Met brood is ook niks mis, het is vaak wat je erop doet dat het zo kcalrijk maakt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stral schreef:Ik zou het best gezonder willen, maar merk nu (als ik zo echt alles opschrijf en erover nadenk) dat ik een heel erg vaste gewente heb om veel brood te eten. 't is te zeggen, in mijn hoofd is dat niet veel: 's middags eet ik brood. Ik denk dan dat dat meevalt omdat ik het 's ochtends niet eet, en mijn ouders bijvoorbeeld wel 2x per dag. Brood stond vroeger in mijn hoofd ook niet in de 'ongezonde' categorie. Maar nu merk ik dus dat ik dat zou moeten omgooien en daar heb ik het dus wel moeilijk mee. En nog niet eens omdat ik zo verzot ben op brood ofzo, gewoon omdat het een echte gewoonte is.
Stral schreef:Macrodoelen heb ik ingevuld aan de hand van wat mij hier eens gezegd was qua verhoudingen:
koolhydraten: 75gr
eiwit: 135gr
vet: 40gr
gribaldi schreef:Mijn lijstje van gisteren:
O: brinta
L: rijstwafels met mozzarella en kalkoefilet
T: 2 gold kiwi's
A: Plak kruidkoek en een Whey shake
B: krachttraining
Lijstje van vandaag:
O: brinta
L: zelfgemaakte salade van verschillende soorten sla, avocado, eiwit, huttenkase, paprika en tomaat.
A: ? Whey shake
T: 2 gold kiwi's
B: krachttraining
Stral schreef:Kim: huh ik had je eerdere quote gemist blijkbaar sorry!
Euhm, ik had ingesteld op MFP dat ik 1500 'mag' dagelijks, zit er eerlijk gezegd vaak onder, soms veel, soms een beetje, afgelopen weekend met dat trouwfeest ook er ruim boven natuurlijk![]()
Iemand (ik weet ff niet meer goed wie) had gezegd hoeveel ik aan eiwitten moest dan, hoeveel vetten, en rest moet koolhydraten zijn. Ik breng het nu nog ff ter sprake omdat het mij inderdaad enorm weinig lijkt. Ik zal het nog eens opzoeken (of als iemand dat voor mij wil doen: graag'k ben 2 weken geleden begonnen op 72.5 voor 168cm lengte en ben 28. Aan de hand daarvan is dat berekend... Ik wil graag weer terug 67 zien, minder mag
65 is al zo'n 10 jaar mijn droomgewicht maar goed
Gisteren zat ik op 70. Ik rij paard(en) (2x in de week intensief les) en probeer 2x in de week naar de sportschool te gaan nu.
Met de lijstjes die ik nu doordeweeks aanhield, had ik eigenlijk meteen teveel koolhydraten, aan de hoeveelheid eiwitten kom ik dan weer niet, maar ik ben echt niet gewoon om zoveel ei te eten. Dacht trouwens vroeger dat daar ook een limiet op stond... Ik ben nog zoekende dus
Stral schreef:Kim: bedankt voor de grote uitleg! Dat is qua macro's hetzelfde als wat mij hier gezegd werd, alleen zei iemand dat ik die 1500 kcal moest aanhouden en dat ik activiteitenniveau nul moest aanduiden. Weet nu we niet meer of het hier of in het fitness-voor-beginners-topic was...
Ik ga er eens over nadenken.
Sowieso nu een slechte week, regels moeten doorkomen en dus schreeuwt ongeveer alles in mijn lijf dat ik NU chocolade wil, NU!Vochtbalans ook erg schommelend dan traditioneel.
Ik weet dat het niet enkel uit eieren komt hoorGaf dat aan als voorbeeld, dacht dat eieren vb niet goed waren voor cholesterol. Weet nog niet helemaal waar ik mij goed bij voel, wat 10 jaar geleden het sumum was van 'zo moet je diëten' is dat nu niet meer. Ik denk dat kcal-tellen wel het belangrijkste is, ik probeer verder een beetje de macro's aan te houden maar ga mij niet slecht voelen (ik ben iemand die lijstjes heel erg zou willen voelen maar eens ik 'faal', het dan ook snel zou opgeven) als dat minder lukt...