is ben je dus gewoon beschermd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:20

Ik ga over paar dagen een vaginaal onderzoek laten doen en wil het hebben over welke anticonceptie voor mij het beste is. Mycrogynon 30 had ik altijd gebruikt maar na langdurig gebruik werd ik er echt ziek van (baarmoeder krampen die lang aanhielden, geen libido, depressief) dus ik moet echt iets hebben wat bij mij past...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:38

Vandaag zou mn mirena spiraal verwijderd worden (kinderwens)...Al 2 x eerder laten verwijderen (omdat de termijn om was) nooit problemen gehad...Nou ze krijgt hem er niet uit (huusarts) touwtjes onvindbaar. We denken dat hij er nog wel zit (geen menstruatie en ook niet zwanger). Nu naar de gynaecoloog...Zie er zo vreseljjk tegenop. Ben doodsbang voor ziekenhuis en ingrepen en om me heen hoor en lees ik dat het op zoek gaan naar het draadje nogal pijnlijk zal kunnen zijn. Kan ook pas over 4 weken terecht. Gelukkig wel een vrouwelijke gynaecoloog..

Iemand hier al eens zoiets gehad?

Ik weet dat als ze de touwtjes niet kunnen pakken ik onder narcose moet. Maar eigenlijk heb ik dat liever bij voorbaat al eigenlijk (mits de echo uitwijst dat hij er zit)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:06

Nog een vraag, ik kreeg de opmerking dat ik mijn spiraal beter aan het begin van de vakantie kan laten zetten ivm buikpijn ofzo. Leek me een slimme opmerking. Nou moet ik hem dan volgende week vrijdag uiterlijk laten zetten. maar dan zou ik dinsdag met mijn pil moeten stoppen (want moet ongesteld zijn bij het laten zetten) maar dan heb ik mijn pil maar 1,5 week geslikt... Zou dit een probleem zijn? Mijn huisarts zei wel dat ik na 2 weken pil slikken een stopweek kon inlassen maar is 1,5 week niet te vroeg? Huisarts is na 12 uur niet meer bereikbaar dus kan ik helaas niet meer bellen..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:43

Buikpijn heb je maar heel even.. 1 dag.
Ongesteld zijn tijdens zetten heeft als reden dat je baarmoeder mond meer open staat zodat het minder pijn doet. Het is dus handig als je ongesteld bent maar het hoeft niet. Alleen even iets meer tandjes op elkaar

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:48

Mijn huisarts wilde dat ik sowieso iets bloed verloren heb alvorens ik hem laat zetten, zij gaf als reden om zeker te zijn dat ik niet zwanger ben. Prima ga ik niet moeilijk over doen. Maar laat hem denk maar gewoon na de vakantie zetten. Lees inderdaad vaak dat de buikpijn meevalt, en anders maar paar dagen doorbijten. Als ik ongesteld ben heb ik ook buikpijn blijf ik ook niet voor thuis.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:28

Als je nu nog aan de pil bent is een bloeding geen garantie dat je niet zwanger bent. Die bloeding heeft namelijk niets met een menstruatie te maken. Dat mag je huisarts toch wel weten.

Verder vond ik de napijn na het plaatsen reuze meevallen hoor.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:50

Colien een zwangerschaps test bij de action is geloof ik 2 euro dus je hoeft niet perse ongesteld te zijn.

De napijn verschilt heel erg. Ik was ook niet echt ongesteld tijdens het zetten. Volgens de HA was mijn baarmoeder mond zeer nauw dus zij had echr verwachr dat ik het uit zou schreeuwen. Daarna ben ik boodschappen gaan doen en toen deed het zoveel pijn dat ik een beetje met tranen in mijn ogen rondliep en nog paar uur op bwd heb gelegen. Daarna ging het wel weer. Ik kan behoorlijk wat pijn verdragen maar die paar uurtjes waren niet fijn ondanks dat ik me tijdens het zetten er niet zo veel van voelde/me er goed overheen kon zetten.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:39

Danique_G schreef:
Buikpijn heb je maar heel even.. 1 dag.
Ongesteld zijn tijdens zetten heeft als reden dat je baarmoeder mond meer open staat zodat het minder pijn doet. Het is dus handig als je ongesteld bent maar het hoeft niet. Alleen even iets meer tandjes op elkaar

Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Ik heb namelijk ruim een week na het plaatsen nog pijn gehad. Advies tijdens een vakantie vind ik een hele goede!
Dat je ongesteld moet komt inderdaad door het open staan van de baarmoedermond. Als je niet ongesteld bent kan het ook moeilijker zijn om te plaatsen naast dat het meer pijn doet...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:18

Eh.. Lees mijn tweede post? :)*

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:58

Ik heb ook een vraagje voor de mensen die een Mirena hebben. Ervaren jullie ook bijwerkingen zoals acne of meer lichaamsbeharing? Ik ervaar dit namelijk wel en vind met name de lichaamsbeharing best vervelend.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:00

Hoelang heb je hem al? Mijn huid is ook meer onzuiver geworden maar dit begint nu wel weer weg te trekken

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:21

Ik heb hem nu sinds mei. Dus het zou nog weer weg kunnen trekken? Ik zou niet weer terug willen naar de pil, maar als deze bijwerkingen weer weg zoude trekken ben ik de komende 4,5 jaar gelukkig haha.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:40

Ik heb acne heel erg gehad. Dat is overigens na een maand of 8 weer weggetrokken.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:13

Ooeeh er is dus nog hoop voor mijn huid! Nog maar even afwachten dus haha.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:42

Heb ik ook wat meer de maanden na t zetten van een nieuw Mirena .
Wat meer Acne . Of ik meer beharing heb . Geloof t niet . Ben blond dus mocht ik haartjes krijgen op gezicht of armen of what ever valt dat niet eens op !
En de rest is niet meer dan t al was .
Maar daar hebben ze Gilette voor uitgevonden .

Het zetten zelf heb ik geen echte last gehad . Alleen t meten van baarmoeder is een rot gevoel .
En de buik krampen erna waren niet echt fijn . Voelde een beetje aan als weeën .
Niet heftig maar vervelend genoeg om even kalm aan te doen .
Menstruatie blijft ook bij deze 2e mirena mooi weg ...
Ik ben blij