Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:31

Brood is ook de allermakkelijkste mealprep ter wereld zo'n beetje :') Ik at vroeger 's ochtends en 's middags brood maar merk een positief verschil sinds ik geen brood meer aanraak :) Maar dat zegt meer over mijn lijf dan over brood an sich.

Met brood is ook niks mis, het is vaak wat je erop doet dat het zo kcalrijk maakt.

Ruby1995

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:03

Wij waren een tijdje geleden op vakantie en toen at ik een week lang witte bolletjes (lette toen nog niet op wat ik at) en heb het gelijk geweten; m'n darmen waren niet blij :') nu ik volkoren brood eet gaat het al beter! Voorheen at ik altijd al bruin brood alleen dan niet volkoren. Maar ik heb pds dus het is altijd een middenweg zoeken.

Maar dat maken witte bolletjes niet minder lekker, zeker niet met nutella mmmmmm

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:49

Zó vandaag weer terug in het gareel, de laatste twee dagen waren heerlijk maar niet bepaald gezond. :')

mijn lijstje voor vandaag:
O; twee crackers met kaas en augurk
T; een springroll met rauwkost, kip en augurk
L; 3 springrolls
A; ik eet bij oppassen dus ben benieuwd wat ik daar moet maken, ik hoop geen pizza, maar we zullen zien!
Laatst bijgewerkt door Bente_11 op 19-08-15 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 11:52

Wat zijn summerrolls? :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:07

_sharonnn schreef:
Wat zijn summerrolls? :)

Hahah oeps hoor mij nou ik bedoel natuurlijk springrolls! Dat zijn koude of rauwe rijstvellen gevuld met groente of iets anders! Dus eigenlijk ongefrituurde loempia's :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:12

Gefrituurde loempia's heten ook spring rolls hoor :D

Ik kom me toch weer melden, en dit keer blijf ik echt actief :+ Heb mezelf gisteren afgebeuld in de sportschool en ben nu echt van plan om gewoon mijn dagen beter te plannen zodat ik daar ondanks werk etc tijd voor heb :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 12:14

Ahaa! Klinkt goed :)

Ik ben ziek ofzo en vriendlief ook, we liggen beide op bed.. Alleen nog maar een glas sap gehad hierdoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:32

Hier ook een zieke. Begin m'n dag daarom met zo'n Supradyn bruistablet, dat kan ik (net aan) binnen houden en het vult nog een klein beetje. Misschien een aanrader? Heb je wel gelijk voldoende vitamines binnen waardoor eten wat makkelijker wordt.

Wbt wit brood.. Wij mochten het nooit eten thuis. Zo nu en dan haalde mijn moeder een halfje wit tijgerbrood omdat mijn zusje het zo lekker vond, maar voor de rest altijd op z'n minst volkoren. Ik eet het dus nu ook niet, inderdaad omdat ik het zonde vind van de vulling.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:34

Wit brood is bij ons altijd een punt van discussie :+ Ik vind wit brood niet eens echt lekker meer, behalve heel af en toe een bolletje met knakworst of vruchtenhagel of zo, maar verder heb ik liever gewoon volkoren brood. M'n vriend eet op zich wel volkorenbrood maar veel liever wit, en allebei ander brood kopen is bij ons niet handig. Hoewel ik het meeste brood, op 'hard' brood zoals stokbrood na, hier toch niet lekker vind dus ik het niet zoveel eet.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:24

Voor de zieken beterschap!

Ik heb eigenlijk nooit anders dan volkoren gegeten, maar wel altijd een opgeblazen gevoel en niet lekker door gevoeld. Ik ben nu sinds 3 jaar overgestapt op spelt en ik moet zeggen dat het me goed bevalt.
Ik ben wel gek op pistoletjes en kaiserbroodjes :o dus heel af en toe mag ik van mezelf zo'n broodje.

Vandaag voor mij een best ok lijstje;
O 2x wasa cracker, 1x kaas, 1x tonijn, koffie met melk en zoetje
T cappucino halfvolle melk met een zoetje
T rijstwafel, water
L 2 speltboterhammen, 1x kaas, 1x tonijn, groene thee
T ik hoop nog wat fruit te scoren
T water, notenkoek
A mihoen met groente, kip, ei, kruiden, kroepoek, roosvicee 50/50
T koffie met melk en een zoetje
T water/limonade bij het sporten

B vanmorgen mezelf me bed uit geschopt en gaan hardlopen, vanavond een bosrit met paardlief (laatste training voor mijn wedstrijd zaterdag)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:35

Beterschap dames!

Lijstje ziet er netjes uit Brighteyes :j

Bente, waar heb je die rijstvellen gekocht? Ik kan ze hier nergens vinden (Deka, AH, Coop) en heb geen toko in de buurt..

Stral schreef:
Ik zou het best gezonder willen, maar merk nu (als ik zo echt alles opschrijf en erover nadenk) dat ik een heel erg vaste gewente heb om veel brood te eten. 't is te zeggen, in mijn hoofd is dat niet veel: 's middags eet ik brood. Ik denk dan dat dat meevalt omdat ik het 's ochtends niet eet, en mijn ouders bijvoorbeeld wel 2x per dag. Brood stond vroeger in mijn hoofd ook niet in de 'ongezonde' categorie. Maar nu merk ik dus dat ik dat zou moeten omgooien en daar heb ik het dus wel moeilijk mee. En nog niet eens omdat ik zo verzot ben op brood ofzo, gewoon omdat het een echte gewoonte is.

Met een snee (of 2-3) volkorenbrood is op zich niets mis, maar het kan ook anders en dat is voor sommige mensen moeilijk om te geloven. Brood is lekker makkelijk en inderdaad 'een gewoonte'. Veel mensen groeien op met brood als ontbijt en lunch en dan is het ook moeilijk om uit dat 'brooddoosje' te duiken. Heb het zelf ook om moeten gooien, at soms wel drie keer per dag brood, heerlijk! Maar als je bijvoorbeeld minder koolhydraten in wil nemen, is brood een van de dingen die je kunt gaan minderen. Het vraagt wat aanpassing in je denkpatroon, maar het kan wel ;)

Stral schreef:
Macrodoelen heb ik ingevuld aan de hand van wat mij hier eens gezegd was qua verhoudingen:
koolhydraten: 75gr
eiwit: 135gr
vet: 40gr

Als ik het goed berekend heb, krijg je op basis van deze richtlijnen maar 1231 kcal binnen! Dat is echt heel weinig :o[/quote]

Ik wilde hier eigenlijk nog wel even op terugkomen, als je dat goed vindt? :o Vanwaar heb je de keuze gemaakt om maar zo een minimaal aantal kcal te eten dagelijks? Ik vermoed dat je af wil vallen? Heb je dit aantal ergens op gebaseerd, passend bij je lichaam en dagelijks leven?

gribaldi schreef:
Mijn lijstje van gisteren:

O: brinta
L: rijstwafels met mozzarella en kalkoefilet
T: 2 gold kiwi's
A: Plak kruidkoek en een Whey shake

B: krachttraining

Lijstje van vandaag:

O: brinta
L: zelfgemaakte salade van verschillende soorten sla, avocado, eiwit, huttenkase, paprika en tomaat.
A: ? Whey shake
T: 2 gold kiwi's

B: krachttraining

Persoonlijk vind ik je lijstjes vrij karig.. Een wheyshake kun je overigens ook niet zien als een vervanging van een maaltijd, meer als toevoeging van eiwitten aan je dagelijkse voeding. Zeker als je sport/krachttraining doet heb je meer voedingsstoffen nodig om spieren op te kunnen bouwen :j Wat zijn je doelen? Wil je afvallen, spieren opbouwen, onderhouden wat je nu hebt of aankomen (al denk ik dat laatste niet gezien je lijstje ;) )

-----

Mijn eigen lijstje voor vandaag:
O: 8.45: Groene smoothie (spinazie/appel/water/supplementen), 1 gebakken ei en een proteïneshake
After workout / Lunch: 11.15: Proteïneshake, groenten (courgette/bloemkool/prei), gebakken zalm (nog geen 100 gr.), havermoutpap van water met een banaan.

B: uur crossfit
Vocht: 2 liter water

Hoe de rest van mijn dag eruit ziet qua voeding weet ik nog niet en daar ben ik ook even zoekende in.. Ik ben sowieso heel erg zoekende in hoe mijn voedingspatroon vorm te geven op zo'n manier dat het binnen mijn macro's past. Daarbij gaat het vooral om het omhoog brengen van de eiwitten en omlaag brengen van het vet. Ik ben dus opzoek naar eiwitrijk voedsel, waar weinig vet in zit (en bij voorkeur geen lactose en gluten bevat..). Wellicht dat jullie daar ideeën bij hebben?

Ik moet wel zorgen dat ik snel een idee ga krijgen over wat straks te eten, anders weet ik zeker dat ik weer de fout in ga -O-

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:00

Kip :+ :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:03

@ Kim, ik krijg op het moment gewoon niet meer weg... heeft ook zo zijn redenen eventjes..
Klopt is geen vervanging maar beter dat ik dat eet/drink dan niks op het moment.

Afvallen is niet nodig, aankomen ook niet. Spieren groeien goed :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:13

Kim: huh ik had je eerdere quote gemist blijkbaar sorry!

Euhm, ik had ingesteld op MFP dat ik 1500 'mag' dagelijks, zit er eerlijk gezegd vaak onder, soms veel, soms een beetje, afgelopen weekend met dat trouwfeest ook er ruim boven natuurlijk :+
Iemand (ik weet ff niet meer goed wie) had gezegd hoeveel ik aan eiwitten moest dan, hoeveel vetten, en rest moet koolhydraten zijn. Ik breng het nu nog ff ter sprake omdat het mij inderdaad enorm weinig lijkt. Ik zal het nog eens opzoeken (of als iemand dat voor mij wil doen: graag :') 'k ben 2 weken geleden begonnen op 72.5 voor 168cm lengte en ben 28. Aan de hand daarvan is dat berekend... Ik wil graag weer terug 67 zien, minder mag ;) 65 is al zo'n 10 jaar mijn droomgewicht maar goed :') Gisteren zat ik op 70. Ik rij paard(en) (2x in de week intensief les) en probeer 2x in de week naar de sportschool te gaan nu.

Met de lijstjes die ik nu doordeweeks aanhield, had ik eigenlijk meteen teveel koolhydraten, aan de hoeveelheid eiwitten kom ik dan weer niet, maar ik ben echt niet gewoon om zoveel ei te eten. Dacht trouwens vroeger dat daar ook een limiet op stond... Ik ben nog zoekende dus :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:16

xNavatu schreef:

Jammer dat een stukje biologische kipfilet al gauw 7 à 8 euro kost -O-

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:22

Mijn lijstje voor vandaag:

O/T: Laat ontbeten met een plakje noten-vruchten "brood" (bestaat alleen uit ei, noten en vruchten) zelf gemaakt.
L: Magere kwark met zelf gemaakte creusli (van havermout en honing) wat goji bessen en rozijntjes erdoorheen
t: speltbroodje oude kaas
t: groen appeltje of banaan
A: wat de pot schaft (thuiswonend)
t: misschien een waterijsje + stuk fruit groen appeltje of banaan

drink de hele dag door water met een schijfje citroen of verse muntthee, wel drink ik veel te weinig.

b: 2 paarden rijden :):) verder kantoor werk de hele dag.

Ik wil een paar kilo kwijt maar vooral een strakke buik. Gewicht is prima, maar die vetjes...... En wil gezonder leven, vandaar t vele zelf maken (maak ook regelmatig crackertjes ed. goede recepten zijn van harte welkom!!

Ben 1.80 en ongeveer 66,5 maar altijd minder gewogen. 20 jaar

Ik rijd mijn eigen paard elke dag lichtjes (geen galop, opbouwend ivm blessure) en verder 3x per week paarden van anderen, waarvan 1x per week hele intensieve training. Op zaterdag staand werk 10 uur in de winkel van een bakkerij (veel lekkere en ongezonde dingen :Y) |o )

Wil weer elke avond voor het slapen buikspieroefeningen gaan doen :)

edit: leeftijd toegevoegd

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:29

K_im schreef:
xNavatu schreef:

Jammer dat een stukje biologische kipfilet al gauw 7 à 8 euro kost -O-

Plofkip :')

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:46

Stral schreef:
Kim: huh ik had je eerdere quote gemist blijkbaar sorry!

Euhm, ik had ingesteld op MFP dat ik 1500 'mag' dagelijks, zit er eerlijk gezegd vaak onder, soms veel, soms een beetje, afgelopen weekend met dat trouwfeest ook er ruim boven natuurlijk :+
Iemand (ik weet ff niet meer goed wie) had gezegd hoeveel ik aan eiwitten moest dan, hoeveel vetten, en rest moet koolhydraten zijn. Ik breng het nu nog ff ter sprake omdat het mij inderdaad enorm weinig lijkt. Ik zal het nog eens opzoeken (of als iemand dat voor mij wil doen: graag :') 'k ben 2 weken geleden begonnen op 72.5 voor 168cm lengte en ben 28. Aan de hand daarvan is dat berekend... Ik wil graag weer terug 67 zien, minder mag ;) 65 is al zo'n 10 jaar mijn droomgewicht maar goed :') Gisteren zat ik op 70. Ik rij paard(en) (2x in de week intensief les) en probeer 2x in de week naar de sportschool te gaan nu.

Met de lijstjes die ik nu doordeweeks aanhield, had ik eigenlijk meteen teveel koolhydraten, aan de hoeveelheid eiwitten kom ik dan weer niet, maar ik ben echt niet gewoon om zoveel ei te eten. Dacht trouwens vroeger dat daar ook een limiet op stond... Ik ben nog zoekende dus :)

Ik heb even de eerste de beste site die ik tegen kwam gebruikt, dus de waarden zouden er iets van kunnen afwijken, zie dit dus als een grove schatting!

Met de gegevens die jij doorgeeft (uitgaande van 72.5 kg) kom ik op een BMR (verbranding in totale rust) van 1522. Jouw AMR (het aantal kcal wat je met jouw activiteitenniveau in moet nemen om op gewicht te blijven) schijnt, schrik niet :') 2359 kcal te zijn. Dit is natuurlijk wel vrij hoog, de mijne schijnt met mijn activiteitenniveau op 2977 te liggen :Y) , dat is dan ook de reden dat ik voor mijzelf een lager activiteiteniveau gekozen heb. Wanneer ik dit ook voor jou doe, zit je op zo'n 2093 kcal.

Om af te vallen schijn je je kcal inname met zo'n 20% te moeten beperken, wat in jouw geval zou inhouden dat je dagelijks zo'n 1674 kcal in kunt nemen :j Dit lijkt mij een heel mooi aantal om mee te beginnen om vanuit daar verder te gaan kijken hoe je lichaam het hierop doet (gezien over een langere periode). Bevalt het, of moet het omhoog of omlaag bijgesteld worden.

Voor mijzelf ben ik uitgegaan van (ongeveer) de volgende percentages, maar je moet even kijken of je die één op één zou willen overnemen (ben een stuk zwaarder/sport een stuk intensiever). Mijn doelen richten zich op verliezen van vet/opbouw van spieren:
Eiwit: 45%
KHD: 40%
Vet: 15%

Een richtlijn die ik voor mijzelf heb gebruikt is, maar dit kun je zelf dus anders doen!:
#2.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (kom ik op 232.5 gram / 1 gram eiwit bevat 4 kcal / 930 kcal haar ik uit eiwit = 43.5% van mijn AMR-20%)
#Ik wilde het vet zo laag mogelijk houden en ik las dat 15 - 30% wordt geadviseerd, en ben dus uitgegaan van 15%. (1 gram vet is 9 kcal / 15% is 321 kcal = 35.7 gram)
#Een simpel rekensommetje maakt dat ik dan nog zo'n 889 kcal uit KHD kan halen, wat voor mij neerkomt op 41.5% (=222 gr)

Ik moet zeggen dat ik het wel erg lastig vind om 'binnen de lijntjes' te blijven en ben heel erg zoekende in hoe dit vorm te geven (zeker ook vanwege gluten- en lactosevrij advies, magere kwark is hierdoor bijvoorbeeld geen optie). Ik heb nog een aantal dingen thuis staan die wel lactose bevatten (proteïneshakes en -pannekoeken, eiwitrepen/questbars e.d.) en dat maak ik ook gewoon op.. mij te duur :p maar ik ga wel opzoek naar een alternatief hiervoor.

Om aan je eiwitten te komen hoef je overigens niet alleen eieren te eten ;) Denk aan vis/vlees/gevogelte, maar ook zuivel (kwark e.d.) is een heel goede eiwitbron! Noten bevatten ook veel eiwitten, maar zitten dan wel weer met een hoog vetgehalte (zijn echter wel gezonde vetten, dus zo nu en dan zeker een goed alternatief!).

@gribaldi: daar begin ik niet meer aan.. Ben enkele weken geleden pas weer gestart met het eten van vlees/vis/ei, daarvoor bijna een jaar vegetarisch gegeten. Plofkip is echt geen optie hier, al schreeuwt mijn studentenbudget misschien van wel..

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:05

Ik haal mijn rijstvellen wel bij de ah haha, ze liggen bij ons bij de sushi nori in de buurt! Bij de Indische producten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:16

Thanks! Ik ga zo nog een keer kijken, en anders maar even een grotere proberen van de week..

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:21

Kim: bedankt voor de grote uitleg! Dat is qua macro's hetzelfde als wat mij hier gezegd werd, alleen zei iemand dat ik die 1500 kcal moest aanhouden en dat ik activiteitenniveau nul moest aanduiden. Weet nu we niet meer of het hier of in het fitness-voor-beginners-topic was...

Ik ga er eens over nadenken.
Sowieso nu een slechte week, regels moeten doorkomen en dus schreeuwt ongeveer alles in mijn lijf dat ik NU chocolade wil, NU! :') Vochtbalans ook erg schommelend dan traditioneel.

Ik weet dat het niet enkel uit eieren komt hoor ;) Gaf dat aan als voorbeeld, dacht dat eieren vb niet goed waren voor cholesterol. Weet nog niet helemaal waar ik mij goed bij voel, wat 10 jaar geleden het sumum was van 'zo moet je diëten' is dat nu niet meer. Ik denk dat kcal-tellen wel het belangrijkste is, ik probeer verder een beetje de macro's aan te houden maar ga mij niet slecht voelen (ik ben iemand die lijstjes heel erg zou willen voelen maar eens ik 'faal', het dan ook snel zou opgeven) als dat minder lukt...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:36

Stral schreef:
Kim: bedankt voor de grote uitleg! Dat is qua macro's hetzelfde als wat mij hier gezegd werd, alleen zei iemand dat ik die 1500 kcal moest aanhouden en dat ik activiteitenniveau nul moest aanduiden. Weet nu we niet meer of het hier of in het fitness-voor-beginners-topic was...

Ik ga er eens over nadenken.
Sowieso nu een slechte week, regels moeten doorkomen en dus schreeuwt ongeveer alles in mijn lijf dat ik NU chocolade wil, NU! :') Vochtbalans ook erg schommelend dan traditioneel.

Ik weet dat het niet enkel uit eieren komt hoor ;) Gaf dat aan als voorbeeld, dacht dat eieren vb niet goed waren voor cholesterol. Weet nog niet helemaal waar ik mij goed bij voel, wat 10 jaar geleden het sumum was van 'zo moet je diëten' is dat nu niet meer. Ik denk dat kcal-tellen wel het belangrijkste is, ik probeer verder een beetje de macro's aan te houden maar ga mij niet slecht voelen (ik ben iemand die lijstjes heel erg zou willen voelen maar eens ik 'faal', het dan ook snel zou opgeven) als dat minder lukt...

Je moet doen waar je je goed bij voelt ;) Ik zou het echt niet volhouden op 1500 kcal (en daar nog 20% vanaf? ), maar als dat voor jou is wat werkt zonder jezelf uit te hongeren, doen!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:47

Ja dat denk ik ook, nu, voor mij werkt het nu om op niet-sociale-activiteit-dagen streng te zijn voor mezelf en die 1500 als max aan te houden. Ik wil het deze keer ook echt volhouden en dat gaat niet door mijzelf met water en tomaat-garnaal op restaurant te zetten. Dat vind ik gewoon niét gezellig en dan vind ik mijzelf echt de zieligste persoon ter wereld... Het is denk ik belangrijker dat ik een beetje leer opletten wat ik moet laten (koek en snoep), en gezondere avondmaaltijden inplan (uit tijdgebrek is dat of niets, of gewoon iets dat ik snel kan opwarmen en dus ook ongezond is). Ben nu echt op zoek naar wat gerechten die vriendlief (desnoods met aardappelen bij ofzo, die laat ik sowieso makkelijk staan) ook lust. Lekker en uitgebreid eten staat bij ons vaak synoniem aan 'gezellig', hapje, drankje, veel eten, dessertje. Dat is een beetje een mindset die anders moet, zie het niet echt als 'dieet' dus maar als proberen wat gewoontes omgooien.

Vandaag is 't lijstje overigens zo:
O: magere yoghurt + aardbeien + lijnzaad + pompoenpitten
M: 4 sneetjes bruin brood met philadelphia light / maredsous light smeerkaas en kerstomaatjes
A: wat ik vind in de frigo bij moeder, heb nu al erge honger dus ik denk dat ik een omelet ga maken, of zien wat zij eten als avondeten...
B: 1/2 paarden rijden, sowieso 1 want les vanavond

Als ik vanavond laat na training weer honger heb, eet ik paprikasoep die vriend gemaakt heeft blijkbaar :)

Macro's staan momenteel zo ingesteld op MFP:
Koolhydraten / dag 75.0 g
Vet / dag 40.0 g
Eiwitten / dag 135.0 g

Hoe raak jij aan +200gr eiwitten? Ik raak dus met véél moeite misschien aan 100 maar bijlange niet aan die 135...

Dat mijn brood slecht is ok, maar vb mijn magere yoghurt van vanochtend neem ik ook voor de eiwitten, maar qua koolhydraten tikt die ook goed door: 300 gr yoghurt was 20gr kh en 15gr eiwit
Is volle yoghurt dan beter? Maar dan zit je qua vetten weer omhoog... Echt: argh :')

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:16

Ik woon alleen, dus ik hoef gelukkig geen rekening te houden met een ander als het om voeding gaat. Dat scheelt al een hoop. Kijk of je op de dagen dat je wat meer tijd hebt, extra porties kunt maken om in te vriezen. Het is wellicht niet net zo lekker als vers, maar het is echt wel te eten en net zo snel klaar als ieder andere kant en klare maaltijd (maar dus wel een stuk gezonder). Het is inderdaad een andere lifestyle, een dieet houdt niemand de rest van zijn leven vol en dat is uiteindelijk wel het doel!

Wat je nu bij avondeten hebt geschreven.. ..dat is voor mij echt mijn grootste valkuil! Nog niet weten wat te eten, niet weten wat er te eten valt en heel erge honger hebben. Voordat ik er dan achter ben wat ik kan eten en dat ga maken, dan zit er al zeker weer iets in mijn mond dat daar helemaal niet zou moeten zitten :') Plannen is voor mij zo belangrijk om op het rechte pad te kunnen blijven.. al is dat zeker niet het enige.

Mijn macro's in MFP zijn: E 246 / K 218 / V 37. Komt dus niet helemaal overeen met mijn eigen berekeningen, maar het zijn meer richtlijnen. Het maakt mij niet heel veel uit als ik er wat onder of over zit, is ook niet te doen joh, om exact dat binnen te krijgen!

Mijn lijstje tot nu toe:
O: 8.45: Groene smoothie (spinazie/appel/water/supplementen), 1 gebakken ei en een proteïneshake
After workout / Lunch: 11.15: Proteïneshake, groenten (courgette/bloemkool/prei), gebakken zalm (nog geen 100 gr.), havermoutpap van water met een banaan.
3e eetmoment / Tussendoor: 16.45: 1 serving proteïnpancakes en een questbar

B: uur crossfit
Vocht: 2,5 liter water

Ik weet nog niet hoe ik mijn avondeten vorm moet gaan geven, moet sowieso nog naar de supermarkt, want de tweede helft van mijn stukje zalm gaat het niet meer worden gezien de vetten (morgen maar weer :p )

Mijn macro's tot nu:E 134 / K 132 / V 44. Totaal aan kcal: 1433. Eiwit en koolhydraten nog flink te laag dus, vetten nu 7 gram erboven. Het is mij nog nooit gelukt om die eiwitten op niveau te krijgen, en volgens mij is het ook niet te doen wanneer je je vet zo laag wil houden. Dat zou ik eigenlijk eens uit moeten zoeken, maar voor nu weet ik waar ik een beetje naartoe moet, en wat de richtlijnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:23

Eindelijk kan ik ook weer meepraten. Heb wel meegelezen maar niet kunnen reageren. :)

Vorige week geopereerd aan mijn kaak, wat op zich goed geslaagd was, maar omdat het een vrij heftige operatie was heb ik een flinke tijd niet al te best kunnen eten. Daarnaast nog een zware allergische reactie gekregen op mijn antibiotica, waardoor ik nu weer aan andere medicijnen zit. Door de bijwerkingen houd ik nu nog veel vocht vast dus durf nog niet te wegen _O-

Maar goed, nu weer even goed opletten, wil het nu graag écht een keer flink doorzetten. Ben nu bezig om een eetschema te maken voor de rest van de week. Merk dat ik de vastigheid van een schema wel heel fijn vind. Als ik zonder schema moet bedenken wat ik ga eten ga ik al vaak teveel improviseren en kies ik niet het meest gezonde.

Nog even een vraagje voor de havermout-eters, wat is voor jullie de ideale combinatie havermout/melk voor o.a. de overnight oats? Bij mij blijft het altijd een kom melk waar stukjes havermout in drijven, ipv echt een stevige massa.