Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:51

Zitten jullie op Strava trouwens?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:03

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:11

De Hokas zijn inderdaad erg comfortabel. De ronding erin zorgt ervoor dat je echt vooruit word geduwdt, ze lopen ontzettend makkelijk! Ik heb de Rincon, die zijn iets minder zacht dan het type waar ze erg bekend om staan (ben even de naam kwijt). Heb die ook aangehad, maar die waren echt te zacht en te hoog voor mij.

Ze zien er breed uit in de zool maar dat valt wel een beetje tegen. Ik heb ze uiteindelijk een maatje groter gekocht dan normaal zodat mn voeten er lekker in pastte, en ik heb nogeneens brede voeten ofzo.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:16

De Hokas zie ik idd ook best regelmatig langskomen. Er is ook zoveel keuze aan schoenen!
Voor mij is voorwaarde nr 1 in ieder geval veel ruime voor mijn tenen. Dus een brede voorkant.
Of ik veel of weinig demping wil ben ik nog niet echt over uit. Geloof dat ik zowel zo naturel mogelijk erg kan waarderen als demping. Hangt ook wel van het soort ondergrond af. In de Ardennen/veel steen is wat extra demping na een flink aantal km wel lekker denk ik.

Katharinaa dank!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:41

Mooie tattoo zag ik voorbijkomen SV!

Iedereen is lekker aan het lopen hier. Leuk doel Piekosjj, 25k op je 25e kunnen lopen :D Ik hoop volgend jaar op mijn 30e die marathon te kunnen lopen.

Ik loop zelf op nikes nu, de zoomfly's in verschillende uitvoeringen. Fijne schoen, maar ik ben toch ook heel nieuwsgierig naar de Hoka's, die zou ik wel graag eens proberen. Asics vind ik helemaal niks, past niet bij mij en vind ze vaak veel te zwaar.

Ik leef ook weer. Heel weinig gelopen na eerst een citytrip Barcelona waar we zoveel gelopen hebben dat we de hardloopschoenen niet meer hebben gebruikt, en toen ik thuis kwam werd ik flink ziek -O- Hopelijk kan ik vrijdag weer voor een lekker rondje gaan.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:20

Ja ik zag de Hokas ook echt overal, veel van de lopers die ik volg op insta/youtube lopen op hokas, en de meneer die mij hielp in de winkel was ook erg enthousiast. Ze zaten me erg lekker, dus ik dacht: waarom ook niet. Aardig aan de prijs (rond de 110 euro?) maar vind het ze tot nu toe echt wel waard. :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:51

Grappig dat je hier vandaan komt Djilna! :D Mis je het wel eens?
Ik zit ook op strava, ik heet daar: Amanda. :)

Hokas hoor ik ook altijd veel goede verhalen over. :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:00

Ik heb vanmorgen mijn nieuwe trailschoenen getest, weer de saucony peregrine, ander kleurtje. Liepen weer heerlijk. Heb me ingehouden en iets meer dan 15km gelopen. Zou het liefst doorgaan tot boven de 20, maar dan zou mijn been me vast niet leuk vinden, dus heb me braaf aan het advies van de fysio gehouden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:35

Heerlijke foto's weer SV, hoe ging je been vandaag? Krijg je er pas last van tijdens de lange lopen?

ontherun, acht wandelkilometers door een mooie stad zijn ook leuk toch. Nog even goed uitzieken en dan weer rustig opbouwen.

Ik loop op nikes, voor mij mijn normale trainingen loop ik op de Nike Pegasus zoom turbo 2 en mijn wedstrijdschoenen zijn de Nike zoomfly SP. Beide fijne schoenen vind ik, mijn wedstrijdschoenen dwingen me wat meer op de voor voet te lopen.

Ik ben eindelijk weer de oude na de griep. Afgelopen zondag nog rustig duurloopje als herstel van 60 min maar pff dat was een mentale strijd en ook heel zwaar door de harde (tegen)wind.
Gisteren een fijne baantraining gehad, 8x 600m op gevoel met als pauze 200m doordribbel. Lekker gelopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:49

Nikes zijn mij te hard en ik kreeg er blaren van.

Ik had dinsdag een zere scheen na het loopje van maandag. Die was ook op aardig tempo en op asfalt.Vandaag voelde ik mijn scheen alleen wat als ik een beetje zwikte met mijn voet zeg maar. Heb zoveel mogelijk vlakke paden gelopen met goede demping. Ben benieuwd of ik morgen reactie heb. Nu voelt het best goed.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:53

@Amanda, soms. Maar ik woon nu aan het randje van de Veluwe dus dat is ook heerlijk :D

@Supervixen <3 Paars?? Mijn lievelingskleur :D
Ik kreeg van mijn Asics blaren zodra ik er meer dan 8km op liep, in mijn voetboog. Daarom doe ik nu alles op neutrale schoenen ipv anti-pronatie. Nu alleen nog blaren bij de tenen af en toe :+

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:32

Dat je nikes te hard vind kan ik me in vinden. Ik vind juist die zachte/dempende schoenen helemaal niks haha.
Fijn dat je nu geen last te hebben, hopelijk morgen net zo!

Van blaren heb ik gelukkig nooit last. Ja 1x maar toen zat mijn sok dubbel.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:09

Het was in ieder geval genieten ja Venthe, dus inderdaad nu even uitzieken en dan lekker weer gaan. Vandaag uurtje eerder klaar met werken, laatste patiënt belde af. Dat komt me wel goed uit, hoop morgenavond even een klein rondje te kunnen doen. Al is het maar een rondje om de wijk heen _O- en ik heb precies dezelfde schoenen dus haha. Ik vind het wel fijn dat ze je echt naar voren stimuleren, dat mis ik bijvoorbeeld heel erg bij asics.

Mooie foto’s weer SV! En goed van je dat je braaf naar de fysio luistert.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:22

Nozidia schreef:
Grappig dat je hier vandaan komt Djilna! :D Mis je het wel eens?
Ik zit ook op strava, ik heet daar: Amanda. :)

Hokas hoor ik ook altijd veel goede verhalen over. :j

Ik kom van origine uit Voorhout, en was veel in Noordwijk en Noordwijkerhout te vinden .... dus ja, Ellen(de) met wind :D . Ik krijg altijd oorpijn aan het strand als het een beetje waait.

Heb de Brooks Adrenaline GTS 18 en 19 en Mizuno Wave Hayate als trailschoen. De Brooks aan laten meten, de Mizuno's op de gok gekocht voor een prikkie en ze zitten super.
Moet wel weer eens terug naar Wilma Running, heb vervanging nodig voor de GTS 18 en wil mijn loopstijl toch eens per anderhalf / twee jaar laten screenen en daar mijn schoenen op aanpassen. Dan kost het maar wat.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:13

Leuk, allemaal bollenstrekers. Ik kom uit Sassenheim maar woon nu alweer een paar jaar in het westland.

Ik heb zowel Hoka's als Asics. Twee paar trailschoenen, ook Salomons voor de korte cross. Die hebben weinig demping en heel veel grip maar voor de lange afstanden vind ik ze te hard.
Op Hoka loop ik heerlijk, ik hou van demping op de lange afstanden. Al heb ik nu Asics met een bovenzijde zonder stiksels en een gehele gelzool en dat zit zo fijn! Nergens gekneld tijdens de halve marathon :)
Op de Hoka's voor de weg kan ik wel een sneller tempo langer volhouden. Volgens mij heet het model Bondi. Voor de trails vind ik de Speedgoat echt heerlijk. Op langere afstanden draag ik graag de Torrent, die is wat breder in de voorvoet en zeker met veel hellingen is dat prettig.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:09

Wow lisitano je hebt veel schoenen!
Lijkt mij wel logisch een paar te hebben voor langere tragere runs en voor snellere loopjes. Zal nog even moeten sparen denk ik!

Ja die wind blijft maar duren, ben het ook wel beu!

Ontherun veel beterschap!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:18

Ook wel omdat ik veel heb geprobeerd. Die Salomon Speedcross is fijn voor de obstacle runs, die hebben echt heel veel grip.
Maar toen ik een langere afstand erop liep ben ik 5 teennagels verloren :+ Ik ben toen gaan zoeken naar een fijne schoen die wat zachter voor mijn voeten is en meer ruimte geeft. Dan verlies ik wel wat grip, maar op die lange afstanden heb je toch ook vaak betere paden dan alleen maar blubber :D
Op de weg vind ik mijn Asics het lekkerste zitten, ze zijn heel lelijk :') Felroze haha! Maar ze zijn net pantoffels. Mijn Hoka's zitten helemaal om mijn voet, die voelen ook echt stevig maar zijn een stuk lichter en die zool is vrij rond dus je wikkelt makkelijker af. Dat is wel fijn als ik wat sneller wil, dat houd ik toch niet lang vol dus dan gaat het prima :+

Gisteravond heb ik 9 km gelopen, ging lekker. Ik voelde wel mijn kuiten nog van zondag maar die heb ik lekker los kunnen lopen.
Vanavond zou ik een rondje trail gaan doen door de blubber maar die bleek zo heftig dat we voor asfalt kozen. Op trailschoenen :+ Toch lekker gelopen en snel voor mijn doen! Ineens gaat het lopen echt weer heel lekker in een stijgende lijn, voelt fijn!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:38

Even wat foto's van gister, prachtige training, slechts 9km, wel 500 meter de hoogte in, steile en stenige paden, maar zo mooi!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 07:40

Ziet er heerlijk uit, La Palma is ook zo mooi <3

Fijn Lisitano dat het zo lekker gaat. Ik heb ook de Salomon speedcross gehad, ik herken wat je zegt. Ik vond ze zo hard! Wel een obstacle run mee gedaan.

Ik heb me gisteren ingeschreven voor de Spartan Race in Zandvoort, 21km, 30 obstakels.
De week na de 36k challenge in Disney, dus dat wordt overleven :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:57

Listano was het maar zo dat op de lange afstand na zeg pakweg 25km ineens veranderen in mooie moddervrije paden zonder hoogtemeters. dat maakt natuurlijk helemaal niet uit. Hoe zwaar het parcours zit zit meer in het pacours zelf en de weersomstandigheden dan in de hoogtemeters.
Ik loop met de speedcross ook ultrawedstrijden. Maar ik kies wel regelmatig voor zowel korte trail van een 30km tot ultratrails om mijn gewone loopschoenen aan te doen. Is een kwestie van vooraf inschatten hoe het parcours zal zijn. En soms maak je dan een gigantische inschattingsfout.
Wat betreft de loslatende teennagels lijkt het bij mij niet zo zeer in de schoen te zitten maar in een strak trekkende sok in de schoen. Sinds ik teensokken van Injini heb heb ik er veel minder last van. zowel in de trail schoenen al in de gewone schoenen. Hoewel vooral dalen wel een mede bepalende factor lijkt te zijn. En echt lange ultra's mij toch altijd wel minimaal een nagel lijken te kosten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:01

Greetje, hoe was het Eifelweekend?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:29

Die teensokken staan hier ook op mijn lijst om eens te proberen! Denk dat dat best verschil maakt.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:44

Wat lopen jullie fijn! Ik lees goed mee komen goede tips voorbij zo :)

Ik net na mn nachtdienst 5k gelopen, eindelijk zonder pauze tussendoor *\o/* dat was lang geleden :D nu volhouden en langzaam ophogen

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:19

Prachtig Palmera!

Oh zo'n teensokken lijken me echt niet aangenaam. Maar ik kan me wel voorstellen dat het helpt. Ik ben nog nooit een teennagel verloren, wel soms pijn aan m'n teennagels na 'verre' (voor mij is dat dan +20km) loopjes. Mijn trailschoenen zijn ook wel echt heel ruim aan m'n tenen. Ik heb wel af en toe een wondje op de zijkant van m'n teen van de nagel van de teen erlangs, ook al zijn m'n nagels kort geknipt. Daar zullen die teensokken ook wel voor helpen waarschijnlijk.

Goed bezig Melissa, wat knap dat je na je nachtdienst nog de moed gevonden hebt om te gaan lopen!

Ik ben sinds 2 weken een nieuw schema aan het volgen, van de app trenara. Vandaag staat er een tempoduurloop op het programma: 4km aan 5:20min/km, 4 km aan 5:05min/km en 4km aan 4:55min/km. Ben er wat zenuwachtig voor, lijkt me zo snel voor mij!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:23

Waauw die foto’s Palmera!

Ik ben afgelopen zaterdag verhuisd en maandag gelijk gaan kijken bij een nieuwe club. Er zijn 3 loopgroepen die passen bij mijn niveau. Afgelopen week heb ik er een getest, volgende week weer eentje :) de baan is hier wel een stuk zwaarder dan waar ik vandaan kom!
Zondag had ik eventjes de omgeving verkend en lekker 11 km in een uurtje gelopen.
Vanmiddag wil ik nog even naar het bos dat op een kwartiertje fietsen ligt. Vlakbij mijn opa en oma dus dan kan ik hen gelijk even een bedankje overhandigen voor het klussen :)