[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:02

Wauw heel erg mooi, maar veel sterkte met het verlies van je moeder Y;(

Wat betreft de as, is het zeker een mooi idee dat het in de inkt zat tijdens het tatoeëren, maar het zit inderdaad niet in je tattoo... De as past namelijk niet door de naald...

Lugea

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:38

Dankjewel! Het is voor mij ook puur symbolisch hoor. Voor mij was het handschrift van m’n moeder belangrijker dan wel/geen as in de tattoo.

Nog een week wachten en dan krijg ik eindelijk m’n bovenarm vol. :D Zo’n zin in!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:10

Lugea, wat een prachtige tattoo.
Heel veel sterkte

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:31

xMyrth schreef:
Wauw heel erg mooi, maar veel sterkte met het verlies van je moeder Y;(

Wat betreft de as, is het zeker een mooi idee dat het in de inkt zat tijdens het tatoeëren, maar het zit inderdaad niet in je tattoo... De as past namelijk niet door de naald...

En waarom is het nodig dit toch telkens door te drammen?
Alsof het niet moeilijk genoeg is je moeder te verliezen of een ander dierbaar iemand... Als je dit dan op zo'n manier probeert te kunnen handelen, waarom moet dat dan ook nog eens onderuit gehaald worden?
Soms is het beter iets gewoon niet uit te spreken...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:43

Dat geldt dan ook voor jouw opmerking Little_Gift. Aangezien Lugea dit gewoon weet en al aangeeft dat het symbolisch voor r is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:48

Ik mag zaterdag weer! Geen idee wat het wordt :+ maar de artiest die m'n arm heeft gedaan (in de UK, toen ik daar nog woonde) is guest artist bij Le Flux in Tilburg, dus heb met haar een dagsessie om die uit te breiden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:53

Leuk!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:53

Needje schreef:
Dat geldt dan ook voor jouw opmerking Little_Gift. Aangezien Lugea dit gewoon weet en al aangeeft dat het symbolisch voor r is.

Ik snap de reactie van Little_Gift wel. Ik weet dat het puur het idee is en voor mij zit daar niet de meeste waarde aan, maar er zijn ook mensen voor wie er wel veel waarde aan zit en dan kan zo’n opmerking enorm hard aankomen. Soms is het beter om bepaalde technische dingen voor je te houden als het gaat om iets waar veel gevoel bij komt kijken.

Wat fijn dat die artiest naar Nederland is gekomen. Het lijkt me fijn dat hij dan je arm verder kan uitbreiden in plaats van dat je naar een ander moet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:03

Jij geeft zelf al aan op de vraag van iemand of dit nog gedaan wordt dat het voor het idee is dus zie niet in waarom de opmerking van Myrth daarna als aanvallend gezien kan worden. Die bevestigd alleen wat jij zelf al zegt. Dus imo is de opmerking van LG dus zelf onnodig.

Overigens mag er best gezegd worden hoe het zit, want er zullen altijd mensen zijn die denken dat je as wel in je lijf kan prikken en die dan idd wel teleurgesteld zijn achteraf. Beter weten zij dit op voorhand.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:42

Voor mij maakt het ook niet uit omdat ik het weet en ook niet de illusie had dat het daadwerkelijk in mijn lichaam zou komen, maar ik ken wel mensen bij wie het als een klap in hun gezicht zou komen als het op deze manier ineens wordt medegedeeld. Om die reden wilde ik alleen even aanhalen dat een beetje voorzichtigheid wel handig kan zijn bij een tattoo met zo’n emotionele lading. Ik denk dat Little_Gift ook meer bedoelde van waarom moet je dit nog zo expliciet een keer benoemen als iemand al heeft aangegeven dat het puur om het idee gaat. :) Ik zie het ook zeker niet als aanvallend en dat haalde ik ook niet helemaal uit de post van Little_Gift, maar meer als “Let een beetje op hoe iets overkomt als …” Je gaat immers ook niet zeggen “Goh, wat lelijk gezet!” als iemand net medegedeeld heeft dat de tattoo een emotionele lading heeft.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:18

Ja, ik had eigenlijk al een afspraak staan om vorige maand naar de UK te gaan, en toen zag ik een week later dat ze naar Tilburg kwam :+ Dus dat komt dan een stuk beter uit. Ze gaat trouwens vooral door op m'n schouder(blad), verder naar onder op m'n arm wil ik liever niet want lastiger te bedekken.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:26

Dat is dan een stuk makkelijker, ja! Wat gaat er op je schouder(blad) komen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:33

Weet ik dus nog niet :') Ik heb gezegd dat ik iets met de maan/zon wil, en misschien iets met een vogel oid. En heb haar 2 quotes gestuurd waar ik misschien iets mee wil (niet de quotes zelf, want ik wil geen tekst). Dit staat er nu, beetje vervormd door hoe ik m'n arm hou haha:

Afbeelding

Dus ik ben benieuwd, heb dus geen heel specifiek idee. Had wel deze als haar inspiratie (haar eigen werk):

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:12

Oh, ik moet beter lezen. Zie het nu staan, sorry! De tattoo die je al hebt is wel echt heel gaaf! Ben benieuwd wat het gaat worden. :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:19

Wow een hele ophef. Het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen te kwetsen... Het is enorm heftig om dierbaren te verliezen, daar wil ik helemaal niet overheen walsen.

Aangezien Lugea in haar eerdere bericht zelf aangaf "ik denk...." en "het is meer het idee..." durfde ik uit te leggen hoe het zit, aangezien er veel mensen zijn die dit niet weten. Ik vond niet dat ik dit lomp deed...

Persoonlijk zou ik het heel erg vinden als ik zou denken dat ik een tattoo heb met as, terwijl het niet zo is. En ik zou het dan nog erger vinden als bekenden me dat vervolgens niet durven vertellen. Van een vreemde is weer een ander verhaal, begrijp ik ook... maargoed het gaat hier niet om mij!

Ik vind het nog steeds een heel mooi idee en zou er misschien zelf ook nog wel voor willen kiezen om de as met de inkt te mengen. Ondanks dat ik weet dat het niet mee mijn lichaam in zal komen, zou ik me er toch mee verbonden voelen ofzo...

Maar nogmaals: mijn excuses als ik mensen gekwetst heb, dat was oprecht niet mijn bedoeling...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 06:45

Ik vond je niet lomp hoor, gewoon een duidelijk bericht. Maar ik vind dat mensen wel snel op hun tenen zijn getrapt tegenwoordig. Ik snap daarentegen ook dat het een wat gevoelig onderwerp is.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:02

Het kwam op mij niet vervelend over hoor, xMyrth! Mijn “verdediging” was er meer op gericht om uit te leggen dat ik ook de kant van Little_Gift begrijp. En omdat het om mijn tattoo ging voelde ik me een beetje geroepen om er iets over te zeggen, maar voor mij had er absoluut geen ophef over hoeven ontstaan. Het is met geschreven tekst toch altijd lastiger interpreteren dan in gesproken taal. Vanuit mij dus absoluut niets aan de hand. :) Ik denk dat een goede tattooshop/-artiest je ook wel informeert over dit proces, dat is bij mij in ieder geval wel gebeurd.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:16

Mooie tattoo heb je Eulogy! Ben benieuwd wat ze er bij maakt.

Mijn 2 dagsessies zitten erop. Zag er best beetje tegenop maar viel 100% mee! Heel goed te doen.
Het resultaat (telefoonkwaliteit foto’s, hoop dat artist nog een goede foto online zet):

Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:17

Ontzettend mooi Mlies. <3

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:42

Prachtig! En fijn dat het mee viel!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:15

Tof Mlies!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:37

Heel mooi!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:17

Ja mooi!!

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:47

Afbeelding
Deze net op Zanzibar laten plaatsen door een Belgische dame, heel blij mee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:49

Ja mooi!!