3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:29

Ik mix ook vaak groente-pasta met wat gewone pasta. Evenals rijst met broccoli-rijst. Vooral dat laatste vind ik erg lekker. :9

Ja, ik herken de 'woosh' wel hoor. Ik weeg elke dag (juist omdat ik zoveel schommel) en schommel enorm veel per dag (tot wel +3 kg na een dag sushi :') ). Ik heb ook vaak dat ik weken zelfde hang of zelfs hier en daar omhoog ga ondanks in kcal-deficit eten, en dan ineens 1-2 kg in een paar dagen zak. Maar sowieso wisselt het echt veel per dag. Watergewicht door bv zout eten, te weinig water gedronken, te weinig slaap.

Ik heb een (iOs) app, Happy Scale, die een 'moving average' berekent zodat je een wat nettere lijn en meer inzicht over je ongeveer-daadwerkelijke-gewicht geeft. Ik vergelijk eigenlijk mijn gewicht ook nooit met minder dan een maand geleden, over een week kan ik echt niks zinnigs zeggen.

Maar dat maakt het afvallen ook zo'n uitdaging: Je ziet niet direct resultaat, zowel als je te veel eet als wanneer je in kcal-deficit eet.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:40

linoleum schreef:
Maanlicht, nee nog nooit eerder IF gedaan. Maar nu in week vrij mooi moment om te proberen. Als het niets is, kan ik altijd nog wat uit de kast pakken. Zal vanmiddag ook eens langs de Hema om yoghurtbekers te halen, kan ik m’n ontbijt/lunch meenemen naar het werk.
En fijn dat je weegschaal ook eindelijk zakt! Maar zolang je in de spiegel verschil ziet, boeit die weegschaal weinig. Die weegschaal ziet niemand anders natuurlijk.

Laura, je eten klinkt weer lekker!

Ik ben fan van IF. Voor mij werkt het heel fijn. Alleen doe ik nooit langer dan 16 uur, dan heb ik te veel honger, haha!

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:48

Ik heb weinig zin in eten de laatste tijd dus dan gaat het ook wat beter haha. Wel tijd van de maand dus gunde mezelf een kinderbueno gister! <3 Eet verder vrij weinig dus geen goede lijstjes haha. (Eet alleen lunch, wat fruit en avondeten want heb geen honger)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:33

Welkom terug Carlijn, succes!!

Mews schreef:
Succes met het weer oppakken black_kelpie. zo te horen wel een lekkere vakantie gehad :9

Absoluut :Y) Gelukkig is er op 1 avond na wel elke avond gezond gekookt, ik was bang dat het elke dag vette hap zou worden maar dat viel dus erg mee. Na de wedstrijd dus wel een patatje, na 14 uur in de weer met de paarden had niemand zin om in de keuken te staan :')

Gisteren een lekker soepje gemaakt, en verder ook wel weer netjes gegeten. Vanavond iets makkelijks met kip, weet nog niet precies wat. We sporten allebei vanavond, maar ik eet pas als ik terug ben, dus niet tegelijk.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:10

Bedankt voor de welkom terugs allemaal! Ik ben inderdaad aardig goed voorbereid al, dat werkt voor mezelf altijd het beste! Zonder goede planningen kan ik te makkelijk en te vaak missers goedpraten, en dan schiet het niet op, haha.

@Maanlicht: interessant plaatje over die vetcellen! Best herkenbaar dat het zo loopt qua patroon. Kan ook goed demotiverend zijn als je zo je best doet maar het niet terugziet op de weegschaal. Misschien helpt het dan om die theorie in achterhoofd te houden. :) En vooral idd: de spiegel (en tussendoor foto's maken?)

@Linoleum, succes met IF! Ben benieuwd hoe het je bevalt! Idd chill om een vrije week te hebben waarin je het even kan uitproberen.
Verder mooie lijstjes!

@Black_kelpie, fijn dat de schade ook tijdens de dagen weg meeviel en dat het een lekkere vakantie was! Lekker weer oppakken nu dus, succes met sporten vanavond. :)

@Marlinde, geen zin in eten? Hoe dan? :P Haha, dat komt zeker handig uit als je op aan het letten bent! Kinder bueno's zijn het einde. <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:52

Lekkere lijstjes kimmie! Ik verbaas me altijd alleen over het aantal kcal wat er uiteindelijk uitkomt. Als ik naar jouw 1600 kcal lijstjes kijk heb ik altijd het idee dat als ik dat zou eten, het veel meer zou zijn ofzo :')

Mews oohh lekker boerenkool, ook zin in nu!

Succes met de IF linoleum, ben benieuwd hoe het je bevalt.

Mooi dat het bevalt Laura! De taco bowl was inderdaad erg lekker maar ik heb toch het gevoel dat ik iets mis haha. (Als in; taco schelp, wrap of nacho's) :))

Welkom Carlijn!

de Woosh kende ik nog niet Maanlicht, maar het verbaasd me niks. Ik heb soms ook behoorlijke verschillen in gewicht van de ene op andere dag.

--

Gisteren prima dagje gehad qua eten. Wilde vandaag weer op de weegschaal staan maar de batterij was leeg haha :')

vandaag lang dagje school:
O: -
T: pakje crackertjes
L: pistoletje kaas, cappuccino en een kopje bospaddenstoelensoep
T: ?
A: taco bowl, doe er misschien een handje tortilla chips bij.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:27

Sanne, je avondeten klinkt goed!

Carlijn, denk dat je helemaal gelijk hebt met je plan. En er nu al mee beginnen ipv pas na je vakantie zal het (denk ik) ook makkelijker maken.

Ik ben naar yoghurtbekers aan het kijken om kwark met cruesli mee te kunnen nemen naar het werk. Maar wat zijn die dingen duur! En de goedkope krijgen slechte reviews. Maar als ik IF wil blijven doen wel nodig. Dus toch maar één bestellen denk ik.
Zonet lekker gewandeld. Heb route iets ingekort, was aardig pittig, veel stukken mul zand en hoogte verschillen. Maar toch lekker 7km gewandeld!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:37

Hebben jullie dit ook altijd? -O-

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:09

Door stress geen eetlust helaas, maar ben er mee bezig. Vandaag wel een stuk chocola gegeten. Moet wel wat eten en had daar zin in. Ben vandaag bij elkaar een uur aan het fietsen + uur sporten vanavond dus moet even wat binnen krijgen. :D

Ga zometeen skeelers ophalen dus kan dan lekker gaan skeeleren met dit mooie weer! <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:24

Ik heb net een yoghurtbeker en twee zelf samengestelde mueslis besteld op mymuesli, ben heel benieuwd nu, wachten duurt lang :):)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:33

Haha herkenbaar Maanlicht :')

Leuk linoleum! Hoop dat je bestelling bevalt!

Lastig MarlindeRooz, ik ga van stress juist meer eten.. :(

Lijstje is toch weer veranderd haha. Tweede tussendoortje is nog een pakje crackertjes geworden en een wolkentoetje. Bij het avondeten is de rijst ingeruild voor torillia chippies, dus nacho's it is! Alsnog netjes rond de 1600 kcal dus ik ben tevreden vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:35

Lijstjes zal ik niet aan mee doen want op mijn eten let ik eigenlijk niet echt als ik eerlijk moet zijn. :')

Ik heb wel iets anders leuks, dinsdag sollicitatiegesprek! Als ik weer werk heb ga ik automatisch meer bewegen want ik ga voortaan niet meer met de auto maar ik ga fietsen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:04

Ik meld me hier ook weer eens! :)

Ik was de afgelopen tijd enorm bezig met mezelf de hele dag door volstoppen. Dat begon ik te voelen aan m'n lijf; zo'n naar, opgeblazen gevoel... ik begon het ook in m'n gezicht te zien, aan m'n bovenarmen...

Ik ben eergisteren radicaal begonnen met gezonder eten! :) Eerste twee dagen gingen moeilijk, maar inmiddels gaat het al veel beter! En ik voel me ook veel beter. Veel energieker. Ik heb een beetje gekeken naar hoe Victoria's Secret modellen eten. Ik ben zelf namelijk al slank, en daarbij vind ik die modellen zeker niet ongezond slank. Ik heb me ingelezen in hun eetpatroon en ondervond dat het goed bij mij aansluit.

B: havermout met bessen
T: groene appel
L: Italiaanse salade
T: paar blokjes pure chocolade
D: héle (ja, en een grote ook) geroosterde broccoli en tonijnburgertjes (van één blikje tonijn)

Verder drink ik de hele dag veel water met citroen, of verse muntthee. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:11

@sanne, ik ga normaal ook echt kanen van stress. Maar ik ben voorbij dit punt gok ik. :+

Mijn dag
O/L: pizza kruier van de jumbo
T: chocola van Tony
A: witlof, aardappeltjes en kaas
T: chocola :+

B: fitness + uur fietsen
Afbeelding

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:24

Waar komt die stress vandaan MarlindeRooz? Hier ook wel stress van school helaas.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:31

Geen idee, heb er een week door thuisgezeten. Ge er hulp voor krijgen gelukkig. Maar voel me vandaag voor het eerst een stukje beter. :j

Vandaag in de planning
O: 3 beschuiten met pure hagelslag
L: 2 pistoletjes met roomkaas en komkommer
T: druiven
A: pannenkoeken
T: peer

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:33

Ahh oké, rustig aan doen dus! Fijn dat je je al wel weer iets beter voelt :(:) lekker lijstje ook!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:46

Stress is zo naar, hopelijk voelen jullie je snel beter meiden :(:)

Hier gaat t eten echt poedersuiker :+
Vandaar dat ik er ook niet zoveel ben.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:45

He wat naar zeg die stress, sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat :(:)

Welkom Resistance :wave:

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Dorset high fibre muesli + Alpro go on soja-kwark
L: De laatste restjes boerenkool met spekjes
T: Rode paprika, halve komkommer
A: Noodles met groenten en zalm of kipfilet
T: Bioscoop-popcorn

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:09

Marlinde, fijn dat het al iets beter gaat. En heel goed dat je hulp hebt gezocht! Hopelijk kunnen ze je daar goed helpen. En ondertussen gewoon lekker die reep chocola eten als je die wel wil en zo wat binnen krijgt. Je kan niet overal tegelijk aan werken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:11

Dat klinkt lekker Resistance, je avondeten. Heb je daar een receptje voor?

Gister ben ik ongesteld geworden. Ik slik de pil door zodat ik maar eens in de twee maanden ongesteld word. Maar dan is het wel goed fout zeg maar. Had meteen 's ochtends al ruzie met mijn vriend, geen idee meer waarover :+. En een potje zitten huilen. En daarna heb ik mezelf bijeen geraapt en ben ik de was gaan doen en toen was het weer goed. Af en toe echt een soapserie hoor B-).

Gister at ik alleen en ik heb echt heel Pinterest afgezocht naar gezonde receptjes voor het avondeten, maar ik had nergens zin in, behalve pizza :Y)

Dus daar maar aan toegegeven. Is een halve cheatdag geworden. Vanavond word het een beetje hectisch omdat ik onderweg ben, dus ik denk dat ik als lunch vast warm ga eten, en twee boterhammen meeneem als avondeten. Anders wordt het McDonalds of zo, dat wil ik niet.

Lijstje:
L: roergebakken witlof met gebakken ei, bloemkool en spekreepjes
T: een peer en een mineola, twee maiswafels met gerookte zalm en roomkaas
A: twee volkoren boterhammen met Gelderse gekookte worst

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:35

Ik heb me lange tijd iedere dag gewogen, maar nu weeg ik me eigenlijk nog maar één keer per maand (niet dat dat bevredigende resultaten oplevert :') ). Misschien dat ik me later wel weer meer ga wegen, maar voor nu voel ik me prima hierbij.
IF zou echt niets voor mij zijn, maar dat komt omdat ik echt mijn ontbijt nodig heb. Anders val ik echt om!
Maanlicht, wel een interessant idee zeg! Ik ben benieuwd of het echt zo werkt :j Dat plaatje is zo herkenbaar :')
Linoleum, veel succes dus met IF! Ik vind het heel knap! En ook ik ben zeker benieuwd hoe je het vindt! Leuk van je muesli! Wat voor heb je gekozen?
Wat fijn dat je niet altijd ongezond eten had daar Kelpie! En logisch die friet, zou ik dan ook doen haha
Hmm, dat klinkt niet goed MarlindeRooz. Geen zin in eten is meestal niet zo'n goed teken :(:) Veel beterschap!
Sanne, ik heb geen idee haha. Ik vul het altijd netjes in op mijn app, en dit komt eruit. Het is natuurlijk ook een verschil hoeveel je op je brood doet bv, ik doe altijd maar een klein laagje. Heerlijk lijstje!
Goede insteek Carlijn!
Welkom terug Resistance!

Gisteren best netjes gegeten, alleen 's avonds had ik de verjaardag van mijn opa en ik had besloten mezelf in te houden en alles netjes bij te houden. Mislukt :')
O: twee boterhammen met kalkoenfilet gegrild en surimi-krab salade.
L: drie boterhammen met kalkoenfilet gegrild, surimi-krab salade en fruitspread 65% pruimen, een beker halfvolle melk.
T: een worstenbroodje.
A: verjaardag van opa, met een gebakje, suikerpinda's, nootjes en stokbroodjes met haring, krabsalade en tonijnsalade.
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen en 35 minuten paardrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:42

Maanlicht schreef:
Dat klinkt lekker Resistance, je avondeten. Heb je daar een receptje voor?

Gister ben ik ongesteld geworden. Ik slik de pil door zodat ik maar eens in de twee maanden ongesteld word. Maar dan is het wel goed fout zeg maar. Had meteen 's ochtends al ruzie met mijn vriend, geen idee meer waarover :+. En een potje zitten huilen. En daarna heb ik mezelf bijeen geraapt en ben ik de was gaan doen en toen was het weer goed. Af en toe echt een soapserie hoor B-).

Gister at ik alleen en ik heb echt heel Pinterest afgezocht naar gezonde receptjes voor het avondeten, maar ik had nergens zin in, behalve pizza :Y)

Dus daar maar aan toegegeven. Is een halve cheatdag geworden. Vanavond word het een beetje hectisch omdat ik onderweg ben, dus ik denk dat ik als lunch vast warm ga eten, en twee boterhammen meeneem als avondeten. Anders wordt het McDonalds of zo, dat wil ik niet.

Lijstje:
L: roergebakken witlof met gebakken ei, bloemkool en spekreepjes
T: een peer en een mineola, twee maiswafels met gerookte zalm en roomkaas
A: twee volkoren boterhammen met Gelderse gekookte worst

Tuurlijk! :) En het is ook nog eens doodsimpel.

Verwarm eerst de oven voor. Hak het eetbare deel van de broccoli in niet al te grote stukken (liefst een beetje platte stukken), en doe ze in een schaal of doos ofzo. Doe er dan wat olijfolie en een snuf zout (niet teveel, het wordt gauw té zout) bij, doe de deksel erop (of een bord als het een schaal is) en schud hard. Zo wordt alles beolied. Sprijd het uit op een bakblik zodat het niet op elkaar ligt, en bak 15-20 minuten. Pas op dat het niet verbrandt; het hoort een beetje krokant te zijn.

Voor de burgertjes:

-blikje tonijn
-klein rood uitje
-ei
-knoflookteentje
-4 el havermout
-snuf paprikapoeder
-peper en zout
-eventueel wat koriander als je daarvan houdt

-hak de ui en knoflook en bak even in een pan. Doe dan alles in een kom bij elkaar (ook ui die je net hebt gebakken), meng het, en verdeel dan in twee helfden. Pak een helft, en pers er een bal van. Zorg dat er zoveel mogelijk vocht uit wordt geperst, en maak 'm dan plat. Doe dat ook met de andere helft van het mengsel. Bak de burgertjes dan vervolgens in dezelfde pan totdat ze gaar zijn. :)

Eet smakelijk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:45

Ik durf me niet te wegen, inderdaad ook stopweek. Ik ga me pas over 2 weken wegen heb ik bedacht, ben nu suuuper nieuwsgierig. Woog 89 en toen 87 en nu...? :D

En Maanlicht, gewoon genieten van die drama modus als je ongesteld bent. Maak er een beetje een grapje van en buit het lekker uit. Doe ik ook altijd. :)) Jouw eten klinkt echt lekker! <3

En ik sport nu 3x per week en heb ook skeelers gekocht voor de vierde keer per week / cardio. En werk op zaterdag en soms vrijdag in de horeca. Dus verbrand ruim 4 tot 5 dagen per week 3000 kcal of meer. Dan kan ik best wel eten wat ik wil. :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:46

Ik wilde eerder ook altijd gelijk ontbijten als ik uit bed kwam. Maar merk dat ik op werk dan 11.00 uur alweer honger heb en naar mijn brood ga pakken. Dan blijft er ‘s middags en ‘s avonds erg weinig meer over. Door mijn ontbijt met IF door te schuiven naar 11.00 uur vang ik dat op. Dus daarom wil ik het graag proberen.

Ik heb zelf muesli samengesteld, één met heel veel chocola die alsnog qua kcal onder m’n standaard muesli zit. En één wat neutraler met wat vruchten erdoor. Ben niet zo van de noten, dus zelf samenstellen is dan ideaal!

Marlinde, met die verbranding kan je idd lekker eten wat je wilt en daar even niet op letten. En buiten bezig zijn helpt mij heel goed tegen de stress