paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 03:50

Pallatin schreef:
Absolem schreef:

Nee ze zijn bang dat de ruptuur in mijn lever alsnog gaat door scheuren naar buiten als het niet genoeg de tijd krijgt om te genezen. Over 1,5 week heb ik controle in het ziekenhuis en dan krijg ik waarschijnlijk weer groen licht.

Of als de ruptuur nog wel open is moet ik nog drie weken niks doen.

Ik wil naar de 66 kilo toe.. Zomers weeg ik vaak wat zwaarder ( ik hou veel vocht vast) en dan weeg ik al gauw 68. Dus 66 kilo is mijn doel.

Jeetje, wat heftig, ik heb het waarschijnlijk gemist maar hoe is dat gebeurd? Ik hoop dat je snel weer mag sporten en volledig geneest...dan wordt je doel behalen ook makkelijker, ik viel eerst na mijn ongeluk snel af maar toen ik weer thuis kwam en ik letterlijk niks kon was eten het enige wat geen pijn deed...en toen was ik snel zwaarder dan ik wilde. Ik heb vandaag Mn doel om geen calorieën te drinken niet gehaald, mijn vriend zette een glas appelsap voor Mn neus bij het eten en vond weggooien wel erg zonde, maar leuk is anders

Ben van titus af gelanceerd drie weken terug.
Hij ging linksaf en ik ging rechtdoor en klapte met m'n rechterzij op het hek.

Ik eet minimaal, drink bijna alleen maar water. Ik heb bijna geen honger. Dus volhouden gaat wel opzich. Ben ook al van de medicatie af dik een week dus ik heb ook geen last van obstipatie ofzo of dat ik daardoor nog aan kan komen.

Maar goed zakken in gewicht doe ik dus ook niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:03

Hou er rekening mee dat je met zulk letsel ook veel vocht vast houdt. Toen ik mijn knie zwaar geblesseerd had (ook door een val, lekker veilig dat paardrijden :+ ) zat er zo 2 kilo bij. Allemaal vocht was dat.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:18

Absolem: dat is wel heftig! Beterschap!
SusanH: hoe gaat het nu met jouw knie dan?

Vanochtend op de weegschaal gestaan.
Deze week precies -1kg *\o/*
Vanaf 1 januari staat de teller in totaal op -1.8kg :)

Ik merk wel dat ik het nog lastig vind om met gezonde keuzes aan het aantal kcal te komen.
En de kcal verdeling van de 3 maaltijden en 3 tussendoortjes is nog raar verdeeld. Maar daar blijf ik aan werken, dus dat zal ooit goed komen, denk ik..

Daihyo

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:20

Oef, beterschap Absolem :(:)

Netjes ItsMe!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:21

Super itsme!

Is soms ook lastig hoor :).
Ik heb er op school ook minder moeite mee dan thuis, want dan hebben we vaak tussen de les even pauze en tussen de 2 lessen in. Dat was een fijne structuur voor mij :') .
Helaas is de minor afgelopen en nu leren voor tentamens, dus dat wordt weer stressen.
En wat wil ik als ik ga stressen? Chocola!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:55

Goed bezig ItsMe! Fijn als je op de weegschaal ook beloond wordt hè :j

Hier vanmorgen 3 kg er af. Erg blij om.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:28

Ja, dat is inderdaad erg fijn! Jij bent ook lekker bezig!

Verder voel ik me niet zo lekker, al een week lang zeurende hoofdpijn, nekpijn, keelpijn, oorpijn en ontiegelijk verkouden. Vanmiddag nog even werken en dan dit weekend maar is lekker bij tanken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:39

Goede resultaten!

Mijn knie is weer redelijk ok. Nog geen 100% maar op mijn knieën zitten na en hurken kan ik in principe alles weer. Rij ook weer paard, op een braaf paard van iemand anders. Ik heb eerst nog wat hulp nodig voor ik weer op die van ons durf. Daar krijg ik wel steeds meer vertrouwen in.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:26

SusanH schreef:
Hou er rekening mee dat je met zulk letsel ook veel vocht vast houdt. Toen ik mijn knie zwaar geblesseerd had (ook door een val, lekker veilig dat paardrijden :+ ) zat er zo 2 kilo bij. Allemaal vocht was dat.

Nou idd, lekker veilig!! We hebben veel paardgerelateerde blessures!
Ik ben nu -2kg! Maarrrr, eerste x wegen was ik opeens zwaarder dan laatste weegmoment, toen ik nog een keer erop ging kwam ik wel lager uit. Ik mik op niet aankomen komend weekend.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:06

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:21

_Aine: fijn dat je zo lekker bezig bent en dat het je ook nog mee valt!
Ook al heb je een keer een slechte dag, geen probleem van maken. Dat heeft iedereen wel eens ;).

Vandaag precies mijn kcal-doel gegeten, haha hoe kon ik het uitmikken :')

Ik merk wel, als ik een wat drukkere/actievere dag heb, ik wel moeite heb om met 1900 kcal genoegen te nemen. Heb dan ‘s avonds wel trek. En of het échte trek, of lekkere honger is ben ik nog niet helemaal uit..
Volgens alle berekeningen moet 1900 kcal echt wel voldoende zijn voor mij :x

Gelukkig begin ik verder ook weer op te knappen. Hopelijk zet dat door.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:23

Afbeelding

Dit is nu sochtends al twee dagen mijn uitzicht. Ik zak nog steeds dus. :wow:

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:29

Netjes! Dat uitzicht hoop ik ook te hebben over een paar weken en dan ben ik meer dan tevreden!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:39

Goed bezig Absolem.
Voor mij ligt mijn streefgewicht 2kg hoger dan op jouw foto. Als ik de 73kg ga halen, ben ik meer dan tevreden :j.

Vandaag begon hier goed.. tot 21.30 uur netjes aan mijn kcal doel gehouden. En toen ging het mis. Heb teveel Lays naturel chips gehad en een blikje Finley :x
Was niet eens een troost-eetbui of andere vorm van emotie-eten. Ik had er gewoon heel erg zin in :o

Ik ben nog steeds aan het stoeien met de goede verhoudingen van het aantal kcal per maaltijd/tussendoortje.
Ik eet sowieso zeer weinig producten waar tarwe in zit, en wil (in overleg met huisarts) een proef gaan doen met een tijdje geheel glutenvrij eten. Dit om te kijken of mijn klachten minder worden.
Het ontbijt en de warme maaltijd glutenvrij te houden lukt goed. Maar de broodvervangende maaltijd vervangen vind ik lastig (om dit betaalbaar en eetbaar te houden) Ik ben geneigd om dan maar een groene salade te pakken. En een complete maaltijd van 400 kcal is niet veel. Dan ga ik weer compenseren met tussendoortjes en zo is het cirkeltje van ‘onbalans’ weer rond.
Hier moet ik écht even hard mee aan het werk..
Tips zijn welkom :j

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:37

Hoe bepalen jullie je streefgewicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:43

Ik weet hoe ik er uit zag toen ik 70 kg woog en weet dat dat voor mijn lengte wel reëel is. Wat ik ook fijn vind, is kijken wat bijv. de Hartstichting een goed gewicht vindt voor mijn lengte (65 kg), en daar ga ik dan een stukje boven zitten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-19 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:44

Bij mij aan de hand van ervaringen uit het verleden.

Wat goed Absolem +:)+

Ik heb een slecht weekend gehad. Uit eten en feestje. En ik heb er wel iets op gelet, maar heb ook niet alleen aan het water gezeten zeg maar.
Resultaat is in ieder geval dat ik niet aangekomen ben :+
En het eten was wat zout, ik heb het gevoel dat ik meer vocht vast houd dan normaal.
Gewicht is gelijk gebleven.
Vanmorgen heb ik mezelf meteen een schop onder mijn kont verkocht en een half uur op de hometrainer mezelf in het zweet gewerkt. Plan is om dat minimaal 3x per week te gaan doen. En dan moet ook echt :j

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:45

Hallo allemaal!

Absolem, goed bezig! Als de weegschaal bij mij die cijfers laat zien, gaat de vlag uit! Bij mijn lengte van 1.77 is dat een prima gewicht waar ik me goed bij voel. Ik weet uit ervaring dat ik onder de 70 kilo erg veel moeite moet gaan doen om op gewicht te blijven, maar omdat ik vrij grove botten heb, vind ik mezelf er dan ook niet mooier op worden. Hier ook streefgewicht op ervaring uit het verleden dus.

Verder heb ik een goed weekend gehad, gisteren met de familie bij elkaar gezeten en toen heb ik wel een wijntje gedronken, maar mezelf goed in kunnen houden met de toastjes en nootjes en plakjes worst. In plaats van uit eten had ik voorgesteld dat ik zelf wel wilde koken en dus heeft de hele familie daarna gezond gegeten :D En twee keer naar de sportschool geweest, veel gelopen en met paard gewerkt (vanaf de grond). De teller staat op -/- 1,5 kilo na een ruime week. In het begin gaat het altijd het hardst natuurlijk, maar het stimuleert enorm als er resultaat te zien is. En ik voel me er goed bij, dat is nog veel belangrijker!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:57

Ik ben 1.75 en weeg nu al weer heel lang 72 kg. Heb een tijd op de 71 gezeten. Het is me ook met veel minder kcal niet gelukt om daar weer op terug te komen. Maar mijn streefgewicht toen ik begon was steeds 75 kg. Dus ik vind 72 en stabiel dikke prima :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 16:20

barbaras schreef:
Hoe bepalen jullie je streefgewicht?

stukje gezond BMI en gevoel. tevens ook he ik eruit zag toen ik nog lichter woog.

ik wil iig onder de 75 kilo komen,dan heb ik een gezond bmi.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:31

Ik wil weet hetzelfde wegen als voor Mn ongeluk, dat is ook het gewicht wat ik heel lang heb gewogen. Ik heb nu ook al een gezond BMI dus hoef ook niet veel af te vallen, maar wil voorkomen dat ik steeds de grens iets opschuif.
Zaterdag had ik echt een rotdag, dus ook teveel gegeten. Gister me wel keurig ingehouden, maar denk idd dat het -1,5 is i.p.v. -2...morgen maar even kijken. Heb nu ook weer razende trek... :o

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:53

Ik ben nu 2 kilo kwijt, veel salades enz gegeten. Ik wil er minimaal nog 10 kwijt pff, hoop dat het me lukt. Nogal weinig ruggengraat omdat ik me vaak al rot voel ivm fibromyalgie. Krijg dus beetje cirkeltje af en toe en daar moet ik dus echt uit.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:05

Barbaras: ik herken die negatieve cirkel, maar dan door de hypermobiliteit. Dat is zo frustrerend! Maar we blijven doorzetten, even een baal moment, en weer door +:)+
Vermoeidheid is hier altijd een trigger voor snoepen/snaaien.

Gisteravond ook weer toegegeven aan de lekkere honger.. 3 blokjes kaas en een stukje rundercervelaat extra gehad.
Vandaag 1873 kcal gegeten, dus dat is weer netjes binnen mijn kcal doel :).

De planning wat eten betreft heb ik tot en met het middag-tussendoortje al gepland.
Heb nog 662 kcal over voor het avond eten en het avond-tussendoortje. Nog even bedenken wat ik op die momenten ga eten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:12

Ik heb de schade ingelopen van afgelopen weekend en ben nu -2,2kg dus ben op de helft :D
Vanavond niet naar mn paard, dus hoop dat ik me kan inhouden qua snaaien.
Sterkte barbaras, maar je kan het! Het is herkenbaar helaas: ben ik moe of heb ik pijn: snaaien....

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:44

Ik was het wachten zat. Ik heb vandaag 5 km hardgelopen. En ga zo in een warm bad uitzweten.

Ik wil over twee weken 69,5 wegen. Dus ik moet aan de bak.