Ja, ik herken de 'woosh' wel hoor. Ik weeg elke dag (juist omdat ik zoveel schommel) en schommel enorm veel per dag (tot wel +3 kg na een dag sushi
). Ik heb ook vaak dat ik weken zelfde hang of zelfs hier en daar omhoog ga ondanks in kcal-deficit eten, en dan ineens 1-2 kg in een paar dagen zak. Maar sowieso wisselt het echt veel per dag. Watergewicht door bv zout eten, te weinig water gedronken, te weinig slaap.Ik heb een (iOs) app, Happy Scale, die een 'moving average' berekent zodat je een wat nettere lijn en meer inzicht over je ongeveer-daadwerkelijke-gewicht geeft. Ik vergelijk eigenlijk mijn gewicht ook nooit met minder dan een maand geleden, over een week kan ik echt niks zinnigs zeggen.
Maar dat maakt het afvallen ook zo'n uitdaging: Je ziet niet direct resultaat, zowel als je te veel eet als wanneer je in kcal-deficit eet.
Eet verder vrij weinig dus geen goede lijstjes haha. (Eet alleen lunch, wat fruit en avondeten want heb geen honger)
Gelukkig is er op 1 avond na wel elke avond gezond gekookt, ik was bang dat het elke dag vette hap zou worden maar dat viel dus erg mee. Na de wedstrijd dus wel een patatje, na 14 uur in de weer met de paarden had niemand zin om in de keuken te staan
En vooral idd: de spiegel (en tussendoor foto's maken?)
Haha, dat komt zeker handig uit als je op aan het letten bent! Kinder bueno's zijn het einde. 

lekker lijstje ook! 
.